LGAT memories

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Γενικά από ότι θυμάμαι όλα αυτά έκαναν έναν ιδιαίτερα παταγώδη θόρυβο, χειρότερο από B707, τόσο ώστε δεν χρειαζόταν καν να κοιτάξεις να δεις τι αεροσκάφος ήταν.
Ήταν σα να απογειώνονται ταυτόχρονα ένα 707 και ένα F4.
 
Όπως είχα γράψει και παλαιότερα το 86 για διάφορους λόγους δεν έπιασε όσο θα ήθελαν οι Σοβιετικοί αφού μόνο 106 κατασκευάστηκαν. Ένας από αυτούς ήταν η μη εξέλιξη των κινητήρων με αποτέλεσμα να παραμείνει ως ένα short-medium range αεροσκάφος παρά το μεγαλοπρεπές παρουσιαστικό του. Γενικώς έπινε πολύ καύσιμο εξ' ου και ο χαρακτηρισμός του ως πολύ θορυβώδες.
 
Πράγματι το πρόβλημα ήταν ότι δεν εξέλιξαν τους κινητήρες αλλά νομίζω πως το κύριο πρόβλημα του θορύβου ήταν ότι δεν έβαλαν bypass στους κινητήρες δηλαδή ένα εξωτερικό ρεύμα αέρα που περικλείει τον θορυβώδη πυρήνα του κινητήρα προσφέροντας ένα είδος ηχομόνωσης. Οι σύγχρονοι μάλιστα κινητήρες είναι high bypass στους οποίους το εξωτερικό ρεύμα αέρα είναι το μεγαλύτερο ποσοστό που προσφέρει πλέον, την κυρίως ώση στον κινητήρα. Γιαυτό και έχουν γίνει ακόμη λιγότερο θορυβώδεις.
Πάντως για την ιστορία, όποτε απογειωνόταν κάποιο τετρακινητήριο ρωσικό αεροπλάνο με τον θόρυβο που έκανε, την πλήρωνε στο τέλος ο συνάδελφός μου ο Δημήτρης, ο επονομαζόμενος και "Ρώσος" γιατί ήταν ομογενής από την Τασκένδη και προερχόταν από την Aeroflot, που άκουγε τελικά τα σχολιανά του όπως "Τι αεροπλάνα φτιάχνατε ρε Δημήτρη!'" κλπ.
 
Γενικά τα Ρώσικα ήταν θορυβώδη. Οι Soloviev και οι Lotarev δεν είχαν εξέλιξη και στο θέμα του hushkit που είχαν οι δυτικοί κινητήρες. Από το 1993-4 και μετά που τα 707 και τα C-141 ήταν σπάνια στο Ελληνικό όταν ήμουν σπίτι (στη Βούλα, στο ύψος της τελικής) και άκουγα τόσο θόρυβο, 9 στις 10 ήταν Ρώσικο. Ακόμα και τα Tupolev βαράγανε. Δε συζητώ για τα IL-76...
 
Μεγάλο και ανεκπλήρωτο απωθημένο για μένα όλα τα Ilyushin, αλλά ειδικά το IL62 :confused:
 
Ας μεταφερθούμε πιο Δυτικά και στο "flying pencil" αλλά κατ' εμέ ακόμα ένα πολύ όμορφο αεροσκάφος. Σαν σχήμα, κλάσης ανώτερο από το αντίστοιχο (όσο αφορά σχήμα/διαστάσεις) της Airbus, το Α321. Ευτυχώς έχουν μείνει κάποια ακόμα και τα καμαρώνουμε κάποιες σπάνιες φορές που τα πετυχαίνουμε...
Boeing 757
 
Εξαιρετικό photo album για ένα πανέμορφο αεροσκάφος.

Φέτος το καλοκαίρι ερχόντουσαν στην Μυτιλήνη για λογαριασμό της Jet2 Holidays τα B757 με registration G-LSAE, G-LSAK και G-LSAN (35, 26 και 29 ετών αντίστοιχα).
 
Τα πρώτα Boeing 767 που ήρθαν στο Ελληνικό ήταν της Braathens, της Kuwait και της EL AL (με αυτήν τη σειρά χρονικά). Και ενώ τα δύο τελευταία συνέχισαν τακτικές πτήσεις, το Braathens ήρθε μόνο μια φορά. Στα 5 767 που παρατίθενται είναι το πανέμορφο -200άρι της SAA, το -200 της KU αλλά και το 300άρι της Spanair τη μέρα του τελικού του Champions League.

 
To Boeing 737-400 μπορεί να μη μας έχει λείψει και τόσο πολύ οπτικά λόγω της ομοιότητας του με το -800 αλλά σίγουρα μας έχουν λείψει οι εταιρίες που το αντιπροσώπευαν στο Ελληνικό.

 
Top