LGRD Rhodes Maritsa

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Θετικά αποφάνθηκε ο δήμος στην αξιοποίηση του α/δ με τον όρο να αφορά αποκλειστικά την γενική αεροπορία και τον αεραθλητισμό. Το ζουμί βέβαια είναι αλλού, στον ύπνο πήγαν να μας/τους πιάσουν, αφού επιτέλους μαθαίνουμε ότι η επένδυση -βάσει μελέτης- έχει σκοπό να λειτουργήσει τα Μαριτσά ανακαφουστικά στον Διαγόρα τους θερινούς μήνες. Κακώς ζήτησε ο δήμος να διαγραφεί ο συγκεκριμένος όρος, έπρεπε να το αφήσει στους φωστήρες του ΤΑΙΠΕΔ...
:arrow: http://www.dimokratiki.gr/article.asp?articleID=20957&catID=18&pubID=1

Φυσικά, είμαι περίεργος αν θα υπάρξει τελικώς επένδυση χωρίς τον συγκεκριμένο όρο, μιας και η παντελής έλλειψη επικοινωνίας της ενδιαφερόμενης εταιρείας είναι αξιοθαύμαστη...
 
Το ενδιαφέρον της JETSTREAM για παραχώρηση χρήσης από το Δημόσιο, τμήματος του αεροδρομίου Μαριτσών χρονολογείται από το 2010.

Κατόπιν αξιολόγησης αεροδρομίων, όπως αυτό του Αγρινίου, της Σητείας στην Κρήτη, της Πάφου στην Κύπρο και των Μαριτσών στη Ρόδο, η εταιρεία μας αποφάσισε να προχωρήσει σε περαιτέρω εξέταση πιθανής υλοποίησης και βιωσιμότητας της μελλοντικής δραστηριότητάς της στα Μαριτσά Ρόδου.

Οι παράγοντες που οδήγησαν τη JETSTREAM να «κλίνει» προς το Αεροδρόμιο των Μαριτσών ήταν οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, η πυκνή αεροπορική σύνδεση του νησιού με Αθήνα και εξωτερικό και οι άριστες ξενοδοχειακές υποδομές.

Η εταιρεία αφού εξέτασε τη μετεωρολογική και εναέρια καταλληλότητα του αεροδρομίου των Μαριτσών για πτήσεις με εκπαιδευτικά αεροπλάνα, έστειλε διερευνητική επιστολή το 2010 προς την ΥΠΑ προκειμένου να διαπιστώσει εάν η εν λόγω Υπηρεσία διατίθεται να παραχωρήσει έναντι ανταλλάγματος, τη χρήση τμήματος του αεροδρομίου ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες εκπαίδευσης.

Γνωμοδότηση ΥΠΑ για χρήση τμήματος του αεροδρομίου:

Η απάντηση που λάβαμε από την ΥΠΑ ήταν ότι, για να συζητηθεί περαιτέρω το αίτημα μας, βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας, πρέπει πρωτίστως να εγκριθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Παράλληλα ζητήθηκε να κατατεθεί προς γνωμοδότηση σχέδιο ασφαλείας του συγκεκριμένου χώρου με την συγκεκριμένη δραστηριότητα. Επιπλέον κρίθηκε σκόπιμο να έρθουμε σε επαφή με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και το τμήμα αερολιμενικών του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» και να πάρουμε τη σύμφωνη γνώμη τους προκειμένου ακολούθως να γνωμοδοτήσουν και οι αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ.

Ουδέποτε από συστάσεως αεροδρομίου είχε κατατεθεί είτε από κρατικό φορέα , είτε από άλλους περιστασιακά ενδιαφερόμενους ιδιώτες, αντίστοιχη μελέτη ή σχέδιο ασφαλείας .

Στις 7 Νοεμβρίου του 2011 υπεβλήθη από την εταιρεία μας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της οποίας την έγκριση αναμένουμε έως και σήμερα, καθώς και σχέδιο ασφαλείας στη Διεύθυνση Δ15 της ΥΠΑ το οποίο εγκρίθηκε.

Ουδεμία περαιτέρω επαφή έχει γίνει με την ΥΠΑ ή άλλο δημόσιο φορέα, ούτε οποιασδήποτε μορφής παραχώρηση είτε προφορική είτε γραπτή.

Εάν εγκριθεί η Μ.Π.Ε. τότε θα προβούμε σε αίτηση χρήσης του χώρου που μας ενδιαφέρει καταβάλλοντας το ισχύον σήμερα οικονομικό τίμημα για τις παραχωρούμενες εκτάσεις εντός κρατικών αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες, όπως πχ. στο Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας», Διεθνή Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» , Διεθνή Αερολιμένα Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» και άλλων.

Άλλες Γνωμοδοτήσεις
Τον Φεβρουάριο του 2012 πραγματοποιήθηκε συνάντηση με το τμήμα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» σχετικά με τη διευθέτηση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Η Μ.Π.Ε. έχει εκπονηθεί βάσει σχεδιασμού 5ετιας ώστε να καλυφθούν οιεσδήποτε περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από την μέγιστη χρησιμοποίηση του χώρου ούτως ώστε να μην χρειάζεται ετησίως αναθεώρηση.

Συγκεκριμένα μελετήθηκε η όχληση από το εργοτάξιο κατά τη φάση ανέγερσης νέων εγκαταστάσεων, καθώς επίσης η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο παραγόμενος θόρυβος από τα αεροσκάφη και τα υποπροϊόντα της ανθρώπινης δραστηριότητας στο χώρο των εγκαταστάσεων (λύματα, κλπ) κατά τη λειτουργία της σχολής.


Τοποθεσία και Φάσεις
Η έκταση για την οποία ενδιαφερόμαστε και για την οποία έχει κατατεθεί η Μ.Π.Ε βρίσκεται σε χώρο αντιδιαμετρικά της υπάρχουσας πίστας όπου τώρα υπάρχουν ξερά χόρτα και διαβρωμένο έδαφος. Στο συγκεκριμένο γήπεδο προβλέπεται να εκτελεστεί το έργο σε 3 φάσεις.


Συνοψίζοντας

Η JETSTREAM έχει προβεί με απόλυτη διαφάνεια σε όλες τις νόμιμες ενέργειες προς τους αρμόδιους φορείς, με αίτημα τη γνωμοδότηση παραχώρησης προς χρήση τμήματος του αεροδρομίου και επ’ ουδενί την αποκλειστική παραχώρηση του συνόλου του, η οποία και δεν μας αφορά. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, πρέπει να τονίσουμε πως μέχρι στιγμής, όχι μόνο δεν έχει παραχωρηθεί, αλλά και σε καμία δε περίπτωση δεν προτιθέμεθα ν’ αγοράσουμε έστω και ένα τετραγωνικό μέτρο του Αεροδρομίου Μαριτσών Ρόδου. Επίσης, δεν είναι στις προθέσεις μας ν’ αποκλείσουμε τη γειτνίαση με άλλους ενδιαφερόμενους αξιοποίησης / δραστηριότητας στο εν λόγω αεροδρόμιο, και επ’ ουδενί, ως εκ των ανωτέρω ευκόλως συνάγεται, δεν θα επιβαρύνουμε τον τοπικό η τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Υπενθυμίζουμε ότι η χρήση του αεροδρομίου θα αφορά αποκλειστικά την εκπαίδευση χειριστών αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας.

Εκτός από την ανέγερση νέων κτηρίων (κατασκευή υπόστεγων προστασίας και συντήρησης αεροσκαφών), η JETSTREAM θα πραγματοποιήσει σημαντικά τεχνικά έργα βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του διαδρόμου προσαπογειώσεων, τροχοδρόμων και συνδετηρίων, των οποίων θα επωφελούνται όλοι οι μελλοντικοί χρήστες του αεροδρομίου.

Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε πως η τοπική κοινωνία θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη από την δραστηριότητα της JETSTREAM στο αεροδρόμιο Μαριτσών. Χάρη στη προγραμματιζόμενη επένδυση της εταιρείας θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η οικονομική δραστηριότητα των τοπικών επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμα και κατά τους χειμερινούς μήνες οι οποίοι θεωρούνται «νεκροί».
 
Eυχαριστούμε πολύ για την πλήρη ενημέρωση!

Στην περίπτωση που σας δωθεί η άδεια γα την πραγματοποίηση της επένδυσης, μπορείτε να μας περιγράψετε την δραστηριοτητας σας (πλήθος εκπαιδευομένων,πληθος αεροσκαφών, πλήθος πτήσεων);
 
Επιτέλους! Καλώς έκανε η εταιρεία και διευκρίνησε κάποια πράγματα. Καλό θα είναι, τα ίδια να τα γράψει και σε καμιά τοπική εφημερίδα.
 
Καλό θα ήταν όχι μόνο να τα στείλει σε τοπικά μμε (στη διάθεση τους αν θέλουν ονόματα κτλ) αλλά -και επιμένω σ' αυτό- να οργανώσουν μια 1η γνωριμία+παρουσίαση στους τοπικούς φορείς, μμε αλλά και τον απλό κόσμο.

Στο δια ταύτα, μερικές παρατηρήσεις-απορίες πάνω στην δημοσίευση της jetstream
- H έγκριση της ΜΠΕ απ' τη ΠΝΑ καθυστερεί γιατί νομίζω ότι η περιφέρεια την προώθησε στον τοπικό δήμο και τις γειτνιάζουσες κοινότητες, οι οποίες πρόσφατα σύμφωνα με δημοσιεύματα την ενέκριναν με κάποιους όρους.
- Η επένδυση τελικά αφορά και την παραχώρηση-ανστύλωση των υπαρχουσών κτιριακών εγκαταστάσεων?
- Τα χρήματα για την ολοκλήρωση της επένδυσης υπάρχουν? Και δεν το ρωτάω με κακό σκοπό, απλά στη Ρόδο έχουμε κακό προηγούμενο τόσο με δημόσιες όσο με ιδιωτικές επενδύσεις με αποτέλεσμα ημιτελείς εγκαταστάσεις κτλ.
- Υπάρχει όρος για λειτουργία του LGRD ως relief airport για τη θερινή σεζόν? Γιατί αυτό συμπεραίνεται απ' την αρνητική στάση του δήμου στο ζήτημα. Αν ναί, για τι είδους relief μιλάμε? Γενικής αεροπορίας ή υπάρχει στα σχέδια κάτι περισσότερο? Ο Διαγόρας λειτουργεί και πορεύεται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, η χωρητικότητα ας πούμε επαρκεί εκτός συγκεκριμένων ημερών της εβδομάδας για τη high season.

Τέλος, η jetstream μπορεί να ακολούθησε όλες τις διαδικασίες όπως ορίζει ο νόμος, ωστόσο - άσχετα με τη συγκεκριμένη επένδυση- παραμένει η απορία γιατί ποτέ κανείς δεν απήντησε στην άλλη ενδιαφερόμενη εταιρεία...

Προσωπικά, όπως και έχω ξαναγράψει, είμαι υπέρυπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ωστόσο πάντα με γνώμονα το κοινό συμφέρον του τόπου μου. Αν αποδειχτεί ότι όλα είναι εντάξει στην επενδυτική προσπάθεια της συγκεκριμένης εταιρείας, τότε καλώς να ορίσει και καλές δουλειές :)
 
Εαν δοθεί ο "Διαγόρας" για χρήση απο ιδώτες -η ιδιωτικοποίηση που αναμένεται να "βγεί στον αέρα" στις αρχές του 2013 - είμαι σίγουρος οτι θα προβλέπει αποκλειστική χρήση του εν λόγω αεροδρομίου. Δεν θα είναι τρελλός ο επενδυτής να αφήσει "τρύπα" και να χάσει σίγουρα έσοδα. Αρα η περίπτωση relief , δευτερεύοντος κλπ των Μαριτσών φαντάζει μακρυνή. Η ιδέα της χρήσης απο σχολή και το ενδιαφέρον της Jetstream είναι πολύ καλή και πρέπει να υποστηριχτεί απ οόλους τους τοπικούς φορείς αλλά και την κεντρική διοίκηση της ΥΠΑ. Μονο οφέλη έχει τέτοια επένδυση !
 
Η επένδυση προβλέπεται να εκτελεστεί σταδιακά σε 3 φάσεις με ίδια κεφάλαια.
Στην ολοκλήρωσή της εκτιμούμε πως θα υπάρχει στόλος 12 εκπαιδευτικών αεροσκαφών.
Εντός της εν λόγω έκτασης υπάρχει μόνο ένα παλαιό Ιταλικό κτήριο, αυτό που άλλοτε στέγαζε το κέντρο αναψυχής της στρατιωτικής μονάδας, το οποίο θα αναπαλαιωθεί.

Πρόθεση της JETSTREAM είναι να χρησιμοποιήσει το αεροδρόμιο Μαριτσών για εκπαιδευτικούς και μόνο σκοπούς. Δεν υπάρχει όρος για τη χρήση του ως relief airport. Εντός της Μ.Π.Ε., και πιο συγκεκριμένα στο κεφάλαιο που αναφέρεται στην ηχορύπανση, αναγράφεται πως, σε θεωρητικό επίπεδο, το αεροδρόμιο θα μπορούσε να δεχθεί αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας λειτουργώντας ανακουφιστικά για τον Διεθνή Αερολιμένα «Διαγόρας».
Επαναλαμβάνουμε πως δεν πρόκειται για «όρο» αλλά για υπόθεση εργασίας. Άλλωστε ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) που θα κατασκευαστεί θα έχει 30 μόνο θέσεις για ελαφρά αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας.

Πρόθεση μας είναι εντός τους μηνός να παραχωρήσουμε συνέντευξη τύπου στη Ρόδο με προσκεκλημένους τους τοπικούς φορείς, τα ΜΜΕ, και βεβαίως ελεύθερη είσοδο για όλους τους κατοίκους των εν λόγω περιοχών.
 
Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις :) Η παρουσία σας νομίζω ότι θα λύσει πολλές απορίες και παρερμνηνείες ενώ θα ανοίξει και διαύλους επικοινωνίας...
 
jetstream":2n8xp6pi said:
και βεβαίως ελεύθερη είσοδο για όλους τους κατοίκους των εν λόγω περιοχών.

Σκέπτομαι ήδη μερικούς ''μαϊντανούς'' των αεροπορικών... :mrgreen:
 
Σε συνέχεια της συζήτησης θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως αυτή την Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 12:00, θα παραχωρηθεί Συνέντευξη Τύπου με αντικείμενο τη σχεδιαζόμενη επένδυση της Jetstream Aviation Academy στο αεροδρόμιο Μαριτσών Ρόδου.

Η παρουσίαση θα λάβει χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων "Ακταίον" στην πόλη της Ρόδου και είναι ανοικτή για όλους τους ενδιαφερόμενους.
 
Top