Το ενδιαφέρον της JETSTREAM για παραχώρηση χρήσης από το Δημόσιο, τμήματος του αεροδρομίου Μαριτσών χρονολογείται από το 2010.
Κατόπιν αξιολόγησης αεροδρομίων, όπως αυτό του Αγρινίου, της Σητείας στην Κρήτη, της Πάφου στην Κύπρο και των Μαριτσών στη Ρόδο, η εταιρεία μας αποφάσισε να προχωρήσει σε περαιτέρω εξέταση πιθανής υλοποίησης και βιωσιμότητας της μελλοντικής δραστηριότητάς της στα Μαριτσά Ρόδου.
Οι παράγοντες που οδήγησαν τη JETSTREAM να «κλίνει» προς το Αεροδρόμιο των Μαριτσών ήταν οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, η πυκνή αεροπορική σύνδεση του νησιού με Αθήνα και εξωτερικό και οι άριστες ξενοδοχειακές υποδομές.
Η εταιρεία αφού εξέτασε τη μετεωρολογική και εναέρια καταλληλότητα του αεροδρομίου των Μαριτσών για πτήσεις με εκπαιδευτικά αεροπλάνα, έστειλε διερευνητική επιστολή το 2010 προς την ΥΠΑ προκειμένου να διαπιστώσει εάν η εν λόγω Υπηρεσία διατίθεται να παραχωρήσει έναντι ανταλλάγματος, τη χρήση τμήματος του αεροδρομίου ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες εκπαίδευσης.
Γνωμοδότηση ΥΠΑ για χρήση τμήματος του αεροδρομίου:
Η απάντηση που λάβαμε από την ΥΠΑ ήταν ότι, για να συζητηθεί περαιτέρω το αίτημα μας, βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας, πρέπει πρωτίστως να εγκριθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Παράλληλα ζητήθηκε να κατατεθεί προς γνωμοδότηση σχέδιο ασφαλείας του συγκεκριμένου χώρου με την συγκεκριμένη δραστηριότητα. Επιπλέον κρίθηκε σκόπιμο να έρθουμε σε επαφή με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και το τμήμα αερολιμενικών του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» και να πάρουμε τη σύμφωνη γνώμη τους προκειμένου ακολούθως να γνωμοδοτήσουν και οι αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ.
Ουδέποτε από συστάσεως αεροδρομίου είχε κατατεθεί είτε από κρατικό φορέα , είτε από άλλους περιστασιακά ενδιαφερόμενους ιδιώτες, αντίστοιχη μελέτη ή σχέδιο ασφαλείας .
Στις 7 Νοεμβρίου του 2011 υπεβλήθη από την εταιρεία μας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της οποίας την έγκριση αναμένουμε έως και σήμερα, καθώς και σχέδιο ασφαλείας στη Διεύθυνση Δ15 της ΥΠΑ το οποίο εγκρίθηκε.
Ουδεμία περαιτέρω επαφή έχει γίνει με την ΥΠΑ ή άλλο δημόσιο φορέα, ούτε οποιασδήποτε μορφής παραχώρηση είτε προφορική είτε γραπτή.
Εάν εγκριθεί η Μ.Π.Ε. τότε θα προβούμε σε αίτηση χρήσης του χώρου που μας ενδιαφέρει καταβάλλοντας το ισχύον σήμερα οικονομικό τίμημα για τις παραχωρούμενες εκτάσεις εντός κρατικών αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες, όπως πχ. στο Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας», Διεθνή Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» , Διεθνή Αερολιμένα Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» και άλλων.
Άλλες Γνωμοδοτήσεις
Τον Φεβρουάριο του 2012 πραγματοποιήθηκε συνάντηση με το τμήμα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» σχετικά με τη διευθέτηση του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Η Μ.Π.Ε. έχει εκπονηθεί βάσει σχεδιασμού 5ετιας ώστε να καλυφθούν οιεσδήποτε περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από την μέγιστη χρησιμοποίηση του χώρου ούτως ώστε να μην χρειάζεται ετησίως αναθεώρηση.
Συγκεκριμένα μελετήθηκε η όχληση από το εργοτάξιο κατά τη φάση ανέγερσης νέων εγκαταστάσεων, καθώς επίσης η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο παραγόμενος θόρυβος από τα αεροσκάφη και τα υποπροϊόντα της ανθρώπινης δραστηριότητας στο χώρο των εγκαταστάσεων (λύματα, κλπ) κατά τη λειτουργία της σχολής.
Τοποθεσία και Φάσεις
Η έκταση για την οποία ενδιαφερόμαστε και για την οποία έχει κατατεθεί η Μ.Π.Ε βρίσκεται σε χώρο αντιδιαμετρικά της υπάρχουσας πίστας όπου τώρα υπάρχουν ξερά χόρτα και διαβρωμένο έδαφος. Στο συγκεκριμένο γήπεδο προβλέπεται να εκτελεστεί το έργο σε 3 φάσεις.
Συνοψίζοντας
Η JETSTREAM έχει προβεί με απόλυτη διαφάνεια σε όλες τις νόμιμες ενέργειες προς τους αρμόδιους φορείς, με αίτημα τη γνωμοδότηση παραχώρησης προς χρήση τμήματος του αεροδρομίου και επ’ ουδενί την αποκλειστική παραχώρηση του συνόλου του, η οποία και δεν μας αφορά. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, πρέπει να τονίσουμε πως μέχρι στιγμής, όχι μόνο δεν έχει παραχωρηθεί, αλλά και σε καμία δε περίπτωση δεν προτιθέμεθα ν’ αγοράσουμε έστω και ένα τετραγωνικό μέτρο του Αεροδρομίου Μαριτσών Ρόδου. Επίσης, δεν είναι στις προθέσεις μας ν’ αποκλείσουμε τη γειτνίαση με άλλους ενδιαφερόμενους αξιοποίησης / δραστηριότητας στο εν λόγω αεροδρόμιο, και επ’ ουδενί, ως εκ των ανωτέρω ευκόλως συνάγεται, δεν θα επιβαρύνουμε τον τοπικό η τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Υπενθυμίζουμε ότι η χρήση του αεροδρομίου θα αφορά αποκλειστικά την εκπαίδευση χειριστών αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας.
Εκτός από την ανέγερση νέων κτηρίων (κατασκευή υπόστεγων προστασίας και συντήρησης αεροσκαφών), η JETSTREAM θα πραγματοποιήσει σημαντικά τεχνικά έργα βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του διαδρόμου προσαπογειώσεων, τροχοδρόμων και συνδετηρίων, των οποίων θα επωφελούνται όλοι οι μελλοντικοί χρήστες του αεροδρομίου.
Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε πως η τοπική κοινωνία θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη από την δραστηριότητα της JETSTREAM στο αεροδρόμιο Μαριτσών. Χάρη στη προγραμματιζόμενη επένδυση της εταιρείας θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η οικονομική δραστηριότητα των τοπικών επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμα και κατά τους χειμερινούς μήνες οι οποίοι θεωρούνται «νεκροί».