Re: Minoan Airlines
1. Επιδότηση άγονων γραμμών:
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του κανονισμού της ΕΟΚ 2408/92, όπως τροποποιήθηκε με τον ΕΚ 1008/2008, προβλέπεται η δυνατότητα επιδότησης αερομεταφορέα για την εκτέλεση άγονων αεροπορικών γραμμών για κοινωνικούς λόγους προκειμένου να εξυπηρετηθούν αεροπορικώς απομακρυσμένες περιοχές. (Εδώ έρχεται η ΕΕ και θεσμοθετεί τις άγονες) Με τον Ν.2963/01 και την κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΜΕ και ΥΠΟΙΚ Δ11/Β/24702/9337/27.06.02, η επιδότηση θα προέρχεται από τους ειδικούς λογαριασμούς ΤΕΑΑ που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος. (Εδώ έρχεται η Ελλάδα και τις επιδοτεί).
Ελπίζω να έληξε το θέμα του ποιός επιδοτεί της άγονες γραμμές.
2. Πόσο σύγχρονες θερμοσυγκολλητικές μεθόδους?
Οι τεχνολογίες και οι μέθοδοι κατασκευής ενός τύπου ή καλύτερα μιας γενιάς αεροσκαφών, αλλάζουν πολύ πιο αργά από ότι πολύ νομίζουν. Για παράδειγμα το Concord σχεδιάστηκε την 10ετία του '60 με βάση την τεχνολογία της 10ετίας του '50. Το 737 classic (αλλά και κατά ένα μεγάλο ποσοστό το 737 NG) βασίζεται στην τεχνολογία της 10ετίας το '50! Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στα δομικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, αλλά και στα αεροδυναμικά του χαρακτηριστικά (δεν αναφερόμαστε στα avionics διότι αυτά αλλάζουν συνεχώς) το 731/2, 733/4/5 αλλά και το 737/8/9 είναι ''almost identical''. Το ότι το 737 NG φέρει (σαν option) winglets (ο θεός να τα κάνει winglets) δεν σημαίνει ότι τεχνολογικά είναι σύγχρονο. Τα μεγάλα winglets σημαίνουν και μη αποδοτική πτέρυγα, δηλαδή πτέρυγα που δημιουργεί μεγάλη επαγωγική οπισθέλκουσα (βλ. Α320/30/40 - μικρά winglets άρα αποδοτική πτέρυγα - near elliptic lift distribution). Ο υποφαινόμενος εργαζόταν στον σχεδιασμό του Α330/340 το 1986 όταν δουλεύαμε ακόμα τους αλγόριθμους με DEC1010 και 2020, με VAX και με work-stations, όταν ο CRAY θεωρείτο ο Nitrogen Cooled Γίγαντας και όταν τα CFD ήταν ένα όνειρο για τον σχεδιαστή αεροδυναμικής (υπόψη ότι CFD πρωτοείδαν τα πανεπιστήμια στο τέλος της 10ετίας του '80). Παρόλα αυτά τα Α330/40 θεωρούνται και σήμερα υπερσύγχρονα αεροπλάνα. Το F50 με τη σειρά του βασίστηκε στην 20ετή εμπειρία του F27 Friendship και η τεχνολογία κατασκευής του είναι ακόμα και σήμερα αξεπέραστη. Δεν θα δείτε καρφιά στην δομή του F50 και όπως ίσως γνωρίζετε (ή δεν γνωρίζετε) οι ασυνέχειες σε μια δομή αλλά και οι ''τρύπες'' είναι οι πιο κατάλληλες πηγές για ρωγμές κόπωσης.
Ελπίζω να έληξε και το θέμα των σύγχρονων μεθόδων κατασκευής του F50 ή εν πάση περιπτώσει οποιουδήποτε αεροπλάνου.
3. Η παρέμβαση Καρατζαφέρη.
Η πολιτική, οι πολιτικοί, οι ιδεολογίες και τα κόμματα έχουν πλέον (ειδικά στην Ελλάδα) ισοπεδωθεί και έχουν χάσει την αξία τους και την αξιοπιστία τους. Το αν έκανε παρέμβαση ο Καρατζαφέρης και πως την έκανε, δεν έχει καμία σημασία και δεν ενδιαφέρει κανέναν. Αυτό που μετράει είναι το αν η παρέμβασή του μειώνει την ασφάλεια των πτήσεων ή αν δωροδοκήθηκε από κάπου. Κατά τη γνώμη μου δεν συμβαίνει ούτε το ένα αλλά ούτε και το άλλο. Αν άφησε να εννοηθεί κάτι τέτοιο το έκανε από άγνοια στο ''σπορ'' της αεροπορίας και κατά συνέπεια από τον τρόπο που διατύπωσε την παρέμβασή του, η οποία τελικά δεν έκανε τίποτε άλλο από το να 'ξεκολλήσει' την Εμπορική Άδεια από το γραφεί του κ. Υπουργού που είχε διαβιβαστεί από την ΥΠΑ για υπογραφή και είχε καταχωνιαστεί κάπου μέσα στην 'θάλασσα' των εισερχομένων προς υπογραφή εγγράφων. Με λίγα λόγια καμία σχέση με σοβαρά έγγραφα και εγκρίσεις (AOC, CAMO, κλπ), όμως ικανή έλλειψη να μην επιτρέψει στην Εταιρεία να λάβει μέρος στον διαγωνισμό. Αν λοιπόν ο Καρατζαφέρης τελικά αποδειχτεί ότι συνέβαλε στην συμμετοχή της ΜΙΝΟΑΝ στον διαγωνισμό, αυξάνοντας έτσι τον ανταγωνισμό, δεν έκανε τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από το να συμβάλει στην μείωση των δαπανών του δημοσίου. Αν αυτό είναι έγκλημα τότε σκοτώστε τον! Που ήξερε ότι η ΜΙΝΟΑΝ πήρε τις 11 γραμμές? Δεν το ήξερε, δεν ήξερε καν την διαδικασία γι' αυτό άλλωστε και το είπε! Νόμιζε ότι με το να ξεκολλήσει την εμπορική άδεια από το γραφείο του Υπουργού ολοκληρώθηκε και ο διαγωνισμός. Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται IQ πάνω από ραδικιού για να καταλάβει κανείς ότι ένα FIAT PANDA έχει μικρότερο λειτουργικό κόστος από ένα SETRA NEOPLAN!!
Η διαδικασία απόκτησης AOC (Air Operator Certificate) διέπεται από τον ΕΚ 859/2008 (τα γνωστά EU OPS, αντικαθιστώνται σύντομα από τα EASA-OPS) και το 2042/2003 - Μέρος Μ (και -145 εφόσον ο αερομεταφορέας επιθυμεί να ιδρύσει τον δικό του Οργανισμό Συντήρησης). Η διαδικασία αυτή αναφέρεται να διαρκεί 90 περίπου ημέρες. Την ΜΙΝΟΑΝ την τραβολογούσανε 120 ημέρες! Ο πόλεμος δηλαδή είχε αρχίσει από πριν. Επειδή στην ΥΠΑ υπάρχουν αξιόλογοι επαγγελματίες αλλά και πολλοί φελλοί, οι μεν αξιόλογοι έβλεπαν τα θετικά της νέας επιχειρηματικής προσπάθειας και βοηθούσαν όσο μπορούσαν και από την άλλη μεριά οι φελλοί προσπαθούσαν να κωλυσιεργήσουν την διαδικασία. Ο αξιόλογος και γνώστης επιθεωρητής της ΥΠΑ δεν ''πείθεται'' από τον ανταγωνισμό για να κωλυσιεργήσει διότι γνωρίζει, κρίνει και αδυνατεί να εναντιωθεί στους νόμους όποιο και αν είναι το δέλεαρ. Ο φελλός όμως το κάνει ελαφρά τη καρδία και απαλλάσσεται μετά από τον εισαγγελέα λόγω βλακείας. Είμαι πεπεισμένος ότι αν η ιστορία τραβήξει, θα βγουν στην φόρα συγκεκριμένα ονόματα τέτοιων φελλών. Αν βέβαια στο τέλος απαλλαχτούν λόγω βλακείας ή όχι μένει να το δούμε.
Επειδή για την συγκεκριμένη διαδικασία έχει γίνει και επερώτηση στην βουλή, μπορείτε να δείτε την απάντηση του Υπουργού στο
http://www.hellenicparliament.gr/UserFi ... 573848.pdf.
Φαίνεται ότι ο κύριος/κυρία από τα Κύθηρα που σχολιάζει την παρέμβαση Καρατζαφέρη έχει αρκετό μένος για τις νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες όπως αυτή της ΜΙΝΟΑΝ και απορώ από πού πηγάζει. Αν δεν είναι στημένο καρτέλ ΟΑ/Α3 όλες οι πτήσεις εσωτερικού σε τιμές και σε ώρες αναχώρησης τότε τι είναι? Αν η πώληση/εκχώρηση των παραδοσιακών SLOT του Λονδίνου, Παρισίων, Βρυξελλών κλπ. του Βγενόπουλου στον Βασιλάκη δεν είναι παράδοση άνευ όρων τότε τι είναι? Αν η παροχή handling της ΟΑ προς την Α3 στον ΑΙΑ δεν είναι συνεργασία και όχι ανταγωνισμός τότε τι είναι? Αν η συρρίκνωση της ΟΑ από πραγματική Αεροπορική Εταιρεία σε περιφερειακό μαγαζάκι δεν είναι παράδοση άνευ όρων (ή με όρους - ποιος ξέρει) τότε τι είναι? Κύριε ή κυρία από τα Κύθηρα αυτός είναι ο υγιής ανταγωνισμός που θέλετε στην χώρα σας?
4. Πηγές πληροφόρησης.
Τα forum και το διαδίκτυο δεν είναι ο μοναδικός τρόπος πληροφόρησης. Υπάρχουν και οι διαπροσωπικές σχέσεις. Το αν κάποιος είναι ενήμερος για συγκεκριμένο θέμα δεν σημαίνει ότι ξημεροβραδιάζεται στο internet. Για να γνωρίζει σημαίνει ότι έχει σχέση με το χώρο/ το αντικείμενο χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι έχει και σχέση με την Εταιρεία/ες που αναφέρεται. Αν έχετε παρατηρήσει αναφέρομαι με συγκεκριμένες λεπτομέρειες σε όλους τους αερομεταφορείς. Αυτό δεν με καθιστά και υπάλληλό τους.
5. Αν πληρώνομαι με την ημέρα ή το post.
Ούτε το ένα ούτε το άλλο. Άλλωστε δεν έχω ανάγκη να πληρώνομαι από κανένα, είμαι αρτιμελής, έχω σώας τας φρένας, το επίπεδο νοημοσύνης μου είναι τουλάχιστον 'average' και έτσι μπορώ και εργάζομαι.
Τέλος, ……..κάποιος κύριος είχε πει στην αρχή ότι θα εκπλαγώ με τους ειδήμονες και τις γνώσεις των μελών σας. Έχω ήδη εκπλαγεί και με τις γνώσεις αλλά και με το επίπεδο…….