Μισθοί Ιπταμένων

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
nikos_k.":1uh91ae9 said:
Βέβαια από την άλλη δεν θα κάνεις και απόσβεση του τεράστιου κεφαλαίου που έχεις επενδύσει...

Συγνώμη βρε παίδες αλλά πόσο είναι συνολικά το "τεράστιο κεφάλαιο"????
 
Minimum 60.000 Euros και maximum 130.000 σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις μου...
 
Θα προτιμούσα αντί εκτιμήσεων να είχαμε πραγματικά στοιχεία καθώς και το ποσό (έυρος) του χρόνου που δαπανώνται αυτά.

Ας θεωρήσουμε όμως (υποθετικά...) ως ακριβεί και αντιπροσωπευτικό του μέσου όρου τα € 100000,00 σε διάστημα 2-3 ετών .

Το ποσό είναι σχετικά ίσο (σε ορισμένες περιπτώσεις και μικρότερο) με τα ποσά που δαπανά κάποιος για να γίνει πχ οφθαλμίατρος η οδοντίατρος .

Με Χρονικό δε ορίζοντα απόσβεσης τα 10 έτη (μετά την αποφοίτηση) βρίσκουμε ένα κόστος περί τα € 800/μήνα .

Το ποσό αυτό χωρίς να είναι μικρό , δέν είναι κάτι απαγορευτικό για να κάνει κάποιος πραγματικότητα το όνειρό του.

Ας μην τρομάζουμε λοιπόν όσους έχουν όνειρα.
 
Φίλε aas59 ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα!
Φυσικά και το κόστος δεν είναι απαγορευτικό και εγώ είμαι από τους ελάχιστους εδώ μέσα που χωρίς να κρύβω την αλήθεια,
ενθαρρύνω άπαντες να ακολουθήσουν την καρδιά τους και να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα!
Με το να γράφω την αλήθεια δεν τρομάζω κανέναν. Ίσα ίσα που εκεί φαίνεται ο τρελαμένος (ο ποτισμένος με το μικρόβιο που έλεγα...)
Όσο αρνητικά και να ‘ναι τα πράγματα, θα κάνει το όνειρό του πραγματικότητα 8)

Πάμε τώρα στα οικονομοτεχνικά.
Βγάζω τη λέξη "εκτίμηση" και επαναδιατυπώνω, πως το κόστος αυτή τη στιγμή κυμαίνεται από 60.000 με 130.000.
Με τη βούλα των FTO´s και χωρίς εκτιμήσεις.
Από πότε το Καποδιστριακό, το ΑΠΘ κ.λπ. έβαλαν δίδακτρα για τις ιατρικές τους σχολές;;;
Επίσης, βάλε μέσο όρο τα 90.000 Euros.
Το ποσό αυτό δαπανάται σε 20 μήνες κατά μέσο όρο. Άρα μιλάμε για 4500 Euros το μήνα...
Αυτό όμως είναι καθαρά μπακαλίστικο διότι ένα σημαντικό πρόβλημα κατά τη γνώμη μου στην αεροπορική εκπαίδευση, είναι πως δεν τα δίνεις τα χρήματα μηνιαία αλλά σε με το ρυθμό της εκπαίδευσης!
Π.χ. σε μία μέση σχολή της Ευρώπης πριν αρχίσει το ATPL σκας 30.000(προπληρώνεις όλη τη θεωρία, τη βιβλιογραφία, τις εξετάσεις κτλ.)!
Καταλαβαίνεις πως αν δεν έχεις εξασφαλίσει εξαρχής το κεφάλαιο, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα...

Τέλος η απόσβεση.
Υπολόγισες 800 Euros το μήνα.
Επομένως με τα 1800 αρχικά της Aegean, μείον 800, ίσον 1000, μπορείς να ζήσεις στην Αθήνα του 2008 (2009 σε δύο μήνες) αξοπρεπώς;
Εγώ προσωπικά, όχι.
Επομένως για να ζήσεις αξιοπρεπώς πρέπει να αποσβένεις με πιο αργό ρυθμό, όπερ σημαίνει..... ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι...
Γι αυτό λέω συνέχεια, και εκπαίδευση και εργασία έξω από τη μπανανία...

Σημειωτέον και ο ECO και εγώ μιλήσαμε συγκεκριμένα για τα ελληνικά δεδομένα.
Ως γνωστον Ελλάς ίσον η χώρα του παραλόγου, επομένως αυτό που ο μέσος Ευρωπαίος θα το κατάκρινε εμείς το θεωρούμε εξαιρετικό....
Έτσι είναι... Όποιος δεν θέλει, τα μαζεύει και έχει και στο εξωτερικό αρκετές θέσεις εργασίας (και δεν μιλάω μόνο για την αεροπορία)....
 
nikos_k.":30ocvc5q said:
Από πότε το Καποδιστριακό, το ΑΠΘ κ.λπ. έβαλαν δίδακτρα για τις ιατρικές τους σχολές;;;
Επίσης, βάλε μέσο όρο τα 90.000 Euros.
Το ποσό αυτό δαπανάται σε 20 μήνες κατά μέσο όρο. Άρα μιλάμε για 4500 Euros το μήνα...
Αυτό όμως είναι καθαρά μπακαλίστικο διότι ένα σημαντικό πρόβλημα κατά τη γνώμη μου στην αεροπορική εκπαίδευση, είναι πως δεν τα δίνεις τα χρήματα μηνιαία αλλά σε με το ρυθμό της εκπαίδευσης!
Π.χ. σε μία μέση σχολή της Ευρώπης πριν αρχίσει το ATPL σκας 30.000(προπληρώνεις όλη τη θεωρία, τη βιβλιογραφία, τις εξετάσεις κτλ.)!
Καταλαβαίνεις πως αν δεν έχεις εξασφαλίσει εξαρχής το κεφάλαιο, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα...

Τέλος η απόσβεση.
Υπολόγισες 800 Euros το μήνα.
Επομένως με τα 1800 αρχικά της Aegean, μείον 800, ίσον 1000, μπορείς να ζήσεις στην Αθήνα του 2008 (2009 σε δύο μήνες) αξοπρεπώς;

Τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορεί να μήν "χρεώνουν" σε μηνιαία βάση αλλά υπάρχει σημαντικό κόστος για τους γονείς (ιδιαίτερα για τους από την επαρχία προερχόμενους) .......
Το κόστος αυτό αυξάνεται γεωμετρικά αν κάποιος σπουδάσει στο εξωτερικό .
Αυτή δε η περίπτωση, είναι ανάλογη με τις σπουδές των πιλότων στο εξωτερικό.
Στα παραπάνω υπολόγισε και τι κόστος των μηχανημάτων (που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει τα € 150.000, οο) για τον εξοπλισμό του ιατρείου και θα δείς ότι κάποιος γιατρός αυτών των ειδικοτήτων ξεκινά την ζωή του βαθιά χρεωμένος.

Όσο για το κόστος απόσβεσης , μπορεί να μοιάζει "μπακαλίστικο" αλλά δεν θα παίρνει κάποιος για 10 χρόνια μόνο € 1800 ώστε για μία δεκαετία να ζεί με € 1000 τον μήνα , ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση κάποιος 23 ετών και με μισθό € 1800 δεν είναι αυτό που θα λέγαμε "κακή αρχή".

Πάντα βέβαια αναφερόμενοι σε μισθούς Ελλάδας, σε περίπτωση εργασίας ορισμένων ετών στο εξωτερικό καταλαβαίνεις ότι η απόσβεση είναι σαφώς ευκολότερη.

Κλείνοντας κανείς δεν λέει ότι δεν έχει κόστος η εκπαίδευση των πιλότων , προσωπικά αυτό που λέω είναι , ότι ναι μεν έχει κόστος αλλά αυτό είναι ανάλογο με άλλα επαγγέλματα .
 
aas59":j071no1e said:
Τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορεί να μήν "χρεώνουν" σε μηνιαία βάση αλλά υπάρχει σημαντικό κόστος για τους γονείς (ιδιαίτερα για τους από την επαρχία προερχόμενους) .......
Το περίμενα αυτό :)
Στα 60-130 χιλιάρικα δεν περιλαμβάνονται τα προσωπικά έξοδα. Μιλάμε μόνο για δίδακτρα.
Δύο γρήγορα παραδείγματα (πραγματικά). Μία φίλη μου (ελληνίδα) τελείωσε την ιατρική αθηνών και σε 78 μήνες πλήρωσε 0 Euros δίδακτρα.
Μία άλλη φίλη μου (γερμανίδα) τελείωσε αεροπορική εκπαίδευση στην Αμερική και μετατροπή JAA στην Γερμανία και πλήρωσε σε 20 μήνες 70.000 Euros δίδακτρα.

Σε κανένα άλλο επάγγελμα δεν πληρώνεις τόσα δίδακτρα σε τόσο λίγο χρόνο.
Το μόνο ίσως που πλησιάζει (αλλά δεν φτάνει) την αεροπορική εκπαίδευση είναι πανάκριβα μεταπτυχιακά στα πανεπιστήμια της ευρύτερης περιοχής της Βοστώνης :wink:


Υ.Γ. Τα υπόλοιπα δεν τα σχολιάζω παρόλο που έχω όρεξη για κουβεντούλα, διότι βλέπω την trash area να έρχεται...
 
Για να μπω κι εγώ στη ωραία Σαββατιάτικη κουβέντα σας / παρόλο off topic /, αλλά ενδιαφέρουσα !
Αγαπητοί nikos_k +aas59, η ουσία είναι μια και μοναδική ! Ο χρόνος αντιμετώπισης και εξασφάλισης του συνολικού κόστους από τον ενδιαφερόμενο σπουδαστή ή την οικογένειά του, στις σπουδές Πιλότου και οποιασδήποτε άλλης κατεύθυνσης Σπουδών.

Απολογιστικά σε πολλούς κλάδους σπουδών έως και την απόκτηση ενός master που μάλλον για τα σημερινά δεδομένα είναι must , εν κατακλείδι το συνολικό κόστος σπουδών , εντός κι εκτός Ελλάδας / δίδακτρα, διαμονές, μεταφορές κλπ,/ στις περιπτώσεις που ο χρόνος διάρκειας σπουδών είναι μεγαλύτερος , δηλαδή με περαιτέρω σπουδές master και Phd, να είναι το ίδιο ή να ξεπερνάει των σπουδών Πιλότου συμπεριλαμβανομένου MCC / εκτός βέβαια του επί πλέον κόστους τυχόν type rating , επαναλαμβανόμενων validations, μέχρι να βρει εργασία κλπ /

Η μοναδική διαφορά είναι αυτή που υπογραμμίζει ο φίλος nikos_k , το σύντομο χρονικό διάστημα εξασφάλισης του συνολικού κόστους για την καταβολή των σπουδών Πιλότου.

Παράδειγμα προσωπικής εμπειρίας σύγκρισης κόστους δυο άμεσων συγγενικών προσώπων / δυο εξαδέλφων ίδιας ηλικίας.

Τα ποσά είναι περίπου σε δραχμές για να μην μπερδευτείτε σε αντίστοιχες χρονικές ισοτιμίες νομισμάτων Δρχ, Δολ, Λίρας, ευρώ , κόστους χρήματος και ζωής αντίστοιχα κλπ. και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

1/ Στο χρονικό διάστημα 97-06 το κόστος ολοκληρωμένων Οικονομικών σπουδών /Πανεπιστήμιο Ελλάδα + Μεταπτυχιακά master , Phd Columbia ΗΠΑ , διαμονές, πολλαπλές μεταφορές κλπ /, Δρχ 35 εκ.
2/ Αντίστοιχα στο χρονικό διάστημα 97 – 99 συνολικό πακέτο σπουδών Oxford Aviation Academy Ab initio F ATPL/ full board + CRM / δεν είχε MCC τότε , ελάχιστες μεταφορές κλπ. Δρχ. 30 εκ.

Παρούσα χρονική κατάσταση αμφοτέρων των εξαδέλφων , οι οποίοι ο καθένας στο τομέα του θεωρούνται αντικειμενικά ότι έχουν κάνει πολύ καλές σπουδές με ξένες γλώσσες κλπ.

1/ Ο πρώτος επέστρεψε το 07 και ακόμη κάνει την στρατιωτική του θητεία και είναι 30 ετών με διάφορες προοπτικές ανεύρεσης εργασίας τα 09 με ό, τι αυτό συνεπάγεται στη σημερινή αγορά εργασίας εντός/εκτός Ελλάδας ????
2/ Ο δεύτερος μετά την αποφοίτηση ολοκλήρωσε την στρατιωτική του θητεία το 02
Κατά την αποφοίτησή του είχε πρόταση να εργασθεί σε πολύ καλή εταιρία του εξωτερικού στην Αγγλία , η οποία ήτο σε ισχύ και μετά την ολοκλήρωση της θητείας , όμως επειδή προτιμούσε να εργασθεί στην Ελλάδα ,με την ευνοϊκή συγκυρία διαγωνισμού πρόσληψης στην Α3 την ίδια χρονική περίοδο , επέλεξε να εργασθεί στην Ελλάδα , οπότε εργάζεται από το 03 και σήμερα 30 ετών είναι Κυβερνήτης.

Συμπέρασμα :
Οι σπουδές , η εργασία, οι ευκαιρίες, οι επιλογές , οι αποσβέσεις , η ίδια η ζωή , οι περιστάσεις και χρονικές περίοδοι είναι όλα κάτι σαν τον Τροχό της Τύχης που γυρίζει …..
Σημασία έχει πάντα να προσπαθείς και τουλάχιστον με νύχια και δόντια να σπουδάζεις για να εργάζεσαι μετά ,σ’ αυτό που σπούδασες κι αγαπάς !!
Νικόλα "σιδεροκέφαλος"! και safe flights
 
Αν ξοδέψει κανείς μιά περιουσία για να σπουδάσει πιλότος, είναι σίγουρο ότι θα βρεί δουλειά; Εννοώ σε αερογραμμές, επιβατικές. Και οι αμοιβές που κυμαίνονται; Αν δουλέυεις σε ξένη εταιρεία, θα πρέπει να κολλάς ένσημα στην Ελλάδα για να συνταξιοδοτηθείς, ή η ξένη εταιρεία σε καλύπτει. Και στα πόσα χρόνια μπορείς να βγείς στη σύνταξη; Οι πιλότοι παίρνουν, γύρω στα 5.000 ευρώ τον μήνα. Για τον μέσο Έλληνα είναι πάρα πολλά. Μήπως αυτά σντισταθμίζουν μιά πολύ κατώτερη σύνταξη;
Τέλος πάντων θα ήθελα να ανταλλάξω διάφορες απόψεις και εμπειρίες με επαγγελματίες πιλότους για διάφορα.
 
Κυρία Hera , διακρίνω τις ανησυχίες με τις τοποθετήσεις σας , σε διάφορα τόπικς του φόρουμ , σχετικά με το απραγματοποίητο όνειρό σας του παρελθόντος και την διακαή σας επιθυμία να το πραγματοποιήσει η κόρη σας !
Αν θέλετε στείλτε μου πμ και όπου μπορώ θα σας απαντήσω βοηθώντας σας μέσα από αντίστοιχες εμπειρίες και γνώσεις στο χώρο, για να πάρετε τις τυχόν αποφάσεις σας.
Όσον αφορά το θέμα περί συντάξεων , μελετήστε το ανίτστοιχο τόπικ στο παρόν φόρουμ " Σύνταξη πιλότων" και θα πάρετε τις δέουσες απαντήσεις.
 
Αγαπητή Hera μιας και το topic είναι για μισθούς ιπταμένων και ρωτάτε επίμονα σε δύο posts, να σας δώσω μερικά στοιχεία από όσα γνωρίζω και με τα τελευταία updates που έχω!
Στην δυτική Ευρώπη ο πρώτος μισθός ενός συγκυβερνήτη χωρίς εμπειρία (απ' ευθείας από τη σχολή) ξεκινάει από τα 2000 και φτάνει μέχρι τα 3500 Euros!
Στην Ελλάδα τα είπαμε! 1800 περίπου στην Aegean!
Στην ανατολική Ευρώπη πρώτος μισθός γύρω στα 1300 με 1500! Αλλά φτάνουν (ίσως και περισσεύουν) για να ζήσεις!
Αυτά για airlines.
Τώρα για business aviation κτλ οι μισθοί είναι παντού τα ίδια "χάλια"... Γύρω στα 800 με 1000 Euros και πολλά είναι για αρχή...
Στην Αγγλία που πληρώνεσαι σε λίρες είναι πιο πολλά τα χρήματα αλλά και πιο πολλά τα έξοδα! Μία η άλλη στο τέλος.

Αυτά! Όποιος άλλος έχει νεότερα ή περισσότερες πληροφορίες, ας τις μοιραστεί μαζί μας!


Υ.Γ. Για τα άλλα που ρωτάτε, κάνετε τον κόπο να αρχίσετε το διάβασμα στο φόρουμ γιατί όλα είναι χιλιοειπωμένα...
 
Top