Νέα πολιτική επιλογής θέσεων

Re: E-Check από Aegean

aris320":311y30h6 said:
Και έχουμε σύμφωνα με το Seat Map τα εξής:

Airbus 319: 150 θέσεις
Airbus 320: 180 θέσεις
Airbus 321: 216 θέσεις
DHC 8-400: 82 θέσεις
DHC 8-100: 37 θέσεις
ATR 42-600: 50 θέσεις

Εκτός το DHC 8-100 σε όλα τα υπόλοιπα διακρίνω μια αύξηση στις θέσεις εννοώ στις σειρές ή κάνω λάθος;
Ο αριθμος 13 δεν υπαρχει στις σειρες των αεροπλανων, ειναι λαθος ο χαρτης που εχει εκδωσει ,οι θεσεις παραμενουν ως εχουν αναρτημενες στο wikipedia ως προς τον αριθμο.
 
Πέρα του ότι η χρέωση για προεπιλογή καθισμάτων, ως κίνηση ήταν κάτι το απολύτως αναμενόμενο, αφού οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας είναι πλέον μία πολύ σημαντική πηγή εσόδου για έναν αερομεταφορέα, εγώ εξακολουθώ και γελάω (ενίοτε και να εκνευρίζομαι) με τις αντιδράσεις ορισμένων στα social media, που κινούνται σε επίπεδα tweets του Trump: «απαράδεκτοι! δε θα ξαναδείτε φράγκο από μας! ντροπή σας». Αυτοί που φωνάζουν κατ' αυτόν τον τρόπο, είναι οι πρώτοι που θα μπουν στην επόμενη πτήση και πάλι με την Α3 ή που στην επόμενη κράτησή τους θα σκεφτούν να πληρώσουν για προεπιλογή θέσης και ίσως το κάνουν τελικά.

Ως εργαζόμενος σε κρατήσεις κι εκδόσεις αεροπορικών, έζησα το μηδενισμό τον προμηθειών από το 9%, είδα τις απειλές των συναδέλφων μου, ότι θα παρέδιδαν πίσω στη Lufthansa και την KLM τις άδειες έκδοσης εισιτηρίων (ticketing plates) σε ένδειξη διαμαρτυρίας, έζησα την πιο πρόσφατη κρίση με τα GDS surcharges, τις νέες τιμολογιακές πολιτικές που δεν είχαν βαλίτσα στο ναύλο και άλλα τέτοια.

Πάντοτε υπήρχαν κάποιοι που φώναζαν: είτε γιατί τους υποχρέωσαν να πληρώσουν για τη βαλίτσα, που μέχρι τότε ήταν κάτι το αυτονόητα δεδομένο για κάθε εισιτήριο, είτε γιατί τους έβαλαν service fee €20 στο εκδοτήριο για μία αλλαγή, είτε γιατί έχασαν την πτήση και το εισιτήριό τους δε μπορεί να αλλάξει, ενώ παλιά μπορούσαν, είτε γιατί τώρα θα πρέπει να πληρώσουν για μία πιο άνετη θέση, είτε γιατί δεν τρώνε πλέον, όπως έτρωγαν στις πτήσης της Ολυμπιακής της δεκαετίας του 1990.

Έζησα μια εποχή, που το μετ' επιστροφής εισιτήριο από Αθήνα προς Κοπεγχάγη κόστιζε 170.000 δραχμές. Τώρα κοστίζει 170 ευρώ και πάλι φαίνεται ακριβό σε κάποιους. Αυτοί όμως οι συγκριτικά χαμηλότεροι ναύλοι ήταν που εκτόξευσαν τις αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια και έκαναν το αεροπλάνο προσιτό σε όλους εμάς και αυτή η άνοδος στις αερομεταφορές ήταν που ανέβασε τον ανταγωνισμό και πίεσε τους αερομεταφορείς. Στην περίπτωσή μας, η Aegean πιέζεται από τον ανταγωνισμό της GQ και της FR στο εσωτερικό και από δεκάδες αερομεταφορείς στο διεθνές της δίκτυο. Είναι λογικό να αναζητεί τρόπους περιστολής των εξόδων, όπως το ότι βγαίνει από τα GDS, υποβαθμίζει του M+B μέσα από τον περιορισμό των προνομίων ή χρεώνει για υπηρεσίες, που μέχρι πρόσφατα ήταν δωρεάν. Είναι άσχημο, αλλά ας είναι οι μόνοι τομείς από τους οποίους ένας αερομεταφορέας κάνει περικοπές για να βελτιώσει τα οικονομικά του. Φήμες λένε ότι το catering θα είναι το επόμενο που θα περικοπεί στα short haul, αλλά πιστεύω, ότι σε κανέναν δε θα λείψουν τα ζυμαρικά της Αιγαίου. Αυτό το οποίο εγώ προσωπικά θεωρώ λόγο να μην ξαναπετάξω με έναν αερομεταφορέα είναι το seat pitch, αλλά ας μη λέω μεγάλα λόγια...

Μια συμβουλή λοιπόν προς όλους εμάς που φωνάζουμε και απειλούμε, ότι δε θα ξαναπετάξουμε με Αιγαίου: ας δούμε και αυτήν την αλλαγή πολιτικής ως χαρακτηριστικό ενός ευρύτερου μετασχηματισμού και εξέλιξης στις αερομεταφορές. Δεν αποφάσισε η Αιγαίου να αλλάξει τις αερομεταφορές στον κόσμο. Είναι το ευρύτερο πλαίσιο των αερομεταφορών, που υποχρεώνει την Αιγαίου να αλλάξει.

ΗΙΝΤ: όσοι από εσάς θέλετε να επιλέγετε ΔΩΡΕΑΝ τις standard και τις upfront θέσεις, έχετε ακόμα επιλογές: λέγονται Alitalia και Turkish Airlines.
 
Aakunz συμφωνώ πλήρως με αυτά που λες.

Πάντα κοιτάζω τα πράγματα με αντικειμενικότητα και πιστεύω πως και η Aegean δεν πρέπει να μείνει πίσω στις παλιές τάσεις τις αγοράς αλλά να προχωρήσει με τις νέες τάσεις της αγοράς, αρέσει δεν αρέσει σε ορισμένους. Και εγώ επιχείρηση έχω και κάποτε και εγώ πρέπει να την αναπτύξω σύμφωνα με τις τάσεις τις αγοράς γιατί αλλιώς θα χάσω κομμάτι από την αγορά.
 
Συμφωνώ με τον aakunz ότι ήταν αναμενόμενη εξέλιξη γιατί το 2018 με εισητήριο €170 για Κοπενγχάγη (μαζί με φόρους) και όχι 170.000 δρχ (με κρατική επιχορήγηση) η εταιρεία πρέπει να δείξει κέρδη, και αυτές οι υπηρεσίες είναι καθαρό κέρδος. Εννοείται πως όσο και να διαμαρτυρόμαστε (κι εγώ μαζί) θα το πληρώσουμε κάποια στιγμή και η εταιρεία το 2018 θα δείξει σημαντικά κέρδη που θα προέρχονται από αυτή την υπηρεσία.

Συμφωνώ και με τον jerry ότι τα flex εισητήρια έπρεπε να συμπεριλαμβάνουν τη θέση όπως γίνεται και με τη βαλίτσα. Ακόμα και η Emirates χρεώνει τη θέση στις φθηνές κατηγορίες ναύλων. Αυτό ίσως να έπρεπε να το δουν κάποια στιγμή.

Όσον αφορά στα σχόλια ότι "πάει η Business" προφανώς και δεν ισχύει. Η εταιρεία παρουσιάζει όλες τις θέσεις ως up front αφού σε πτήσεις όπως ΑΤΗ KRK δεν υπάρχει Business. Από την άλλη, η Business μπορεί να επεκταθεί μέχρι τη σειρά 8 αν δεν κάνω λάθος αφού η μεσαία θέση γίνεται τραπεζάκι και σίγουρα μέχρι την 8 (δε ξέρω αν είναι σε όλα τα αεροσκάφη το ίδιο) το seat pitch είναι μεγαλύτερο και προσωπικά δεν το θεωρώ μικρό.

Όπως είπε και ο aakunz το αεροπλάνο έγινε πιο προσιτό σε όλους και παραμένει έστω και με αυτή τη διαφοροποίηση. Απλά ίσως κάποιοι ακόμα να προτιμούσαν να πετάνε μόνο με μια ΟΑ με 170.000δρχ εισητήριο με φαγητό, άνετη θέση κτλ αλλά και με επιτόκια της τάξης του 20% με μια υποτιμημένη δραχμή που μόνο εισητήριο από την ΟΑ θα μπορούσαν να αγοράσουν γιατί όλες οι άλλες θα τους ήταν πανάκριβες. Τουλάχιστον τώρα σε όποιον δεν αρέσει έχει την επιλογή της Ryan, Vueling, Easy, Transavia αφού τις θεωρεί ίδιες με την Aegean.
 
Τι σχέση μπορεί να έχει η απόφαση της Aegean να πληρώνει ο πελάτης τη θέση ως up front μέχρι την έξοδο κινδύνου, η απαξίωση των gold μελών αλλά και το μπέρδεμα με τις δωρεάν θέσεις την Ο.Α και την υποτιμημένη δραχμή;

Έχουμε αφήσει πίσω αυτές τις εποχές, συζητάμε και κρίνουμε την επιλογή μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Σε πτήσεις που παραδοσιακά έχουν κόσμο και έχουν και business, ταξιδεύω με χειραποσκευη, οι standard θέσεις έχουν πιαστεί, πάω να κάνω online check in αλλά και πάλι δεν μου δίνει δωρεάν θέση,ζητάει πληρωμή για τις up front;
Οπότε για να πάρω δωρεάν θέση θα πρέπει να κάνω το τσεκ ιν στον γκισέ; Γιατί δεν βλέπω άλλη λύση.
 
Όταν σε κάθε αλλαγή που κάνει η Aegean γίνεται πάντα σύγκριση με την κρατική ΟΑ, τότε έχει σχέση. Συμφωνώ ότι η σύγκριση πρέπει να γίνεται με αντίστοιχα παραδείγματα
 
Δεν νομίζω ότι πρέπει να ξαφνιάζει κανέναν η νέα πολιτική. Επόμενη απώλεια θα είναι το catering, ακόμη και στις μακρινές ευρωπαικές πτήσεις. Βέβαια εκεί θα δούμε αν θα είναι ολοκληρωτική απώλεια, δεν παρέχεται δωρεάν ούτε νερό ούτε καφές (Easyjet, British) ή θα υπάρχει τουλάχιστον ένας καφές ή νερό ή αναψυκτικό. (Alitalia, SAS, LOT).

Προσωπικά δεν με απασχολούν οι νέες χρεώσεις μιας και ποτέ δεν θα πλήρωνα θέση για εντός Ευρώπης αλλά και γιατί πλέον η Αιγαίου αποτελεί δεύτερη επιλογή λόγω των εξωφρενικών τιμών της σε συγκεκριμένα δρομολόγια εξωτερικού και εσωτερικού.
 
Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, κανέναν δεν εκπλήσσει η νέα πολιτική ("και η LH τα ίδια κάνει αλλά δε τα λέτε"), απλά γίνεται με λανθασμένες παραμέτρους και εμφανίζονται στρεβλώσεις, οι οποίες θα καταστεί αναγκαίο να διορθωθούν (προσδοκώ και ελπίζω).

:arrow: Ποιο λαμπρό μυαλό σκέφτηκε στο 319/320 οι upfront να φτάνουν έως τη σειρά 10 (το 1/3 του αεροπλάνου δηλαδή) ενώ στη 321 φτάνει στη σειρά 8 (λόγω της εξόδου κινδύνου);

:arrow: O flex ναύλος θα έπρεπε να περιλαμβάνει δωρεάν επιλογή θέσης και σε κόστος που να είναι όπως όχι τώρα που η ξεχωριστή αγορά αποσκευής είναι φθηνότερη αλλά "δελεαστικό", αν όχι καθαρά συμφέρον. Έτσι γίνεται στις περισσότερες legacy ("εκεί μας φτάσανε οι αλήτες").

:arrow: Η αδηφαγία τους, τους έκανε να υποβαθμίσουν για άλλη μια φορά τα προνόμια των χρυσών μελών. Οι γνωστές legacy (έχω χάσει τι κάνει η ΒΑ που μπορεί να χρεώνει και πόσες φορές καταφέρθηκες εναντίον της πια) προσφέρουν την επιλογή θέσης (αν όχι την έξοδο κινδύνου, τις λεγόμενες "upfront" με γενναιόδωρο seat pitch) δωρεάν στα elite μέλη τους ενώ σε κάποιες περιπτώσεις (LH group) δεσμεύουν αυτές τις θέσεις αποκλειστικά για επιλογή από αυτά τα μέλη.

:arrow: Η περαιτέρω αδηφαγία τους, τους έκανε να συνεχίζουν τις χρεώσεις μέχρι την αναχώρηση του αεροπλάνου ("μέχρι λίγα λεπτά πριν την πτήση", όπως αναφέρουν περήφανα στις ανακοινώσεις τους). Είθισται στο OLCI όλες οι θέσεις (άντε, βγάλε μερικές εξόδους) να είναι διαθέσιμες σε όλους. Ακόμα και η TP που απόσο είδα χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο αμαντεουσικό σύστημα, 3 ώρες πριν την πτήση απελευθερώνει όλες τις θέσεις σε όλους.

Και έτσι για δείξουμε και μερικές αναλογίες, αν είσαι Μ+Β Gold, μπορείς να κλείσεις έξοδο κινδύνου δωρεάν στη SAS από CPH για SFO, αλλά ας πούμε σου ζητάνε 8 ευρώ για έξοδο κινδύνου στο ATH-JTR ξέρω-γω :banana: . Αν αυτό δεν είναι υποτιμητικό για τα ίδια σου τα μέλη (ο δόκιμος όρος είναι "fail"), τότε τι είναι, αγαπητό management της Βιλτανιώτη; :rolleyes:
 
Jerry, σε LH/LX/OS με εισιτήριο light δεν μπορείς να προεπιλέξεις τη θέση σου δωρεάν, ούτε ως SEN/HON. Αλλά μόνο όταν έχεις πληρώσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (10 Ευρώ ανά σκέλος ή κλείνοντας classic ή flex fare), τότε όντως μπορείς να επιλέξεις και τις πρώτες σειρές, που μάλιστα μπορείς να επιλέξεις μόνο ως χρυσό μέλος ή με εισιτήριο flex (τουλάχιστον πριν ανοίξει το OLCI).

Και όσον αφορά τα upfront seats της Α3: Ίσως σκέφτεται να αυξήσει το seat pitch στις πρώτες σειρές μέχρι την έξοδο κινδύνου. Αυτό θα εξηγούσε και γιατί στο Α320 είναι περισσότερες σειρές απ΄ότι στο Α321 και θα δικαιολογούσε την έξτρα τιμή.

Γενικά, δεν βρίσκω τόσο κακή αυτή τη λογική να πληρώνεις το βασικό εισιτήριο, κι μετά να αγοράζεις έξτρα ότι πραγματικά χρειάζεσαι / θέλεις, όπως βαλίτσα, φαγητό, καλύτερη θέση κλπ.

Κάπου όμως υπάρχουν όρια και οι αεροπορικές - όχι μόνο τα LCC - τα υπερβάλουν λίγο. Όταν ζητάνε 50 Ευρώ ή παραπάνω για τη βαλίτσα, θα μπορούσες να περιμένεις και ανάλογο επίπεδο της μεταφοράς, και όχι να περιμένεις 45 λεπτά για την παραλαβή, να έχει βλάβες κλπ. Επίσης, το θεωρώ υπερβολικά να σε αναγκάσουν να πληρώνεις μόνο και μόνο για να κάθεσαι μαζί με την παρέα σου, γιατί ούτε καν στον OLCI δεν μπορείς να επιλέξεις τη θέση σου δωρεάν, ζητάνε υπερβολικά ποσά για το αυτονόητο όπως το να πάρεις κάρτα επιβίβαση στο αεροδρόμιο κλπ. Και αυτές οι υπερβολές γίνονται όλο και περισσότερες, όχι μόνο στα LCC...
 
Με εξαίρεση τη θλιβερή SN και 4U, που δεν έχουν ακόμα βρει το δρόμο τους, το LH Group έχει ένα πολύ «τίμιο» πακέτο ναύλων για τους επιβάτες του στο ευρωπαϊκό δίκτυο.

Light: προσφέρει μόνο αερομεταφορά κι ένα σνακ. Δεν επιτρέπει αλλαγές, δεν επιτρέπει επιστροφές χρημάτων και οτιδήποτε επιπλέον πρέπει να πληρώνεται, ακόμα και αν είσαι *Α Gold.

Classic: με περίπου €20 ανά κατεύθυνση, παίρνεις βαλίτσα 23 κιλά, περισσότερα μίλια και δικαίωμα προεπιλογής θέσης σε στάνταρ καθίσματα και δυνατότητα αλλαγής με πρόστιμο.

Flex: ό,τι και η κατηογορία Classic, με τη διαφορά ότι οι αλλαγές γίνονται χωρίς πρόστιμο και ο ναύλος επιστρέφεται μερικώς.


Η Αιγαίου έχει δύο κατηγορίες ναύλου Οικονομικής και καλείται κατά καιρούς να αντιμετωπίσει ένα τέρας που η ίδια δημιούργησε:

α) ένα προκλητικά γενναιόδωρο Miles&Bonus που γέμισε τα *Α Lounges ανά τον κόσμο με κατόχους χρυσών καρτών. Οι πιέσεις από τη Συμμαχία ήταν τέτοιες, που την υποχρέωσαν να εξορθλογίσει τα προνόμια, όπως το Gold Status χωρίς ημερομηνία λήξης. Το νέο Miles+Bonus παραμένει ελκυστικό, αν και πιο δίκαιο. Οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες, αλλά γι' αυτό φταίει η ίδια η Αιγαίου, που μέχρι τότε ερμήνευε την πελατοκεντρικότητα ως δουλοπρέπεια.

β) μία προκλητική ανοχή στις χειραποσκευές στις καμπίνες. Με την εφαρμογή των νέων ναύλων, οι καμπίνες γέμισαν με (χειρ)αποσκευές. Η πελατοκεντρικότητα (aka δουλοπρέπεια) σε συνδυασμό με την έλλειψη κινήτρων προς το προσωπικό ελέγχου δημιούργησαν ένα κλίμα ανοχής αυτών που εκμεταλλεύονταν εις βάρος των συνεπών πελατών. Όταν οι διαμαρτυρίες έφτασαν στο αμήν, η Αιγαίου αποφάσισε να επιβάλει χρεώσεις στις μη προβλεπόμενες αποσκευές, κάτι που ακούω ότι γίνεται κατά κόρον σε Λονδίνο, Ολλανδία, Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη. Η μείωση της τιμής της παραδοτέας αποσκευής σε ορισμένα δρομολόγια μεγάλωσε το price gap μεταξύ GoLight και Flex, που ήδη ήταν αρκετά μεγάλο, με αποτέλεσμα η επιλογή των Flex ναύλων να είναι και πάλι ασύμφορη σε σχέση με την αγορά ενός GoLight + 1 αποσκευής. Θα μπορούσε να είχε μειώσει το price gap και να προμοτάρει την κατηγορία Flex ως την καλύτερη επιλογή, π.χ. ότι παίρνοντας Flex. παίρνεις πολύ περισσότερα από μία βαλίτσα (π.χ. δωρεάν προεπιλογή θέσης).

γ) Με την έλευση των lo-co και τη θεαματική άνοδο της Sky Express, το πάρτυ, για το οποίο μιλούσε ο Βγενόπουλος και στο οποίο και ο ίδιος τελικά φάνηκε πως ήταν προσκεκλημένος (είχε αγοράσει και για δώρο την ΟΑ), τελείωσε. Η Αιγαίου δέχεται πιέσεις, τα περίφημα ταμειακά διαθέσιμα στον ισολογισμό, για τον οποίο η Αιγαίου υπερηφανευόταν, απειλούνται. Η πελατοκεντρικότητα δίνει τη θέση της στην ανάγκη για επιβίωση. Οι βαλίτσες δε φτάνουν... το φαΐ καλύτερα να μην του το κόψουμε του κακομαθημένου Έλληνα, άλλωστε το προσφέρουν ακόμα οι άλλες legacies. Αν κάνουμε αυξήσεις, θα στείλουμε ακόμα περισσότερους στη Ryan. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να χρεώνουμε και τις θέσεις. Εντάξει, ας πληρώσουν και οι Gold κάποια στιγμή... Ας τους κάνουμε και μια έκπτωση στις upfront, για να μην τα ισοπεδώσουμε όλα.

Καλή διάθεση υπάρχει πάντα. Όπως κανένας επιβάτης δε θέλει να χάσει τα προνόμιά του, έτσι και καμία σοβαρή αεροπορική δε θέλει να έχει δυσαρεστημένους πελάτες. Τι γίνεται όμως, όταν δε μπορείς πλέον δε μπορείς να έχεις το ίδιο περιθώριο κέρδους, που είχες παλιά και πρέπει να έχεις ροή εσόδων;
 
Top