Νέος ΥΜΕ & η πώληση των ΟΑ.

  • Thread starter Thread starter docORL
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Το καλύτερο είναι που θα μετονομαστεί από "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ" σε "ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΗ". :great:

Panathinean Airlines :thx: :thx:
 
Κρατάτε λίγο πισινή πρίν αρχίσετε τα ζήτω και τα μπράβο. Μασάτε λίγο πρίν καταπιείτε. Ο Βγενόπουλος δεν έγινε αυτός που έγινε, με ρομαντισμό και πατριωτισμό. Παίζονται ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ παιχνιδια αυτόν τον καιρό και σε σχεδόν όλους τους τομείς της Ελληνικής πραγματικότητας. Από την μία υπάρχει η πολιτική συγκυρία και από την άλλη η παγκόσμια οικονομική.

Η μέν πρώτη, δίνει την ευκαιρία σε πολλούς να λαμβάνουν λευκές επιταγές πρός μελλοντική εξαργύρωση. Η δεύτερη, δίνει καταπληκτικές δυνατότητες στους έχοντες , να γίνουν υπερ-έχοντες. Σε περιόδους κρίσης και πολέμων, φτιάχτηκαν όλες οι μεγάλες οικονομικές αυτοκρατορίες. Βλέπε από Ωνάση μέχρι Βαρδινογιάννη.

Ο Βγενόπουλος έχει δέιξει εδώ και καιρό, ότι οι κινήσεις του έχουν ΚΑΙ πολιτικό άρωμα. Χαρίζει σήμερα ποδήλατα και μετά του δίνουν... αυτοκίνητα.

Εγώ, που είμαι ένας δύσπιστος και καχύποπτος άνθρωπος (γνωστός conspiracy theorist), πιστεύω ότι κάνει αβάντα στην κυβέρνηση. Δεν είναι λίγες οι πρόσφατες αποτυχίες (σχεδόν σε όλους τους τομείς). Οποιαδήποτε επιτυχία είναι καλοδεχούμενη αυτήν την στιγμή. Το τίμημα αγοράς (είτε του πτητικού είτε όλου του πακέτου), είναι εξεφτελιστικό για έναν κολοσσό όπως η MIG.

Κανένας νοήμων επιχειρηματίας, δεν επενδύει στις αερογραμμές σήμερα. Εδώ "στρωμένες" εταιρείες με ικανοποιητικότατο πεδίο πελατών, τραβάνε πολύ χοντρά ζόρια, και που'σαι ακόμα. Πόσο μάλλον μια "λερναία ύδρα" όπως η ΟΑ, που όποιο "ντουλάπι" και να ανοίξεις, θα βρείς ένα σωρό σκουλήκια ! :doubt:

Αν δώσει (λέμε), ο MIG 120 μύρια για όλο το πακέτο. Και προς χάριν της συζήτησης, ας πούμε ότι η κρίση σε 18 μήνες έχει περάσει. Επίσης ας πούμε ότι με τον ένα η τον άλλον τρόπο, ο MIG δεν πληρώνει φράγκο για τα χρέη και έχει και το προσωπικό μειωμένο με επιβάρυνση του κράτους. Θα πρέπει να επενδύσει ο ίδιος τουλάχιστον 400 μύρια τα επόμενα 2 χρόνια , για πλήρες λίφτινγκ της εταιρείας. Τα 400 καθαρά από την τσέπη, χωρίς να υπολογίζεται η πώληση αναλωσίμων πρός αντικατάσταση (πώληση αεροσκαφών κλπ). Θα χρειαστεί να φρεσκάρει το στόλο (με dry lease φυσικά) και ανάλογες εκπαιδεύσεις, το image, να φτιάξει το μάρκετινγκ και τα sales από την αρχή, χώρια το κόστος αναδιάρθρωσης που θα απαιτηθεί μετά από τις αποχωρήσεις των "τυχερών" και των "ατύχων".

Στην ξεφτίλα θα έχει χασούρα για 3 χρόνια. Να πούμε 50 μύρια τον χρόνο? Σούμα: 120 η αγορά, 400 επενδύσεις και 150 χασούρα, ξεπεράσαμε τα 600. Για τρία χρόνια. Και με την προυπόθεση ότι τα πράγματα θα πάνε κατ΄ευχήν (και διεθνώς και στην εταιρεία).

Για να πάρει πίσω τα 600, πόσα χρόνια κέρδη των 50 εκατομμυρίων και πάνω χρειάζεται? Μην κουράζεστε. Δέκα με δώδεκα. Για να ρεφάρει, όχι για να κερδίσει.

Η λογική μπορεί μέν να είναι μπακαλίστικη αλλά βασίζεται σε best case scenario. Δεν πιστεύω να περιμένει κανείς να ορθοποδήσει μιά τέτοια εταιρέια, χωρίς γενναίες επενδύσεις. Με "νοικοκοίρεμα" στην διοίκηση και μόνο, είναι αφελές να πιστεύει κανείς σε αποτελέσματα.

Η ΒΑ, όταν έκανε την μεγάλη αναδιάρθρωση, της πήρε περίπου 5 χρόνια να βγεί από το "κόκκινο". Έκανε 1-2 χρόνια με μηδέν απώλειες και μηδέν κέρδη (φιλιούνται-αγκαλιάζονται), πέρασαν 5-6 χρόνια κερδοφορίας και το 2008 , 160 μίλιον γιούρος στον κουβά.

Υπομονή........
 
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης ανέφερε, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά την ολοκλήρωση της διυπουργικής επιτροπής για την οικονομία, ότι θα εξετάσει με τη δεύουσα προσοχή και σοβαρότητα την πρόταση της MIG, καθώς και όποιες άλλες ενδεχομένως υποβληθούν, για την εξαγορά της Ολυμπιακής.
 
gonso":xgrg6xp9 said:
Εγώ, που είμαι ένας δύσπιστος και καχύποπτος άνθρωπος (γνωστός conspiracy theorist), πιστεύω ότι κάνει αβάντα στην κυβέρνηση.

Θα προσυπέγραφα αν δεν υπήρχε αυτή η παράγραφος.................

Q
...........σε περίπτωση που επέλθει συμφωνία, η πλευρά της Marfin προτίθεται να παραχωρήσει οικειοθελώς στο ελληνικό δημόσιο τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της Ολυμπιακής σε χρονικό διάστημα μέχρι και 3 μήνες μετά τη διαξαγωγή των επόμενων εκλογών.
UQ

Βλέπεις ο άνθρωπος διαθέτει την ικανότητα να έχει όλες τις πλευρές ικανοποιημένες (και καλά κάνει..............)
 
Ναί έχεις δίκιο. Στις κυβερνήσεις έπρεπε να πώ. Την σημερινή και την επόμενη, οποιουδήποτε χρώματος και αν είναι. Εξάλλου, οι μεγιστάνες του πλούτου, έχουν αχρωματοψία. Η δουλειά τους να γίνεται.
 
manasta":38hbkspk said:
Το καλύτερο είναι που θα μετονομαστεί από "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ" σε "ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΗ". :great:

Panathinean Airlines :thx: :thx:

Δεν ξερω αν θα μετονομαστει, αυτο που θελω να δεω, ειναι να προσερχονται οι γαυροι στο γραφειο προσωπικου, και να υπογραφουν δηλωση πιστης στο τρυφιλλι! :banana:
 
Το να φτασει ο ανθρωπος εκει που εφτασε, δειχνει οτι δεν ειναι "τυχαιος".
Πραγματι εμεινα με το στομα ανοικτο, οταν διαβασα τις δηλωσεις του, γιατι δεν πρεπει να κλεισει η ΟΑ
Αν τελικα γινει το νεο αφεντικο, ειμαι σιγουρος οτι θα τυχει της καλυτερης υποδοχης, απο το προσωπικο, που σημερα ειδα να εχει το ηθικο του αναπτερωθει.
Μακαρι, και ευχομαι ολοψυχα, η εταιρια να τυχει αυτης της τυχης!
 
Ανεξάρτητα από το αν υπάρχει κρυφή ατζέντα ή όχι πίσω από την κίνηση του Βγενόπουλου,θεωρώ το σενάριο πάρα πολύ καλό..
Προφανώς ο άνθρωπος κάπου στοχεύει..Η διαφορά όμως βρίσκεται στο ότι είναι επιχειρηματίας και με μία επένδυση επιδιώκει το κέρδος αλλά αποδέχεται επίσης(δεν θα πω πάλι επιδιώκει και φανώ ρομαντικός)ότι θα υπάρξουν και παράπλευρα ωφέλη..Μα θα ανέβει το ηθικό των Ελλήνων,μα θα ενισχυθει το γόητρο της MIG,μα θα αυξήσουν τους τζίρους τους η Vivartia ή τα Goody's..(Μα όλα μαζί.. :wink: )Μακροπρόθεσμα όλοι οι "περιφερειακοί" που ενισχύονται έμμεσα από μια υγιή εταιρία,δημιουργούν σταδιακά και τους κατάλληλους μηχανισμούς στήριξης και ανάπτυξής της..Να μή σώσουν και την επιστρέψουν στο δημόσιο..Γιατί να το κάνουν;;;;Για να διοικεί ο κάθε ανίδεος και ο κάθε κοντόφθαλμος πολιτικάντης που κοιτάζει μόνο πόσα θα αρπάξει ο δικός του ο...πωπος;;;

Θέλω,πάντως να πιστεύω ότι τα ελατήρια του ανθρώπου είναι αγνά..Γιατί να μην πονά κι αυτός την εταιρία όπως κάθε Έλληνας άλλωστε..
Και μάλιστα πιστεύω ότι το έχει αποδείξει αυτό φέρνοντας την Dubai Investments στην Ελλάδα..Μην ξεχνάμε ότι τα headquarters της εταιρίας στην αν.Μεσόγειο βρίσκονται εδώ..Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι νομικός σύμβουλος της εταιρίας με βάση την Κων/πολη,το Βουκουρέστι κλπ..

Eρώτηση:
Η Dubai Investments είναι αυτή που έχει και την Emirates ή όχι;
 
Θα συμφωνήσω με τον gonso στα πρώτα κομμάτια της ανάλυσης του. Ο Βγενόπουλος δεν είναι καμιά παναγία και ούτε έφτασε εκεί που είναι τώρα τυχαία. Εκμεταλλεύτηκε το γεγονός πως στις σύγχρονες οικονομίες μπορείς να αγοράζεις χωρίς λεφτά και να πουλάς ακριβότερα, βγάζοντας λεφτά! Αυτό έκανε, αυτό συνεχίζει να κάνει.

Στη συγκεκριμένη ιστορία, προφανώς δεν είναι τυχαία η στιγμή της ανακοίνωσης. Αν ήθελε τόσο πολύ να συνεχίσει να πετά η ΟΑ, γιατί δεν κατέθεσε πρόταση πριν το τέλος της διορίας; Θεωρώ πως ούτε η χθεσινή ανακοίνωση εκ μέρους της κυβέρνησης έγινε χωρίς πρώτα να υπάρχει συνεννόηση με την MIG. Κοινώς, συμφωνώ με τον gonso, πως ο Βγενόπουλος παίζει ένα ξεκάθαρο πολιτικό παιχνίδι υπέρ της ΝΔ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να προλάβω τυχόν σχόλια ή ερωτήσεις, θεωρώ πως πιθανότατα το ίδιο θα γινόταν αν αυτή τη στιγμή κυβερνούσε οποιοδήποτε άλλο κόμμα. Ωστόσο, ας θυμηθούμε λίγο τι έγινε πριν λίγους μήνες στην περίπτωση του ΟΤΕ. Αντιδράσεις πολλές για το ξεπούλημα σε ξένο επενδυτή, και ως εκ θαύματος έρχεται η MIG και ξελασπώνει την κυβέρνηση αγοράζοντας. Τελικά ο ΟΤΕ μένει σε ελληνικά χέρια και οι αντιδράσεις ξεθωριάζουν. Ύστερα από λίγο καιρό, η MIG πουλάει στην DT, με καπέλο ωστόσο 200+ εκ. ευρώ!!! Τυχαίο και όχι προσυμφωνημένο;

ΚΑΙ στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ πως έχουμε μια παρόμοια κατάσταση. Ο Βγενόπουλος αγοράζει (δεν ξέρω με πόσα, υπολογίζω 60-80 εκ. ευρώ για κάθε από τα τρία κομμάτια) την Πάνθεον. Σημαντικό!! Την Πάνθεον θα αγοράσει, μαζί με την τεχνική βάση και την επίγεια εξυπηρέτηση και ΟΧΙ τις νυν ΟΑ. Φίλε gonso, οι υπολογισμοί σου στέκουν, ωστόσο ο Βγενόπουλος δεν έχει να κάνει με χρέη και μειώσεις προσωπικού. Παίρνει μια εταιρεία χωρίς ούτε ενα ευρώ χρέος και προσλαμβάνει το προσωπικό του από το μηδέν. Επίσης, έχει τους άραβες της MIG από πίσω οι οποίοι μπορούν να χρηματοδοτήσουν την προσπάθεια χωρίς τους επαχθείς όρους, εξαιτίας του ρίσκου, που οποιαδήποτε άλλη τράπεζα θα έθετε για να δανείσει πχ. στην ZF ή ακόμα και στην A3. Κοινώς, έχει μια νέα επένδυση, με προίκα ένα όνομα γνωστό και εκτός συνόρων, κάποια πολύ σημαντικά πάγια (αεροσκάφη άμεσα σε ετοιμότητα, έτοιμη και λειτουργική τεχνική βάση, επίγεια εξυπηρέτηση και τεχνική βάση με συμφωνίες να τρέχουν), καθως και τις άγονες γραμμές και έχει και δική του τράπεζα να "ξεκινήσει" την χρηματοδότηση. Lease πάντα... Έτσι ώστε ΚΑΙ στα δύο ενδεχόμενα που θα ακολουθήσουν να μην χάσει.
Α) Έστω ότι το ΠΑΣΟΚ (μόνο του ή με τον ΣΥΡΙΖΑ) στις συνεννοησεις που ΠΡΙΝ τις όποιες εκλογές θα γίνουν θα έχει ξεκαθαρίσει ότι επιθυμεί ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΑ, τότε ισχύουν τα της δήλωσης (και προφανώς όχι χωρίς ανταλλάγματα) οπότε όλα μέλι-γάλα. Να σημειώσω τον όρο που αναφέρει η ανακοίνωση περί "διακομματικής συναίνεσης" που καλύπτει ακόμα και το ενδεχόμενο κυβέρνησης συνεργασίας!
Β) Έστω ότι όποιο κόμμα και να βγει, του έχει ξεκαθαρίσει πως δεν ενδιαφέρεται για επανακρατικοποίηση της ΟΑ. Τότε η MIG κάνει ότι και με τον ΟΤΕ. Χωρίς αντιδράσεις πλέον από τους νέους, λιγότερους και εννοείται μη συνδικαλισμένους εργαζόμενους και με μια προοπτική (που ομολογουμένως απουσιάζει παντελώς αυτή τη στιγμή) πουλάει στον όποιον ενδιαφερθεί τότε ή σε όποιον ίσως έχει προσυμφωνήσει!

Κάπως έτσι βλέπω τα πράγματα. Συγνώμη αν κούρασα και προφανώς αν κάτι μου κατέβει στο μυαλό στη συνέχεια θα το παραθέσω :) .
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top