OA crash NAMC YS-11 SX-BBQ CFU-ATH (1972)

  • Thread starter Thread starter gm747
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: OA crash το 1972

Σύμφωνοι,γράφει όμως και τι προκάλεσε αυτή τήν κάθοδο;
 
Re: OA crash το 1972

Τι άλλο μπορεί να την προκάλεσε? ή το μηχάνημα θα φταίει, ή ο άνθρωπος.
Εφ΄όσον λοιπόν αποδείχτηκε οτι δεν έφταιγε το μηχάνημα (ραδιοβοήθημα εδάφους η/και το αεροπλάνο) έφταιγε ο άνθρωπος.

Το πως το έγραψαν στο πόρισμα (για ευνόητους λόγους), τι αποφάσισε το δικαστήριο, ποσο εύκολο είναι να παραδεχτεί τις ευθύνες του κάποιος που έστειλε στον άλλο κόσμο δεκάδες ανθρώπους και τι νόημα θα είχε (?) να τιμωρηθεί είναι άλλα θέματα.


Εξ΄άλλου για οτιδήποτε στην Ελλαδάρα κανείς ποτέ δεν φταίει για τίποτα, όλοι στο τέλος αθώοι είναι και φταίνε οι μπζεκασμοί, οι εβραίοι, οι εξωγήινοι, η "αστοχία υλικού" και η "κακιά η ώρα" ...
 
Re: OA crash το 1972

Για να κάνει VOR διαδικασία όταν όλοι οι υπόλοιποι κάνανε ILS, μπορεί να σημαίνει και λάθος επιλογή συχνότητας. Ευκολα το 110.3 γίνεται 111.3 και μετά, όταν το αεροπλάνο έχει μπεί πιά τελική, οι πιλότοι "ψάχνονται" να δούν τί έπαθε το ILS, ο χρόνος είναι ελάχιστος. Προσπαθούν να αλλάξουν την προσέγγιση σε VOR, με τις απαραίτητες αλλαγές (χάρτη, συχνότητα, πορεία, μίνιμα, διαδικασία επανακύκλωσης κλπ), και όλη αυτήν την ώρα, το αεροπλάνο δεν το πετάει κανείς. Έχει πάρει πιά την κατηφόρα του θανατικού.

Απλά μία άλλη παράμετρος που έχει να κάνει με το φόρτο εργασίας.

Γράφτηκε εδώ αρκετές φορές, "γιατί δεν έκανε προσέγγιση με το ραντάρ". Δεν νομίζω εκείνα τα χρόνια να είχε SAR ή GCA το Ελληνικό. Γιατί αν είχε τότε, γιατί το αφαίρεσαν μετά? Ούτε ο Βενιζέλος έχει. Το ότι υπάρχει ραντάρ προσέγγισης, δεν σημαίνει ότι μπορούν να γίνονται προσεγγίσεις με τη βοήθεια αυτού, και χωρίς άλλο ραδιοβοήθημα. Το ραντάρ προσέγγισης, σε φέρνει σε θέση ώστε να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα ραδιοβοηθήματα, και ταυτόχρονα σε διαχωρίζει από άλλα αερσκάφη.
 
Re: OA crash το 1972

Συγνώμη,αλλά δεν θέλω να κλείσει έτσι τελεσίδικα αυτή η συζήτηση.Καί ούτε είναι σωστό να μιλάμε έτσι γιά έναν
άνθρωπο,ο οποίος,όπως είχα ακούσει στην Ολυμπιακή,δεν είναι πιά εν ζωή γιά να υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Είναι κατάλληλη η στιγμή να σας διηγηθώ τούτο:
Στα τέλη της δεκαετίας του '70,δεν θυμάμαι όμως ποιά χρονιά,το 1977,1978 ή 1979,συνέβη το εξής περιστατικό με
YS-11 στη Χίο:Λίγο πριν την προσγείωση σταμάτησαν να λειτουργούν και οι δύο κινητήρες.Αλλά όπως έγραψε η
εφημερίδα,"με τη φόρα πού είχε" κατάφερε να προσγειωθεί.Συνέβη προφανώς όταν το αεροπλάνο ήταν κοντά στο
"κατώφλι" του διαδρόμου.Και επειδή οι τεχνικοί δε μπορούσαν να βρούν τι έφταιγε,έστειλαν από την Αθήνα δύο
εφεδρικούς κινητήρες γιά να αντικατασταθούν καλού-κακού οι αρχικοί και να μπορέσει το αεροπλάνο να επιστρέψει.
Καί ερωτώ:Εφόσον αποδεδειγμένα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο,μήπως αυτό ήταν πού συνέβη και στη Βούλα;
Δεν είναι μιά απλή εικασία.Όταν ήμουν στην Ολυμπιακή είχα ακούσει από οδηγό πού πήγαινε τα πληρώματα στο
αεροπλάνο γιά ένα περιστατικό με ATR στον έναν κινητήρα και τον φόβο τού πιλότου μήπως συνέβαινε το ίδιο και
στον άλλον.Αυτά ειπώθηκαν εμπιστευτικά και σε βάζουν σε σκέψεις...
Και μία διευκρίνηση:γιά να κάνει το αεροπλάνο την προσθαλάσσωση πού έκανε,έπρεπε να βγεί από την πορεία
της "τελικής",να κάνει στροφή προς τα αριστερά,να περάσει πάνω από το ακρωτήριο που ήταν το ΠΙΚΠΑ και να
καταλήξει στα ανοιχτά των "Αστεριών" Γλυφάδας.Αυτό γιά μη νομίζουν κάποιοι ότι χαμήλωνε πάνω από τη θάλασσα
σιγά-σιγά μέχρι που έπεσε στο νερό.
 
Re: OA crash το 1972

Γιά όποιον ενδιαφέρεται απο εφημερίδα της εποχής:


Αρχικά κατηγορήθηκαν 3 ατομα, οι 2 απαλλαχθηκαν με βούλευμα πρίν τη δίκη:
Α
Β

Το κατηγορητήριο μεσα απο το οποίο βγαίνουν έμμεσα στοιχεία για τα συμπεράσματα της επιτροπής διερεύνησης:
C
D

Καταθέσεις μαρτύρων:
E
F
G
H

Εισαγγελέας:
I

Αθώοση:
K

και μερικά “συνδικαλιστικά παραλειπόμενα” :
L
M
 
Re: OA crash το 1972

κατ αρχήν συμφωνούμε όλοι ότι ηταν μια περίπτωση cfit
Υπάρχει ενδιαφέρον να το ψάξουμε δεν λέω αλλά πορίματα και δίκες επι χούντας ειχαν αλλα κινητρα
Τεχνικά τώρα και εφόσον τα δεδομένα ειναι ακριβή:
1)21:29:00 στα 1000΄ confirm και 21:29:30'' συντριβή πτώση με 2000΄/min????
2)Ηταν 1nm δυτικά του ιχνους της τελκής με κατεύθυνση ??? αρα χρωστούσε μια δεξιά στροφή και ευθυγράμιση και συνεπώς δεν μπορούσε να κατέβη τόσο χαμηλά.
3)Δεν ηταν δυνατόν να έβαλε ILS 111.30 γιατί δεν θα εδειχνε ούτε localizer active ούτε glideslope alive οπότε θα το καταλάβαινε η θα το έβρισκε η επιτροπή.(Τότε οι ενδείξεις ήταν σαν τα παλιά ταξίμετρα με μεταλλικούς κυλίνδρους)
Με το ILS χαλασμένο πάμε την πτήση απο την πολυθρόνα μας?
θέλετε ceiling 200΄και visibility 1nm?
Βάζουμε vor/dme 114.40 adf 294 course 331 και αφού ευθυγραμμιστούμε και έχουμε το ύψος =απόσταση Χ3 περιμένουμε rwy insight .Τα vasi δουλέυουν και όταν περάσουμε τα μινιμα αποφασίζουμε αν θα κάνουμε missed aproach.Χωρίς καμμιά βοήθεια απο κάτω μια σχεδόν CAT3B προσγείωση.Απο τον καναπέ είπαμε.
τώρα τι συνέβη windshear ηταν, gusting ανατολικό ήταν, οι κινητήρες πάντως δούλευαν κανονικά.
 
Re: OA crash το 1972

Καταρχήν όσον αφορά την ύπαρξη ραντάρ, στο Ελληνικό λειτουργούσε ραντάρ από τα εγκαίνια του Ανατολικού Σταθμού και την μεταφορά του πύργου ελέγχου στο Ανατολικό, δηλ. γύρω στο 1969. Το Ραντάρ αυτό έχει αποθανατιστεί και σε κινηματογραφικές ταινίες της εποχής ("Μαριχουάνα STOP", Φίνος Φιλμ, 1971, χορευτικό απόσπασμα στο πάρκινγκ του ανατολικού αεροσταθμού).

Όσον αφορά την εμφάνιση windshear ή κάτι αντίστοιχου, γενικά αυτό αν υπήρξε θα ήταν μειωμένης έντασης, αφού η κάθοδος σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία του flight recorder ήταν ομαλή.

Όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες στις " 21:24':15" το Ραντάρ προσέγγισης ανέφερε ότι σύμφωνα με προπορευόμενο αεροσκάφος ο διάδρομος φαίνεται στα 500 πόδια, έχει τρομερές αναταράξεις στην τελική φάση και τα φρένα είναι καλά. "
 
Re: OA crash το 1972

Radar προσέγγισης υπήρχε στο Ελληνικό, αλλα όπως σωστά λέει ο gonso to radar αυτό σε φέρνει σε θέση ώστε να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα ραδιοβοηθήματα, και ταυτόχρονα σε διαχωρίζει από άλλα αεροσκάφη, δεν σε προσγειώνει.

Το θέμα είναι αν υπήρχε διαθέσιμο GCA με PAR (precision approach radar) το οποίο εξασφαλίζει precision approach χωρίς τη χρήση άλλου ραδιοβοηθήματος με την προφορική καθοδήγηση απο τον ΕΕΚ. Διαδικασία παρωχημένη (ακόμα και εκείνη την εποχή) καθόλου πρακτική για πολιτικά αεροδρόμια με μεγάλη κίνηση, ήταν όμως πολύ διαδεδομένη τότε στα στρατιωτικά. Πιθανόν λόγω της μεγάλης κίνησης απο στρατιωτικά αεροσκάφη (αμερικάνικη βάση) να διατίθετο GCA/PAR upon request. Στην συγκεκριμένη περίπτωση αν διατίθετο ήταν τελευταία εναλλακτική λύση εφ΄όσον ο κυβερνήτης ήταν γνώστης και εκπαιδευμένος στη συγκεκριμένη διαδικασία (που πρέπει να ήταν, διότι προέρχετο απ την ΠΑ).

Σίγουρα πρόκειται για cfit αλλά τί ακριβώς συνέβη δεν είναι εύκολο να βγεί συμπέρασμα. Δεν υπήρχε voice recorder οποτε δεν ξέρουμε τι γινόταν μέσα στο πιλοτήριο, τι "κλίμα" επικρατούσε, ποιός ήταν pf κλπ.Τα flight recorder της εποχής αμφιβάλω αν κατέγραφαν πάνω απο 4-5 παραμέτρους της πτήσης.
Οι καταθέσεις των μαρτύρων αν τις διαβάσατε ήταν "ιστορίες για αγρίους"...
 
Re: OA crash το 1972

Βλέποντας τα δημοσιεύματα, μιλάμε για σπάσιμο των ελαχίστων. ΚΑθυστερημένη έναρξη καθόδου με αποτέλεσμα μεγάλο βαθμό καθόδου και προφανώς μή ακολουθία του ILS. Αφού ακολουθούσε VOR ή NDB, όσο πλησίαζε το αεροδρόμιο, τόσο δυσκολότερο ήταν ακολουθήσει την σωστή πορεία. Γιατί αθωώθηκε???
 
Re: OA crash το 1972

Η απόφαση του δικαστηρίου εκδόθηκε λίγο μετά την πτώση της χούντας . Ίσως το γεγονός αυτό να είχε κάποια έμμεση σχέση στην έκβαση της δίκης, και τελικώς στην οριστική αθώωση του κατηγορούμενου κυβερνήτη λόγω αμφιβολιών
 
Top