Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Mας 'λειψαν η αλήθεια νέα για τα στοιχειά. Το ρεζουμέ...
Κατεπειγόντως καλείται πλέον να λάβει αποφάσεις για τα δύο Airbus A340-300 της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής Αεροπορία το υπουργείο Οικονομικών, τα οποία βρίσκονται καθηλωμένα στο «Ελ. Βενιζέλος» καθώς με την πάροδο του χρόνου, η αξία τους απομειώνεται και, μάλιστα, έχουν εξαιρεθεί πλέον από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, λόγω νομικών επιπλοκών.
...
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου και του αναπληρωτή υπουργού, κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συστήνεται ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) και του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα εξετάσει την τεχνική τους κατςσταση και θα καταλήξει σε πόρισμα εντός διμήνου, «εν όψει της ανάγκης κατεπείγουσας λήψης απόφασης σχετικά με την αξιοποίηση των δύο εν θέματι αεροσκαφών», όπως σημειώνεται.
...
Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του "Βήματος της Κυριακής", το υπουργείο Οικονομικών μελετά το ενδεχόμενο η νέα διαγωνιστική διαδικασία να παρακάμψει εντελώς το ΤΑΙΠΕΔ (θα συντονίζει ωστόσο το εγχείρημα) προκειμένου να μη χαθεί χρόνος.

Έτσι, προτείνεται είτε τα αεροσκάφη να επιστρέψουν στο Δημόσιο και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων να προσλάβει συμβούλους άμεσα με κλειστή πρόσκληση - όπως προβλέπει ο νόμος - και να αποφευχθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο (υποχρεωτικό για το ΤΑΙΠΕΔ) προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες είτε το υπουργείο Οικονομικών να αναθέσει στον εκκαθαριστή της Ολυμπιακής, «Εθνική Κεφαλαίου», να προχωρήσει σε διαγωνισμό με όρους αγοράς.

:arrow: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=771650
 
Μετά απο εξι χρονια σε ανοιχτή αποθήκευση, το δίλημμα θα ειναι " TEFAL ή Lagostina;" Οπως και να εχει, αντε να φύγουν να αδειάσει ο χώρος.
 
Δεν νομίζω, γιατί οι TEFAL και Lagostina χρησιμοποιούν πλέον INOX. Αν εξακολουθεί να υπάρχει τα βλέπω μάλλον για τα Ελληνικά Πυραμίς. Μέχρι τελευταία χρησιμοποιούσαν κάργα αλουμίνιο.
 
Όλα καλά και ωραία. Μακάρι να τελειώσει επιτέλους αυτή η διαδικασία και μαζί τους και η εκκαθάριση της εταιρείας.
Επιτρέψτε μου να θέσω 3 ερωτήματα:
1. Θα ασχοληθεί άραγε κάποτε κάποιος για να αποκαλύψει τους πραγματικούς Ιδιοκτήτες των α/φων.
2. Θα τιμωρηθεί κάποτε αυτός που ευθύνεται για αυτή την κατάληξη των α/φων.
3. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι άραγε αυτά τα στελέχη !!!!!!! που απαρτίζουν την ομάδα εργασίας τα καταλληλότερα για την σύνταξη της Έκθεσης - Αξιολόγησης των α/φων. Αφού μέχρι πρόσφατα πληρώνονταν κάποιοι για τον σκοπό αυτό και γνωρίζουν πάρα πολύ καλά την κατάσταση των α/φων και θα παραβρίσκονται στην διαδικασία επιθεώρησης γιατί δεν συντάσσουν αυτοί την Έκθεση.
«Συστήνεται ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) και του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα εξετάσει την τεχνική τους κατάσταση και θα καταλήξει σε πόρισμα εντός διμήνου,
Ειδικότερα, η Ομάδα Τεχνικού Ελέγχου θα επιθεωρήσει την τεχνική βιβλιογραφία των αεροσκαφών, τα Μητρώα τους, τις εκθέσεις συντήρησης, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας «και όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία που θα θέσουν στη διάθεση της οι υπάλληλοι που θα υποδείξει η «Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.» (ΟΑΛ) υπό ειδική εκκαθάριση, όπως η εταιρία αυτή νόμιμα εκπροσωπείται από την Εθνική Τράπεζα Ελλάδος (ΕΤΕ ΑΕ)».
 
Απαντήσεις:
1.Ιδιοκτήτης είναι το υπουργείο Οικονομικών που τα νοίκιαζε στην Ολυμπιακή.
2.Γιατί να τιμωρηθούν; Δικά τους ήταν και είναι, ό,τι θέλουν τα κάνουν.
3.Απλά αποφάσισαν ότι είναι καιρός να τελειώνουν και με αυτά αφού έτσι κι αλλιώς δεν είναι πιά αξιόπλοα. Θα μπορούσαν να τα πάνε δίπλα στο 737 εν είδει μουσείου ή έστω να τα παραχωρήσουν για ασκήσεις αλλά δεν τους νοιάζει. Φαίνεται ότι κάποιοι δαιμονίζονται να βλέπουν το φάντασμα τής Ολυμπιακής και θέλουν να εξαφανίσουν κάθε ίχνος της.

ΥΓ. Άντε,μη με πιάσει πάλι το ποιητικό μου...
 
Πάντως αν ήθελε το κράτος η ιδιώτες, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα καταπληκτικό μουσείο. Εδώ στα βόρεια έχουμε, το γνωστό Caravelle, την Dakota, επίσης τι έχει το ελληνικό και το Βενιζέλος.

Μήπως να στείλουμε καμία επιστολή στον Τσακαλωτο?
 
Ο ιδιοκτήτης τους δεν είναι και δεν ήταν ποτέ ούτε το Ελληνικό Δημόσιο, ούτε το ΤΑΙΠΕΔ, ούτε το Υπουργείο Οικονομικών, ούτε η Ολυμπιακή!
Τα SX-DFA και SX-DFB ανήκαν στην off shore Observatory Enterprises Ltd και τα SX-DFC και SX-DFD στην Ottinger Enterprises Ltd.
Αν ανήκαν στο Οικονομικών κλπ θα είχαν αγοραστεί και τα τέσσερα από την Αpollo (που πήρε τελικά τα δύο πρώτα) πολύ γρηγορότερα. Η' ακόμα και να μην τα έπαιρνε κανείς τα κάναμε και μόνοι μας κατσαρόλες (στεναχωριέμαι που το λέω) να μην μας κοστίζουν ακόμα! γιατί δυστυχώς εκτός από το ότι δεν έχουν χρησιμότητα και μέλλον, δημιουργούν επιπλέον χρέη και τα κουφάρια τους ταΐζουν αρκετούς! Υπάρχουν αρκετά άρθρα στο ίντερνετ που αναφέρουν λεπτομέρειες. :shock:
 
Προσωπικά σε ευχαριστώ πάρα μα πάρα πολύ φίλε SST που δείχνεις ότι γνωρίζεις κάτι, δεν φοβάσαι να το γράψεις και συμφωνείς μαζί μου. Όσο για τον φίλο Air Greece είμαι σίγουρος ότι απαντάει ειρωνικά και δεν μας ενοχλεί αυτό.
1. Βεβαίως και δεν ανήκουν τα α/φη στο Ελληνικό ΥΠΟΙΚ.
2. Βεβαίως και υπάρχουν υπεύθυνοι που θα πρέπει να ελεγχθούν.
3. Βεβαίως και πρέπει τα α/φη νε εκποιηθούν.
5. Τα α/φη είναι δυνατόν να γίνουν αξιόπλοα αλλά με μεγάλο κόστος.
6. Η ομάδα που μέχρι τώρα τα παρακολουθούσε εκ μέρους του εκκαθαριστή είναι η ικανότερη να συντάξει την Έκθεση.
7. Δεν απαιτούνται άλλοι ειδήμονες και ειδικά της ΠΑ?? για την Αξιολόγηση.
 
Δυστυχώς η ιστορία αυτή, δεν οδηγεί πουθενά!
Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα και όχι τι θα μπορούσε να είχε γίνει.

Και το γεγονός είναι ότι ένα αεροσκάφος που κοντεύει την 20ετία δεν το θέλει και πολύς κόσμος. Ιδιαίτερα όταν αυτό έχει μείνει και στην αχρηστία για τόσα πολλά χρόνια. Τα χρήματα που απαιτούνται για να γίνουν αξιόπλοα είναι πολλαπλάσια από την εμπορική τους αξία. Αυτός είναι και ο ορισμός του οικονομικά ασύμφωρου. Είναι γεγονός ότι στην αρχή (με το κλείσιμο της Ολυμπιακής) θα μπορούσαν να είχαν πουληθεί σαν αεροπλάνα. Η ανακύκλωση αλουμινίου είναι πλέον μια λύση που θα δώσει κάποιο έσοδο. Η παραχώρησή τους σε κάποιο μουσείο δεν πρόκειται να δώσει κανένα έσοδο. Συνεπώς οι κατσαρόλες είναι μονόδρομος.
Όπως έχω ξαναπεί είμαι ένας από εκείνους που συμμετείχαν στην επιλογή του εξοπλισμού τους ώστε να είναι ανταγωνιστικά. Δεν με ικανοποιεί καθόλου η εξέλιξη, αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές.
 
Δεν κάνει τίποτα Christos 55 :) Εξάλλου μια απλή αναζήτηση για "ΦΕΚ Α340" στο google βγάζει αρκετές πληροφορίες.
Ακριβώς, όσο και να μη μας αρέσει να διαλυθούν, το θέμα είναι τι γίνεται τώρα και πώς δε θα επιβαρύνουν περισσότερο το Ελλ. Δημόσιο ως parking, ασφάλιση κλπ. Το airframe μπορεί μεν να γίνει κατσαρόλες αλλά υπάρχουν οι κινητήρες και πολλές μονάδες που μπορούν να πωληθούν ως ανταλλακτικά. (κάτι που έκανε προφανώς και η apollo στα δύο πρώτα). Άρα δε θα πάνε τελείως άκλαφτα! Όσο περνάει ο καιρός βέβαια κάποια κομμάτια λήγουν, άλλα αχρηστεύονται και κάποια στιγμή θα είναι μόνο για μουσείο ή κατσαρόλες!
Το να πωληθούν ως αεροπλάνα το βλέπω απίθανο καθότι αν η τιμή πώλησης πέρσι ήταν 9 εκατ. δολάρια το καθένα, μπορεί να χρειάζονται άλλα 20 εκατ. για να αλλαχτούν εξαρτήματα, να γίνουν τα απαραίτητα modifications που προβλέπει η EASA και η Airbus για τα Α340 μεταξύ 2009 και 2016 και να ενσωματωθούν οι υποχρεωτικές Airworthiness Directives ώστε γίνουν αξιόπλοα. Κανείς δε θα τα προτιμήσει, δεδομένου ότι έχει σταματήσει η παραγωγή τους και υπάρχουν οικονομικότερα στη χρήση δικινητήρια στο μέγεθος τους και με το range τους και ότι πιθανόν να πωλούνται κι άλλα Α340 αυτή τη στιγμή, που δεν ήταν σε storage για 6 χρόνια και είναι "ετοιμοπόλεμα"!
Επίσης το να τα πάρει η ΠΑ για τάνκερ ή το ΕΚΑΒ ή αερολέσχη κλπ :roll: μάλλον δεν είναι καθόλου βιώσιμο! Το κόστος συντήρησης και πτήσης ενός τέτοιου αεροσκάφους είναι πολύ μεγάλο για να μην πετάει κάθε μέρα γεμάτο και να μη φέρνει πολλά έσοδα στον κάτοχό του!
 
Top