Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η παράθεση τού μέσου όρου ηλικίας δέν θεωρώ οτι χρησιμεύει σέ κάτι διότι όπως ο ασθενής δέν παίρνει ένα φάρμακο "μέσου όρου περιεκτικότητας" σέ δραστική ουσία αλλά ένα φάρμακο μέ πραγματική περιεκτικότητα,έτσι και ο επιβάτης δέν μπαίνει σέ ένα αεροπλάνο "μέσου όρου ηλικίας",αλλά σέ ένα αεροπλάνο μέ πραγματική ηλικία.Γιά παράδειγμα,βλέπουμε οτι ο ΜΟ ηλικίας τών 340 τής Finnair είναι πολύ μικρός-μόλις 4.2 έτη (που δίνει την ψευδαίσθηση οτι ο στόλος είναι νεώτατος),αλλά το παλιότερο από αυτά είναι 15 ετών,ήτοι μέ τό ένα σκέλος (τροχών) στόν τάφο-ή τουλάχιστον στην μετατροπή σέ cargo.Συνεπώς αυτό που έχει σημασία είναι η ηλικία τού κάθε αεροπλάνου ξεχωριστά.

Αν,λοιπόν,τά 4 αεροπλάνα τής ΟΑ αποκτήθηκαν περίπου την ίδια εποχή (που απ'όσο θυμάμαι έτσι έγινε),τότε όλα έχουν περίπου την ίδια "ηλικία",δηλαδή 10 έτη.Οπότε τουλάχιστον γιά μιά τριετία ακόμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
 
Μα καλά...τόσο μικρή διάρκεια ζωής έχουν δηλαδή 13 χρόνια; Τα 737-200 τα είχε 25 χρόνια, τα 727 από την ..εποχή των αδερφών Ράιτ. Δεν πάνε τα 340 καμιά 20αριά χρόνια; Τα 747 πώς πήγαν δηλαδή;
 
Και εγω δεν εχω καταλαβει πως πανε οι ηλικιες των αεροπλανων...... :roll: :roll: :roll: :roll:
 
Τα 732 και τα 727 όταν τα είχε η ΟΑ στα τελευταία χρόνια τους ήταν η μοναδική ευρωπαϊκή εθνική εταιρία (ή έστω από τις ελάχιστες παγκοσμίως) που χρησιμοποιούσε αυτούς τους τύπους ακόμα, κυρίως λόγω των οικονομικών προβλημάτων της. Έφτασε στο αμήν για να τα αποσύρει. Άρα δεν μπορούμε να πάρουμε τους συγκεκριμένους τύπους της ΟΑ ως παράδειγμα για την ηλικία απόσυρσης άλλων αεροσκαφών της ΟΑ.
 
Τα 340 θα πανε απο εκει που ηρθαν.....καθ'οσον το ενοικιο που ζηταει το κρατος (που ειναι ο ιδιοκτητης), ειναι παραλογο!
Δεν εχουν ακομα μερικοι καταλαβει, οτι η εποχη της μασας, περασε ανεπιστρεπτει!
Με τα μισα απο αυτα τα χρηματα, μπορουν να νοικιασουν πολυ πιο οικονομικα αεροσκαφη, και σαφως νεωτερα.
Τελος, αφηστε να δουμε αν θα παραμεινει το long-range δικτυο, η αν θα παραχωρηθει για μερικα χρονια σε "συμμαχια", μεχρι η εταιρια σταθεροποιηθει!
 
Η διάρκεια ζωής ενός αεροσκάφους είναι κυρίως οικονομικό θέμα. Απο τεχνική άποψη δεν υπάρχουν όρια ζωής.
Αυτό που καθορίζει πόσο θα ζήσει ένα αεροσκάφος είναι το λειτουργικό κόστος, το κόστος συντήρησης, οι επιχειρησιακές ανάγκες, και η ισχύουσα νομοθεσία για θέματα περιβάλοντος. Αν κάποιος ή περισσότεροι παράγοντες ξεφύγουν πέρα απο τα προβλεπόμενα ή τα επιθυμητά θεωρούμε οτι το αεροσκάφος συμπλήρωσε τον κύκλο ζωής του.
Τα 340 αυτή τη στιγμή έχουν ένα κύκλο συντήρησης 7-10 χρόνια. Κάθε φορά που συμπληρώνεται ένας τέτοιος κύκλος οι εταιρειες πρέπει να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για να περάσουν στον επόμενο. Ανάλογα λοιπόν με την μελέτη εκμετάλευσης που έχει κάνει η κάθε εταιρεία, τη συμφέρει να τα αποσύρει περίπου στα 10, 20, ή 30 χρόνια ζωής.
Αυτά με την προυπόθεση οτι:
-δεν προκύψει κάποιο τεχνικό πρόβλημα στο στόλο το οποίο για να ξεπεραστεί απαιτούνται μεγάλα έξοδα (έτσι "πέθαναν" τα 747-200, έτσι θα φύγουν τα 737-300/400)
-δεν αλλάξει η νομοθεσία για το περιβάλον (αυτό εξαφάνισε απο τους ουρανούς της Ευρώπης τα 737-200)
-δεν κυκλοφορήσει στην αγορά αεροσκάφος πολύ οικονομικότερο (σε συνάρτηση πάντα με τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων), τεχνολογικά πιο εξελιγμένο

αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιος λόγος απο τους παραπάνω που να απειλεί τα 340 εκτός απο τον τελευταίο (Β787-Α350).

Ο παγκόσμιος στόλος των 340 βρίσκεται περίπου στο μέσον της ζωής του. Αυτό ισχύει και για τα 340 της ΟΑ.
Το αν θα τα κρατήσει η MIG βέβαια και ποιά θα είναι η τύχη τους είναι άλλο θέμα.
 
Το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα έκαναν μακρυνές πτησεις και έχουν περισσότερες ώρες πτήσης αλλά πολύ λίγες απογειώσεις/προσγειώσεις άρα και αυξομειώσεις πίεσης δεν τα "κρατάει" σε καλύτερη κατάσταση, άρα και λιγότερα έξοδα maintainance, από ένα π.χ. 737 που κάνει πολλές domestic και short-haul πτήσεις;
 
τα πάντα είναι θέμα σχεδιασμού. Τα short-haul σχεδιάζονται να είναι ακριβώς αυτό, άρα πολλοί κύκλοι (επιβάρυνση στο σύστημα προσγείωσης, συμπίεση/αποσυμπίεση καμπίνας, κλπ) μικρής διάρκειας, ενώ τα long-haul το αντίθετο. Αν βέβαια χρησιμοποιείται συστηματικά εκτός των προβλεπόμενων (πολλές πτήσεις 3 ωρών), τότε οι ...κύκλοι γράφουν, και αντίστοιχα, τα έξοδα συντήρησης.
 
Τα 737-284 δεν χρησιμοποιούνται ακόμη ως επιβατικά στην Ινδονησία όπου πουλήθηκαν?
Από την Ευρώπη πάντως αποσύρθηκαν λόγω των νέων τότε κανονισμών θορύβου,τους οποίους δυστυχώς δεν μπορούσαν να καλύψουν.
Μόνο με την τοποθέτηση ειδικού σιγαστήρα στις μηχανές τους θα μπορούσαν να συνεχίσουν την αξιοποίησή τους,η οποία όμως κόστιζε αρκετά ενώ η συγκεκριμένη χρονική συγκυρία στην επιβολή των παραπάνω κανόνων βόλεψε στο να μειωθεί ο στόλος και τα δρομολόγια της εταιρίας για άλλους λόγους.
Τα Α340 έχουν ακόμη ώρες να βάλουν και είναι σε καλή κατάσταση προς το παρόν.
 
Γνωρίζει κανείς συνάδελφος αν το Α340 για Heathrow είναι φέτος στο rotation 2 φορές την ημέρα για τις ημέρες Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή με βάση τον προγραμματισμό για 3ο δεκαήμερο Απριλίου?
 
Top