Περιφερειακές πτήσεις εσωτερικού - πιθανοί συνδυασμοι?

  • Thread starter Thread starter YCNZ
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν νομίζω ότι ο πληθυσμός αποτελεί τον ανασταλτικό παράγοντα. Σε οποιαδήποτε πόλη άνω τον 2 - 3000 κατοίκων, θα υπάρχει κόσμος να γεμίσει ένα πχ ATR. Στα περισσότερα αεροδρόμια της περιφέρειας, η συγκοινωνία με το κέντρο των πόλεων είναι τραγική, με αποτέλεσμα το ταξί να είναι μονόδρομος και να χρειάζεσαι τουλάχιστον 20€ ακόμα για την μετάβαση και αρκετή υπομονή γιατί συνήθως ούτε τα ταξί δεν επαρκούν για την μεταφορά όλου του κόσμου. Συμπέρασμα, εκτός των άλλων προβλημάτων που αναφέρθηκαν, υπάρχει και το σημαντικό πρόβλημα των υποδομών.
 
Σωστα,αλλα το προβλημα των υποδομων σχετικα με την αστικη συγκοινωνια ισχυει παντου στην Ελλαδα,ακομα και σε αεροδρομια μεγαλης κινησης οπως η Θεσσαλονικη οπου με τα αραια δρομολογια του αστικου λεωφορειου 78 οι περισσοτεροι παιρνουν ταξι που μεχρι το κεντρο ειναι 10 Ε περιπου και το βραδυ περιπου 20!.Αρα ουτε και αυτο φταιει οπως ολα δειχνουν παρολο που ειναι ενασημαντικο προβλημα.
Καποιος που θα πληρωσει 100Ε ισως και παραπανω αεροπορικο εισητηρι θα σκεφτει τα 10-15 του ταξι? Προφανως οχι.
 
Μη το λές! Προσωπικά, όταν ήμουν φοιτητής στο Ηράκλειο, έτυχε πολλές φορές να δώσω τα τελευταία χρήματα του πατρικού επιδόματος για να αποφύγω το καράβι! :D Θα υπάρχουν πολλές ανάλογες περιπτώσεις (π.χ φοιτητές - φαντάροι)! Σοβαρά τώρα, υπάρχει ένα τείχος εμποδίων που αποτρέπουν την ανάπτυξη των περιφερειακών δρομολογίων. Μάλλον, η λύση θα είναι η δημιουργία μιας loco με βάση εκτός Αθήνας και στόλο μερικά μέσης χωρητικότητας (70 - 90 θέσεις) regional αεροσκαφών. Αλλά...στην Ελλάδα ζούμε και ξέρουμε :wall:
 
Ρωταω ξερεις πολλες Low Cost με Regionaljets.?Apo tiw 50 ante na einai 2-3 με πιο γνωστη την Flybe η οποια θελει να ξεφορτωθει το μισο στολο της συν οτι παρελαβε για πρωτη φορα 733!
 
Την Flybe είχα στο μυαλό μου και εγώ. Αυτό που αναφέρεις για τον στόλο, ειλικρινά δεν το γνωρίζω. Από ό,τι ξέρω είχε παραγγείλει 14 Ε-195
 
Σωστα αεροπλανα οχι και τοσο μικρης χωρητικοτητας. Θελει να διωξει τα Avro τα οποια αποτελουν ενα σημαντικο μερος του στολου της.
 
Αντε να τα πάρουμε πάλι από την αρχή... Καταλαβαίνω απόλυτα τον καημό όλων να δουν κάποτε στον τόπο μας ανάπτυξη των αερομεταφορών είτε με την δημιουργία καινούργιων εταιριών είτε με την ανάπτυξη και ανανέωση του στόλου των υπαρχόντων είτε με την δημιουργία νέων γραμμών. Δικαιολογημένα λοιπόν τόσα posts αλλά αν αντικρίσουμε την σκληρή πραγματικότητα στη χώρα μας θα δούμε τα εξής.
1. Η Ελλάδα πληθυσμιακά είναι μια μικρή χώρα
2. Η συντριπτική πλειοψηφία του πληθισμού της συγκεντρώνεται στα δυό μεγάλα αστικά κέντρα
3.Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι εποχιακός και συγκεντρώνετε στα νησιά μας

Χωρίς λοιπόν να μπω σε ονοματολογία αεροσκαφών , δεν είναι αυτό το ζητούμενο άλλωστε, φοβάμε οτι η Ελληνική αγορά δεν αντέχει περιφεριακές πτήσεις εσωτερικού πλην των εποχιακών συνδέσεων των δυο μεγάλων αστικών κέντρων με τα νησιά μας.Ελάχιστες είναι οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα όπως τα επιτυχιμένα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Καλαμάτας, Κρήτης άντε και Ρόδου. Νομίζετε ότι αν τα υπόλοιπα περιφεριακά δρομολόγια είχαν πραγματική κίνηση και κέρδος δεν θα έσπευδε να τα εκμεταλευτεί τουλάχιστον η Α3; Μην μπερδεύετε την επιθυμία με την πραγματικότητα.Όλοι αγαπάμε τα αεροπλάνα και θέλουμε να τα βλέπουμε παντού αλλά είναι αυτό δυνατόν; Πολλά π.χ γράφτηκαν για την αναγκαιότητα δημιουργίας αεροδρομίου στη Λάρισα-Βόλο, αλλά και πάλι μιλάμε για μια περιοχή που έχει δεν έχει 200.000-250.000 κατοίκους και βρίσκετε 1 1/2 ώρα από την Θεσαλονίκη και όταν τελειώσει ο δρόμος όχι παραπάνω απο 2 1/2 από την Αθήνα. Για ποιό αεροδρόμιο μιλάμε τώρα; Να συνδέσει την Λάρισα π.χ με το Ηράκλειο ή την Καλαμάτα; Μα καλά πόσοι άνθρωποι ταξιδεύουν εβδομαδιαία μεταξύ αυτών των πόλεων και πόσοι από αυτούς έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν ένα μη επιδοτούμενο εισιτήριο;; Έχετε δει πόσο κοστίζει ένα εισιτήριο της Sky express;
Τα είπε άλλωστε άριστα και ο marioskef με τον pingu.

Αναφέρθηκαν και άλλα γραφικά όπως π.χ τι πληθυσμό έχει η Pisa σε σχέση με την Λάρισα, ότι κάθε πόλη άνω των 3.000 κατοίκων σηκώνει περιφεριακές πτήσεις και ότι η Πολωνία και η Ρουμανία έχουν πολύ περισσότερες εσωτερικές πτήσεις από την χώρα μας... Αφήνω ασχολίαστο αυτό με τα χωριά, επισημαίνω ότι το αεροδρόμιο της Pisa εξυπηρετεί και την Φλωρεντία και την Σιένα και γενικά ολάκληρη την Τοσκάνη (ο άτιμος ο πληθυσμός που λέγαμε) και παραπέμπω τους ενδιαφερόμενους στα εσωτερικά δρομολόγια των προαναφερθέντων χωρών... Η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών αυτών των ασθενέστερων οικονομικά χωρών είναι οικονομικοί μετανάστες και ταξιδεύουν στο εξωτερικό, αν δεν θέλετε να το δείτε αυτό είναι δικό σας θέμα...

Αυτά είχα να πω για το θέμα, λυπάμαι αν κατέστεψα τα όνειρά σας για σύντομη δημιουργία περιφεριακών πτήσεων εσωτερικού αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι σκληρή...
 
Θα διαφωνήσω χωρίς ωστόσο να διαφωνώ :shock: με αυτά που λες. Διότι εδώ έρχεται η ευθύνη των τοπικών αρχών και κοινοτήτων. Από τη στιγμή που η Ελλάδα ακόμα έχει να λαμβάνει από την Ε.Ε. ζεστό χρήμα, θα έπρεπε οι νομαρχίες και οι δήμοι σε συνεννόηση με αεροπορικές εταιρείες να προωθήσουν την τουριστική ανάπτυξη των περιοχών τους. Καλώς ή κακώς, αυτό είναι το μοναδικό που μας απέμεινε.

Βεβαίως, το παραπάνω σημαίνει δουλειά και οργάνωση, τομείς στους οποίους πάσχουμε. Σωστή προώθηση στο εξωτερικό και όχι κιτς παλιομοδίτικα σποτάκια στη ΝΕΤ μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουμε τα εισπραχθέντα, συνεννόηση με τις αεροπορικές ώστε να αποκομίζουν κέρδη και να "θέλουν" να πετάνε προς τα μέρη μας, σχεδιασμό συστήματος αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών ώστε να εξυπηρετούν πρώτιστα τον επιβάτη και όχι συντεχνιακά συμφέροντα (βλ. Χανιά). Και βεβαίως έλεγχος στις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες από πλευράς ποιότητας και τιμών! Η νοοτροπία του "θα τα αρπάξουμε από τον τουρίστα, ειδικά τον ξένο" έχει παρέλθει προ πολλού στην Ευρώπη και παραμένει μόνο εδώ σε αρκετές περιπτώσεις.

Θεωρώ πως πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τα Ιωάννινα και η Ρόδος θα μπορούσαν να αποτελέσουν υπό προϋποθέσεις προορισμούς Σαββατοκύριακου για τους ξένους με έναν πολύ σωστό σχεδιασμό. Να σημειώσω πως ούτε η Αθήνα αυτή τη στιγμή δεν αποτελεί προορισμό Σ/Κ για τον εισερχόμενο τουρισμό! Αν συνέβαινε αυτό ωστόσο με τις παραπάνω περιοχές, θα έδινε σε δεύτερο στάδιο τη δυνατότητα ανάπτυξης και της εγχώριας κίνησης (έστω και υπό την μορφή trend 8) ), άρα και των εσωτερικών περιφερειακών πτήσεων.

Υ.Γ. (σκέψη 5' αργότερα): Βεβαίως με τα χάλια των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο Αιγαίο, θεωρώ πως φτηνές αεροπορικές μεταφορές μεταξύ Χίου, Λέσβου, Λήμνου, Δωδεκανήσων και Κρήτης, οπού η εναλλακτική για να μετακινηθείς μεταξύ τους είναι ο... Πειραιάς, θα μπορούσαν να επιβιώσουν. :idea:
 
ToSofoPaidi":11rvw4ud said:
Θεωρώ πως πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τα Ιωάννινα και η Ρόδος θα μπορούσαν να αποτελέσουν υπό προϋποθέσεις προορισμούς Σαββατοκύριακου για τους ξένους με έναν πολύ σωστό σχεδιασμό.
Συμφωνώ απόλυτα, με μια προϋπόθεση βέβαια... Να τις γκρεμίσουν και να τις φτιάξουν από την αρχή (εκτός ίσως της παλιάς πόλης της Ρόδου, που αναστήλωσαν οι Ιταλοί βέβαια) γιατί με το χάλι που έχουν, η σύγκριση και μόνο με αντίστοιχες Ευρωπαϊκές πόλεις αποτελεί ύβρη... Ρε παιδιά το θέμα δεν προχωράει μην επιμένετε. Προορισμός Σ/Κ στην Ελλάδα δεν πρόκειτε να υπάρξει στον αιώνα τον άπαντα... Το έχουμε πει χιλιάδες φορές Τουρισμός στην Ελλάδα = καλοκαίρι και νησιά. Σε αυτό τον τομέα λόγω κλίματος και φυσικών καλλονών είμαστε άπαιχτοι,στα υπόλοιπα είμαστε απλά πάτος...
 
συμφωνώ απόλυτα για τα city breaks - μεταφέρω ένα post από άλλο thread γιατί εδώ ταιριάζει καλύτερα

Νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί (οριακά?) να θεωρηθεί προορισμός city break μιας και διαθέτει τα απαραίτητα αστικά χαρακτηριστικά : ψυχαγωγικές και πολιτιστικές δραστηριότητες (μουσεία, συναυλίες, φεστιβάλ και εκθέσεις κλπ), νυχτερινή ζωή, φαγητό και εστιατόρια, καλό shopping, ιδιαίτερη κουλτούρα, αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον κλπ και τελικά έχει την ατμόσφαιρα πόλης, το urban chic, ώστε να περάσεις 3 ημέρες αποκλειστικά στην πόλη (χωρίς να πας δηλαδή σε παραλίες ή σε βουνά για άλλες δραστηριότητες), ανεξάρτητα εποχής (χειμώνα ή καλοκαίρι) και να μην βαρεθείς

Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχει άλλη πόλη στην Ελλάδα που να είναι προορισμός city break- το απόλυτο χάος. Οι περισσότερες (Ηράκλειο, Πάτρα, Λάρισα κλπ) είναι ουσιαστικά σαν μεγάλα χωριά με πολυκατοικίες και με ελάχιστο ενδιαφέρον για κάποιον ξένο που θέλει να περάσει 3ήμερο. Αν δεν είχαμε την ελληνική φύση, μάλλον δεν θα βλέπαμε τουρίστα στην Ελληνική επαρχία ούτε με επιδότηση!

Γιατί κάποιος ξένος (αλλά και Έλληνας) να προτιμήσει να κάνει city break στην Λάρισα ή το Ηράκλειο? Από απλή περιέργεια μόνο?
 
Top