Συρρίκνωση δρομολογίων της ΟΑ

  • Thread starter Thread starter ivan_the_pilot
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η Αμερική μένει και κόβεται το Μόντρεαλ. Απ΄ όσα λέγονται οι ΟΑ θα κρατήσουν τα 2 από τα 4 Α340, παρ' όλο που το παλιότερο πλάνο έλεγε πως δεν θα κρατήσει κανένα...
 
Άντε πάλι με τις πληρότητες !

Μιχάλη, προφανώς εργάζεσαι στην ΟΑ και είσαι γνώστης, ενώ ο υπουργός είναι δικηγόρος και ανίδεος (σύμφωνα με τα λεγόμενά σου). Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει κανείς ότι καρφίτσα να μήν πέφτει στο Α340 καθημερινά για Αμερική, δεν σημαίνει ότι το δρομολόγιο είναι κερδοφόρο?

Ειδικά με τις τιμές των καυσίμων την σήμερον ημέρα, ακόμα και οι μεγαλύτερες εταιρείες ζορίζονται στα long haul.

Μήν ψάχνουμε παντού για κρυφές συνομοσίες (όχι ότι δεν υπάρχουν). Αλλά μερικά πράγματα δεν θέλουν να είσαι πυρηνικός επιστήμονας για να τα καταλάβει κανείς.

Η ΟΑ έχει απίστευτα υψηλό cost base, και τα τελευταία χρόνια (αναγκαστικά), έχει ρίξει τις τιμές της για να μπορέσει να είναι πιό ανταγωνιστική, κάνοντας την κατάσταση της τσέπης της ακόμα χειρότερη.

Το Α340 θέλει περίπου $80.000 δολάρια σε καύσιμα για να πάει ATH-JFK. To ποσό είναι τρομακτικό. Καθώς μόνο για τα κάυσιμα, από το εισιτήριο του επιβάτη πάνε στην ΕΚΟ $240 δολάρια (με γεμάτο αεροπλάνο). Και άλλα $200 για την επιστροφή. Μάνι-μάνι δηλαδή, $440 δολάρια από το εισητήριο ATH-JFK-ATH, γίνονται...καπνός (καυσαέριο για την ακρίβεια).

Βάλε από πάνω και τα "πασσαλίδικα" ωράρια εργασίας των πληρωμάτων (κάνει 13 ώρες απασχόληση με 3 πιλότους), κάτι που μάλλον μόνο η Αλιτάλια κάνει. Και μην πεί κανείς ότι έτσι είναι ο νόμος, γιατί αν η ΟΑ ήθελε καλύτερο crew utilization, θα είχε αλλάξει ο νόμος εν μία νυκτί. Προφανώς και συμφωνώ ότι είναι ασφαλέστερο να πετάς με 3 πιλότους longhaul. Άλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτές οι πολυτέλειες, τελείωσαν για τις οικονομικά υγιείς αεροπορικές επιχειρήσεις. Θα μπορούσαν να αντικρούσω και εγώ ότι με 6 πιλότους θα ήταν ακόμα πιό ασφαλές ! Όπως θα μπορούσα να αραδιάσω ένα κατεβατό ευρωπαικές εταιρείες, που μόνο ανασφαλείς δεν μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς, που απασχολούνται 13 ώρες εδώ και πολλά χρόνια.

Όπως και η παρουσία μηχανικών της ΟΑ ΠΑΝΤΟΥ, όπως και χίλια άλλα τόσα "μπιχλιμπίδια" που ήταν "στάνταρντ" τη δεκαετία του 70, αλλά σήμερα ....απλά δεν γίνονται.

Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά το πρόβλημα των εργαζομένων. Αλλά πρέπει να είμαστε λίγο πραγματιστές. Στο κάτω κάτω, οι εργαζόμενοι της ΟΑ (και του δημοσίου γενικότερα) είναι σε απίστευτα καλύτερη κατάσταση από πλευράς αποκατάστασης (εθελουσίες-μετατάξεις-απολαβές-προνόμια κ.α.) από άλλους που έμειναν χωρίς δουλειά. Αν δεν με πιστεύετε ρωτήστε τους εργαζομένους της Palco, των μεταλλορυχείων της Β. Ελλάδας και άλλων.

Αν κλείσει η Αιγαίου σε 3 χρόνια, έχετε την εντύπωση ότι θα υπάρξει η παραμικρή μέριμνα? Μία αποζημίωση του κ...ου θα πάρουν, ΑΝ την πάρουν και αυτή.

Συγνώμη που το πλάτιασα το θέμα, αλλα άν στην φαρέτρα των εργαζομένων, υπάρχουν επιχειρήματα του στύλ: "Μα τα αεροπλάνα πετούν γεμάτα !!!" και καπάκι "Ο υπουργός δεν ξέρει, θα του πούμε εμείς", τότε μάλλον κοροιδευόμαστε.

ΥΓ1 : Βλέποντας κανείς τους εργατοπατέρες της ΟΣΠΑ (δεν λέω ονόματα, αλλά ξέρετε ποιούς λέω), αναρωτιέται: Οι εργαζόμενοι της ΟΑ ΔΕΝ καταλαβαίνουν ότι αυτοί οι τύποι μόνο κακό κάνουν στον αγώνα των εργαζομένων. Δεν γνωρίζω κανέναν προσωπικά, αλλά εγώ βλέπω προσωποποιημένη την νοοτροπία πολλών χρόνων. Αυτήν που εκνέυρισε τον Ελληνικό λαό και δικαίως ή αδίκως κόλλησε ρετσινιές στους εργαζομένους της ΟΑ.

ΥΓ2 : Θα διωχθεί κανείς για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε από τα καπνογόνα προχθές?

ΥΓ3 : Μόνο εγώ νομίζω ότι υπάρχει νόμος για την παρακόλληση συγκοινωνιών ? Αν δεν είμαι ο μόνος, ξέρουμε αν ο εισαγγελέας απήγγειλε κατηγορίες για το κλέισιμο του διαδρόμου προχθές?
 
gonso":2izqbpqm said:
Αν κλείσει η Αιγαίου σε 3 χρόνια, έχετε την εντύπωση ότι θα υπάρξει η παραμικρή μέριμνα? Μία αποζημίωση του κ...ου θα πάρουν, ΑΝ την πάρουν και αυτή.


Είναι απλό. Ας μη κουράζεται η κυβέρνηση να κατεβάζει πλάνα εθελουσιών αποχωρήσεων κλπ κλπ. Ας εφαρμόσει για τους εργαζόμενους τα ίδια ακιβώς που εφαρμόστηκαν όταν έκλεισε η Axon.

(θα ρωτήσω λίγο χαιρέκακα: τότε πού ήταν οι συνδικαλιστές;)
 
Διαβαζοντας τα παραπανω με πολυ προσοχη θα ηθελα να πω οτι γινεται μια αναλυση βασισμενη στις τιμες που δινει η κατηγορια economy restricted απο το site της Ο.Α.
Οντως βγαινει γυρω στα 420$ με την ισοτιμια. Εστω οτι παιρνουμε το πλεον συντηριτικο σεναριο. Ειναι ομως ολοι οι επιβατες σε αυτην την κατηγορια? Πιστευω οτι θα πρεπει επισης να λαμβανονται υπ'οψην και οι υπολοιπες κατηγοριες εστω και με ενα μεσο ορο. Συγκρινοντας και τις πληροτητες του συγκεκριμενου δρομολογιου σε περιοδο 2-3 μηνων πχ. νομιζω οτι θα ειχαμε και καλυτερη εικονα για κερδοφορια η μη.
Σχετικα με τα πληρωματα εκει απλα υπαρχει διασταση αποψεων και δεν θα ηθελα να το σχολιασω.
 
Η ύπαρξη τριών μελών πληρώματος στο κόκπιτ ενός αεροσκάφους που εκτελεί υπερατλαντική πτήση,είναι διεθνής αεροπορικός κανόνας.Απλώς,οι άλλες εταιρείες έχουν 2 συγκυβερνήτες και 1 κυβερνήτη,ενώ η Ο.Α έχει 2 κυβερνήτες και 1 συγκυβερνήτη.

Όσον αφορά τα καύσιμα και το κόστος τους,δεν ξέρω πώς αγοράζει/διαπραγματεύεται η Ο.Α,αλλά οι σοβαρές εταιρείες ακολουθούν άλλη τακτική και όχι την αγορά σε spot τιμές.Υπολογίζουν πόσα λίτρα καυσίμων θα χρειαστούν το επόμενο εξάμηνο και κλείνουν ένα προθεσμιακό (forward) συμβόλαιο με την εταιρεία καυσίμων.Αν είναι φθηνότερο από την spot τιμή,το αγοράζουν φθηνά αλλιώς το αγοράζουν ακριβά.

Όσον αφορά την τελευταία σου ερώτηση με την AXON,να ψάξεις να βρεις συνδικαλιστές της AXON και αν αγωνίστηκαν ή όχι για την εταιρεία.Επίσης,να μας πεις γιατί έκλεισε η εταιρεία.Εγώ δεν ξέρω...
 
Αγαπητέ μου imaginas, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γράψεις κάτι το οποίο καραμπινάτα δεν ισχύει. Είναι από άγνοια ή από ελλειπή ενημέρωση ή προσπαθείς να παραπλανήσεις (πράγμα που δεν πιστεύω).

Δεν μπαίνω κάν στην κουβέντα περί ωρών κλπ. Μόνο και μόνο το ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ, αρκεί. Εδώ οι ευρωπαικές χώρες μεταξύ τους δεν κατάφεραν να συμφωνίσουν σε κοινούς κανονισμούς εδώ και 10 χρόνια, θα είχαν συμφωνίσει ....διεθνώς ?

Προφανώς δεν υπάρχει "διεθνής κανονισμός" που διέπει τις υπερατλαντικές πτήσεις, σε συνάρτηση με τον αριθμό των πιλότων. Γι'αυτό καλύτερα να προσέχουμε πρίν γράψουμε κάτι, ειδικά όταν το γράφουμε με "ύφος βεβαιότητας".

Ότι άλλο περί του θέματος, πολύ ευχαρίστως το συζητώ ή από πμ ή στο κατάλληλο thread.
 
Θα βρω το site στο οποίο το είχα δει,και θα στο παραθέσω.Μέχρι τότε,σε παραπέμπω στα λεγόμενα του Πιλότου που παρουσίαζε την πτήση ATH-JFK στο dvd του περιοδικού Remove Before Flight.Εκτός αν δεν τον εμπιστεύεσαι επειδή είναι της Ο.Α...
 
Τι απέγιναν τα χαμένα slots?

Τι απέγιναν τα 3 slots που έχασε η Ολυμπιακή σε Φρανκφούρτη, Μόναχο και Λονδίνο?
 
Εξαφανίστηκε η πτήση...

Σήμερα το μεσημέρι έκλεισα (και αγόρασα) εισητήριο από Αθήνα για Ηράκλειο. Η επιστροφή είναι με την πτήση ΟΑ 503 της 17ης Οκτώβρη (τουλάχιστον έτσι γράφει το χαρτί που μου έδωσαν).
Κάνοντας ηλεκτρονικό check in για την αυρίανή αναχώρηση (ATH-HER) έριξα μια ματιά στην ιστοσελίδα των ΟΑ και συνειδητοποίησα ότι η πτήση της επιστροφής (ΟΑ 503 17/10/2008) δεν υπάρχει... :shock:
Γνωρίζει κάποιος τι μπορεί να γίνεται;
 
Η ΟΑ502 υπάρχει κανονικά, οπότε προφανώς η ΟΑ503 είναι full και γι αυτό δεν εμφανίζεται.
 
Top