1. Doc εγώ αστειεύομαι ενώ εσύ και οι υπόλοιποι (alex96 & XXX κυρίως) βρίζετε κανονικότατα (ερασιτέχνες, “στελέχη”, ΓΕΛΟΙΟΙ, pathetic, “I am with stupid”) και απορώ γιατί οι mods δε σας βάζουν και εσάς λίγο πάγο όπως στον AEROSOL.
2. Μην ανησυχείς ξέρω από τύπους αεροπλάνων. Με πήγαιναν οι γονείς μου από παιδάκι στο Ανατολικό για spotting (από τη βεράντα μάλιστα, πριν κλείσει λόγω της αεροπειρατίας του Μαύρου Σεπτέμβρη στο Μόναχο το 1972 –κανένας μεγαλύτερος ας με διορθώσει). Άρα σε 40+ χρόνια τους έχω μάθει τους τύπους, δεν είναι δα και τόσοι πολλοί
3. Ξέρω τι είναι το ETOPS και ποια αεροπλάνα έχουν όπως προφανώς ξέρουν και συμμετέχοντες στο εγχείρημα γιατί μερικοί από αυτούς είναι από το χώρο όπως σωστά λέει ο Kostas1966.
4. Η κουβέντα θα μπορούσε να πολυ πιο παραγωγική και ενδιαφέρουσα αν είχαμε μείνει στα αεροπορικά θέματα π.χ.:
Α) Λογικά δεν μπορούν να πάρουν πιστοποίηση ETOPS ως νέα εταιρία από το day 1 (γιατί π.χ. ακόμα και οι πιλότοι της πΟΑ που φαίνεται να αξιοποιούν λογικά δεν έχουν ETOPS επειδή πέταγαν με Α340).
Β) Άρα δεν μπορούν να πάρουν δικινητήριο αεροπλάνο (ναι για κακή τους τύχη αφού είναι πολύ πιο οικονομικά -αλλά βέβαια και πιο ακριβά στην αγορά/leasing) και ας υπάρχουν 40 τύποι διαθέσιμοι.
Γ) Άρα αναγκαστικά πρέπει να ξεκινήσουν με τρικινητήριο ή τετρακινητήριο αλλά ‘λογικής’ ηλικίας, κόστους και τεχνολογίας. Θα μπορούσαν να πάνε δλδ σε MD-11, B747-400, A340-300/500/600. To MD-11 (που, απο τις μεγάλες, μόνο η KLM πετάει ακόμα σαν επιβατικό) παρα-είναι παλιό και μπορεί και λίγο μυστήριο τεχνολογικά, τα 747 που είναι διαθέσιμα στην αγορά λόγω της αντικατάστασής τους από το Α380 μπορεί να είναι πολύ μεγάλα και ακριβά. Αν βάλουμε σε αυτά και το ότι οι πρώτοι πιλότοι φαίνεται να είναι Airbus-άκηδες οδηγούμαστε στο Α340.
Δ) Τότε θα μπορούσε να ξεκινήσει μια άλλη υγιής αεροπορική κουβέντα π.χ.: 300, 500 ή 600, και πόσα καύσιμα ανά επιβάτη, με τι configuration, 3-class ή 2-class, με IFΕή χωρίς και πάρα πολλά άλλα αεροπορικά και όχι προσβλητικά.
5. Καλά κάνουν και θέλουν να βλέπουν τους πολιτικούς για να προωθήσουν τα συμφέροντα τους. Όλες οι εταιρίες αυτό προσπαθούν να κάνουν. Αν οι της Sky είναι καραγκιόζηδες, όπως έχετε ήδη αποφασίσει μερικοί, το ξύλο πρέπει να πέσει στα γραφεία των πολιτικών και κυρίως του πρωθυπουργού γιατί τον αφήνουν (τον πρωθυπουργό σαν θεσμό και όχι τον Αντωνάκη) να εκτίθεται με “καραγκιόζηδες”.
6. Τα social media είναι όντως αχαρτογράφητη περιοχή για πολλούς μαρκετινίστες της κλασσικής μονόδρομης διαφήμισης (ακόμα και πολύ έμπειρους). Λογικά στη Sky δεν το είχαν αντιληφθεί (και κακό του κεφαλιού τους) και τώρα κάθονται και “σκουπίζουν” όλη την ώρα τα ανήκουστα που γράφονται και αφήνουν στον αέρα αυτούς που νομίζουν ότι τους κάνουν καλό.
7. Συμφωνώ πάλι με το πνεύμα του Kostas1966 ότι δεν μπορεί να απαντάει μια εταιρία σε ότι πιθανόν κακόβουλο, προσβλητικό, κοντόφθαλμο, άσχετο κλπ γράφεται από κάποιον ανώνυμο, πικραμένο ή μη, σε ένα blog ή στο FB. Ειδικά όταν μερικά από αυτά το μόνο που σηκώνουν είναι μήνυση. Φοβάμαι ότι έχει αναπτυχθεί -λόγω και της κακής ποιότητας της δημοσιογραφίας σε πολλές περιπτώσεις, όπου ο κάθε άσχετος ημιμαθής πέρνει ένα ματσούκι και ρωτάει με θράσος ότι του κατέβει και μετά διαστρεβλώνει και τις απαντήσεις κατά το δοκούν σκόπιμα ή από αγραμματοσύνη- ένα αντίστοιχο κλίμα και στα blogs. E, δεν είναι υποχρεωμένος κανένας, και ιδιαίτερα αν τύχει να είναι σοβαρός (το εύχομαι για τη Sky) να ‘απολογηθεί’ σε κάποιον σε ένα blog για το αν έχει business plan και ποιο είναι αυτό, για το αν φοράει κράνος και μάλιστα αφού ο ερωτών τον έχει λούσει προκαταβολικά (ερασιτέχνη, ‘στέλεχος’, ΓΕΛΟΙΟ και όλα τα άλλα κοσμητικά).
8. Επιτέλους ας περιμένουμε να δούμε πως θα πάνε μήπως και γίνει κάτι σε αυτή τη χώρα, σε οποιοδήποτε τομέα. Εγώ, αν και φοβερός φαν της Qatar, όταν ανακοινώθηκε το απροσδόκητο του ATH-JFK, εν μέρει λυπήθηκα και τη Sky γιατί σκέφτηκα ότι είτε θα τα μαξέψουν και δε θα γίνει τίποτε ή ότι θα πρέπει να αλλάξουν όλο το σχεδιασμό τους. Άλλοι εδω μέσα αντιδρούν σαν να μη θέλουν να γίνει κάτι....
Τους χαιρετισμούς μου, δεν πρόκειται να σας ξαναενοχλήσω