Στόλος ATR της Olympic Air

Καλημέρα, και? Υπάρχει πλάνο αντικατάστασης? Υπάρχει παραγγελία? Με το Καστελόριζο, θα υπάρξει το atr για μικρούς διαδρόμους?
 
Γιάννη, το ATR42 STOL δεν έχει πιστοποιηθεί ακόμα. Όχι ότι υπάρχει πληροφορία για παραγγελία.
 
Μιας και το ΟΑΧ ήταν 42άρι, υπάρχουν δύο 42άρια που καλύπτουν τις ανάγκες. Άρα δεν υφίσταται προς το παρόν πλάνο αντικατάστασης των ATR42. Το KZS γίνεται ακόμα με τα Dash 8-100 και με αυτά θα πορεύεται για όσο χρειαστεί.
 
Για το χειμερινό πρόγραμμα τα 2 ATR42 (OAY, OAZ) φαντάζομαι πως μπορούν να σηκώσουν το πρόγραμμα (παρότι 3 φορές τη βδομάδα το ένα θα εκτελεί το ATH-JSH-KSJ-AOK-RHO με διανυκτέρευση) αλλά για το θερινό 2024 και με βάση το φορτωμένο πρόγραμα θα χρειαστεί και τρίτο. Ήδη από αυτό το καλοκαίρι σε κάποιες πτήσεις για JNX προσγειώθηκε (και κυρίως απογειώθηκε κιόλας) ATR72.
 
Καλησπέρα, είχα την εμπειρία να πετάξω πρόσφατα με ATR, τελικά σε σχέση - σύγκριση με τα Q400, είναι έτη φωτός υποδεέστερα στην καμπίνα τους. Καλά δε τα καθίσματα τα έχουν συμπιέσει τόσο που δεν χωρούν καλά καλά τα πόδια των επιβατών. Άσε που οι αεροσυνοδοί θέλουν να βάζεις και τα bagpack κάτω από μπροστινό κάθισμα??!!! Φαντάζομαι δε να κάνεις και πτήση σε βαλκανικές πρωτεύουσες. Παλαιά με τα Q400 πετούσα Βελιγράδι & Σόφια τακτικά, το ταξίδι ήταν ευχάριστο. Τώρα με τα Atr μάλλον θα είναι μεγάλη η ταλαιπωρία. Ψηφίζω να τα αντικαταστήσουν, δεν κάνουν ούτε για πτήσεις εσωτερικού, όσο σύντομες κι αν είναι
 
Τα Q400 αντικαταστάθηκαν επειδή τα economics τους ήταν πολύ χειρότερα από τα ATR. Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες (οποιαδήποτε αναζήτηση κάτι σαν "q400 vs atr 72 economics" θα σου λύσει τις απορίες), απλά θα πω ότι δεν υπήρχε ούτε ένας τομέας που να συνέφερε οικονομικά την Α3 σε σχέση με τα -600άρια. Τα Q400 (αν θυμάμαι καλά) ήταν «κληρονομιά» της ΟΑ και περιήλθαν στην Α3 με την εξαγορά. Τα διατήρησε στον στόλο επειδή υπήρχαν ενεργά συμβόλαια.

Ωστόσο, ως αεροσκάφος, το Q400 είναι όνειρο να το πετάς. Άνετο, ήσυχο, ταχύτατο. Ως επιβάτης, πιστεύω ότι συγκρίνεται σε άνεση και επιδόσεις με τα μικρά regional (ERJ κ.λπ.) και ρίχνει στο καναβάτσο κάθε turboprop. Στην Α3 όμως δεν ήταν καλό το ταίριασμα αφού τα Q400 έκαναν υποχρεωτικά μικρά sectors στο Αιγαίο, ενώ οι πραγματικές τους επιδόσεις (και τα economics) φαίνονταν σε δρομολόγια των 500-600ΝΜ (π.χ. Μάλτα, Ζάγκρεμπ κ.λπ.), που όμως ήταν λίγα.

Συμπερασματικά, ως επιβάτης δεν χάρηκα καθόλου που έφυγαν τα Q400, αλλά κατανοώ και την απόφαση με βάση τα παραπάνω.

Υπάρχει και σχετικό νήμα για τα Dash όπου αναφέρεται (μεταξύ άλλων) ότι ήταν και πολύ απαιτητικά (προβληματικά, ανεπισήμως) στη συντήρηση.
 
Last edited:
Μια χαρά είναι τα ATR για τις εσωτερικές μας πτήσεις, αρκεί να μη βγάζουν ζημιές κάθε τόσο.

Επιπλέον, οι μόνες πτήσεις εξωτερικού που γίνονται με ATR είναι SKP (και από εκεί SJJ) και νομίζω μερικές πτήσεις για TGD. Ακόμα και η ADB έχει γυρίσει σε 320.
 
To OAX αποχώρησε οριστικά στις 14/10.
Είναι σίγουρο αυτό; Βγήκε η καινούργια έκδοση του περιοδικού Blue που είναι συνήθως πολύ ενημερωμένο όσον αφορά το στόλο (τουλάχιστον με τις αποχωρήσεις των DGF/DNF και όσα καινούργια ήρθαν φέτος) και λέει ότι είναι 3 τα 42-600
 
Σύμφωνα με το FR24, πετούν μόνο τα ΟΑΥ και ΟΑΖ.
 
Top