Τηλεοπτικές διαφημίσεις Aegean

  • Thread starter Thread starter SuperTrunksZ
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Oι αλλαγές στη διαφημιστική τακτική των εταιρειών γίνονται για να είναι αυτές πιο αποτελεσματικές και πρέπει να βρίσκουν σύμφωνους τους ιδιοκτήτες.Δε σχολίασα καθόλου το αν η διαφήμιση είναι επιτυχημένη.Τη σχολίασα μόνο ως αντιδεοντολογική.Επίσης, για πολλά πράγματα που θεωρήθηκαν επιτυχημένα κάποτε με το πέρασμα του χρόνου άλλαξαν οι απόψεις.Και επιμένω:.......οι άλλοι ήταν στις σπηλιές;Το θεωρείται αυτό επιτυχία;Αν έφερε κέρδη,είναι (?).Αν επηρέασε αρνητικά τρόπους σκέψεις και πρακτικές εξακολουθεί να είναι;Ο καθένας διαλέγει και παίρνει οτι θέλει.
 
φίλε alex θα διαφωνήσω μαζί σου. Το "Aegean Πολιτισμός" δεν με παρέπεμψε ποτέ στη σύγκριση Α3-ΟΑ. Αλλά ούτε και άμεσα τα μυνηματα των διαφημίσεων της Α3, για τους εξής λόγους:

:arrow: Το χιούμορ των διαφημίσεων αυτών δεν παραπέμπει στην ΟΑ. Παραπέμπει στο να είναι πιασάδικη η διαφήμιση και να την θυμάται ο κάθε τηλεθεατής και να του μείνει. Και σε αυτό, η Α3 πέτυχε. Τόσα χρόνια που έχω e-mail address, απο τηλεοπτικές διαφημίσεις μόνο αυτές της Α3 (ακόμα και η τελευταία) μου ήρθαν σε mail από άσχετα με τον αεροπορικό χώρο άτομα. Καμμία άλλη. Αυτό κάτι δείχνει.
:arrow: ΄Το ότι κάποιος πετάει μόνο με 19 ευρώ δεν παραπέμπει άμεσα στην ΟΑ, αλλά στο πόσο προσιτό πλέον μπορεί να είναι το αεροπορικό ταξίδι σε όλους και σε σχέση με τα λοιπά μέσα μεταφοράς. Και είναι φυσικό να ειναι απο τα πρωταρχικά θέματα promotion μια αεροπορικής εταιρείας. Ειναι κάτι που ενώ στις άλλες χώρες το έχουν εδώ και πολλά χρόνια, στην Ελλάδα δεν το ξέραμε καν.
:arrow: Στην τελευταία διαφήμιση προβάλει (στο τέλος) την πραγματοποίηση των πτήσεων με τα 2 ολοκαίνουρια Α321. Με αυτό προσελκύει ακόμα περισσότερο τον μελλοντικό πελάτη να πετάξει με καινούρια αεροπλάνα. Το ότι η ΟΑ δεν έχει πάρει εδώ και δεκαετίες καινούρια αεροπλάνα και δεν πρόκειται να πάρει, έρχεται σαν συνέπεια του παραπάνω μυνήματος.

Θεωρώ λοιπόν ότι η ίδια η άσχημη κατάσταση της ΟΑ κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι πρόκειται για συγκριση υπηρεσιών των 2 εταιρειών. Ίσως λοιπόν αν ξεκολλήσουμε λίγο απο αυτή την κόντρα που επανειλλημένα έχει εμφανισθεί στο φορουμ αυτό, δούμε τα πράγματα με άλλο μάτι. Στο κάτω κατω 2 εταιρείες ανταγωνίζονται στον ίδιο τομέα και (έστω και έμμεσα) η μία προσπαθεί να προωθήσει τα πλεονεκτήματα της. Το ότι η ΟΑ δεν έχει να αντιπαρατάξει αντίστοιχες διαφημίσεις και παλεύει τον ανταγωνισμό αυτόν μόνο με το όνομά της και την ιστορία της, είναι ένα άλλο θέμα.

Υ.Γ. Πρόσφατα είχαν αναφερθεί και οι παλιές διαφημίσεις της TWA με τον Peter Sellers που βασίζονταν στο χιούμορ. Πάνω στο ίδιο πλαίσιο (χιούμορ που μένει στον μέλλοντα επιβάτη) κινείται και η Α3.
 
Σαφώς και δεν είμαι υπέρ του να εξελιχθεί η συζήτηση σε σύγκριση ΟΑ-Α3.Η ΟΑ έχει τρομερές αδυναμίες και πρέπει να προσαρμοστεί επιτέλους στα νέα δεδομένα.Είπα την άποψή μου για μια διαφήμιση που όμως (και αθέμιτα κατ'εμε) χρησιμοποιεί η ίδια τη σύγκριση.Κάπου το αναφέρεις και ο ίδιος οτι η συγκριση είναι αναπόφευκτη.Και ξαναρωτάω,η Α3 πολιτισμό και οι άλλοι στις σπηλιές;Τα φανταχτερά και "πιασάρικα" μηνύματα είναι πάντα και τα καλύτερα;
Υ.Γ.:Τα μηνύματα των διαφημίσεων (και όχι μόνο αλλά η επικοινωνία γενικότερα) διακρίνονται σε "συνειδητά,ασυνειδητα και υποσυνείδητα".
 
Επειδή έχεις κολλήσει στις "σπηλιές", δεν γίνεται σοβαρή συζήτηση αν πηγαίνουμε στο τελείως άλλο άκρο (πολιτισμός - σπηλιές). Μεταξύ άσπρου και μαύρου υπάρχουν και ενδιάμεσα χρώματα. Πχ η ατάκα που προαναφέρθηκε "έκαστος στο ειδος του και ο Λουμίδης στους καφέδες" δεν σημαίνει ότι ο καφές Bravo ειναι σοκολάτα βιενουά!!!
Όσο για τα φανταχτερά και πιασάρικα μυνηματα... ΝΑΙ :great: !!! Ειναι πάντα τα καλύτερα, αλλά σαν μυνήματα στον κόσμο, όμως. Το αν βγει καλύτερη και η εταιρεία που τα προωθεί θα φανεί όταν ο πελάτης δοκιμάσει την εταιρεία και ή θα την ξαναχρησιμοποιήσει ή όχι.
 
Ανάλύω το μήνυμα με το δικό μου τρόπο.Δε "κολλάω",απλά παραθέτω τη δική μου άποψη περί δεοντολογίας.Θα ήθελα να ακούσω απόψεις για αυτό.
 
Μα δεν υπάρχει νομοθεσία στην Ευρωπαική Ένωση (ούτε κάν στην Ελλάδα που καθυστερεί να ενσωματώσει την κοινοτική νομοθεσία ) που να απαγορεύει την συγκριτική διαφήμιση.

Ενα μικρό παράδειγμα είναι οι διαφημίσεις των παρόχων σταθερής τηλεφωνίας που τονίζουν ότι δεν χρεώνουν "Πάγιο" αλλά και η αντιδιαφήμιση του ΟΤΕ με την κοπέλα που κρατά μια καφετιέρα και ο πωλητής της λέει ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΓΙΟ ΟΤΕ :twisted: :twisted: :twisted:

Απορώ που ενοχλούνται ορισμένοι με την λέξη "Πολιτισμός" που χρησιμοποιεί η Aegean.
ΔΕΝ είναι υβριστικός ,
ΔΕΝ είναι συγκριτικός ,
ΔΕΝ είναι υποτιμητικός (για τους ανταγωνιστές...),

Δικαίωμά της να θεωρεί ότι είναι μία πολιτισμένη εταιρεία . Αν μάλιστα σκεφθεί κανείς ότι οι εργαζόμενοί της φέρονται καλύτερα στους πελάτες από ότι φέρονται οι εργαζόμενοι σε άλλους τομείς (ΠΧ ΔΕΗ , ΟΤΕ ,ΟΑ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ κλπ) τότε είναι και ακριβής .
 
Άλλη μια, για εμπέδωση: η Aegean έχει πάψει να χρησιμοποιεί το tag line "Πολιτισμός" από το Μάρτιο του 2004. Επίσης, όπως πολύ σωστά ειπώθηκε, η συγκριτική διαφήμιση ΔΕΝ είναι αθέμιτη - αλλά και πάλι ΔΕΝ τίθεται θέμα σύγκρισης.
 
Kαι απο εμένα άλλη μια και τελευταία:Έκρινα τη διαφήμιστική λογική της εταιρείας ως αεροπορικά αντιδεοντολογική ξεκινώντας απο τη χρήση της έννοιας "πολιτισμός" μέχρι σήμερα και όχι αν είναι νόμιμη ή όχι.Άλλο το δεοντολογικός,άλλο το νόμιμος.Αυτό και τίποτα περισσότερο.
Φυσικά,ο καθένας επιλέγει αυτό που θέλει και του αξίζει.
Πρός aa59:ΔΕΝ είναι συγκριτικός αλλά αναφέρεσαι στους εργαζόμενους στη ΔΕΗ,στον ΟΤΕ κλπ; Καταλάβαίνετε,κύριοι,τώρα τι εννοώ όταν λέω οτι η επικοινωνία διακρίνεται σε "συνειδητή,υποσυνείδητη,ασυνείδητη"; Ούτε πρόκειται να πειστώ ποτέ οτι κάποιος απο τους πελάτες των επιχειρήσεων που ανέφερε ο aa59 θα έκανε απαραίτητα καλύτερα τη δουλειά αν καθόταν στη θέση του υπαλλήλου.Στην Ελλάδα ζούμε,υπάλληλοι και πελάτες έχουμε (πλειοψηφικά) την ίδια νοοτροπία.Κάνω λάθος;
Υ.Γ.:Προσκαλώ τους χρήστες του όρου "πολιτισμός" με οποιαδήποτε εννοιολόγηση να αναζητήσουν την έννοια του όρου σε σχετική βιβλιογραφία.
 
Εγώ σου ανέφερα σάν παράδειγμα τον τρόπο αντιμετώπισης του ΙΔΙΟΥ πελάτη (πχ ΕΜΕΝΑ) σε ορισμένα καθημερινά μέρη που παρουσιάζεται για κάποια δουλειά του.

Από προσωπική εμπειρία λοιπόν μπορώ να πώ ότι οι υπάλληλοι της φέρονται πολιτισμένα (όπως εγώ κατανοώ τον όρο) ενώ αυτή η συμπεριφορά σπανίζει αλλού.......

Η απόδοση της λέξης "πολιτισμός" λοιπόν ταιριάζει σε αυτή (η τουλάχιστον έχει στοιχεία αληθείας) και πολύ καλά την χρησιμοποιεί.
Δεν βλέπω κάτι το αθέμιτο (αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση) πρέπει να υπάρχει και κάτι για σύγκριση.

Το να πείς (για παράδειγμα ) Μόνο σε εμένα "Πολιτισμός" εννοείται ότι οι άλλοι δεν είναι τόσο πολιτισμένοι.
Το να συμπεριλάβεις όμως τον εαυτό σου στους "Πολιτισμένους" σε καμία περίπτωση δεν απολύεις άλλους να είναι πολιτισμένοι.......

Ελπίζω να έγινα αντιληπτός.
 
Συμφωνώ,σπανίζει.Να σου πω και εγώ οτι έχω αντιμετωπίσει κακή συμπεριφορά στην εν λόγω εταιρεία;Θα πειστείς;Και όμως.Αυτά συμβαίνουν,δεν αναφέρομαι σε αυτό.Εγώ,περιορίζομαι αυστηρά στη διαφημιστική λογική,όχι στη πρακτική των συναλλαγών.Δεν είναι σαφές αυτό;
Τελικά έχει ή δεν έχει συγκριτική λογική η συγκεκριμένη διαφημιστική εκστρατεία;Θα διάβαζα με ενδιαφέρον την απάντησή σου σε αυτό.
Υ.Γ.:Αν περιμένουμε απο κάποια εταιρεία να μας μάθει να φερόμαστε "πολιτισμένα" τότε είμαστε σε πολύ άσχημη κατάσταση.
 
Top