Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

  • Thread starter Thread starter jetflight
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
giopan":137r0ren said:
Διαπιστώνω ότι ένα μέρος (μικρό ή μεγάλο) της μάζας του μέσου Έλληνα δεν έχει ταξιδέψει ΠΟΤΕ με αεροπλάνο. Θεωρώ ότι η παραπάνω διαπίστωση προσδίδει στο αεροπλάνο σαν μέσο μεταφοράς επιπλέον πρεστίζ (κάτι για το οποίο ακους μόνο ότι είναι καλό, γρήγορο, ασφαλές, άνετο, ποιοτικό χωρίς να σου έχει τύχει να το χρησιμοποιήσεις δημιουργεί μύθο και ως εκ τούτου αυξάνει το πρεστιζ αυτών που τελικά το απολαμβάνουν). Άρα, συμπεραίνω ότι οι αεροπορικές μεταφορές και τα αεροπορικά ταξίδια (κοντινά ή μακρινά) συνεχίζουν να προξενούν δέος στον μέσο Έλληνα εν έτι 2008.

Ομολογώ ότι εκπλήσσομαι. Πίστευα ότι ζούσαμε στην μετά jet-set εποχή. Επίσης έχουμε ξεπεράσει και την εποχή που βλέπαμε το αεροπλάνο και νομίζαμε ότι ήταν "σιδερένιο πουλί". Το αεροπλάνο δεν αποτελεί πλέον λύση πολυτελείας ούτε απευθύνεται κυρίως σε εκλεκτούς-πλούσιους που πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Αποτελεί επιλογή του καθενός, απευθύνεται σε όλους. Το ότι εγώ μπόρεσα και ήρθα σε μία νύχτα από την άλλη άκρη της Ευρώπης για μία έκτακτη κατάσταση και έδωσα 600, δε με έκανε να νοιώθω ότι έχω πρεστίζ. Ανταποκρίθηκε στην ανάγκη μου να φτάσω γρήγορα στους δικούς μου. Το τελευταίο που με ένοιαζε ήταν τα λεφτά.


Το ότι μπορούμε και μπαίνουμε σε ένα αεροπλάνο για να πάμε κάπου, δε μας ανεβάζει στην εκτίμηση του κύκλου μας. Αν έχουμε αυταπάτες και νομίζουμε ότι είμαστε κάποιοι επειδή πληρώσαμε 145ευρώ για να πάμε Θεσσαλονίκη, απλή μετάβαση, τότε ίσως θα πρέπει να το ψάξουμε κάπου αλλού το θέμα: σε απωθημένα ή συμπλέγματα ανωτερότητας. Άρα κατ' εμέ, η σωστή λέξη είναι Complex και όχι Prestige.
 
Το πρεστιζ υποθέτω αναφέρερεται στην αίσθηση ικανοποίησης του πελάτη από τη χρήση του προιόντως...
Πως για παράδειγμα παίρνουμε ένα ακριβό κινητό, όχι επειδή μας δίνει κάτι συγκλονιστικά περισσότερο από κάποιο άλλο στη μισή τιμή αλλά επειδή απλά είναι πιο ωραίο και προκαλεί καλύτερη εντύπωση...
Ετσι και το αεροπλάνο είναι πιο μοδάτο, όπως και το highspeed σε σχέση με το λεωφορίο και το τρενάκι...
 
aakunz":1w37uxeu said:
Ομολογώ ότι εκπλήσσομαι. Πίστευα ότι ζούσαμε στην μετά jet-set εποχή. Επίσης έχουμε ξεπεράσει και την εποχή που βλέπαμε το αεροπλάνο και νομίζαμε ότι ήταν "σιδερένιο πουλί".
Πάντα θα υπάρχει jet set (ανώτερη οικονομικά τάξη) που μπορεί και πληρώνει και απολαμβάνει έξτρα υπηρεσίες όπως διαχωρισμός θέσεων σχεδόν σε όλα τα αεροπλάνα ή διπλό κρεβάτι με ντους στο Α380 για να το πάω λίγο πιο μακριά. Όπως πριν δεκαετίες υπήρχαν οι λίγοι που πετούσαν και οι πολλοί που δεν, σήμερα είναι οι πολλοί που μπορούν να πετάξουν economy (το λέει και η λέξη, οικονομικά, δηλαδή ο ένας πάνω στον άλλο– το αντίστοιχο economy στην εποχή του σιδερένιου πουλιού ήταν με λινά τραπεζομάντιλα και ασημένια μαχαιροπήρουνα) όπως ακόμα υπάρχουν και αρκετοί που δεν μπορούν ή που δε θέλουν (είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι άνθρωποι σήμερα στην Ελλάδα που με μισθό 800-1000 ευρώ πρέπει να ζοριστούν πάρα πολύ για να πληρώσουν 150 - 250 ευρώ αθ-θες εάν η ανάγκη τους είναι να πετάξουν σε μια εβδομάδα από σήμερα.
aakunz":1w37uxeu said:
Το ότι μπορούμε και μπαίνουμε σε ένα αεροπλάνο για να πάμε κάπου, δε μας ανεβάζει στην εκτίμηση του κύκλου μας. Αν έχουμε αυταπάτες και νομίζουμε ότι είμαστε κάποιοι επειδή πληρώσαμε 145ευρώ για να πάμε Θεσσαλονίκη, απλή μετάβαση, τότε ίσως θα πρέπει να το ψάξουμε κάπου αλλού το θέμα: σε απωθημένα ή συμπλέγματα ανωτερότητας. Άρα κατ' εμέ, η σωστή λέξη είναι Complex και όχι Prestige.
Καλώς ή κακώς (μάλλον κακώς) μεγάλη μερίδα του κόσμου (και ειδικά των νεοελλήνων) πέφτει στην παγίδα να αγοράζει ακριβά αγαθά και υπηρεσίες (όπως πχ ένα ακριβό αεροπορικό της Aegean) ΚΑΙ για το θεαθήναι και επειδή στο μυαλό του ισχύει ακριβό=μουράτο, που ανεβάζει το image κοινωνικά. Ζούμε στην εποχή του lifestyle κάτι που το πουλάει και το διαφημίζει ανελλιπώς η Aegean. Εάν δε συμφωνούμε ούτε σε αυτό τότε ζούμε σε άλλες κοινωνίες ή έχουμε μεγάλη ηλικιακά διαφορά. Εσύ μπορείς να αισθάνεσαι ευτυχής που δεν ανήκεις σε αυτή την μερίδα των καλομαθημένων και «ψώνιων» Ελλήνων….Και φαίνεται πως αυτή η μερίδα είναι αρκετά μεγάλη που αρκεί να καλύψει την προσφορά ακριβών εισιτηρίων.
 
gp707":skznwtr7 said:
Άρα τα "χρονομετρημενα" που μας παρέθεσες έχουν τεράστιες αποκλισεις λογω του που μενεις, που πας, τι ώρα αποφασίζεις να ξεκινήσεις (κινηση κλπ) και πολλών άλλων ασταθμητων παραγοντων
Το παράδειγμα με τους χρόνους που έδωσα είναι όντως χρονομετρημένο και αφορά τη δική μου περίπτωση και μόνον. Παρ΄ όλα αυτά δε νομίζω ότι απέχει πάρα πολύ από το μέσο όρο. Νομίζω ότι το παράδειγμα είναι ενδεικτικό της γενικής αίσθησης όλων εδώ μέσα (αλλά και ενός 8χρονου παιδιού) ότι το αεροπλάνο είναι κατά πολύ ταχύτερο μεταφορικό μέσο από οποιαδήποτε άλλο στην περίπτωση της μετάβασης Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

gp707":skznwtr7 said:
Άρα που ειναι το "ξεζούμισμα"?
Με τη λέξη «ξεζούμισμα» αναφέρομαι στην μεμονωμένη περίπτωση (εξ ου και η λέξη ενίοτε που χρησιμοποίησα, δηλαδή κάποιες φορές) κάποιου εισιτηρίου στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο εύρος 180-260 ευρω που καλείται να πληρώσει κάποιος που ΠΡΕΠΕΙ να ταξιδέψει αεροπορικώς και δεν έχει φροντίσει να ψωνίσει 3 μήνες νωρίτερα. Που η αντίστοιχη τιμή στην ΟΑ είναι μόνο 30-40 ευρώ πιο κάτω και που δυστυχώς δεν υπάρχει τρίτη επιλογή για την από αέρος μετάβαση.
 
Θεωρώ ότι η τιμολογιακή πολιτική της Aegean είναι σαφέστατη και καθόλου κατακριτέα.
i) Περιορισμένος αριθμός εισητηρίων πωλείται πολύ φτηνά για λόγους marketing...

ii) Κάποιος αριθμός εισητηρίων πωλείται φθηνά για λόγους προσέλκυσης πελατών...

iii) Κάποιος αριθμός εισητηρίων πωλείται σε "κανονικές" τιμές...
Πουλώντας, λοιπόν, τα παραπάνω εισητήρια και εξασφαλίζοντας μια κάποια πληρότητα, καταφέρνει (τις περισσότερες φορές) να καλύψει τα έξοδα της πτήσης (συμπεριλαμβανομένου του κόστους που προκύπτει από τα έξοδα που έχει γενικά ως εταιρεία) και να μην έχει "χασούρα".

iv) Αφού λοιπόν εξασφαλίζει τη "μη χασούρα", αρχίζει και τσιμπάει/τσούζει τις τιμές έτσι ώστε να έχει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος από κάθε πτήση.

Με τα παραπάνω πετυχαίνει :
α) να έχει (μεγάλο) κέρδος,

β) να μπορεί να διαφημίζει ότι πουλάει πολύ φθηνά (χωρίς να είναι ψέμα αλλά χωρίς να είναι και η απόλυτη αλήθεια) και ότι πρέπει όλοι να εκμεταλευτούμε την "ευκαιρία" και να πετάξουμε μαζί της.

γ) να εισρέει νωρίς ζεστό και σίγουρο χρήμα στα ταμεία της (αφού ο ναύλος δεν επιστρέφεται και δεν επιδέχεται αλλαγές).

Μακάρι να μπορούσαν και οι ΟΑ να λειτουργούν με τέτοια "ευελιξία" στην τιμολογική πολιτική. Σίγουρα (κατά τη γνώμη μου πάντα) θα είχαν πολύ καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.
Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πόσο νωρίτερα πωλείται το πρώτο εισητήριο σε μια πτήση (π.χ. ΑΤΗ-SKG) από την Aegean και τις ΟΑ.
 
Καποιοι μιλανε οπως ενδεχομενως ο κ.Βασιλακης και οι αλλοι μεγαλομετοχοι της Α3, που φυσικα εχει καθε λογο να υποστηριζει αυτη την τιμολογιακη πολιτικη. Δε νομιζω οτι οι πελάτες εκτος των ψωνιων που νομιζουν οτι με λεφτα και τα ακριβα πραγματα γινονται ανθρωποι συμφωνουν οποτε χρειαζεται να ταξιδεψουν αεροπορικως να πληρωνουν τοσο ακριβα.
Ετσι οπως εχει γινει η κατασταση με την ταση να μενει μονη της Α3 τωρα δεν χρειαζεται ουτε για λογους μαρκετινγκ να πουλαει φτηνα εισητηρια οποτε μαλλον θα στενευει και αλλο το χρονικο οριο για κατι τετοιο. Δυστυχως η εντυπωση για το οτι το αεροπλανο μετα απο τοσα χρονια παρουσιας στις συγκοινωνιες οτι ειναι κατι πολυ σπουδαιο κλπ...ισχυει στο μεγαλυτερο κομματι της Ηπειρωτικης Ελλαδας με τις τρομερα ανυπαρκτες εως τριτοκοσμικες αεροπορικες υποδομες που υπαρχουν.Η συγκριση αεροπλανου με επιγειες συγκοινωνιες προσθετοντας τη δηθεν καθυστερηση στα αεροδρομια και στις απαραιτητες διαδικασιες λογω ασφαλειας ειναι το λιγοτερο νεοελληνικη χαζομαρα...
 
jetflight":3p7c7rcq said:
Καποιοι μιλανε οπως ενδεχομενως ο κ.Βασιλακης και οι αλλοι μεγαλομετοχοι της Α3, που φυσικα εχει καθε λογο να υποστηριζει αυτη την τιμολογιακη πολιτικη. Δε νομιζω οτι οι πελάτες εκτος των ψωνιων που νομιζουν οτι με λεφτα και τα ακριβα πραγματα γινονται ανθρωποι συμφωνουν οποτε χρειαζεται να ταξιδεψουν αεροπορικως να πληρωνουν τοσο ακριβα.


Ευχαριστω φιλε μου για την συμβολη σου... με καλυψες απολυτα και μαλιστα με τον καλυτερο τροπο.
Να εισαι καλα...
 
Δεν είμαι ο μόνος που νομίζει ώρες ώρες μετά από κάποιες αντιδράσεις παρατηρώ και είναι επαναλαμβανόμενες πως συμμετέχει σε forum του "ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ-ΤΗΣ-AEGEAN.GR" και όχι του AIRLINERS.GR!
 
Μάλλον είσαι ο μόνος... και ίσως πολλά μέλη, διαβάζοντας τα επαναλαμβανόμενα post σου να αναφέρονται μόνο στα ακριβά εισιτήρια της τελευταίας στιγμής και καθόλου στα πολύ φθηνά, να νομίζουν ότι είσαι "δικηγόρος κατηγορίας της A3"! Βλέπεις ότι στο συγκεκριμένο θέμα μόνο εσύ υποστηρίζεις την άποψή σου ενώ οι υπόλοιποι συνομιλητές του topic είναι αντίθετοι. Μήπως σημαίνει κάτι αυτό (εκτός απο την άστοχη παρατήρηση σου περί δικηγόρων)???
Το ότι έχουμε εντελώς διαφορετική σκοπιά στο θέμα δε μας κατατάσει στους "δικηγορους υπεράσπισης και κατηγορίας της Α3". :roll:
Είμαστε υπέρ μιας τιμολογιακής πολιτικής που εφαρμόζεται σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην Α3.
 
Κάνω 2-3 τελευταίες παρατηρήσεις συνοψίζοντας τη σκέψη μου αφού δε μου φαίνεται ότι έχω να προσφέρω παραπάνω σε αυτό το θέμα για την ώρα τουλάχιστον.
1) Βρίσκω τη γενική φιλοσοφία της τιμολογιακής πολιτική της Α3 πολύ σωστή, συμβαδίζουσα με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως (το έχω αναφέρει και πιο πάνω για όσους παραλοίπουν να διαβάσουν από την αρχή).
2) Όμως ανησυχώ ιδιαιτέρως για τις συνθήκες της αγοράς στην Ελλάδα που τείνουν να γίνουν μονοπωλιακές υπέρ της Α3 καθώς το αντίπαλος δέος (ΟΑ) βαίνει εξασθενούμενο και δε φαίνεται στον ορίζοντα τρίτος ανταγωνιστής. Αυτό έχει αποβεί, αποβαίνει και θα αποβεί ολοένα και πιο δυσάρεστο για την τσέπη των καταναλωτών και ευχάριστο για τις τσέπες των μετόχων της Α3. Όσον αφορά το δρομολόγιο που με ενδαφέρει άμεσα χαρακτηρίζω την οποιαδήποτε τιμή άνω των 120 ευρώ (που πολύ συχνά έως πάντα καλείται να πληρώσει κάποιος ακόμα και εάν θέλει να ταξιδέψει σε 3 ή 4 εβδομάδες από σήμερα πολύ υψηλή και απόρροια των των παραπάνω συνθηκών ανταγωνισμού). Ωστόσο, χαρακτηρίζω τις τιμές από 60-100 ευρώ πολύ συμφέρουσες αλλά και πολύ τυχερές καθώς οι θέσεις ειναι πάρα πολύ περιορισμένες και λειτουργούν σαν κράχτες.
3) Θα πρότεινα στους αρμόδιους συντονιστές κάποια στιγμή να γίνει υποχρεωτικό τα μέλη του site να καταθέτουν περισσότερα προσωπικά στοιχεία (προσωπικά δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα), ωστέ να μην αναλωνόμαστε πολλές φορές να γράφουμε ασκόπως μπαίνοντας σε αντιλογία και κόντρα αντιλογία με άτομα που μπορεί να έχουν προσωπικά συμφέροντα (πχ κάποιος που τρώει ψωμί από την Α3 πάντα θα υπερασπίζεται με πάθος την τιμολογιακή της πολιτική).
 
Top