Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Νέος πρόεδρος των Ολυμπιακών Αερογραμμών ο Ηλίας Καράτζαλης
Τρίτη, 25 Απριλίου 2006






Καθήκοντα προέδρου Δ.Σ. των Ολυμπιακών Αερογραμμών ανέλαβε τη Μεγάλη Πέμπτη ο κ. Ηλίας Καράτζαλης στη θέση του παραιτηθέντος κ. Π. Παπαγεωργίου. Η παραίτηση αυτή ήρθε σαν αποτέλεσμα ευρύτερης διαφωνίας του κ. Παπαγεωργίου σε θέματα που σχετίζονταν με την ιδιωτικοποίηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών αλλά και στα προβλήματα που δημιουργούνταν από τις έντονες διαφορές σε επίπεδο συνεργασίας με την πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες Α.Ε. κυρία Παπαδοπούλου. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η έντονη φημολογία έφερε σε δυσμενή θέση και την κυρία Παπαδοπούλου.

Ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, υπεύθυνος του τομέα των μεταφορών, αναφερόμενος στο θέμα έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Η αλυσίδα των απολύσεων των ηγετικών στελεχών στους οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Μεταφορών φαίνεται πως δεν έχει τελειωμό. Η ξαφνική όμως απόλυση μέσα στις γιορτές του Πάσχα του Προέδρου των Ολυμπιακών Αερογραμμών, ενώ υποτίθεται βρίσκονται σε εξέλιξη οι χειρισμοί του υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών για τη "σωτηρία" της εταιρίας, επιβεβαιώνει δύο πράγματα. Πρώτον, τα όσα κατ` επανάληψη έχουμε καταγγείλει για τον τρόπο διοίκησης και διαχείρισης των Ολυμπιακών Αερογραμμών τα τελευταία δύο χρόνια που επιδεινώνει αντί να περιορίζει τα προβλήματα της εταιρίας και δεύτερον την ανυπαρξία οποιανδήποτε σχεδίου για το μέλλον της εταιρίας, καθώς και την πλήρη αδυναμία συντονισμού μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργείου Μεταφορών".

Και συνέχισε: "Τέλος, το πρόβλημα της ΕΡΓΟΣΕ και όλου του ΟΣΕ έχει πια βαθύνει τόσο πολύ που δεν αντιμετωπίζεται με τις αλλεπάλληλες και νευρικές αλλαγές προσώπων στο επίπεδο του Οργανισμού. Και όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς κανείς από την κυβέρνηση να νιώθει την ανάγκη να δώσει κάποιες εύλογες και ειλικρινείς απαντήσεις ομολογώντας λάθη και παραλήψεις".


link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Προς υιοθέτηση απόφασης προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελλάδας αναμένεται να προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταλογίζοντας στην Ελληνική κυβέρνηση ότι δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα για την επιστροφή στο Δημόσιο κρατικών ενισχύσεων ύψους 540 εκατ. ευρώ τα οποία, φέρεται να έλαβε καταχρηστικώς η ΟΑ την περίοδο 2002-2004.

Η Επιτροπή είχε θεωρήσει καταχρηστικές τις ενισχύσεις αυτές από το Σεπτέμβριο του 2005, οπότε ζήτησε από την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Ωστόσο και από ελληνικής πλευράς είχε αμφισβητηθεί η νομιμότητα της απόφασης της Επιτροπής και είχε κατατεθεί προσφυγή στο κοινοτικό Πρωτοδικείο.

link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Παράνομη βοήθεια»
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ελλάδα για τις κρατικές ενισχύσεις στην Ολυμπιακή



Η Κομισιόν αποφάσισε την Τετάρτη να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς η χώρα μας δεν συμμορφώθηκε με την απόφαση της 14ης Σεπτεμβρίου 2005 περί κρατικών ενισχύσεων, για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Σύμφωνα με την απόφαση, η Ελλάδα έπρεπε να ποσοτικοποιήσει και να ανακτήσει κάθε ενίσχυση χορηγηθείσα παρανόμως στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές από τον Δεκέμβριο του 2002.

Η απόφαση επέβαλε επίσης στην Ελλάδα την υποχρέωση να αναστείλει άμεσα όλες τις περαιτέρω πληρωμές ενισχύσεων προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και της έτασσε προθεσμία δύο μηνών προκειμένου να ενημερώσει την Επιτροπή για τη λήψη μέτρων συμμόρφωσης με την εν λόγω απόφαση.

Η Ελλάδα κλήθηκε να ανακτήσει την ενίσχυση, το ακριβές ποσό της οποίας έπρεπε να προσδιοριστεί κατά την εκτέλεση της αποφάσεως του Σεπτεμβρίου 2005 (υπολογίζεται σε 540 εκατ. ευρώ). Ζητήθηκε επίσης από την Ελλάδα να αναστείλει άμεσα κάθε περαιτέρω καταβολή παράνομων ενισχύσεων προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Ωστόσο, στην παρούσα φάση, δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί το ακριβές προς ανάκτηση ποσό. Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ανάκτηση και η Ελλάδα δεν έχει αποδείξει ότι έχει αναστείλει κάθε πληρωμή νέων παρανόμων ενισχύσεων.

Τον Μάιο του 2005, το Ευρωδικαστήριο είχε ήδη αποφασίσει ότι η Ελλάδα δεν είχε εκτελέσει την απόφαση της Επιτροπής, του Δεκεμβρίου 2002, βάσει της οποίας η Ελλάδα έπρεπε να ανακτήσει παράνομες ενισχύσεις ύψους 161 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή αποφάσισε προσφάτως να αποστείλει στην Ελλάδα αιτιολογημένη γνώμη λόγω μη συμμόρφωσης με την εν λόγω απόφαση του Δικαστηρίου και με την απόφαση του 2002.

Στην αιτιολογημένη γνώμη αναφέρεται ότι, ανάλογα με την απάντηση των ελληνικών αρχών, η Επιτροπή μπορεί επίσης να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο για την αιτία αυτή και να ζητήσει την επιβολή χρηματικών ποινών.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να εγκρίνει ενισχύσεις ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ που χορηγήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο στην Ολυμπιακή Αεροπορία, για την αντιστάθμιση ζημιών που προκλήθηκαν από το κλείσιμο του εναέριου χώρου μεταξύ 11 και 14 Σεπτεμβρίου 2001.

Αντίθετα, σύμφωνα με την πρακτική που υιοθετήθηκε για άλλες χώρες, η Επιτροπή δεν μπορεί να δεχθεί τα μέτρα που λήφθηκαν για τη χορήγηση αποζημιώσεων σε σχέση με πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν μετά τις 14 Σεπτεμβρίου 2001. Το προς ανάκτηση ποσό ανέρχεται εν προκειμένω σε 2,8 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων που χορηγήθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο ανήλθε σε 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Τέλος, όσον αφορά τις ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στην Aegean Cronus, ύψους περίπου 140 000 ευρώ, η Ελλάδα δεν προσκόμισε κανένα δικαιολογητικό στοιχείο, οπότε η Επιτροπή αποφάσισε επίσης την ανάκτησή τους.


news.in.gr
 
Επιστροφή Ωνάση στην Ολυμπιακή!

Άρθρο της εφημερίδας Espresso ανέφερε εχθές ότι η Αθηνά Ωνάση "θα είναι μαζί με τους εφοπλιστές Τσάκο και Ρέστη εκ των τριών βασικών συντελεστών του νέου επιχειρηματικού σχήματος" της εταιρίας που "θα φέρει στα αεροσκάφη της το ιστορικό σήμα με τους ολυμπιακούς κύκλους". Θα μπορούσε να συμβεί και αυτό, ποιός ξέρει; Είμαι σίγουρος ότι η πηγή δε σας φαίνεται ιδιαίτερα αξιόπιστη, αλλά τόσα και τόσα έχουμε ακούσει, μια εκδοχή παραπάνω κάνει το όλο θέμα "συναρπαστικότερο" (σε δουλειά να βρισκόμαστε)...
 
Re: Επιστροφή Ωνάση στην Ολυμπιακή!

Cross":2re0gqtg said:
Άρθρο της εφημερίδας Espresso ανέφερε εχθές ότι η Αθηνά Ωνάση "θα είναι μαζί με τους εφοπλιστές Τσάκο και Ρέστη εκ των τριών βασικών συντελεστών του νέου επιχειρηματικού σχήματος" της εταιρίας που "θα φέρει στα αεροσκάφη της το ιστορικό σήμα με τους ολυμπιακούς κύκλους". Θα μπορούσε να συμβεί και αυτό, ποιός ξέρει; Είμαι σίγουρος ότι η πηγή δε σας φαίνεται ιδιαίτερα αξιόπιστη, αλλά τόσα και τόσα έχουμε ακούσει, μια εκδοχή παραπάνω κάνει το όλο θέμα "συναρπαστικότερο" (σε δουλειά να βρισκόμαστε)...

Αν και η είδηση είναι πραγματικά ευχάριστη, δεν μπορώ να μην αναφέρω την εμμονή της συγκεκριμένης πηγής καθώς και ενός συγκεκριμένου συνεργαζόμενου τηλεοπτικού σταθμού σε ό,τι αφορά την Αθηνά Ωνάση. Για το λόγο αυτό, είμαι επιφυλακτικός, αν και θα ήταν πραγματικά ευχής έργον. Ίδωμεν!
 
To ...τραγικό είναι ότι όχι μόνο εφημερίδες του 'επιπέδου' της Espresso, αλλά και το σύνολο των Ελληνικών ΜΜΕ μας τροφοδοτούν με -πρωτοσέλιδα- μερικές φορές γεμάτα 'ευχές' και συστηματική συσκότιση της πραγματικότητας.

Η αλήθεια είναι πολύ απλή και άσχημη, ταυτόχρονα. Με τόσους κομματικοδιορισμένους όμως στην ΟΑ όλοι προτάσσουν το κομματικό και όχι το εθνικό συμφέρον. Τόσα χρόνια ψάχνουμε 'γαμπρούς' γι' αυτή τη 'νύφη'. Το γιατί κανείς πραγματικά δεν τη θέλει αποφεύγουμε να το πούμε και καθόμαστε και διαβάζουμε το ...αυγό, τον καφέ και τη χαρτορίχτρα...
 
Ανησυχητική καθυστέρηση
Kαμία πρόοδο στην υπόθεση της Ολυμπιακής Αεροπορίας δεν βλέπει η Κομισιόν
2 Ιουνίου

Δύσκολες μέρες έρχονται για την ΟΑ
Στοκχόλμη :
Ο Ευρωπαίος επίτροπος για τις Μεταφορές Ζακ Μπαρό είπε την Παρασκευή ότι δεν βλέπει καμία πρόοδο σχετικά με την συμμόρφωση της Ελλάδας με την απόφαση του 2005 για επιστροφή της παράνομης κρατικής βοήθειας προς το Δημόσιο από την ΟΑ.

Η Κομισιόν έχει παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για επιδοτήσεις που παρείχε στον ζημιογόνο εθνικό αερομεταφορέα, ζητώντας της να ανακτήσει από την ΟΑ και την διάδοχό της Ολυμπιακές Αερογραμμές 540 εκατ. ευρώ για βοήθεια και μη καταβληθέντες φόρους.

«Δεν έχουμε δει κάποια πρόοδο μέχρι στιγμής, έτσι είμαστε υποχρεωμένοι να ασκήσουμε δίωξη κατά της Ελλάδα για έλλειψη συμμόρφωσης προς τους κανόνες» είπε ο κ. Μπαρό στο Reuters, στο περιθώριο επιχειρηματικού συνεδρίου στην Στοκχόλμη.

«Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε σεβασμό προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στις Ολυμπιακές Αερογραμμές να συνεχίσουν να λαμβάνουν κρατική βοήθεια. Δεν είναι δυνατόν» προσέθεσε.

link
http://stocks.pathfinder.gr/index.php?p ... cle=188877
 
Pantheon set to rise from Olympic's ashes

Pantheon set to rise from Olympic's ashes
Thursday June 8, 2006

The replacement carrier for troubled Olympic Airlines is supposed to start operating this fall, Sabre Aviation Consulting Services President Nejib Ben-Khedher told this website during this week's IATA conference in Paris. Sabre's consulting arm was contracted by the Greek government to find investors and work out a business plan for the startup, which probably will be called Pantheon Airways. The government will be a shareholder of the new carrier but the size of that stake is unclear. "Pantheon will be run as a private airline, but one can assume some senior management will come from Olympic," Ben-Khedher said.

In April, the European Commission referred Greece to the European Court of Justice for its failure to recover some EUR540 million ($695.3 million) of illegal state aid from Olympic Airways and successor Olympic Airlines (ATWOnline, April 27). The creation of Pantheon unquestionably is related to this decision, as returning that amount would force OA into de facto bankruptcy.

Pantheon's structure appears similar to the construction of SN Brussels Airlines, which arose from the bankrupt Belgian national carrier, and more recently the restructuring of Alitalia. Only flight activities would "migrate" to the new entity while services like ground handling and catering would be outsourced. Pantheon will operate primarily within Europe, possibly adding destinations not served currently by Olympic.

by Cathy Buyck
http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=5316
 
Πωλητήριο ...εν ζωή για τις Ο.Α
http://www.kalimera.gr/_NEA/cat_news/pr ... _ID=126518


Κατάλογο με δέκα υποψηφίους αγοραστές των Ολυμπιακών Αερογραμμών από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχει υποβάλλει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν , ο υφυπουργός Οικονομικών Πέτρος Δούκας στον οποίο ...έλαχε ο κλήρος της αναζήτησης «μνηστήρων».

Όπως δηλώνει ο ίδιος , « οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι , αλλά οι δέκα ήταν αυτοί που δέχθηκαν το ενδιαφέρον τους να κοινοποιηθεί στις Βρυξέλλες».
Το επονομαζόμενο Σχέδιο Α, που προωθεί σε αυτή τη φάση η κυβέρνηση προβλέπει τη ρύθμιση των χρεών της Ο.Α και την πώλησή της εν λειτουργία ακυρώνοντας το σενάριο που ήθελε την εταιρεία να κλείνει και στη θέση της να δημιουργείται νέα με ιδιωτικά κεφάλαια. Στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αφορούν στην Ολυμπιακή ως το τέλος του 2006, αν και όλα θα εξαρτηθούν ουσιαστικά από τον αρμόδιο επίτροπο Ζακ Μπαρό.
Ο κ. Δούκας με τις χθεσινές του δηλώσεις χαρακτήρισε τις διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν «λεπτές» υπογραμμίζοντας ότι «θα πάρει μερικές εβδομάδες για να μεταπείσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία υποστηρίζει ότι η νέα Ολυμπιακή χρωστά στο ελληνικό Δημόσιο ότι και η παλαιά».
Σύμφωνα με τον κ. Δούκα στις Βρυξέλλες έχει υποβληθεί πλήρες σχέδιο για την νέα εταιρεία αλλά και για τα χρέη της παλαιάς. Είπε ακόμα ότι υπάρχουν και εναλλακτικά σενάρια στην περίπτωση που δεν καταλήξουν σε θετικά αποτελέσματα οι σημερινές διαπραγματεύσεις. Σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απορρίψει το σχέδιο επιβίωσης του αερομεταφορέα, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην υλοποίηση του Σχεδίου Β, το οποίο προβλέπει κλείσιμο της Ολυμπιακής και δημιουργία άλλης υπό την Πάνθεον. Τα πάγια της Ολυμπιακής, όπως το όνομα, αεροσκάφη κ.λπ. περνούν στο Δημόσιο ως επιστροφή των ενισχύσεων και εισφέρονται στη νέα εταιρία ως συμμετοχή του κράτους.
 
Οι τεχνικοί της OA αρνούνται να ελέγξουν τα αεροσκάφη της A3

"Οι τεχνικοί της Ολυμπιακής αρνούνται να ελέγξουν τα αεροσκάφη της Aegean", σύμφωνα με άρθρο του in.gr, επειδή η Aegean "με πρόσφατη παρέμβασή της στην ΕΕ ζητά ανοιχτά την καταδίκη της Oλυμπιακής και της Ελλάδας για το γνωστό θέμα των κρατικών ενισχύσεων". Aποσπάσματα:

Όπως αναφέρουν Τα Νέα, η τεχνική βάση της Oλυμπιακής που είναι ειδικά πιστοποιημένη (JAR 145) να κάνει τεχνικούς ελέγχους στα αεροσκάφη (όπως στο εσωτερικό των κινητήρων τους) και να εκδίδει πιστοποιητικά «πτητικής ικανότητας», εξυπηρετούσε μέχρι τώρα και τα αεροσκάφη της Aegean Airlines.

«Επειδή οι ιδιοκτήτες της Aegean το μόνο που επιδιώκουν είναι το κλείσιμο της Oλυμπιακής, τους κάνουμε τη χάρη να λειτουργούν πλέον από τώρα χωρίς την Oλυμπιακή», λέει χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων της OΑ(ΕΠΤΑ OΑ) Κλεάνθης Τρατράς.

Μετά και την εξέλιξη αυτή, υπεύθυνοι πλέον να πιστοποιούν τακτικά ότι στα αεροσκάφη της Aegean Airlines γίνονται έλεγχοι «πτητικής ικανότητας» είναι οι αρμόδιοι επιθεωρητές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Την έκρηξη των εργαζομένων της Oλυμπιακής προκάλεσε η από 9 Iουνίου αίτηση της Aegean Airlines στο Πρωτοδικείο των Eυρωπαϊκών Kοινοτήτων, με την οποία ζητεί να καταστεί διάδικο μέρος και με τα επιχειρήματά της να αντιμετωπίσει την προσφυγή των Oλυμπιακών Aερογραμμών κατά της απόφασης της ΕΕ για τις θεωρούμενες κρατικές ενισχύσεις.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top