Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
1- δεν ισχύει το ότι 'ξαφνικά μετά από 30 χρόνια θυμηθήκαμε να διαμαρτυρηθούμε για το χάλι της Ολυμπιακής.'.
Η ιστορία αυτή κινδυνεύει να ξεπεράσει σε χρονική διάρκεια την περιπλάνηση του Οδυσσέα.

2- δεν θα 'μείνουμε χωρίς αεροπορική εταιρεία καλοκαιριάτικα' γιατί (α) δεν ζούμε σε γυάλινη μπάλλα όπου δεν υπάρχουν άλλες αεροπορικές εταιρείες και κυρίως,
(β) όπου υπάρχει ζήτηση (και υπάρχει, τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό) θα καλυθφεί. Ο νόμος της αγοράς δουλεύει. Όπου το ζητάει ο κόσμος και θέλει να πετάξει, αργά ή γρήγορα θα υπάρξει και δρομολόγιο. Όσο για τα άγονα νησιά όχι μόνο είναι νόμιμο, αλλά και υπάρχει η λογική της επιδότησης του δρομολογίου και όχι αεροπορικής εταιρείας.

3- δεν θα 'απολύσουμε και 7000 ανθρώπους'. Αυτοί που φοβούνται ότι θα χάσουν τη 'δουλειά' τους είναι αυτοί που το μόνο τους προσόν είναι και θα είναι η κομματική τους προσκόλληση. Τέτοιους δεν τους θέλω. Αυτοί που ξέρουν ότι έχουν αντικείμενο και ικανότητες θα δουλέψουν αμέσως γιατί

4- Αργά ή γρήγορα, και είμαι σίγουρος ότι γρήγορα, θα καλυφθεί το 'κενό' των ΟΑ με ανεξάρτητες εταιρείες. Αυτές δεν θα πάνε στο Τσιμπουκτού να προσλάβουν κόσμο, είναι λογικό και προς συμφέρον τους να πάρουν αμέσως αυτούς που πραγματικά αξίζουν. Μπορεί να μήν είναι οι 7,000, αλλα οι 4 ή 5,000. Θα είναι αυτοί που 'δουλεύουν πραγματικά και δεν τους αξίζει να μείνουν άνεργοι'. Οι άλλοι έτσι κι αλλιώς είναι κομματικά βύσματα, άρα ας πάνε σπίτι τους.

5- Το να κλείσει η ΟΑ ενώ μένουν 'ανοιχτές' άλλες δραχμο- και €-βόρες ΔΕΚΟ είναι μια μεγάλη κουβέντα. Η θέση μου είναι ότι η ύπαρξη ενός κακού δεν δικαιολογεί και την διατήρηση του άλλου. Ο κανόνας για να προκόψουμε δεν είναι να διατηρούμε ό,τι στραβό υπάρχει επειδή υπάρχουν και άλλα. Είναι να κάνουμε το σωστό.

6- το ότι 'επειδή κάποιοι ξαφνικά αποφάσισαν πως η ΟΑ είναι εμπόδιο στην ανάπτυξη της οικονομίας.' δεν αποφασίστηκε έτσι ξαφνικά. Είναι συμπέρασμα 30 ετών. Όταν η ΟΑ με την κρατικίστικη, δημοσιουπαλληλική, κομματική νοοτροπία έχει αυτό το χάλι πράγματι είναι εμπόδιο στην ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας. Όταν για να πάω στη Μυτιλήνη θέλω € 160 [-και το δυοπώλιο είναι το ίδιο κακό με το μονωπόλιο, μόνο αν υπάρξει πραγματικός ανταγωνισμός θα έχουμε ανάπτυξη] τότε ναι, η ΟΑ είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για τον οικονομικό μαρασμό της νησιωτικής επαρχίας. Αν είχα δύο low-cost εταιρείες με το μισό εισητήριο θα πήγαινα τρείς φορές το χρόνο τουλάχιστο. Και αυτή η ύπαρξη ανταγωνισμού θα αναπτύξει σωστά την αεροπορική αγορά της χώρας μας.
 
Εγώ, πάντως, το link το έβαλα για τα περί της αξίας του ονόματος και όχι για τα περί "heritage"... Είναι ίσως η πρώτη φορά που βλέπω να γράφεται κάτι για την αξία του ονόματος OLYMPIC, το οποίο φέρεται να προέρχεται όχι από κυβερνητικές πηγές που προσπαθούν να προχωρήσουν την όποια ιδιωτικοποίηση.
 
Διαγωνισμός για την πώληση της θυγατρικής της Ολυμπιακής, Galileos

Η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την πώληση της θυγατρικής εταιρείας της Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες, Galileos Hellas, που δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες τουρισμού.

Με την πώληση της Galileos Hellas, που διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων εξυπηρετώντας 1.100 πόλεις και 2.000 αεροδρόμια, ξεκινά η τμηματική πώληση της Ολυμπιακής.

Η κυβέρνηση, μετά από διαδοχικές ανεπιτυχείς προσπάθειες να πωλήσει τον υπερχρεωμένο εθνικό αερομεταφορέα, θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες στην Κομισιόν σχέδιο διάσωσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, την διάδοχο εταιρεία της Ολυμπιακής η οποία διαθέτει δεκάδες θυγατρικές εταιρίες.

Την προσπάθεια για την διάσωση της εταιρίας και πιθανή πώλησή της σε ιδιώτες δυσκολεύει το γεγονός ότι η ΕΕ έχει ζητήσει από την εταιρία την επιστροφή στο Δημόσιο 701 εκατ. ευρώ «παράνομων επιδοτήσεων» που είχαν δοθεί στην Ολυμπιακή στο παρελθόν.

Για την Galileos Hellas, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν πρόταση ενδιαφέροντος έως τις 10 Μαΐου.

Η προκήρυξη για την πώληση της Galileos δημοσιεύτηκε στους Financial Times, ενώ σύμβουλοι για την πώληση της εταιρίας είναι o ξένος οίκος Lazard και τρεις ελληνικές τράπεζες που έχουν επιλεγεί για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Πρόκειται για την πρώτη προκήρυξη πώλησης θυγατρικής εταιρίας ενώ η κυβέρνηση έχει τονίσει ότι θα προχωρήσει και στην πώληση άλλων θυγατρικών της ΟΑ, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση, η τεχνική βάση και άλλες.

news.in.gr

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251
 
Paidia ego pisteuo pos h kaluteri lisi gia ta aeroporika stin Ellada tha eitan mia sinenosi tis Aegean me tin Olympiaki. Etsi tha dimiourgithi mia 'megali' sxetika, alla dinati aeroporiki eteria. Mpori na ginei sinxoneusi me tous torinous metoxous tis A3 na exoun p.x. to 50%, 25% oi ependites pou 'vrike' h kubernisi opos Aleksakis kai Tsakos kai to upolipo 25% to kratos me tin A3 na exei ti dioikisi kai to managment pou apodedigmena ta pane kala. Gnorizo oti tha dimiourgithi monopolio, alla etsi den eitan kai stin Gallia otan ekleisan h AOM kai Air Liberte? Apo tin alli na sothi kai na sinexisi na yparxi i Olympic den theloume? Tote as yparksi monopolio, to opio tha einai peristasiako mias kai sigoura alles eteries tha mpoun sto paixnidi opos h EasyJet pou tha vri edafos gia na kanei praksi to hub stin SKG opos fimologitai.
Mia enomeni A3 kai OA tha mporei na xrisimopioi tous kodikous kai ta simata tis OA gia ta scheduled dromologia kai tis A3 gia ta charter.
O stolos tha einai 50+ aeroskafoi me ta ATR42/72, ARJ100, B737-300/400 kai ta A340 ton 2 eterion. Tha yparxi kai simaxia me tin LH kai isos anoiksi h porta kai gia tin Star Alliance. Gia skeftitai to asxima tha eitan na exoume mia Elliniki dinati eteria? Ean mporousan na kanoun simfonia kai me tin Cyprus Airways, pou einai kai auti pros dialisi, kai na simetexei kai auti stin sinxoneusi akoma kalutera. Oso gia tis epitropes antagonismou exoun engrini kai xeiroteres sinenosis, outos i allos einai eleutheri opoia eteria thelei na kanei dromologia esoterikou kai stin Ellada kai pros Cyprus. Oso gia ta dromologia eksoterikou ta pososta ton OA, A3 kai CY den einai kai toso megala!
 
Η συγχώνευση επιχειρήσεων είναι μια πολύ σύνθετη ιστορία. Δε φτάνει να πούμε "ας ενώσουμε δύο εταιρίες για να φτιάξουμε μια μεγάλη και δυνατή". Θα αναφερθώ μόνο σε έναν αλλά κατά τη γνώμη μου καθοριστικό παράγοντα. Πόσο εύκολα μπορεί να συγχωνευθεί το προσωπικό της Aegean με αυτό της Ολυμπιακής, όπου η νοοτροπία και ο τρόπος δουλειάς είναι εντελώς διαφορετικός; Επίσης, τι άποψη έχουν οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής για την Aegean και το αντίστροφο;
Γι' αυτό πρακτικά μια συγχώνευση μεταξύ των δύο εταιριών είναι από πολύ δύσκολη ως αδύνατη.
 
Εκδήλωση διαμαρτυρίας εργαζόμενων της Ο.Α στο αεροδρόμιο SKG

Εκδήλωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο `Μακεδονία` της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν χτες το πρωί, Τρίτη 18 Απριλίου 2006, οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με αιτήματα την υπογραφή συμβάσεων αόριστου χρόνου, ενώ μοίρασαν και φυλλάδια στο κοινό για τις κινητοποιήσεις τους. Σημειώνεται ότι από την χτεσινή εκδήλωση διαμαρτυρίας δεν προκλήθηκαν προβλήματα στις πτήσεις του αεροδρομίου.

Η εκδήλωση, στην οποία μετείχαν περισσότεροι από 350 εργαζόμενοι, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου `Μακεδονία`, ενώ είχαν προσκληθεί να δώσουν το παρόν εκπρόσωποι του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και βουλευτές.

"Η συγκεκριμένη κίνηση είναι προειδοποιητική, επειδή δε θέλουμε να χαλάσουμε τις γιορτές του κόσμου. Μετά το Πάσχα θα πραγματοποιήσουμε νέες κινητοποιήσεις και θα συγκεντρωθούμε έξω από τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών", δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας, κ. Χρήστος Γυριχίδης. Υπενθύμισε δε ότι οι συμβασιούχοι της Ολυμπιακής στο σύνολο της χώρας είναι περίπου 3.500 και στην Αθήνα (όπου θα πραγματοποιηθεί αύριο αντίστοιχη εκδήλωση διαμαρτυρίας) 1.300.

link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Διοικητικές αλλαγές σε Ο.Α. και ΕΡΓΟΣΕ

ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του προέδρου των Ολυμπιακών Αερογραμμών κ. Πέτρου Παπαγεωργίου προχωρά σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης, ενώ παρελθόν αποτελεί για την ΕΡΓΟΣΕ ο μέχρι πρότινος πρόεδρος Ν. Κουμαντάνος.

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Λιάπης, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα εκτός απρόοπτου θα ανακοινώσει την παραίτηση του κ. Παπαγεωργίου από τη θέση του προέδρου των Ο.Α. την οποία και κατείχε επί δύο χρόνια.

Μέχρι αργά χθες το βράδυ κανένας από τους εμπλεκόμενους δεν επιβεβαίωνε την απομάκρυνση του προέδρου των Ολυμπιακών Αερογραμμών, ωστόσο, η έντονη φημολογία που αναπτύχθηκε έκανε λόγο για απόφαση του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών ο οποίος όπως λέγεται προχώρησε στην απομάκρυνση μετά τις έντονες διαφορές σε επίπεδο συνεργασίας με την πρόεδρο της Ολυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες Α.Ε. κ. Παπαδοπούλου. Η έντονη φημολογία, άλλωστε, έφερε την πρόεδρο της Ο.Α.- Υπηρεσίες επίσης σε δυσμενή θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, δεδομένης της βούλησης της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τον εθνικό μας αερομεταφορέα, το Δ.Σ. των Ο.Α. ούτως ή άλλως είχε συγκεκριμένο χρόνο «ζωής».
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE
 
Kai allo ena arthro gia to thema apo thn Athens News.

Plea to save Olympic name

As the government steps up efforts to find bidders for Pantheon, OlympicInvestors' Costas Alexakis tells the Athens News he is not interested in anysale that involves the closure of Olympic Airlines

ELAINE GREEN

Workers continue protesting at the government's plans for Olympic airlines

IN THE LATEST effort to sell Greece's seemingly doomed Olympic Airlines (OA), Finance Minister Petros Doukas has been in London endeavouring to put a fresh face on the sale of the Greek carrier.

The Greek government's business plan is understood to be to start a new company called Pantheon and gradually close down Olympic. An informed industry source told the Athens News that Pantheon has already filed for an airline operation certificate.

Both Greek-American investors and organisations believe the current plan will damage the country's tourism prospects. They maintain that a financial solution can be found which satisfies the European Union and does not entail closing down Olympic, but putting it into private hands.

In an exclusive interview, Costas Alexakis, who heads Olympic Investors, the preferred bidder last year for Olympic, said: "I am not interested in participating in any privatisation effort that involves the closure of Olympic Airlines."

"As a Greek I consider removing the name Olympic and closing the airline as a sacrilege and I can't imagine how any Greek could take part in the closure of Olympic. The Olympic name and logo are one of its biggest assets. Despite all problems the airline has had it is still a tremendous asset for Greece and stands for its business creativity. Greek enterprises in private hands have proved time and again that they can compete anywhere in world, " he added.

Another leading Greek-American told the Athens News on April 13 that his fellow Greek-Americans feel strongly about preserving OA's identity. "It is imperative that Olympic continues operating as Olympic," Nick Larigakis, executive director of the American Hellenic Educational Progressive Association (AHEPA), said. Larigakis was part of an AHEPA delegation that visited Greece last week from Washington DC.

Flying the Greek flag

"An airline is not just about planes and physical assets, but also intangible assets and, as with any other business, goodwill is a key factor," Larigakis said. "Olympic Airlines has always been a goodwill ambassador for Greece, renown throughout the world as a standard bearer.

"Olympic is not just an airline but has always been seen as a part of the Hellenic Republic. As a young Greek, like thousands of other Greek-Americans I travelled on four of the most famous 747s in the world: Olympic Flames, Olympic Zeus, Olympic Spirit and Olympic Eagle. Most of the Greek diaspora has flown on those at one time or another, and I know it sounds corny, but when we stepped onto those 747s we felt as if we were stepping into a little bit of Greece.

"The Olympic legacy and those five rings are one of the most important assets the airline has and in my opinion it is imperative they remain," he said, pointing to the damage the Pantheon plan could do to the Greek tourist industry.

London calling

Meanwhile, Doukas was in London last week for a meeting in London with interested bidders. He confirmed that Greek shipping entrepreneurs as well as businessmen representing Arab interests are also interested.

The latest bidders to reemerge from the ashes of previous failed tenders are UK fund Klesch, formerly a breakup specialist now a turnaround expert, and reputable Greek shipping group, Restis.

Restis' managing director Costas Koutsoubelis, earlier last week said he had received the business plan for OA's revamped version and has expressed an informal interest, although has not yet decided to put in a formal bid.

Readers will no doubt remember Restis' bid in all previous tenders for Olympic from 2000 to 2004, until finally putting its cash into new ships and rebuffing Olympic in recent selloff failures. Restis is headed up by Victor Restis after the death of Stamatis Restis in 2004. The latter was the founder of Enterprises Shipping and Trading among other shipping subsidiaries.

In last week's Athens News we reported that Sure Estates, the Netherlands-based fund, has also been invited to bid in the sale and is seriously considering a bid.

One thing deterring a number of bidders is the Greek state's involvement in the new entity, industry sources told us. The state will have 25 to 35 percent in the Pantheon, although Doukas says management control will be held by the successful bidder.

Doukas said the success of the business plan for the new version of OA depends on talks with the European Union related to illegal subsidies and fines, which he acknowledges are in excess of 600 million euros.

However, the plan is not popular with workers or tourism organisations and companies. "Greece has squandered all of the positives of having hosted successful Olympic Games," one industry source opined, referring to the Pantheon new name as one example. "It's just like the mistakes it made with the dramatic revision of the national budget," he said referring to ND's ten-year revision of the budget to the EU, which resulted in a tarnished image of Greece's financial abilities. "The outside world doesn't look for which political party is responsible, it just looks at Greece and sees all the mistakes it has made," he added.

ATHENS NEWS , 14/04/2006, page: A19
 
24.4.2006
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ελλάδα για την Ολυμπιακή



Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές εισηγείται ο αρμόδιος Επίτροπος στην Κομισιόν, η οποία θα αποφασίσει επί του θέματος την ερχόμενη Τετάρτη. Όπως διευκρίνισε ο Επίτροπος Ζακ Μπαρό, η εισήγηση αφορά σε μη συμμόρφωση της χώρας μας σχετικά με την επιστροφή κρατικών ενισχύσεων προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές την περίοδο 2002-2004 ύψους 540 εκατομμυρίων ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε στις 4 Απριλίου προδικαστική διαδικασία κατά της Ελλάδας για τις ενισχύσεις προς την Ολυμπιακή την περίοδο 1998-2002 ύψους 161 εκατομμυρίων ευρώ.


πηγη: alpha tv
 
Απορια: Γιατι δεν παραπεμπουνε και τα μελη της τοτε κυβερνησης στο δικαστηριο, για τις ατασθαλιες (παρανομες χρηματοδοτησεις, μιζες κλπ ομορφα ελληνικα χαρακτηριστικα...) που ητανε αναμεμιγμενα στην εν λογω υποθεση? Γιατι εαν εγω σαν απλος πολιτης παω να δωσω μιζα σε οποιαδηποτε μορφη και με οποιονδηποτε τιτλο και με πιασουνε μου κανουνε τα δυο ενα!!!! ( Αφηστε τα σχολια, η ερωτηση ειναι ρητορηκιης φυσεως και εχει αφορμη να δωσει τροφη για σκεψεις!)
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top