dimitris82
Low-Cost-Class-Member
Οι «Ωνάσηδες» της Pantheon
Έτοιμο φέρεται το επιχειρησιακό σχέδιο και το διάδοχο σχήμα της Ολυμπιακής
Eν αναμονή των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (που μπορεί να καθυστερήσουν τουλάχιστον δύο μήνες) βρίσκεται το νέο επενδυτικό σχήμα που έχει διαμορφωθεί για την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Σύμφωνα με Το Βήμα της Κυριακής, βάσει του επενδυτικού σχήματος που έχει ήδη διαμορφωθεί, επικεφαλής της κοινοπραξίας των επενδυτών που θα αναλάβει τη διοίκηση της νέας εταιρείας θα είναι οριστικά οι εφοπλιστές Π.Τσάκος και Στ.Ρέστης, οι οποίοι θα έχουν τα μεγαλύτερα πακέτα μετοχών και θα ελέγχουν την πλειοψηφία μαζί με το 30%- 35% που θα ελέγχει το Δημόσιο.
Στην ίδια εταιρεία, που θα ονομάζεται Pantheon αλλά στα αεροσκάφη θα χρησιμοποιεί το σήμα της Oλυμπιακής, όπως και άλλο όνομα με τον όρο Olympic, θα συμμετέχουν επίσης εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο (τις επαφές έχει αναλάβει η οικογένεια Λαιμού), μία εταιρεία από τα Αραβικά Εμιράτα (όχι η αεροπορική εταιρεία Emirates) και τρεις ιδιωτικοί όμιλοι αγγλοσαξονικών συμφερόντων που ειδικεύονται στις εξαγορές επιχειρήσεων (Private Equity Funds).
Η πλειοψηφία των μετόχων όμως θα ελέγχεται από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει ότι η νέα εταιρεία θα διατηρήσει περίπου το 50% των εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα. Θα διατηρηθεί επίσης περίπου το 90% των γραμμών που καλύπτει σήμερα ο εθνικός μας αερομεταφορέας, ενώ θα υπάρξουν και μερικές νέες αεροπορικές συνδέσεις με ιδιαίτερη εμπορική και τουριστική αξία.
Συγκεκριμένα οι προορισμοί θα μειωθούν λίγο και από 118 που είναι σήμερα θα περιοριστούν σε 92, αλλά θα εγκαινιαστούν και δύο ή τρεις νέες γραμμές που θα συνδέουν την Αθήνα με σημαντικά επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Πεκίνο ή το Τόκιο, καθώς υπάρχουν ήδη για τις συνδέσεις αυτές διακρατικές συμφωνίες.
Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για την επιτυχία της ιδιωτικοποίησης είναι να εγκριθεί από την ΕΕ το «σχέδιο ανάκτησης των ενισχύσεων» της Oλυμπιακής που αποστέλλεται την Δευτέρα στις Βρυξέλλες, για να μην επιστραφούν στο Δημόσιο οι παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 1996-2002, συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ.
Στο σχέδιο που αποστέλλεται στις Βρυξέλλες, υπογραμμίζεται ότι η περιουσία της υπάρχουσας εταιρείας δεν είναι τέτοια που να επιτρέπει την επιστροφή τόσο μεγάλων ποσών, παρά μόνο αν εκποιηθεί το ισχυρό εμπορικό της σήμα, αλλά και τα πάγια, που θα σημάνουν την εκκαθάρισή της, χωρίς καμιά ελπίδα βιωσιμότητας.
Εφόσον η ΕΕ δεχθεί τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, τότε το νέο επιχειρησιακό σχέδιο θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, ώστε η νέα εταιρεία να λειτουργήσει αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές.
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό η νέα εταιρεία θα έχει καθαρά πτητικό έργο και θα αρχίσει τη δραστηριότητά της με 33 μισθωμένα αεροσκάφη, από 41 που αποτελείται σήμερα ο στόλος της Oλυμπιακήsnews.in.gr
Έτοιμο φέρεται το επιχειρησιακό σχέδιο και το διάδοχο σχήμα της Ολυμπιακής
Eν αναμονή των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (που μπορεί να καθυστερήσουν τουλάχιστον δύο μήνες) βρίσκεται το νέο επενδυτικό σχήμα που έχει διαμορφωθεί για την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Σύμφωνα με Το Βήμα της Κυριακής, βάσει του επενδυτικού σχήματος που έχει ήδη διαμορφωθεί, επικεφαλής της κοινοπραξίας των επενδυτών που θα αναλάβει τη διοίκηση της νέας εταιρείας θα είναι οριστικά οι εφοπλιστές Π.Τσάκος και Στ.Ρέστης, οι οποίοι θα έχουν τα μεγαλύτερα πακέτα μετοχών και θα ελέγχουν την πλειοψηφία μαζί με το 30%- 35% που θα ελέγχει το Δημόσιο.
Στην ίδια εταιρεία, που θα ονομάζεται Pantheon αλλά στα αεροσκάφη θα χρησιμοποιεί το σήμα της Oλυμπιακής, όπως και άλλο όνομα με τον όρο Olympic, θα συμμετέχουν επίσης εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο (τις επαφές έχει αναλάβει η οικογένεια Λαιμού), μία εταιρεία από τα Αραβικά Εμιράτα (όχι η αεροπορική εταιρεία Emirates) και τρεις ιδιωτικοί όμιλοι αγγλοσαξονικών συμφερόντων που ειδικεύονται στις εξαγορές επιχειρήσεων (Private Equity Funds).
Η πλειοψηφία των μετόχων όμως θα ελέγχεται από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει ότι η νέα εταιρεία θα διατηρήσει περίπου το 50% των εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα. Θα διατηρηθεί επίσης περίπου το 90% των γραμμών που καλύπτει σήμερα ο εθνικός μας αερομεταφορέας, ενώ θα υπάρξουν και μερικές νέες αεροπορικές συνδέσεις με ιδιαίτερη εμπορική και τουριστική αξία.
Συγκεκριμένα οι προορισμοί θα μειωθούν λίγο και από 118 που είναι σήμερα θα περιοριστούν σε 92, αλλά θα εγκαινιαστούν και δύο ή τρεις νέες γραμμές που θα συνδέουν την Αθήνα με σημαντικά επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Πεκίνο ή το Τόκιο, καθώς υπάρχουν ήδη για τις συνδέσεις αυτές διακρατικές συμφωνίες.
Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για την επιτυχία της ιδιωτικοποίησης είναι να εγκριθεί από την ΕΕ το «σχέδιο ανάκτησης των ενισχύσεων» της Oλυμπιακής που αποστέλλεται την Δευτέρα στις Βρυξέλλες, για να μην επιστραφούν στο Δημόσιο οι παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 1996-2002, συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ.
Στο σχέδιο που αποστέλλεται στις Βρυξέλλες, υπογραμμίζεται ότι η περιουσία της υπάρχουσας εταιρείας δεν είναι τέτοια που να επιτρέπει την επιστροφή τόσο μεγάλων ποσών, παρά μόνο αν εκποιηθεί το ισχυρό εμπορικό της σήμα, αλλά και τα πάγια, που θα σημάνουν την εκκαθάρισή της, χωρίς καμιά ελπίδα βιωσιμότητας.
Εφόσον η ΕΕ δεχθεί τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, τότε το νέο επιχειρησιακό σχέδιο θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, ώστε η νέα εταιρεία να λειτουργήσει αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές.
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό η νέα εταιρεία θα έχει καθαρά πτητικό έργο και θα αρχίσει τη δραστηριότητά της με 33 μισθωμένα αεροσκάφη, από 41 που αποτελείται σήμερα ο στόλος της Oλυμπιακήsnews.in.gr