Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Οι «Ωνάσηδες» της Pantheon
Έτοιμο φέρεται το επιχειρησιακό σχέδιο και το διάδοχο σχήμα της Ολυμπιακής

Eν αναμονή των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (που μπορεί να καθυστερήσουν τουλάχιστον δύο μήνες) βρίσκεται το νέο επενδυτικό σχήμα που έχει διαμορφωθεί για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Σύμφωνα με Το Βήμα της Κυριακής, βάσει του επενδυτικού σχήματος που έχει ήδη διαμορφωθεί, επικεφαλής της κοινοπραξίας των επενδυτών που θα αναλάβει τη διοίκηση της νέας εταιρείας θα είναι οριστικά οι εφοπλιστές Π.Τσάκος και Στ.Ρέστης, οι οποίοι θα έχουν τα μεγαλύτερα πακέτα μετοχών και θα ελέγχουν την πλειοψηφία μαζί με το 30%- 35% που θα ελέγχει το Δημόσιο.

Στην ίδια εταιρεία, που θα ονομάζεται Pantheon αλλά στα αεροσκάφη θα χρησιμοποιεί το σήμα της Oλυμπιακής, όπως και άλλο όνομα με τον όρο Olympic, θα συμμετέχουν επίσης εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο (τις επαφές έχει αναλάβει η οικογένεια Λαιμού), μία εταιρεία από τα Αραβικά Εμιράτα (όχι η αεροπορική εταιρεία Emirates) και τρεις ιδιωτικοί όμιλοι αγγλοσαξονικών συμφερόντων που ειδικεύονται στις εξαγορές επιχειρήσεων (Private Equity Funds).

Η πλειοψηφία των μετόχων όμως θα ελέγχεται από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει ότι η νέα εταιρεία θα διατηρήσει περίπου το 50% των εργαζομένων που απασχολούνται σήμερα. Θα διατηρηθεί επίσης περίπου το 90% των γραμμών που καλύπτει σήμερα ο εθνικός μας αερομεταφορέας, ενώ θα υπάρξουν και μερικές νέες αεροπορικές συνδέσεις με ιδιαίτερη εμπορική και τουριστική αξία.

Συγκεκριμένα οι προορισμοί θα μειωθούν λίγο και από 118 που είναι σήμερα θα περιοριστούν σε 92, αλλά θα εγκαινιαστούν και δύο ή τρεις νέες γραμμές που θα συνδέουν την Αθήνα με σημαντικά επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Πεκίνο ή το Τόκιο, καθώς υπάρχουν ήδη για τις συνδέσεις αυτές διακρατικές συμφωνίες.

Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για την επιτυχία της ιδιωτικοποίησης είναι να εγκριθεί από την ΕΕ το «σχέδιο ανάκτησης των ενισχύσεων» της Oλυμπιακής που αποστέλλεται την Δευτέρα στις Βρυξέλλες, για να μην επιστραφούν στο Δημόσιο οι παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στην εταιρεία την περίοδο 1996-2002, συνολικού ύψους 160 εκατ. ευρώ.

Στο σχέδιο που αποστέλλεται στις Βρυξέλλες, υπογραμμίζεται ότι η περιουσία της υπάρχουσας εταιρείας δεν είναι τέτοια που να επιτρέπει την επιστροφή τόσο μεγάλων ποσών, παρά μόνο αν εκποιηθεί το ισχυρό εμπορικό της σήμα, αλλά και τα πάγια, που θα σημάνουν την εκκαθάρισή της, χωρίς καμιά ελπίδα βιωσιμότητας.

Εφόσον η ΕΕ δεχθεί τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, τότε το νέο επιχειρησιακό σχέδιο θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, ώστε η νέα εταιρεία να λειτουργήσει αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές.

Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό η νέα εταιρεία θα έχει καθαρά πτητικό έργο και θα αρχίσει τη δραστηριότητά της με 33 μισθωμένα αεροσκάφη, από 41 που αποτελείται σήμερα ο στόλος της Oλυμπιακήsnews.in.gr
 
dimitris82":1ybly0nw said:
Σύμφωνα με Το Βήμα της Κυριακής, βάσει του επενδυτικού σχήματος που έχει ήδη διαμορφωθεί, επικεφαλής της κοινοπραξίας των επενδυτών που θα αναλάβει τη διοίκηση της νέας εταιρείας θα είναι οριστικά οι εφοπλιστές Π.Τσάκος και Στ.Ρέστης, οι οποίοι θα έχουν τα μεγαλύτερα πακέτα μετοχών και θα ελέγχουν την πλειοψηφία μαζί με το 30%- 35% που θα ελέγχει το Δημόσιο.

Στην ίδια εταιρεία, που θα ονομάζεται Pantheon αλλά στα αεροσκάφη θα χρησιμοποιεί το σήμα της Oλυμπιακής, όπως και άλλο όνομα με τον όρο Olympic, θα συμμετέχουν επίσης εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στο Λονδίνο (τις επαφές έχει αναλάβει η οικογένεια Λαιμού), μία εταιρεία από τα Αραβικά Εμιράτα (όχι η αεροπορική εταιρεία Emirates) και τρεις ιδιωτικοί όμιλοι αγγλοσαξονικών συμφερόντων που ειδικεύονται στις εξαγορές επιχειρήσεων (Private Equity Funds).

Η πλειοψηφία των μετόχων όμως θα ελέγχεται από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Συγκεκριμένα οι προορισμοί θα μειωθούν λίγο και από 118 που είναι σήμερα θα περιοριστούν σε 92, αλλά θα εγκαινιαστούν και δύο ή τρεις νέες γραμμές που θα συνδέουν την Αθήνα με σημαντικά επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Πεκίνο ή το Τόκιο, καθώς υπάρχουν ήδη για τις συνδέσεις αυτές διακρατικές συμφωνίες.

news.in.gr

Εγώ να κάνω μια ερώτηση; Αφού η εταιρεία θα λέγεται "Pantheon" πώς είναι δυνατόν να χρησιμοποιεί τον όρο "Olympic"; Θα μετονομασθεί ή θα εξαγοράσει το όνομα;
 
mia etereia mpori ektos apo to nomiko onoma tis mpori na exei diafora proionta me diaforetika trade names & marks.Kati analogo me tis etereies ton anapsiktikon,allo onoma gia thn kola,allo gia thn portokalada ktl:) :D
to anoigma tis eterias pros anatolas to theoro sosto k isos kati tetoio 8a eprepe na eixe ginei noritera.isos 8a htan kalitero ektos apo peikino k tokio na gini anoigma k pros india,an k den xero poso eukolo einai auto.

xeri kaneis me ti a/c 8a ekteloynte auta ta dromologia an arxisoyn?me ta yparxonta A340?
 
o Richard Branson rotihike kapote"pios einai o kalyteros tropos na ginis ekatomiriouhos" ? i apantisi: "na eisai disekatomiriouhos kai na idirisis aeroporiki eteriea !". Good luck guys (investors) !!
 
telika pola plana kai aeroplana.....
 
Aν δεν κάνω λάθος, από τότε που ξεκίνησε αυτό το thread οι ίδιες ΑΟΡΙΣΤΕΣ 'πληροφορίες' κυκλοφορούν σε όλα τα 'έγκυρα' μέσα μαζικής παραπληροφόρησης. Κάθε φορά που διαβάζω εφημερίδα (και συγκεκριμένα, στις Κυριακάτικες, που κάτι πρέπει να γράψουν) βρίσκω άρθρα για την 'αγωνία' του αρμόδιου υπουργού, τους 'υποψήφιους' αγοραστές, την 'κακή' ΕΕ, τα 'σχέδια' που καταστρώνουν οι 'σχεδιαστές', τα business plans και δε συμμαζεύεται. Και η αλήθεια πού είναι, ΟΕΟ?
 
Ας διαβάσουμε ακόμη ένα άρθρο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, αφού "έτσι μας αρέσει"...
Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών
Λονδίνο: Πιθανούς επενδυτές για την Ολυμπιακή συνάντησε χτες ο Δούκας
Τετάρτη, 12 Απριλίου 2006

Σειρά επαφών με ενδιαφερόμενους επενδυτές για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, πραγματοποίησε χτες στη βρετανική πρωτεύουσα ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Πέτρος Δούκας. Οι υποψήφιοι επενδυτές προέρχονται τόσο από την διεθνή, όσο και από την ελληνική επιχειρηματική αγορά, ενώ όπως τόνισε ο κ. Δούκας "οι Έλληνες εφοπλιστές αντιμετωπίζουν την ανάμιξή τους στην αγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών και από `πατριωτικό πρίσμα`, ενώ και η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί πάντα την `ελληνική λύση στο θέμα της Ολυμπιακής`".

Σε δηλώσεις του ο υφυπουργός επιβεβαίωσε ότι εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την αγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών επιχειρηματίες, που εκπροσωπούν αραβικά συμφέροντα, καθώς και ο όμιλος του Αμερικανού επενδυτή, Σάιμον Κλέτς, ο οποίος - όπως λέγεται - έχει επιρροή και ισχυρές διασυνδέσεις στο χώρο των αερομεταφορών. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Δούκας "η υλοποίηση του δεδομένου επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές αλλά και η λύση, που θα δοθεί, θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το ποσό των 600 εκατ. ευρώ, το οποίο - κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση - αντιπροσωπεύει κρατικές επιχορηγήσεις σε παράβαση της κοινοτικής οδηγίας".

"Το ελληνικό δημόσιο μπορεί να έχει μια συμμετοχή 25 - 35% στο νέο σχήμα ιδιοκτησίας της Ολυμπιακής, αλλά δεν ενδιαφέρεται για το μάνατζμεντ" ανέφερε τέλος ο κ. Δούκας.

Βίκυ Καραντζαβέλου - Τετάρτη, 12 Απριλίου 2006
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Από άρθρο της Athens News:
Destroying Olympic heritage

Several industry sources thought that the idea of calling the spinoff "Pantheon" was absurd and that one of the carrier's greatest assets is its Olympic name and rings. One potential investor who has refused the government's invitation to bid in the setting up of Pantheon told this newspaper: "As a Greek, participating in the liquidation of Olympic is to participate to the desecration of my heritage."

"What would be the point of setting up a new airline with the government and all the baggage of the old airline, without the biggest benefit - the Olympic name and the routes," another disillusioned ex-investor opined. It is speculated that if a new carrier is created, rather than the old one sold, then Olympic's international airport slots will be forfeited. "If those two factors are missing it would be cheaper and easier just to set up a new airline on one's own," he added.
 
George":2yntdabg said:
Από άρθρο της Athens News:
Destroying Olympic heritage

... One potential investor who has refused the government's invitation to bid in the setting up of Pantheon told this newspaper: "As a Greek, participating in the liquidation of Olympic is to participate to the desecration of my heritage."

Kι από πότε ρε παιδιά είναι κληρονομιά μας να κοροϊδεύουμε τους επιβάτες, να κλέβουμε το δημόσιο και το όνειρό μας είναι να 'βάλουμε τα παιδιά μας στην Ολυμπιακή' ??? Από πότε είναι κληρονομιά μας να έχουμε τη χειρότερη φήμη αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο????
Μήπως είναι χρέος στην 'κληρονομιά' μας να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα??? Το χάλι της ΟΑ προέκυψε επειδή ποτέ κανείς δεν πήρε τολμηρά μέτρα. Το μόνο που μένει να γίνει είναι να κλείσει να τελειώνουμε.

Όσο για το ...potential investor, το άλλο με τον Τοτό το ακούσαμε.
 
george_a":3nkhwjsy said:
George":3nkhwjsy said:
Από άρθρο της Athens News:
Destroying Olympic heritage

... One potential investor who has refused the government's invitation to bid in the setting up of Pantheon told this newspaper: "As a Greek, participating in the liquidation of Olympic is to participate to the desecration of my heritage."

Kι από πότε ρε παιδιά είναι κληρονομιά μας να κοροϊδεύουμε τους επιβάτες, να κλέβουμε το δημόσιο και το όνειρό μας είναι να 'βάλουμε τα παιδιά μας στην Ολυμπιακή' ??? Από πότε είναι κληρονομιά μας να έχουμε τη χειρότερη φήμη αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο????
Μήπως είναι χρέος στην 'κληρονομιά' μας να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα??? Το χάλι της ΟΑ προέκυψε επειδή ποτέ κανείς δεν πήρε τολμηρά μέτρα. Το μόνο που μένει να γίνει είναι να κλείσει να τελειώνουμε.

Όσο για το ...potential investor, το άλλο με τον Τοτό το ακούσαμε.

Όχι ρε παιδιά, εγώ έχω καλύτερη ιδέα. Λέω να την κλείσουμε αύριο, τώρα, αύριο την Παρασκευή, να μείνουμε χωρίς αεροπορική εταιρεία καλοκαιριάτικα, και εκτός αυτού, να απολύσουμε και 7000 ανθρώπους. Διότι ξαφνικά μετά από 30 χρόνια θυμηθήκαμε να διαμαρτυρηθούμε για το χάλι της Ολυμπιακής.

Εγώ προσωπικά το πιστεύω και το λέω, κλείνοντας την Ολυμπιακή έχουμε περισσότερα άσχημα παρά καλά. Και συστήνω σε όσους λένε, χωρίς και εγώ φυσικά να είμαι σίγουρος, ας περιμένουν και ύστερα, ούτως ή άλλως θα κλείσει η Ολυμπιακή. Δεν υπάρχει όμως λόγος να γίνονται βιαστικές κινήσεις, όπως το "ας την κλείσουμε βρε αδερφέ, δεν έγινε τίποτα, θα έχουμε 30 ευρώ παραπάνω να πάμε καλοκαιρινές διακοπές". Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι κάποιοι άνθρωποι, δεν ξέρω πόσοι είναι, δεν ξέρω ποιοι είναι (ξέρω ότι υπάρχουν όμως), δουλεύουν πραγματικά και δεν τους αξίζει να μείνουν άνεργοι επειδή κάποιοι ξαφνικά αποφάσισαν πως η ΟΑ είναι εμπόδιο στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Είναι χρέος μας να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, αλλά όταν πάει κάτι άσχημα διορθώνεις τα λάθη, δεν σβήνεις όλο το πρόβλημα. Αλοίμονο. Με την ίδια λογική θα έπρεπε προ πολλού να έχει κλείσει ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ, η ΕΡΤ και κυρίως, ο ΟΣΕ (ο οποίος διαθέτει πολλαπλάσια χρέη, και εξυπηρετεί πολύ λιγότερους προορισμούς και επιβάτες). Εγώ είμαι στα Γιάννενα. Ο ΟΣΕ δεν με εξυπηρετεί (παρά το ότι έφαγε τόσα χρήματα από το Β' - Γ' K.Π.Σ.). Κάθομαι όμως και τον πληρώνω όπως και όλοι μας από τους φόρους μου, παρά το γεγονός ότι δεν έχω ταξιδέψει ποτέ. Η ΕΡΤ έχει σήμα στην περιοχή μου όποτε το θυμάται. Όμως κάθε μήνα έρχονται τα 30 ευρώ με το λογαριασμό του ρεύματος. Την Ολυμπιακή (και την Aegean) τη χρησιμοποιώ τουλάχιστον 3 φορές το δίμηνο και μου προσφέρει και κάτι. Δεν έχω βγει όμως να πω, ρε παιδιά, κλείστε τον ΟΣΕ (με αποδεδειγμένα πολύ χειρότερους υπαλλήλους από την ΟΑ - μην κοιτάτε που βγαίνουν σε τόσο μεγάλη κλίμακα της ΟΑ). Αν καθίσετε να τα υπολογίσετε αυτά, το πόσα μας τρώνε κάθε μήνα οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ, θα προσέξετε ότι η Ολυμπιακή μάλλον είναι η ελάχιστη επιβάρυνση σε σχέση με αυτά που πληρώνετε για άλλες. Το να κλείσει η Ολυμπιακή δεν σημαίνει φοροελάφρυνση. Όσα λεφτά θα ελευθερωθούν από τον προϋπολογισμό, θα πάνε σε άλλες τσέπες, αλλά σίγουρα όχι σε αυτές του κόσμου (δεν πιστεύω να έχει κανένας τέτοιες αυταπάτες). Ας περιμένουμε να φύγει η θερινή περίοδος, και αν παραμείνει τζίφος, εντάξει, ας πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους.

Μην προτρέχουμε όμως κάνοντας σπασμωδικές κινήσεις και κυρίως, ψυχραιμία. Για κάποιους ανθρώπους η Ολυμπιακή σημαίνει κάτι παραπάνω από καθυστερήσεις, ανεπρόκοπο προσωπικό και ελλείμματα. Όποιος δεν το συμμερίζεται, ας σεβαστεί τουλάχιστον αυτούς που το πιστεύουν (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να κρατηθεί ανοικτή για συναισθηματικούς λόγους).
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top