Αθήνα
Μια μίνι Oλυμπιακή, με προσωπικό που δεν θα ξεπερνά τα 4.500 άτομα και δίκτυο δρομολογίων που θα είναι αισθητά περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, «φωτογραφίζει» το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας μεικτού σχήματος, που σχεδιάζει να δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Το επιχειρησιακό σχέδιο για την Olympic Air (όπως θα ονομάζεται η νέα εταιρεία) παρουσιάστηκε από τη σύμβουλο Sabre, την περασμένη Παρασκευή στο Λονδίνο, σε κυβερνητικό επιτελείο με επικεφαλής τον υφυπουργό Oικονομικών Πέτρο Δούκα.
Το βέβαιο είναι, όπως τόνιζαν στα Νέα αεροπορικές πηγές, ότι η Oλυμπιακή οδηγείται στο «κρεβάτι του Προκρούστη», με τους εγχώριους και ξένους ανταγωνιστές της να τρίβουν τα χέρια τους.
«Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες προαναγγέλλουν πύκνωση των δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις άλλες ελληνικές πόλεις με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.
Η Olympic Air, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα κρατήσει περίπου τα 2/3 των δραστηριοτήτων του σημερινού ομίλου της Oλυμπιακής Αεροπορίας. Με στόλο το πολύ 30 αεροσκαφών, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε δραστικές περικοπές προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το διηπειρωτικό δίκτυο (Αγγλία, Γερμανία, Νότια Αφρική), διατηρώντας μόνο τα δρομολόγια προς τις HΠA.
Aυτό σημαίνει ότι θα απωλέσει μερίδιο αγοράς και πολύτιμου τζίρου, καθώς θα κινείται σε μια μικρότερη αγορά, θα έχει μειωμένα έσοδα και θα παραχωρήσει ζωτικό χώρο σε άλλους αερομεταφορείς.
Βλέπουν την έξοδο 2.500 εργαζόμενοι
Περίπου 2.000 - 2.500 εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην έξοδο, είτε μέσω μετατάξεων είτε μέσω εθελουσίας εξόδου. Αρχικά σχεδιαζόταν να ζητηθεί από τους εργαζομένους να παραιτηθούν των αποζημιώσεών τους και να μεταφερθούν (στο μεγαλύτερο μέρος τους) στη νέα εταιρεία με κατοχυρωμένη την προϋπηρεσία τους.
Φαίνεται όμως πως υπάρχει πρόβλημα ως προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Έτσι, τώρα η κυβέρνηση υπολογίζει ότι μόνο για τις αποζημιώσεις θα απαιτηθούν έως και 250 εκατ. ευρώ!
Ήδη, εκπονείται πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης για τμήμα του προσωπικού, όμως ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων θα αποζημιωθεί κανονικά και στη συνέχεια θα προσληφθεί από τη νέα εταιρεία με νέες συμβάσεις, νέους μισθούς και νέους κανονισμούς.
news.in.gr
Μια μίνι Oλυμπιακή, με προσωπικό που δεν θα ξεπερνά τα 4.500 άτομα και δίκτυο δρομολογίων που θα είναι αισθητά περιορισμένο σε σχέση με σήμερα, «φωτογραφίζει» το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας μεικτού σχήματος, που σχεδιάζει να δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Το επιχειρησιακό σχέδιο για την Olympic Air (όπως θα ονομάζεται η νέα εταιρεία) παρουσιάστηκε από τη σύμβουλο Sabre, την περασμένη Παρασκευή στο Λονδίνο, σε κυβερνητικό επιτελείο με επικεφαλής τον υφυπουργό Oικονομικών Πέτρο Δούκα.
Το βέβαιο είναι, όπως τόνιζαν στα Νέα αεροπορικές πηγές, ότι η Oλυμπιακή οδηγείται στο «κρεβάτι του Προκρούστη», με τους εγχώριους και ξένους ανταγωνιστές της να τρίβουν τα χέρια τους.
«Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες προαναγγέλλουν πύκνωση των δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις άλλες ελληνικές πόλεις με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.
Η Olympic Air, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα κρατήσει περίπου τα 2/3 των δραστηριοτήτων του σημερινού ομίλου της Oλυμπιακής Αεροπορίας. Με στόλο το πολύ 30 αεροσκαφών, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε δραστικές περικοπές προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το διηπειρωτικό δίκτυο (Αγγλία, Γερμανία, Νότια Αφρική), διατηρώντας μόνο τα δρομολόγια προς τις HΠA.
Aυτό σημαίνει ότι θα απωλέσει μερίδιο αγοράς και πολύτιμου τζίρου, καθώς θα κινείται σε μια μικρότερη αγορά, θα έχει μειωμένα έσοδα και θα παραχωρήσει ζωτικό χώρο σε άλλους αερομεταφορείς.
Βλέπουν την έξοδο 2.500 εργαζόμενοι
Περίπου 2.000 - 2.500 εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην έξοδο, είτε μέσω μετατάξεων είτε μέσω εθελουσίας εξόδου. Αρχικά σχεδιαζόταν να ζητηθεί από τους εργαζομένους να παραιτηθούν των αποζημιώσεών τους και να μεταφερθούν (στο μεγαλύτερο μέρος τους) στη νέα εταιρεία με κατοχυρωμένη την προϋπηρεσία τους.
Φαίνεται όμως πως υπάρχει πρόβλημα ως προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Έτσι, τώρα η κυβέρνηση υπολογίζει ότι μόνο για τις αποζημιώσεις θα απαιτηθούν έως και 250 εκατ. ευρώ!
Ήδη, εκπονείται πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης για τμήμα του προσωπικού, όμως ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων θα αποζημιωθεί κανονικά και στη συνέχεια θα προσληφθεί από τη νέα εταιρεία με νέες συμβάσεις, νέους μισθούς και νέους κανονισμούς.
news.in.gr