makedonas":1tloj72u said:
Ο κ. Αλαβάνος αναφερόμενος στα κυβερνητικά σχέδια για τη νέα Ολυμπιακή τόνισε πως «θα δώσουμε μάχη για την περιφερειακή ανάπτυξη, για την ασφάλεια των πτήσεων, προκειμένου η χώρα μας να έχει εθνικό αερομεταφορέα, την Ολυμπιακή, όπως όλες σχεδόν οι ευρωπαϊκές χώρες και να μην καταλήξουν οι έλληνες πολίτες στα χέρια ανασφαλών εταιρειών χαμηλού κόστους.»
Aυτή η κινδυνολογία κάποτε πρέπει να πάρει ένα τέλος. Η ασφάλεια των πτήσεων δεν είναι -κάθε άλλο- χαρακτηριστικό κρατικών αεροπορικών εταιρειών. Πιάνονται οι διάφοροι δημαγωγοί και παραπλανητές από το ατύχημα της Ήλιος και μας το κοπανάνε καθημερινά. Λες και ...χάρηκαν για ότι έγινε στις 14 Αυγούστου. Η ασφάλεια των πτήσεων είναι εκ των ουκ άνευ, και όχι ...πλεονέκτημα, για το οποίο πρέπει να είμαστε περιχαρείς.
Και για να βάλουμε τα πράγματα σε μια ρεαλιστική κλίμακα. Ναι, είχε και η ΟΑ ατυχήματα, θανατηφόρα. Ξεχνάμε τα YS-11, χάσανε τρία, με πολλά θύματα. Το SH-330 στη Σάμο; Και είχε και δυό-τρία near-misses, με 727, χωρίς θύματα. Αυτά καταγράφονται ως 'συμβάντα' -απλώς σπάσανε τα φτερά. Ασφαλώς το να συμβεί αυτό είναι μέσα στα 'λογικά' πλαίσια, απευκταίο μέν, αλλά συμβαίνει.
Δεν το κάνουμε πολιτική μπαντιέρα όμως. Φαντάζεστε να το ...αντιστρέψουμε: να αρχίσουμε να ...καμαρώνουμε που η Αegean δεν έχει ούτε ένα ατύχημα, ούτε ένα συμβάν, ενώ η ΟΑ έχει στείλει ανθρώπους στον άλλο κόσμο; Πώς θα του φαινόταν του κ. Αλαβάνου και όλων των φερεφόνων της κινδυνολογίας αυτής;;;
Να πάμε λίγο πιο μακρυά;;; Από τις πιό 'επικύνδυνες' αεροπορικές εταιρείες ήταν η Aeroflot, επί του προηγούμενου 'καθεστώτος' ιδιαίτερα, αλλά όχι ακριβώς και με stellar performance επί του νέου 'καθεστώτος'. Είναι 100% 'εθνικός αερομεταφορέας'.
Ας ανατρέξουμε και στα πραγματικά δεδομένα, στην Αμερική ιδιαίτερα, μετά την εφαρμογή του deregulation (πω-πω, είπα μια λέξη taboo!). Λοιπόν, από την εφαρμογή της πολιτικής αυτής και μετά:
-Αυξήθηκε δραματικά η επιβατική κίνηση
-Μειώθηκαν -σε πραγματικές τιμές- δραστικά οι τιμές των αεροπορικών εισητηρίων
-Μειώθηκε δραστικά και συστηματικά ο δείκτης ατυχημάτων, μετρώμενος σε ανθρώπινες απώλειες ανά πτητικό έργο
-Αυξήθηκε ουσιαστικά η απασχόληση στον αεροπορικό τομέα.
Λοιπόν; Τα συμπεράσματα είναι φανερά. Κάτι τέτοιο εμφανίζεται, σιγά σιγά και στην Ευρώπη. Νεες εταιρείες εμφανίζονται (τι στο καλό, αυτή η Επιτροπή δεν είναι που θέλει ...δυο-τρείς mega carriers? Τι κάνει, δεν της βγαίνει το ...σχέδιο), οι τιμές πέφτουν, ο ανταγωνισμός αυξάνει.
Χρειάζεται να απαλλαγούμε από την εσωστρέφεια και τα συμπλέγματα κατωτερότητας, και να προχωρήσουμε χωρίς φοβίες και προκαταλήψεις, και κυρίως, χωρίς να είμαστε κολλημένοι στο παρελθόν. Δεν απαξιώνει κανείς κανένα όταν προσπαθεί να αναγνωρίσει τα προβλήματα και να τα λύσει. Απαξίωση είναι η άρνηση της πραγματικότητας, και η εναντίωση σε οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης.
Τέλος, θα πώ κάτι σκληρό. Αυτή η ξενοφοβία και κινδυνολογία είναι υποκρισία, συνειδητή μάλιστα. Γνωρίζουν (οι κ.κ. Αλαβάνοι, Συνδικαλιστές, κλπ κλπ) την αλήθεια. Δεν είναι βλάκες. Γνωρίζουν ότι η διαιώνιση της κατάστασης, όπως έχει σήμερα, και την οποία ευαγγελίζονται μπλοκάρει την ανάπτυξη, βάζει βρόχο στον ανταγωνισμό, καθηλώνει την οικονομία. Αλλά γνωρίζουν ότι με τη θεραπεία που -ίσως, πιθανόν, αν- έρθει χάνουν κάτι βασικό: την δυνατότητα πολιτικής επέμβασης. Όσο πιο κρατική είναι η οικονομία τόσο πιο πολύ περνάει το 'δικό τους'. Ο νοών, νοείτο.