Δικαιώματα επιβατών

  • Thread starter Thread starter akantif
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
επίσης πράγματι δεν ξέρω πώς μπορεί κάποιος να αναγκάζει εταιρίες όπως Wizz να το εφαρμόσουν (χωρίς να ξοδέψει χιλιάδες ευρώ στα ελληνικά δικαστήρια)
Προτού απευθυνθείς στα δικαστήρια, απευθύνεσαι δωρεάν στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)
 
Ενημερωτικα προχωρησα στη σχετική καταγγελια, βεβαια θα παρει το δρόμο του μετα απο καποιους μήνες. Επειδη δεν ξερω την αποτελεσματικοτητα της διαδικασιας, η συμβουλη θα ηταν παραλληλα με αυτη τη διαδικασια να βρω και να αγορασω νεο εισιτήριο ή να αναμενω οτι τελικα η wizz οντως θα κανονισει σχετικα;
Σε συνεχεια των παρακατω, για να καταλαβεται που ζουμε και τι δικαιωματα πραγματικα εχουμε, εστειλα στην αρμοδια αρχη ολα τα σχετικα στοιχεια (σχετικη επικοινωνια με αεροπορικη κλπ)... Εχουν περασει δυο ολοκληροι μηνες απο τοτε. Κανοντας ενα follow up, δυο μηνες μετα με ενημερωνουν οτι λογω φορτου εργασιας δεν εχει αποσταλει ακομη το οτιδηποτε στην αεροπορικη!!!

Αν καποιος λοιπον εχει περασει απο παρομοιες διαδικασιες και λαμβανοντας υπ οψην τις ταχυτητες του ελληνικου κρατους, αξιζει το κοπο να περιμενει κανεις ακομη και τελευταια στιγμη (γιατι ενδεχομενως με το ενα ή αλλο τροπο τελικα το συστημα λειτουργει) ή ειναι προτιμηταιο να κλεισει κανεις την υποθεση, να παρει τα χρηματα του πισω και απλως ο επιβατης να αναζητησει αλλου εισητηριο, τωρα που οι τιμες ειναι ακομη λογικες;
 
Πρώτη γνωριμία με Καύκασο. Θα προτιμούσα άλλη επιστροφή από το brutal πρωινό 04:40, αλλά η μόνη άλλη νορμάλ σε τιμή επιλογή έδινε 6 ώρες αναμονή στην Κωνσταντινούπολη. Επόμενος στόχος το Baku.
17.05.2025 A3894 ATH-TBS
20.05.2025 A3897 TBS-ATH

"Δυναμική αλλαγή προγράμματος, πράξη 1η"
Όταν κλείστηκε αυτό το εισητήριο, μόλις είχε μπει ο ανταγωνιστής στο δρομολόγιο με πρωινή πτήση το Σάββατο. Η αγαπημένη φυσικά ανταπέδωσε. Και επειδή δεν ήθελα να ταξιδέψω μεσάνυχτα (που είναι το σύνηθες για πτήσεις προς Τιφλίδα), έκλεισα αναχώρηση Σάββατο πρωί (Α3894). Κάποια στιγμή χαζεύοντας στο aeroroutes, διαβάζω ότι ο ανταγωνιστής πάει όλες τις πτήσεις στη ζώνη του λυκόφωτος. Από τότε μέτραγα αντίστροφα τις μέρες και ω, τι έκπληξη, μετά από λίγο σκάει email "Η πτήση σας Α3894 ακυρώθηκε, σας βάλαμε την ίδια μέρα στην Α3896 (αναχώρηση 00:10), πατήστε το κουμπάκι να αποδεχτείτε την αλλαγή". Η εναλλακτική ήταν refund. Ψάχνω να δω αν παίζει κάτι άλλο σε νορμάλ ώρες ταξιδιού, Turkish ή Pegasus δηλαδή. Η Turkish ήταν ή πολύ ακριβή, ή είχε πολύ μεγάλη χρονικά ανταπόκριση στο IST. Η Pegasus ζήταγε κάπου €300 μόνο με προσωπικό αντικείμενο (ούτε καν carry on). Τι να κάνω, θα ταξιδέψω μεσάνυχτα λέω, κλείνω και μία επιπλέον νύχτα στο ξενοδοχείο του αεροδρομίου να πάω κατευθείαν για ύπνο και όλα καλά.

"Δυναμική αλλαγή προγράμματος, πράξη 2η"
Λίγες μέρες μετά, δεύτερο email, για την πτήση της επιστροφής. "Η πτήση σας Α3897 την 20.05.2025 ακυρώθηκε, σας βάλαμε στην ίδια πτήση την επόμενη μέρα, πατήστε το κουμπάκι να αποδεχτείτε την αλλαγή". Η ενναλλακτική ήταν refund. Δε βαριέσαι, ας κάτσω άλλη μια μέρα. Ακυρώνω το (προνοητικά κλεισμένο) refundable ξενοδοχείο, βρίσκω ένα λίγο φθηνότερο, πάλι refundable και όλα καλά.

"Δυναμική αλλαγή προγράμματος, πράξη 3η"
Την Τετάρτη που μας πέρασε, νέο email, πάλι για την πτήση επιστροφής. "Η πτήση σας Α3897 την 21.05.2025 ακυρώθηκε. Δικαιούστε refund, voucher ή επικοινωνήστε μαζί μας για να εξετάσουμε τις εναλλακτικές σας". Λίγο διαφορετικό μοτίβο αυτή τη φορά, ψάχνω να βρω τί παίζει για επιστροφή είτε 21 Μαίου είτε 20 Μαίου πού ήταν το αρχικό πλανο. Βέβαια, βάσει του EU261, πιο εύκολα θα γινόταν rebooking σε άλλες πτήσεις την ίδια ημέρα, αφού ο EU261 αναφέρει at the earliest opportunity". Πατάω το κουμπάκι για επικοινωνία, βάζω στοιχεία κράτησης και τους δίνω τρεις επιλογές για rebooking. 1. Edelweiss+Swiss μέσω Ζυρίχης, που έφευγε σε λίγο πιο νορμάλ ώρα και έκανε το λιγότερο χρόνο, 2. Lufthansa+Lufthansa μέσω Μονάχου που έφευγε περίπου την ίδια ώρα, 3. Turkish+Turkish μέσω Κωνσταντινούπολης, που δεν ήταν τραγικα πιο γρήγορη και μερικές φορές μου αρέσει να ζω στα άκρα :p

Σε αυτό το σημείο θα πω ότι είμαι πολύ ευχαριστημένος γιατί την αμέσως επόμενη εργάσιμη μέρα, μου έστειλαν το νέο booking με Lufthansa τελικά μέσω Μονάχου. Περίμενα ότι θα αναγκαζόμουν να τσακωθώ μαζί τους, αλλά ίσως και εγώ τους πρόσφερα την εύκολη λύση στο χέρι. Αν ζήταγα μόνο Edelweiss+Swiss δεν ξέρω αν θα είχε γίνει δεκτό. Βέβαια, το ταξίδι επιστροφής θα είναι κάπου 9μιση ώρες με την ανταπόκριση αντί για περίπου 3 ώρες με την απευθείας πτήση. Αλλά η όλη διαδικασία ήταν πολύ smooth.
 
Χρησιμοποίησαν την λέξη «ακύρωση» ή παράγωγα αυτής; Είναι πολύ σκληρή λέξη και δεν τη συμπαθούν ιδιαίτερα.
 
(Θα το ποστάρω συνέχεια μέχρι να με μπανάρουν οι Admins)
Δικαίωμα να ζητήσετε όποια πτήση σας βολεύει σε περίπτωση ακύρωσης έχετε πάντα. Όχι μόνο εντός 14 ήμερων πριν την πτήση. Αν θα το κάνουν εύκολα είναι άλλο θέμα, συνήθως ο απλός ο λιγότερο-μερακλής customer support agent βλέπει μόνο Α3 και LH codeshares, οπότε θέλει supervisor.

"Δυναμική αλλαγή προγράμματος, πράξη 2η"
Λίγες μέρες μετά, δεύτερο email, για την πτήση της επιστροφής. "Η πτήση σας Α3897 την 20.05.2025 ακυρώθηκε, σας βάλαμε στην ίδια πτήση την επόμενη μέρα, πατήστε το κουμπάκι να αποδεχτείτε την αλλαγή". Η ενναλλακτική ήταν refund. Δε βαριέσαι, ας κάτσω άλλη μια μέρα. Ακυρώνω το (προνοητικά κλεισμένο) refundable ξενοδοχείο, βρίσκω ένα λίγο φθηνότερο, πάλι refundable και όλα καλά.
Εδώ επίσης σας χρωστάει 1 μέρα φαγητά, ξενοδοχείο και ταξί προς το αεροδρόμιο η Aegean :)
Right to care έχει πάντα η αεροπορική.
 
Ναι, για αυτό είπα ότι μάλλον τους πρόσφερα την εύκολη λύση στο χέρι. Για μένα το ίδιο είναι πάνω κάτω, 1 ώρα διαφορά στον συνολικό χρόνο ταξιδιού, απλά η Edelweiss φεύγει 6:00 ενώ η Lufthansa 04:55. Για το right to care το διάβασα είναι η αλήθεια, αλλά δεν ήμουν και πολύ σίγουρος. Αν τους ζητήσω μια μέρα φαγητό βέβαια, ακόμα και σε τιμές Τιφλίδας, έχουν μπει μέσα άγρια...:)

Χρησιμοποίησαν την λέξη «ακύρωση» ή παράγωγα αυτής; Είναι πολύ σκληρή λέξη και δεν τη συμπαθούν ιδιαίτερα.
Αντιγράφω από το email που μου έστειλαν
Our flight schedule has changed and as a result your flight(s) has been cancelled.
We are sorry for this.

Here are your options:
• Apply for Credit Voucher * or
• Apply for a Refund or
Contact us; let’s explore alternative flight options together. We will do our best to assist you on your travel plans.
 
Last edited by a moderator:
Top