Θέλω να γράψω μερικά πράγματα για την Aegean και τον γενικό κατήφορο που έχει πάρει ως εταιρεία στην εξυπηρέτηση πελατών, ίσως και λόγω της μεγέθυνσης της ή των λάθος ανθρώπων στις λάθος θέσεις, στους οποίους διακρίνω μια απάθεια, να το πω ευγενικά. Να ξεκαθαρίσω ότι το συμβάν δεν αφορά εμένα αλλά κοντινό μου πρόσωπο.
-Πτήση από Καλαμάτα για Βιέννη μέσω Αθήνας, 2 ενήλικες και 2 παιδιά (11 και 6 ετών) και τα εισιτήρια κλεισμένα μέσω booking.com
-η Α3 ακυρώνει το σκέλος KLX-ATH
-η πτήση είναι Κυριακή και Δευτέρα τα παιδιά πρέπει να είναι σχολείο στο Μόναχο, το σκέλος Βιέννη- Μόναχο ήταν προγραμματισμένο να γίνει με τραίνο (σσ. στη Γερμανία η αστυνομία σταματάει οικογένειες στο αεροδρόμιο να δει γιατί τα παιδιά δεν είναι σχολείο, με ότι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Γερμανία). Το ότι και οι 2 γονείς έχουν δουλειά που προφανώς θα πρέπει να πάρουν άδεια για να λείψουν είναι εντελώς αδιάφορο στην εταιρεία (δική τους είναι η άδεια

.
Η Α3 προτείνει: είτε ΚLX-SKG-VIE με άφιξη μια μέρα αργότερα (Δευτέρα) και διανυχτέρευση στο SKG (χωρίς να πληρώνει ξενοδοχείο), είτε ένα (ακόμα πιο αστείο) KLX-SKG-ATH-VIE 2 μέρες νωρίτερα. Μετά από πίεση στο facebook, καθώς στο τηλέφωνο σου λένε μίλα με την booking.com (δείτε παρακάτω) προτείνουν να πάει η οικογένεια ''με συμβατικό μέσο στην Αθήνα, πχ ΚΤΕΛ'' και να πετάξουν μόνο το σκέλος ATH-VIE. Κάποιος που δεν έχει ταξιδέψει ποτέ του ίσως θεωρεί ότι είναι εύκολη λύση, κάποιος με ελάχιστη γνώση καταλαβαίνει ότι για να πάρεις πτήση στις 9πμ πρέπει να είσαι αεροδρόμιο στις 7πμ. Που σημαίνει ότι το αργότερο πρέπει να φτάσεις στις 4-5πμ στο μπαγνλαντεσιανό ΚΤΕΛ Κηφισού και να παρακαλάς να μην τύχει τίποτα στον δρόμο. Το πρόβλημα με αυτό είναι βέβαια ότι δεν υπάρχουν μεταμεσονύχτια ΚΤΕΛ μεταξύ Καλαμάτας-Αθήνας - αφήνω το πώς είναι να μεταφέρεις βαλίτσες με 2 μικρά παιδια μέσα στην νύχτα. Όταν το σημείωσαν αυτό στην Α3, προσφέρθηκαν να πληρώσουν εως 170Ε για τετράκλινο - θυμίζω για πρόβλημα που δημιούργησαν οι ίδιοι με την ακύρωση πτήσης τους - και άρα να ξεκινήσεις το ταξίδι σου πάλι μια μέρα νωρίτερα, σε αυτή την περίπτωση κάπου στις 12 ώρες νωρίτερα με αλλαγές 2 λεωφορείων ή ταξί και την ευκαιρία να δεις το κοσμοπολίτικο Κηφισό αντί το Ελ Βενιζέλος που έχεις πληρώσει.
Μιας που οι επιβάτες έχουν τελικό προορισμό το Mοναχο ζητήσαν είτε το ATH-MUC απευθείας την Κυριακή, αναλαμβάνοντας οι ίδιοι το κόστος του Καλαμάτα-Αθήνα, είτε το KLX-MUC απευθείας με Discovery μια μέρα νωρίτερα. Μιας που η κράτηση είχε γίνει μέσω booking.com, η επικοινωνία έγινε μέσω του πράκτορα. Το αστείο είναι ότι όποια πρόταση και αν έγινε, έλαβε αρνητική απάντηση από την Aegean (μιας που δεν θελει να κάνει reprotection σε codeshared πτήσεις της LH και επίσης δεν θέλει να κάνει άλλους επιβάτες upgrade για να ελευθερωθούν 4 θέσεις economy στις δικές της πτήσεις για Μόναχο). Και όχι μόνο αυτό, αλλά όταν πήρα προσωπικά τηλέφωνο μήπως και μπορέσω να σπρώξω την κατάσταση, η απάντηση της κυρίας ήταν ότι α) η aegean δεν αρνείται ποτέ reprotection σε πτήσεις της (ενώ είχαμε σε γραπτά μηνύματα από την booking ότι η εταιρεία τις απορρίπτει με τους λόγους που έδινε η εταιρεία - δείτε εικόνα) β) σε υψηλό τόνο φωνής ότι δεν έχει νομικές γνώσεις να μου πει αν το η νομοθεσία της ΕΕ λέει κάπου ότι το δικαίωμα επαναπροστασίας περιορίζεται σε δικές της μόνο πτήσεις και αν θέλω να στείλω εμαιλ στο νομικό τους τμήμα (να ρωτήσω την ΑΝΕΚ την επόμενη φορά για τα δικαιώματα πελατών αεροπορικής...). Και φυσικά συνέχισε το ποίημα ότι ο πράκτορας πρέπει να βρει λύση, ακόμα και αν η οποιαδήποτε λύση που μπορούσε να φέρει τους επιβάτες την ίδια μέρα στο προορισμό τους, χωρίς να πρέπει να αρχίσουν μια μέρα νωρίτερα το ταξίδι του με ΚΤΕΛ, ήταν υπό απόρριψη από την Α3 ή λες και η Α3 δεν βγάζει λεφτά από τους προμηθευτές/συνεργάτες της και δεν έχει καμία σχέση με το θέμα.
Αυτά τα γράφω όχι για να βρω ποιος έχει δίκαιο (οι επιβάτες έδωσαν 1000Ε και έκλεισαν με LH, που θα τα ζητήσουν νομικά από την Α3 - και κάτι μου λέει ότι η αυστριακή ή γερμανική αρχή θα τους δικαιώσει καθώς υπάρχουν όλα τα email), αλλά η συμπεριφορά της πλάκας της Α3, που για ένα πρόβλημα που δημιουργεί η ίδια για να γλυτώσει χρήματα από ένα αεροπλάνο που ίσως να μην ήταν γεμάτο, σου λέει χωρίς ντροπή ότι θα πρέπει είσαι στις 4πμ στο ΚΤΕΛ Κηφισού με μπαγκάζια και παιδιά, προσθέτοντας αρκετές ώρες στο ταξίδι σου, επειδή η ίδια δεν θέλει να αναλάβει τη παραμικρή ευθύνη (ούτε καν 2 δίκλινα της παρηγοριάς, τόση η κακομοιριά).
Άσχετο-σχετικό, σε χτεσινή μου πτήση με την Α3 και ενώ είχα επιβαστεί πρώτος, μού έγινε παρατήρηση με ύφος Πάπα από μια αεροσυνοδό κάπου 20 ετών, ότι η πτήση είναι γεμάτη και έτσι το τσουρέκι Τερκενλής από τα duty free, έπρεπε να μπει κάτω από το κάθισμα. Ταξίδευα με βρέφος αγκαλιά και σύζυγο η οποία είχε ήδη τσάντα στα πόδια (είχαμε δικαίωμα για 3 χειραποσκεύες ενώ βάλαμε πάνω μόνο μια + τον Τερκενλή) και βασικά το αεροπλάνο ήταν γεμάτο κατά 70% περίπου, οι 2 πίσω μας σειρές ήταν εντελώς άδειες - το ότι είμαι γκολντ καμιά δεκαριά χρόνια δεν το βάζω στην εξίσωση, μάλλον η αιγαιοπούλα δεν με βλέπει έτσι και αλλιώς.
