Εις Την Πόλη………….(Istanbul)

  • Thread starter aas59
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αν η ταυτότητά σου αναγράφει τα στοιχεία σου μόνο στα ελληνικά, καλύτερα μην ξεκινήσεις...

Επίσης, ταυτότητες νέου τύπου (διπλή αναγραφή στοιχείων) οι οποίες ανήκουν στη σειρά "Φ", δηλαδή ο αριθμός τους είναι της μορφής Φ123456, δε γίνονται δεκτές από τις τουρκικές αρχές, λόγω του ότι το γράμμα "Φ" δεν υπάρχει στο λατινικό αλφάβητο, παρ' όλα αυτά οι Ελληνικές Αρχές φρόντισαν να τυπώσουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ταυτότητες οι οποίες συμπεριλαμβάνουν πεδία σε ελληνικό και λατινικό αλφάβητο αλλά το γράμμα της σειράς τους ανήκει μόνο στο ένα από τα δύο αλφάβητα :shock: Ευτυχώς κατάλαβαν το παράλογο στο γράμμα "Ψ" και σταμάτησαν εκεί.

Κάπου έχω τη σχετική Εγκύκλιο του Προξενείου της Τουρκικής Δημοκρατίας... αν τη βρω θα την ανεβάσω για να μην υπάρχουν άλλες απορίες...
 
Ενα ερωτημα..
Στην Κωνσταντινουπολη μπορεις να κυκλοφορεις και να κινεισαι για τα καθημερινα σου εξοδα με ευρω, ή ειναι απαραιτητο να αλλαξεις συναλλαγμα για ενα 5ημερο τουριστικο ταξιδι?
Αν χρειαζεται συναλλαγμα που προτεινετε να γινει η αλλαγη? Σε τραπεζα της Ελλαδας, στο αεροδρομιο, ή απο κανενα αντιστοιχο καταστημα στην Τουρκια?
Επισης ποσα λεφτα μπορει να χρειαζονται για τα καθημερινα εξοδα? (Υπαρχει πιστωτικη καρτα για οπου τη δεχονται.. και επ ευκαρια, η χρηση της πιστωτικης εκει, ειναι ασφαλης?)
 
Οι συναλλαγές γίνονται κυρίως σε λίρες. Τα ευρώ γίνονται δεκτά σε τουριστικές επιχειρήσεις και η ισοτιμία μετατροπής δεν είναι πάντα η πλέον συμφέρουσα. Μπορείς να αλλάξεις ευρώ σε λίρες στα ανταλλακτήρια της πλατείας Taksim, τα οποία δίνουν συνήθως την καλύτερη ισοτιμία. Τα αναγνωρίζεις από την πινακίδα DÖVİZ. Υπάρχουν δύο στην αρχή της İstiklâl Caddesi (ο πεζόδρομος που ξεκινάει από την Πλατεία). Θα τα βρείς στο αριστερό σου χέρι κατεβαίνοντας, δίπλα από το κατάστημα της Swatch.

Στην Τουρκία χρησιμοποιούνται κάρτες ακόμα και στα περίπτερα (contacless). Με τη Diners υπάρχει ένα πρόβλημα στην αποδοχή, ενώ American Express δέχονται οι επιχειρήσεις που είναι συμβεβλημένες με τη Garanti Bankası. Παλαιότερα, όταν η λίρα είχε 6 μηδενικά παραπάνω, γίνονταν συνήθως "λάθη" με παραπανίσια μηδενικά. Κατά διαβολική σύμπτωση αυτό συνέβαινε κυρίως σε κάρτες τουριστών, οι οποίοι το ανακάλυπταν όταν τους πήγαινε ο λογαριασμός στο σπίτι. Τώρα που η λίρα έχει ισοτιμία €1,00 = 2,15TL, τέτοια φαινόμενα έχουν περιοριστεί και είναι απίθανο να πέσεις θύμα τέτοιων πρακτικών. Επίσης, καλό είναι να θυμάσαι τον κωδικό PIN, καθ' ότι στην Τουρκία, τα POS ζητούν από τον πελάτη να πληκτρολογήσει το PIN στο τερματικό προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή (στα εστιατόρια θα σου το φέρουν στο τραπέζι). Επιπλέον, τα POS στην Τουρκία υποστηρίζουν χρέωση και σε ευρώ, άρα λίγη προσοχή στο νόμισμα, καθώς υπογράφεις το δελτίο συναλαγής.

Μία ακόμα λεπτομέρεια: στις αρχές του 2010, η Τουρκία κατήργησε τη "μεταβατική" ΝΕΑ ΛΙΡΑ. Ήταν το νόμισμα που προέκυψε από την απόρριψη των 6 μηδενικών της παλιάς λίρας. Μη δεχτείς χαρτονομίσματα που αναγράφουν "YENİ TÜRK LİRASI" αντί για "TÜRK LİRASI" γιατί τα πρώτα έχουν αποσυρθεί.
 
aakunz":tcfq60kf said:
Όπως λέμε και στην Ελλάδα: Είναι καλό αυτό το αντικείμενο (ο,τιδήποτε); Ναι, είναι από το Εγγυηστάν :D
 
Άλλη μία ιερή αποστολή στην Κωνσταντινούπολη έφτασε στο τέλος της. Αυτή τη φορά επέλεξα Τουρκικές Αερογραμμές, μια και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης (βλ. περιστατικά στο Άμστερνταμ και την Τιφλίδα) με είχε κρατήσει μακρυά τους από τις 24 Φεβρουαρίου 2004. Την ΟΑ την έχω ήδη βαρεθεί ενώ η "άλλη" δεν προσφέρει βολικές ώρες.

Με τη σκέψη στο Άμστερνταμ λοιπόν, έκλεισα τα παρακάτω:

TK1848 Υ 14AUG ATHIST 0745-0900 TC-JPF "Yozgat" A320
TK1847 Υ 15AUG ISTATH 2135-2300 TC-JFD "Artvin" B738


Και ξεκινάμε με τα της πρώτης πτήσεως.

Ηλεκτρονικό check-in από την προηγούμενη μέρα χωρίς όμως τη δυνατότητα εκτύπωσης της κάρτας επιβίβασης. Αντ' αυτής εκδίδεται ηλεκτρονική επιβεβαίωση για παραλαβή της κάρτας από το αεροδρόμιο. Επιλογή της 05F, ενώ είχε ήδη προεπιλεγεί με την κράτηση το ειδικό γεύμα.

Άφιξη στο αεροδρόμιο το επόμενο πρωί (προηγήθηκε επεισοδιακό ξύπνημα με τρία ξυπνητήρια, χίλιες φορές να μην είχα κοιμηθεί), παρκάρισμα στο P3 στου διαόλου τη μάνα και άμεση παραλαβή της κάρτας από το γκισέ αφού έπεσε και το σχετικό περπάτημα (με το ένα πόδι με θλάση). Πέρασμα από τον έλεγχο ασφαλείας και επιβίβαση από την Α21 (λεωφορείο, λόγω διανυκτέρευσης του Yozgat και του πληρώματος στην ονειρική κι αγγελικά πλασμένη πατρίδα μας).

Υποδοχή με πολλά "hoşgeldiniz" και χαμόγελα από τα κορίτσια στην πόρτα και εκτόξευση εκ μέρους μου κεραυνοβόλων βλεμμάτων προς τη νεαρά της 05A που μου είχε φάει τη θέση. Το SkyLife με περίμενε στη θέση, μαζί με την εμετοσακούλα και το safety. Το SkyLife είχε αφιέρωμα στην Αλεξάνδρεια (φυσικά ποτέ μέχρι τώρα δεν κάνει αφιέρωμα σε ελληνικές πολεις, τυχαίο;), την οποία η καλή μας Olympic Air εγκατέλειψε. Επιπλέον, υπήρχε και ολοσέλιδη διαφήμιση της Αιγαίου, ως νέο μέλος της Αστροσυμμαχίας. Τι διάολο, μόνο εγώ δεν τους έχω σε εκτίμηση;

Σύντομος χαιρετισμός από το πλήρωμα και από το cockpit, και ακολούθως προηχογραφημένα μηνύματα σε τουρκικά, αγγλικά ΚΑΙ ελληνικά. Το safety demo έγινε live, αλλά όχι στα ελληνικά. Σύντομη τροχοδρόμηση από το remote μέχρι το κατώφλι του 03R και άμεση απογείωση για την 55λεπτη πτήση προς τη μαγική Κωνσταντινούπολη.

Κάποια στιγμή με είχε ψιλοπάρει ο ύπνος και μάλλον δεν έδειχνα και πολύ καλά, γεγονός που έστειλε τη χαμογελαστή αεροσυνοδό δίπλα μου για να με ρωτήσει αν ήμουν καλά. Σύντομα ακολούθησε και το σερβίρισμα του πρωινού, με το ειδικό γεύμα να έρχεται στο ατομικό μου τραπεζάκι. Με μερικές κλεφτές ματιές, πρόσεξα αλαντικό με γαλοπούλα στους απέναντι, όταν εγώ είχα ποικιλία ψητών λαχανικών, ιμάμ, δύο είδη τυριών (beyaz peyniri και kaşar), ντοματούλα, δύο φέτες σφιχτό αυγό και φρουτοσαλάτα. Το ψωμάκι συνοδευόταν από βούτυρο και γλυκό του κουταλιού βύσσινο. Παραδοσιακό τουρκικό πρωινό στη vegetarian εκδοχή του δηλαδή.



Το ότι ήμασταν λίγοι, μας επέτρεψε να σερβιριστούμε γρήγορα και να προλάβουμε να φάμε σαν άνθρωποι, παρά τη σύντομη διάρκεια της πτήσης. Μηδενικό IFE, παρά την ύπαρξη οθονών LCD

Πορεία πάνω από Εύβοια, Σκιάθο, Λέσβο και ακολούθως είσοδος στον τουρκικό εναέριο χώρο και πτήση πάνω από το Αδραμύττιο, την Κύζικο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Ένας κύκλος πάνω από τη λίμνη Büyükçekmece και ακολούθως αριστερή στροφή προς τα ανατολικά με κατεύθυνση προς Κωνσταντινούπολη και ακολούθως άλλη μία μικρή αριστερή στροφή για την ευθυγράμμιση με τον 06, που ξανά-άνοιξε πρόσφατα.

Γενικές εντυπώσεις, αρκετά ικανοποιητικές με χαμογελαστό "επικοινωνιακό" πλήρωμα, περιποιημένο αεροπλάνο, ανακοινώσεις και στα ελληνικά, ευπαρουσίαστο δίσκο, ομιλητικότατο cockpit. Το ίδιο απόγευμα είχε έρθει και ένα ενημερωτικό e-mail, το οποίο και είδα σήμερα, το οποίο με ενημέρωνε ότι τα 500 μίλια της πτήσης είχαν ήδη καταχωρηθεί στο λογαριασμό μου και τα οποία θα μπορούσα να μετατρέψω σε χρόνο ομιλίας για το τουρκικό καρτοκινητό μου (Travelair τ' ακούς;)

Αποβίβαση στη 212, αγώνας δρόμου για τον έλεγχο διαβατηρίου, μια και η πτήση της THY από την Τασκένδη ήταν η αμέσως επόμενη που κατέβηκε και ελπίζω να καταλάβατε προς τι το τρέξιμο: οι ουζμπέκες παρακάμπτουν προκλητικά τις ουρές και περνούν επίσης προκλητικά μπροστά από εσένα χωρίς να το πιστεύεις. Για αυτό το λόγο ήταν που είχα μάθει την παρακάτω ρωσική φράση: "ждать в очереди, шлюха". Ευτυχώς δε χρειάστηκε να την εκστομίσω.

Εξαιρετικά ασήμαντη λεπτομέρεια: το μισό αεροδρόμιο είχε μείνει χωρίς ρεύμα!

Η επιστροφή είναι μία άλλη ιστορία, θα τη δούμε σύντομα...
 

Attachments

  • 100_2806.JPG
    100_2806.JPG
    61,8 KB · Προβολές: 1.733
Απορίες τού συντρόφου τού Οργανωτικού:

1.Η "νεαρά της 05A" ήτο εμφανίσιμη;Πολλά ειδύλλια αρχίζουν μ'αυτόν τον τρόπο "ξέρετε,είμαι ο τάδε και βλέπω ότι έχετε κλείσει την θέση που ήθελα εγώ αλλά δέν πειράζει,αφού είστε τόσο όμορφη" κλπ κλπ.........

2.Τί σημαίνει η Ρωσική φράση "ждать в очереди, шлюха";

3.Οι Ουζμπέκες είναι εξίσου προκλητικές (ώς πρός την εμφάνισιν) με τίς παραβιάσεις ουρών και προτεραιοτήτων που κάνουν;

Επίσης μιά παρατήρηση:τό "ποικιλία ψητών λαχανικών, ιμάμ, δύο είδη τυριών (beyaz peyniri και kaşar), ντοματούλα, δύο φέτες σφιχτό αυγό και φρουτοσαλάτα" ΔΕΝ είναι vegetarian,καθ'ότι περιλαμβάνει και προϊόντα εκ ζώντος ζώου (δύο είδη τυριών) καθώς και τμήμα εμβρύου ζώου (δύο φέτες σφιχτό αυγό).Εάν έλειπε το σφιχτό αυγό,θα μπορούσε να αποκαλήται απλώς "μή κρεοφαγικό",το οποίο βεβαίως πάλι συμβάλλει στην μείωση τού αριθμού φονευομένων ζώων.Συνεπώς,σε επόμενα ταξίδια σου να αποφεύγης την βρώσιν ωών (ανεβάζουν και την χοληστερίνη).....
 
Hastaroth":2y6flaw6 said:
=
2.Τί σημαίνει η Ρωσική φράση "ждать в очереди, шлюха";

περίμενε στην γραμμή σου, ιερόδουλη (σόρρυ πράκτορα αν κάνω κάποιο λάθος, αλλά τα Ρώσικα μου δε είναι κι τα καλύτερα)
 
Επίσης θα σταθώ στην εξαιρετικά ασήμαντη λεπτομέρεια ότι το μισό αεροδρόμιο τής Κων/πόλεως είχε μείνει χωρίς ρεύμα,διότι φαίνεται ότι και στην Τουρκία όποιος δέν πληρώνει την εντόπια ΔΕΗ τού το κόβουν (το ρεύμα...)

Εκτός κι'άν τούς είχε κοπεί κανένα καλώδιο,όπως συνέβη ενταύθα στην Αίγινα....
 
Ναι αγαπητέ είναι vegetarian ovo-lacto αλλά δεν είναι vegan (strict vegetarian). To αυγό δεν το είδα ποτέ ως έμβρυο ζώου αλλά κάποια vegan γνωστή αποκάλεσε το τυρί σαν "στερεοποιημένες εκκρίσεις ζωικών αδένων". Αηδία ε; :puke: Γι' αυτό και σταμάτησε να μου μιλάει. Δεν ήθελε φίλο κάποιον που έτρωγε τέτοια πράγματα...

Θανάση Γιου Τού, το πέτυχες αλλά χρησιμοποίησες την επιστημονική ονομασία. Εγώ απλά "τσούλα" ήθελα να πω...

Οι ουζμπεκο-τουρκομάνες που βλέπω εγώ κάθε φορά στο Atatürk είναι σαρανταπεντάρες μέχρι εξηντάρες και φορούν κάτι παράξενα πολυχρωμα μακρυά φορέματα, είναι ε-ξωτικό θέαμα και καθόλου προκλητικές (με την πονηρή έννοια). Για να σου το θέσω πιο απλά: σα να βλέπες βρακοφόρο να πετάει από Ηράκλειο προς Λονδίνο με την easyJet. Βέβαια, όταν δεν έχει καθυστέρηση η Aeroflot παίζει να κατέβει και το "βαρύ πυροβολικό", αλλά αυτές συνήθως πάνε προς Αττάλεια και Μπόντρουμ μεριά, όπου αράζουν και οι θαλαμηγοί τύπου Αμπράμοβιτς.

Αυτά μου κάνετε και με καθυστερείτε. Η πτήση της επιστροφής αποτελεί μία θλιβερή διαπίστωση και πολλές πικρές αλήθειες για τη συμπεριφορά μας ως επιβάτες. Λίγη υπομονή.
 
Πτήση επιστροφής.

Ως προς τον προγραμματισμό των πτήσεων, φαίνεται πως οι Τούρκοι έχουν το πάνω χέρι στο δρομολόγιο της Αθήνας αλλά έρχονται τελευταίοι τιμολογιακά: η Olympic Air είναι συνήθως η φθηνότερη με την Αιγαίου να ακολουθεί. Η ΤΚ1847 είναι προγραμματισμένη να αναχωρεί στις 21:35, δεκαπέντε μόλις λεπτά μετά από την OA320. Βέβαια, οι τούρκοι χρησιμοποιούν τις πτήσεις τους και ως feeders, εν αντιθέσει προς τις δύο ελληνικές που ελπίζουν στο point-to-point, σε κανένα γκρουπ ή στην περιορισμένη συνεργασία που έχουν με τη Singapore, τις ημέρες που η τελευταία δεν πετάει από Αθήνα.

Τις απογευματινές ώρες της Κυριακής, στο Atatürk γίνεται συνήθως το αδιαχώρητο. Ήταν ένα εντυπωσιακό και ευρύχωρο αεροδρόμιο, όταν άνοιξε, αλλά με την διεύρυνση του παγκοσμίου δικτύου της THY, φαίνεται πως μάλλον θα πρέπει να βρεθεί άλλη λύση. Το καλό είναι ότι το Marmaray, το υποθαλάσσιο σιδηροδρομικό τούνελ θα κάνει πιο εύκολες τις μετακινήσεις προς το Sabiha Gökçen, το οποίο ανήκει σε διαφορετική εταιρεία και κινείται αρκετά επιθετικά τον τελευταίο καιρό στην προσέλκυση εταιρειών. Γενικότερα, φαίνεται πως μαίνεται ένας πόλεμος ανάμεσα στα δύο αεροδρόμια.

Έφτασα σχετικά νωρίς με το Havaş από το Taksim και μόλις €5 φτωχότερος. Άνετη και γρήγορη διαδρομή, μόλις 25 λεπτά. Ευτυχώς τα οδικά έργα έχουν ολοκληρωθεί. Αν ζητάτε περισσότερες εμπειρίες, μπορείτε να φτάσετε εκεί και από το Aksaray με το Hafif Metro, το "ελαφρύ μετρό", όπως το αποκαλούν εκεί, το οποίο είναι κάτι ανάμεσα σε τραίνο και γρήγορο τραμ. Περισσότερο μοιάζει στο δεύτερο, θα έλεγα και με κόστος €0,75.

Έχοντας βάλει ένα προσωπικό στοίχημα, να μην πάρω το λάπτοπ μαζί μου για ένα Σ/Κ, δεν έκανα ηλεκτρονικό check-in (μέγα λάθος, αφού έχασα τις καλύτερες θέσεις), κάτι που με έβαλε στον πειρασμό να δοκιμάσω τα αυτόματα μηχανήματα ελέγχου. Εκεί βρισκόταν και ένας υπάλληλος που με παρακολουθούσε να καταχωρώ τα στοιχεία μου. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν ένα άκρως γραφειοκρατικό κράτος, χαρακτηριστικό που κληροδότησε στη νέα Τουρκική Δημοκρατία και κατά συνέπεια και στην THΥ: χρειάζεται να βάλεις πλήρες ονοματεπώνυμο και κωδικό κράτησης ή αριθμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου προκειμένου να προχωρήσεις. Ο υπάλληλος με βοήθησε στην επιλογή θέσης, μια και οι μπροστινές ήταν όλες πιασμένες, στέλνοντάς με στην 15Α του 737-800.

Σχεδόν αμέσως πέρασα έλεγχο διαβατηρίων (μόλις 15 λεπτά αναμονή = χρόνος ρεκόρ) και πέρασα στο lounge screenάροντας διακριτικά -εννοείται- τις διάφορες εξωτικές και εγχώριες υπάρξεις, καθώς και κάποιες άλλες υπάρξεις του τύπου "η χαρά της μπούρκας". Πέρασα μία βόλτα από το bazaar για αγορά κάποιων ειδών για το εξοχικό, γνωστό και ως "το Μικρό Σπίτι στο Λιμάνι" (παραγγελίες της ελληνίδας μάνας, ήτοι nazar, δηλαδή ματόχαντρα για το κακό το μάτι των γειτόνων). Λουκούμια, χαλβάδες και παστουρμαδοειδή είναι πλέον banned στο σπίτι και είχα λάβει προειδοποιητικό τηλεφώνημα να μην τολμήσω να περάσω την εξώπορτα κρατώντας τέτοια είδη.

Πέρασα αρκετή ώρα βλέποντας τις διάφορες αφίξεις (από κάποια στιγμή και μετά το έμβλημα της THY είχε γίνει ενοχλητικό θέαμα) καθώς και ένα 777 της Korean Air (η ανταγωνίστρια της ΤΗΥ σε θέματα ασφαλείας) σε full SkyTeam livery, πραγματικό κουκλί, μία όαση σε μία ερυθρόλευκη έρημο.

Ο χρόνος περνούσε και κάποια στιγμή ήταν αισθητή η χρήση των ελληνικών σε διαφόρους χώρους του αεροσταθμού. Το αστείο ήταν ότι κάποιοι ήδη περίμεναν όρθιοι για να ανοίξει η πύλη, η οποία βρισκόταν στη νέα ανατολική πτέρυγα, η οποία yavaş-yavaş επεκτείνεται. Λίγο αργότερα έφτασαν και οι σεκιουριτάδες, προκειμένου να αρχίσει ο έλεγχος ασφαλείας. Τότε άρχισαν και τα πρώτα επεισόδια του δράματος. Τρεις μεγάλες κυρίες ρωσοποντιακής καταγωγής, επιχείρησαν να περάσουν δείχνοντας τα ρωσικά διαβατήρια, τα οποία δεν είχαν βίζα. Ο υπάλληλος, προφανώς από άγνοια τους απαγόρευσε την είσοδο, λέγοντάς τους στα ρωσικά ότι αφού δεν έχουν βίζα, δεν μπορούν να πάνε στην Ελλάδα, παρά το ότι εν λόγω έβγαλαν ελληνικές ταυτότητες (πρόσεξα ότι ήταν μόνο στο ελληνικό αλφάβητο). Ο καυγάς συνεχιζόταν εν όσω διαρκούσε ο έλεγχος ασφαλείας και των καρτών ασφαλείας: ένας τσακωνόταν με τις ρωσοπόντιες, δύο έλεγχαν κάρτες επιβίβασης και άλλοι τρεις στον έλεγχο ασφαλείας. Στον έλεγχο των καρτών, οι υπάλληλοι φαίνεται πως διέπραξαν άλλο ένα ηλίθιο λάθος: έκοψαν τις κάρτες πριν οι επιβάτες μπουν στην πύλη. Συγκρατήστε αυτή τη λεπτομέρεια, θα σας χρειαστεί.

Αφού μαζευτήκαμε στην πύλη, μία υπάλληλος ξεκίνησε να καταχωρεί τα boarding sequence numbers, παρά το ότι κανένας δεν είχε ακόμα επιβιβαστεί, ενώ λίγο αργότερα έγινε και η ανακοίνωση και άνοιξε η γυάλινη πόρτα για το 737-800. Μάταια οι υπάλληλοι φώναζαν τους επιβάτες των πίσω σειρών να επιβιβαστούν πρώτοι (ενώ αν έκοβαν τις κάρτες εκείνη τη στιγμή, ίσως θα μπορούσαν να ελέγξουν την κατάσταση καλύτερα). Μπήκα με τους τελευταίους. Παρά το ότι δύο μέλη του πληρώματος βρίσκονταν στην είσοδο, κανείς δε μας έδωσε σημασία (τεράστια διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη πτήση). Ο θόρυβος και η φασαρία μέσα στην καμπίνα μεγάλος, η πληρότητα υψηλή και ο διάδρομος κατειλημμένος. Βλέποντας την 15B & 15C πιασμένες και προκειμένου να μην σηκώνω δύο άτομα για να περάσω, τους πρότεινα αν ήθελαν να περάσουν εκείνοι μέσα και να καθήσω εγώ στη 15C. Μπροστά μας ήταν μια παρέα φωνακλάδων στερημένων 45ηδων, εκ των οποίων ο ένας ήταν πιο μεθυσμένος από τους άλλους και έκανε τον καραγκιόζη της παρέας.

Καλωσόρισμα σε αγγλική και τουρκική (τα 737-800 μάλλον είναι greek-free), μαγνητοφωνημένο demo σε playback εκτέλεση (που είναι εκείνα τα βίντεο της ΤΗΥ με τα χαρούμενα ανθρωπάκια που έπαιρναν τη στάση Brace for impact με το χαμόγελο στο στόμα;) και σχολαστικότατος έλεγχος της καμπίνας με ιδιαίτερη εμμονή στην αφαίρεση τσαντών από τις εξόδους. Το cockpit ήταν σύντομο και περιεκτικό στην επικοινωνία του με τους θνητούς της καμπίνας, παραθέτοντας πληροφορίες για τον καιρό στην Αθήνα και ευχαριστώντας μας δύο φορές για την επιλογή μας να πετάξουμε με την ΤΗΥ.

Τροχοδρόμηση μέχρι τον 36L και αρκετή αναμονή μέχρι την απογείωση. Ο διπλανός δυσανασχετούσε και έλεγε πόσο άθλια είναι η εταιρεία και πόσο άδικα κατηγορούσαμε την ΟΑ, όταν οι τούρκοι έχουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις κλπ κλπ κλπ μπλα μπλα μπλα. Με ρώτησε αν ήταν το πρώτο μου ταξίδι, τι δουλειά κάνω, γιατί ήρθα, τι έφαγα. Δε θυμάμαι πόσες ερωτήσεις μου έκανε, αλλά θυμάμαι τι ψέμματα του είπα. Το τραγικό είναι ότι στα 16DEF μία κυρία είχε λύσει ζώνη και είχε ξαπλώσει στην τριάδα (είμασταν έτοιμοι για το rotation). Αναφέρω το θέμα στο διπλανό, ο οποίος καιγόταν περισσότερο να φάει και άρχισε να με δουλεύει, οπότε το θεώρησα εντελώς περιττό να προσπαθήσω να προλάβω να σώσω έναν ακόμα ηλίθιο άνθρωπο σε περίπτωση που συνέβαινε κάτι. Κάποιος από τα πίσω καθίσματα ξύπνησε την κυρία και τη σήκωσε και σχεδόν αμέσως άρχισε και το θορυβώδες rotation του 737-800. Ομαλότατη άνοδος, ο μπροστινός έκανε τα καραγκιοζιλίκια του, φώναζε στους απέναντι. Το σέρβις ξεκίνησε πολύ βιαστικά, μικρό μπλέξιμο στο γεύμα μου, λόγω του ότι καθόμουν σε άλλη θέση, αλλά ευτυχώς ο δίσκος είχε επάνω το όνομά μου. Ενώ τρώγαμε το πλήρωμα περίμενε από πάνω μας να μαζέψει τους δίσκους, με αποτέλεσμα μέσα στα πρώτα 30 λεπτά από την απογείωση να έχουν μαζευτεί σχεδόν όλοι οι δίσκοι, πλην του διπλανού, ο οποίος έτρωγε το δεύτερο δίσκο (της γυναίκας του) και με γεμάτο το στόμα και μία χειρονομία, προσπάθησε να απωθήσει την αεροσυνοδό που τον ρωτούσε αν τελείωσε. Ο μπροστινός φώναζε στο φροντιστή "Ρε μαλ@κα φέρε μου μια μπύρα". Μεταξύ Χίου και Ευβοίας ξεκίνησε η κάθοδος και ακολούθησε και πάλι έλεγχος καμπίνας, μέχρι και τη συσκότιση της. Ο διπλανός απεκάλυψε την παγκόσμια συνομωσία σκοτεινών κέντρων, με στόχο τη χειραγώγηση, μαζική υπακοή και καθυπόταξη των επιβατών με πρόσχημα τα μέτρα ασφαλείας (η αεροσυνοδός του είχε ζητήσει να σηκώσει την πλάτη του καθίσματος). Ο μπροστινός συνέχιζε τα καραγκιοζιλίκια και έκανε προσπάθησε να καταβάσει την πλάτη του καθίσματος, με εμένα να σπρώχνω προς τα μπρος. "Τι συμβαίνει ρε φιλαράκι, τραβάς κα'να ζόρι;" με ρώτησε. "Δεν τραβάω. Σπρώχνω",απάντησα και το θέμα έληξε.

Προσγείωση στον 03L, ακολούθως tarmac tour μέχρι τα remote κοντά στο δορυφορικό. Υποψιάζομαι ότι πρέπει να περάσαμε πάνω από την Αττική Οδό και μετά να ξαναπεράσαμε και πάλι. Δεν ξέρω το λόγο, απλά αυτή την εντύπωση είχα. Αποβίβαση από σκάλες, αλλά με το πλήρωμα να κάνει ανακοίνωση για χρήση της πίσω εξόδου, όταν όλοι σχεδόν είχαν βγει από τη μπροστινή πόρτα και είχαν επιβιβαστεί στο αντίστοιχο λεωφορείο. Βγαίνοντας, αποχαιρέτησα το πλήρωμα. Δε θα μου λείψουν.

Μέτριες εντυπώσεις από τη συγκεκριμένη πτήση. To σέρβις της ΤΗΥ μου φάνηκε πολύ βιαστικό και αγχωτικό (δύσκολο πράγμα το να προσφέρεις full γεύμα σε γεμάτη πτήση μίας ώρας). Πολύ τυπικό πλήρωμα, εμφανίσιμο, συνεπές στο θέμα του ελέγχου της καμπίνας, αλλά εμφανέστατα αγχωμένο και πιεσμένο. Το 737-800 έδειχνε λίγο ταλαιπωρημένο, αλλά μου είχε λείψει μία πτήση με τον τύπο (όχι άλλα A320 στα αεροδρόμιά μας!) . Μέτρια βαθμολογία για την THY μας.

Τα χειρότερα όμως τα κρατάω για τους ίδιους τους επιβάτες. Πραγματικά άσχημη και ανεύθυνη συμπεριφορά από αρκετούς από τους επιβάτες. Το πλήρωμα χρειάστηκε να επιμείνει στην περίπτωση μίας κυρίας που καθόταν στην έξοδο και αρνείτο πεισματικά να δώσει την τσάντα στον φροντιστή για να τη βάλει στο overhead. Η άλλη κυρία πίσω έλυσε ζώνες και ξάπλωσε στην τριάδα κατά την τροχοδρόμηση προς το διάδρομο απογείωσης, ο μπροστινός έβριζε το φροντιστή. Ένα χάλι. Καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης υπήρχε μία συνεχής φασαρία από τους περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι ήταν έλληνες, γεγονός που με έκανε να παραδεχθώ ότι τελικά αυτή η χώρα είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει προς το καλύτερο, ειδικά αφού θα πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι.
 
Top