Re: Loco βάση το SKG?
Ryanair και Wizz Air: Μονομαχία για αεροπορική βάση στη Θεσσαλονίκη
Οι εταιρείες θέλουν να προσεγγίσουν, μέσω Θεσσαλονίκης, πελάτες από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, ενώ στους στό-χους είναι η εδραίωση στην ελληνική αγορά
"Η" 2/9
Του Δημήτρη Διαμαντίδη
Μείζονα θετική εξέλιξη με ευρύτερο αντίκτυπο για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, καθιστώντας τη Θεσσαλονίκη επίκεντρο των νοτίων Βαλκανίων, θα αποτελέσει η δημιουργία αεροπορικής βάσης (hub) στον αερολιμένα «Μακεδονία» από δύο αερομεταφορείς low-cost, οι οποίοι μάλιστα διαγκωνίζονται γι' αυτό το σκοπό.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», σε εξέλιξη βρίσκονται ευαίσθητες διαπραγματεύσεις μεταξύ στελεχών των αεροπορικών εταιρειών low cost Ryanair και Wizz Air και εκπροσώπων τουριστικών φορέων και παραγόντων, ενώ το όλο ζήτημα είναι και σε γνώση αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών.
Σχέδια
Αμφότερες οι εταιρείες, από τις οποίες η πρώτη -με ιρλανδική καταγωγή- είναι ο «Γολιάθ» πανευρωπαϊκά στις αεροπορικές επιβατικές μεταφορές low cost και η δεύτερη (ουγγρική) είναι σαφώς μικρότερη, ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τη Θεσσαλονίκη για την εγκαθίδρυση hub, στο πλαίσιο των αναπτυξιακών πλάνων τους για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, επιθυμούν να προσεγγίσουν, μέσω Θεσσαλονίκης, πελάτες από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, ενώ παράλληλα στους στόχους τους είναι η εδραίωση στην ελληνική αγορά.
Μόλις προχθές και από το βήμα εκδήλωσης του ΠΑΣΟΚ στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού Γ. Νικητιάδης επισήμανε, χωρίς να την κατονομάσει, πως μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές low-cost θέλει να κάνει βάση της το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, κάτι που θα μεταφραστεί σε εκατοντάδες χιλιάδες επιπλέον επιβάτες. Η εν εξελίξει διαπραγμάτευση λαμβάνει υπόψη της μία σειρά από παραμέτρους, οι οποίες έχουν τεθεί από τις εταιρείες, όπως το κόστος και τυχόν εξυπηρετήσεις στο αεροδρόμιο.
Πλεονεκτήματα
Τα μεγάλα οφέλη τού να καταστεί η συμπρωτεύουσα από τις αρχές του 2012 μία από τις βάσεις αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους δεν εξαντλούνται μόνο στο γεγονός της παραμονής των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο, των μετακινήσεων - διανυκτερεύσεων των πληρωμάτων, της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της τεχνικής υποστήριξης κ.ά., αλλά τοποθετούν με αξιώσεις τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και άλλες περιοχές, όπως η Πιερία, στον τουριστικό «χάρτη» της Ευρώπης.
Παράλληλα δεν αποκλείεται, εφόσον η όποια εταιρεία δημιουργήσει το εν λόγω hub το κρίνει συμφέρον, να προκαλέσει «παρενέργειες» και στην εσωτερική αγορά, εφόσον αποφασίσει να εκτελέσει δρομολόγια εντός Ελλάδος σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και με πολύ ανταγωνιστικό τιμολόγιο.
Αύξηση αφίξεων
Ήδη πάντως και όπως υποστήριξε ο κ. Νικητιάδης, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καταγράφει 12% αύξηση αφίξεων από το εξωτερικό στο επτάμηνο του 2011, διαγράφοντας μία πολύ θετική πορεία, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης από τον Απρίλιο και έπειτα έχει συνδεθεί με 14 καινούργιους ευρωπαϊκούς προορισμούς με δρομολόγια των εταιρειών Ryanair, Aeroflot, Turkish Airlines, Smart Wings, Easy Jet και Aegean.
http://www.imerisia.gr