Let's talk CRM

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
nikos_k.":woalqyyr said:
Πηγαίνοντας λοιπόν πάλι στο κύριο θέμα του forum (την πολιτική αεροπορία) προκύπτει πως η συντριπτική πλειοψηφία χειριστών από ΠΑ είναι ακατάλληλοι για πολιτικά αεροσκάφη. Επομένως καλά έχουν κάνει ολες οι αεροπορικές εταιρίες του κόσμου (εκτός από μερικές... ανατολι(τι)κες) που τους έχουν παραμερίσει...!

Φίλε Νίκο,

Εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες στην ανατολή, αλλά και τις ανατολικού τύπου ελληνικές εταιρείες όπως η Αιγαίου, οι Αθηναϊκές, οι Κρητικές και άλλες, υπάρχουν και στην Ευρώπη εταιρείες όπου προσλαμβάνουν ex military, μεταξύ των οποίων και κάποιες major airlines. Ενδεικτικά σου παραθέτω το site της easy http://www.easyjetcareers.com/flight-cr ... t-careers/. Αν δεις τα factored hours ratios για direct entry captains θα διαπιστώσεις ότι ο συντελεστής για fast jet military είναι από τους μεγαλύτερους στον πίνακα. Επίσης αν δεις τον πίνακα των preferred profile and skills των πιλότων που προσλαμβάνει η μεγαλύτερη business jet εταιρεία στην Ευρώπη (NetJets Europe):

Preferred profile and skills
Extensive European flight experience
Command time advantageous
Strong JAR OPS commercial aviation background
Military or airline training
Excellent interpersonal skills
Multi-crew experience (500 hours)
Flexible attitude, and
Knowledge of two or more European languages

θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει μεταξύ άλλων το "Military or airline training".
Το ότι εργάζονται πολλοί μα παρα πολλοί ex military στην πολιτική αεροπορία στην Ευρώπη και στην Αμερική (κυρίως) είναι γεγονός και δεν νομίζω ότι υπόκειται σε υποκειμενική κρίση. Το καλώς ή κακώς? Υπόκειται.

Είμαι off topic, ζητώ συγνώμη :thx:

Ναι κύριοι, και στα μαχητικά της ΠΑ το crm παίζει σημαντικότατο ρόλο, διδάσκεται και εφαρμόζεται και μάλιστα σε πολύ ευρύτερο πεδίο από ότι ίσως θα φανταζόταν κάποιος με μία επιφανειακή προσέγγιση.
Και το:
"Διότι όταν από τα 18 σου στην ΣΙ μαθαίνεις να υπακούς όποιον έχει έστω και ένα παραπάνω συρίτι από εσένα, πως θα έχεις την αυτοπεποίθηση να μιλήσεις όταν χρειαστεί και από την άλλη πως θα έχει μάθει ο ανώτερός σου να σε ακούσει;;"
φίλε Νίκο θεωρώ ότι είναι μία επιφανειακή προσέγγιση.
 
Κατ'αρχήν,γιά να κλείσουμε μέ τό υπο-θέμα "είναι οι πρώην πολεμικοί κατάλληλοι γιά την πολιτική;" αρκεί να θυμίσω οτι η ΟΑ (καί φαντάζομαι σχεδόν όλες οι Ευρωπαϊκές major airlines) στό ξεκίνημά της μάζεψε όποιον βετεράνο τής πολεμικής αποφάσιζε νά κρεμάση τήν φόρμα του,διότι πολύ απλούστατα τώ καιρώ εκείνω (που λέγουν και τά εκκλησιαστικά κείμενα) δέν υπήρχαν σχολές νά δίνουν CPL,ATPL,MCC καί όλα αυτά τά καλούδια έναντι παχυλοτάτων διδάκτρων βεβαίως βεβαίως,καί ο μόνος τρόπος να γίνη κάποιος πιλότος ήταν να εισαχθή στήν ΣΙ.Αν κρίνω από το γεγονός οτι -εκτός ελαχίστων που δυστυχώς "εφυγαν" σέ κάποιο αεροπορικό δυστύχημα- οι πιλότοι αυτής τής φουρνιάς (καί υποθέτω και δυό-τριών ακόμα) κατέβηκαν από την τελευταία πτήση τής καρριέρας τους υγιέστατοι (και στενοχωρημένοι που θά έβγαιναν στήν σύνταξη),συμπεραίνω οτι οι άνθρωποι αυτοί στόν ένα ή στον άλλο βαθμό μετατράπηκαν σέ κατάλληλους γιά την πολιτική αεροπορία.

CRM βέβαια τότε δέν υπήρχε,εξ ού καί μερικοί αθεράπευτα ρομαντικοί αργούσαν να αποβάλουν τίς "εν τώ στρατεύματι" κτηθείσες νοοτροπίες τους-όπως ο κυβερνήτης εκείνος περί τού οποίου έγινε κάποιες φορές λόγος στό παρόν φόρουμ καί τού οποίου το απόφθεγμα εμφανίζεται στην υπογραφή μου (χωρίς αυτό να σημαίνη οτι το υιοθετώ).Οπως και να έχη,θεωρώ οτι οι περιστάσεις τής δουλειάς τους υποχρέωσαν τους περισσότερους από τους πρώην μαχητές τών αιθέρων νά αποβάλουν τίς νοοτροπίες εκείνες που θα τους εμπόδιζαν να μετατραπούν σέ πολίτες τών αιθέρων.

Παραμένει βέβαια τό θέμα τού κατά πόσον εφαρμόζεται το CRM στην Πολεμική Αεροπορία.Δέχομαι το γεγονός οτι άρκετά πράγματα έχουν αλλάξει-άλλωστε έχουμε μαρτυρίες από πρώτο χέρι,τού vassdel αλλά καί τού Σάββα (που άν κατάλαβα καλά είναι στά πυροσβεστικά Canadair).Ομως στόν στρατό γενικά η ιεραρχία παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ'όσο σέ μιά εμπορική επιχείρηση.

Θά μπορούσε π.χ. νά εφαρμοστή στην πολεμική αεροπορία η "πάγια πολιτική τής χρήσης τού ενικού γιά όλους",καί επομένως ο σμηνίας να αποκαλή τόν αντιπτέραρχο αρχηγό ΓΕΑ "Βαγγέλη";

(Στό σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω εμπειρία που είχε ο αδελφός μου όταν ώς φαντάρος υπηρετούσε στο πυροβολικό καί είχε έναν λοχαγό που επέμενε νά τόν αποκαλούν οι στρατιώτες του "Μπάμπη" (έτσι ήταν το μικρό του όνομα) καί όταν μού το διηγήθηκε ο αδελφός μου παραξενεύτηκα πολύ,αφού εγώ ο ίδιος λίγα χρόνια νωρίτερα είχα παραστεί μάρτυρας άλλης σκηνής όπου είχα ακούσει νεαρό έφεδρο λοχία νά κάνη παρατήρηση σέ νεοσύλλεκτο (καί μεγαλύτερο από αυτόν) φαντάρο,φωνάζοντάς του "άκου εδώ ρέ,όταν μού μιλάς θά λές 'μάλιστα κύριε λοχία' "...)

Θά μπορούσε ο ανθυποσμηναγός Κ2 νά φέρη κολλάρο τόν πυροσβεστήρα στόν σμηναγό Κ1 που δέν μπορεί να ξεχωρίση το 130 από το 310;
 
Hastaroth":1wjr0tfx said:
Θά μπορούσε π.χ. νά εφαρμοστή στην πολεμική αεροπορία η "πάγια πολιτική τής χρήσης τού ενικού γιά όλους",καί επομένως ο σμηνίας να αποκαλή τόν αντιπτέραρχο αρχηγό ΓΕΑ "Βαγγέλη";

(Στό σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω εμπειρία που είχε ο αδελφός μου όταν ώς φαντάρος υπηρετούσε στο πυροβολικό καί είχε έναν λοχαγό που επέμενε νά τόν αποκαλούν οι στρατιώτες του "Μπάμπη" (έτσι ήταν το μικρό του όνομα) καί όταν μού το διηγήθηκε ο αδελφός μου παραξενεύτηκα πολύ,αφού εγώ ο ίδιος λίγα χρόνια νωρίτερα είχα παραστεί μάρτυρας άλλης σκηνής όπου είχα ακούσει νεαρό έφεδρο λοχία νά κάνη παρατήρηση σέ νεοσύλλεκτο (καί μεγαλύτερο από αυτόν) φαντάρο,φωνάζοντάς του "άκου εδώ ρέ,όταν μού μιλάς θά λές 'μάλιστα κύριε λοχία' "...)

Θά μπορούσε ο ανθυποσμηναγός Κ2 νά φέρη κολλάρο τόν πυροσβεστήρα στόν σμηναγό Κ1 που δέν μπορεί να ξεχωρίση το 130 από το 310;

Αγαπητέ Hastaroth αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στο διαδύκτιο αρκετα video απο αναχαιτήσεις όπου μπορείς να ακούσεις και τις συνομιλίες των χειριστών, Αυτοί που καλούνται με τα μικρά τους ονόματα νομίζεις οτι είναι ομοιόβαθμοι?
Πριν απο 28 χρόνια που υπηρέτησα τη θητεία μου σε πολεμική μοίρα, μπορεί να σου φανεί περίεργο, αλλά από τότε όλοι, χειριστές και οι τεχνικοί, απευθυνόντουσαν ο ένας στον άλλο με το μικρό τους όνομα όταν γινόταν "επαγγελματική" συζήτηση, Εκτός απο το μοίραρχο και τον διοικητή βέβαια, λόγω σεβασμού που απαιτούσε η θέση τους αλλά και η διαφορά ηλικίας.
Μπροστά σε "τρίτους", ή κατα τη διάρκεια επίσημων εκδηλώσεων βέβαια αυτό άλλαζε σε "κύριε υποσμηναγέ" κλπ όπως ήταν και το σωστό κατα τη γνώμη μου.

Η πολεμική αεροπορία έχει μια ιδιαιτερότητα, την ταχύτατη -σε σχέση με την πολιτική- ανανέωση προσωπικού και νοοτροπίας.
Είναι πολύ ποιο εύκολο να εφαρμοστούν μοντέρνες ιδέες στην ΠΑ γιατι στις θέσεις ευθύνης εναλλάσσονται τακτικά νέοι άνθρωποι με διάθεση να μάθουν και να εφαρμόσουν τις τελευταίες εξελίξεις.
60χρονο εκπαιδευτή,ΔΠΕ, κλπ στην ΠΑ δεν θα βρείς... :wink:
 
Αγαπητέ Νώντα,σχετικά μέ τό πόσο εύκολα αλλάζουν οι νοοτροπίες στην ΠΑ (καί στίς ένοπλες δυνάμεις εν γένει) επίτρεψέ μου να σού θυμίσω το ανέκδοτο μέ την σκοπιά στό παγκάκι.Προφανώς κάποια βάση έχει,δέν νομίζω οτι προέκυψε απλά από την αχαλίνωτη φαντασία κάποιου.

Οι Ενοπλες Δυνάμεις είναι ένας κρατικός οργανισμός,όπου τά πάντα ακολουθούν πολύ πιό χρονοβόρες διαδικασίες από ό,τι σέ μιά εμπορική επιχείρηση.Λογικό είναι λοιπόν να μήν υπάρχη στην ΠΑ η ευελιξία που χαρακτηρίζει μιά αεροπορική εταιρεία.

Εκπαιδευτή 60 χρονών δέν θα βρής ούτε σέ αεροπορική εταιρεία,όσο γιά ΔΠΕ,η πολεμική αεροπορία δέν νομίζω οτι έχει τέτοιο τμήμα.

Επανέρχομαι λοιπόν στό ερώτημά μου:άν π.χ.σέ ένα μεταγωγικό αεροπλάνο που κουβαλάει έναν λόχο φαντάρους ο Κ2 (που φέρει τον βαθμό τού ανθυποσμηναγού),διαπιστώση οτι ο Κ1 (που φέρει τόν βαθμό τού σμηναγού) αντί να βάλη πορεία 120 έχει βάλει πορεία 210 καί τό αεροπλάνο πηγαίνει γιά την βουνοπλαγιά να κάνη παρέα στά κατσίκια,καί διαπιστώση επίσης οτι παρ'όλες τίς επισημάνσεις του,ο εν λόγω Κ1 κάνει τον Κινέζο,μπορεί άραγε νά τού κοπανήση στό κεφάλι τον πυροσβεστήρα ώστε να τόν "εξουδετερώση" καί να πάρη τόν έλεγχο τού αεροπλάνου και να τό φέρη στόν ίσιο δρόμο,χωρίς να τον περιμένη στήν πίστα η Αερονομία "διά τά περαιτέρω";

Γιατί υποθέτω οτι στό συμβάν μέ την LTU που ανέφερε ο nikos_k προηγουμένως,η κατάληξη θά ήταν -τό πιθανώτερο- νά διευθετηθή η διαφορά εντός τού κόκπιτ μεταξύ τών δύο πιλότων.Εάν μέν ο Κ1 ήταν άνθρωπος που μπορούσε να παραδεχτή τά λάθη του,θά είπε στόν Κ2 "είχες δίκιο μεγάλε,μάς έσωσες όλους από την ματσόλα που πήγαινα να κάνω καί χαλάλι ο πυροσβεστήρας που μού έφερες κολλάρο...".Εάν δέ ο Κ1 ήταν πιό ισχυρογνώμων,ενδεχομένως νά πήγε το θέμα στην διοίκηση τής εταιρείας που θα διέταξε προφανώς να γίνη κάποια έρευνα από την οποία θά προέκυψε οτι ο Κ2 (καί ο ΕΕΚ) προσπάθησαν να μεταπείσουν τον Κ1,αυτός επέμενε γαϊδουρικώς οπότε ο Κ2 δέν είχε άλλη επιλογή άν ήθελε το αεροπλάνο καί οι επιβάτες του να προσγειωθούν στό EDDS καί όχι να γίνουν χαλκομανία στά Ισπανικά όρη...
 
Hastaroth":1m1xqfok said:
Επανέρχομαι λοιπόν στό ερώτημά μου:άν π.χ.σέ ένα μεταγωγικό αεροπλάνο που κουβαλάει έναν λόχο φαντάρους ο Κ2 (που φέρει τον βαθμό τού ανθυποσμηναγού),διαπιστώση οτι ο Κ1 (που φέρει τόν βαθμό τού σμηναγού) αντί να βάλη πορεία 120 έχει βάλει πορεία 210 καί τό αεροπλάνο πηγαίνει γιά την βουνοπλαγιά να κάνη παρέα στά κατσίκια,καί διαπιστώση επίσης οτι παρ'όλες τίς επισημάνσεις του,ο εν λόγω Κ1 κάνει τον Κινέζο,μπορεί άραγε νά τού κοπανήση στό κεφάλι τον πυροσβεστήρα ώστε να τόν "εξουδετερώση" καί να πάρη τόν έλεγχο τού αεροπλάνου και να τό φέρη στόν ίσιο δρόμο,χωρίς να τον περιμένη στήν πίστα η Αερονομία "διά τά περαιτέρω";

Ναί! Ξέρεις πόσα κεφάλια έχουν ανοίξει στην ΠΑ? Και για καλύτερο crm έχουν βάλει μεγαλύτερους πυροσβεστήρες. :wall:
 
off topic ίσως αλλά γιατί μπερδεύετε οι περισσότεροι την Π.Α. με τον Ε.Σ ή Π.Ν. και στους "τρεις' η διαφορά είναι τεράστια και σε επίπεδο οργάνωσής, νοοτροπίας κτλ

εδώ ακόμα και στον στρατό ξηράς άλλη νοοτροπία και "set up" υπάρχει στο πεζικό και άλλη στα τεθωρακισμένα.

end of off topic (σας παρακολουθώ με προσοχή πολύ ενδιαφέρον το thread)
 
sagittarius":2zeuf2jq said:
Hastaroth":2zeuf2jq said:
Επανέρχομαι λοιπόν στό ερώτημά μου:άν π.χ.σέ ένα μεταγωγικό αεροπλάνο που κουβαλάει έναν λόχο φαντάρους ο Κ2 (που φέρει τον βαθμό τού ανθυποσμηναγού),διαπιστώση οτι ο Κ1 (που φέρει τόν βαθμό τού σμηναγού) αντί να βάλη πορεία 120 έχει βάλει πορεία 210 καί τό αεροπλάνο πηγαίνει γιά την βουνοπλαγιά να κάνη παρέα στά κατσίκια,καί διαπιστώση επίσης οτι παρ'όλες τίς επισημάνσεις του,ο εν λόγω Κ1 κάνει τον Κινέζο,μπορεί άραγε νά τού κοπανήση στό κεφάλι τον πυροσβεστήρα ώστε να τόν "εξουδετερώση" καί να πάρη τόν έλεγχο τού αεροπλάνου και να τό φέρη στόν ίσιο δρόμο,χωρίς να τον περιμένη στήν πίστα η Αερονομία "διά τά περαιτέρω";

Ναί! Ξέρεις πόσα κεφάλια έχουν ανοίξει στην ΠΑ? Και για καλύτερο crm έχουν βάλει μεγαλύτερους πυροσβεστήρες. :wall:

Τώρα αυτό μάλλον γιά αστείο το έγραψες,διότι δέν νομίζω οτι συνεισφέρει κάτι στη συζήτηση.

Τό μόνο που προσέφερε ήταν να μέ κάνη να αναρωτηθώ πού στό καλό έβαλα τόν πυροσβεστήρα που έχω στό σπίτι,κατά την μετακόμιση πέρυσι τόν Δεκέμβριο.
 
KGP":2bi2yd5r said:
off topic ίσως αλλά γιατί μπερδεύετε οι περισσότεροι την Π.Α. με τον Ε.Σ ή Π.Ν. και στους "τρεις' η διαφορά είναι τεράστια και σε επίπεδο οργάνωσής, νοοτροπίας κτλ

εδώ ακόμα και στον στρατό ξηράς άλλη νοοτροπία και "set up" υπάρχει στο πεζικό και άλλη στα τεθωρακισμένα.

end of off topic (σας παρακολουθώ με προσοχή πολύ ενδιαφέρον το thread)

Οχι καί τόσο off topic,αφού τό CRM δέν είναι κάτι που πρέπει να περιορίζεται μόνο στήν ΠΑ.Απλώς επειδή εδώ είναι αεροπορικό site,λογικό είναι να δίνουμε περισσότερο βάρος σ'αυτήν.

Οποιες καί να είναι οι διαφορές,πάντως,μήν ξεχνάμε οτι καί τά τρία Οπλα είναι στρατός,καί στον στρατό η ιεραρχία παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ'ότι σέ μιά εμπορική εταιρεία καί επηρεάζει σέ μεγαλύτερο βαθμό τήν εφαρμογή τού όποιου CRM.
 
Ωραία λοιπόν για να ..συνεισφέρω στη συζήτηση η απάντηση στην ερώτηση που ρωτάς και ξαναρωτάς είναι ΝΑΙ!
Φυσικά ο πυροσβεστήρας στα πλαίσια του crm είναι μεμονομένο γεγονός ακόμα και για την πολιτική αεροπορία.
Άλλο αν εσύ δεν το δέχεσαι επειδή ξέρεις καλύτερα τι γίνεται στην ΠΑ. Για τα υπόλοιπα αστειεύομαι φυσικά.

Υ.Γ. Καλό είναι να ξέρεις που είναι ο πυροσβεστήρας, γιατί όταν θα τον χρειαστείς είτε για φωτιά είτε για crm θα είσαι σε κατάσταση emergency!
 
Top