Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Απο τη στιγμη που ανηκουν στο Ελληνικο Δημόσιο... θα τα πληρωνουμε εμεις τα Α340... (δε μας τα δινουν για καμια πτηση αφου τα πληρωνουμε που τα πληρωνουμε?!?!?!??!)
 
Ο Βγενόπουλος έχει σκοπό να ομοιογενοποιήσει τον στόλο και να αντικαταστήσει τα Β737-400 που κοντεύουν 20ετία πλέον (από το 1991, 18 χρονών για την ακρίβεια). Τα Α340 είναι κατασκευής 1999/2000.

Το θέμα είναι ότι δεν τον συμφέρει να κόψει πτήσεις όπως της Νέας Υόρκης. Άρα τα Α340 παραμένουν ένα χρήσιμο εργαλείο. Σημειωτέον τα αεροπλάνα μεγάλων αποστάσεων, που κάνουν λιγότερα rotations και εκτίθενται λιγότερες φορές σε αυξομοιώσεις ατμοσφαιρικής πίεσης, που είναι η συνηθέστερη αιτία καταπόνησης ενός αεροσκάφους, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ένα αεροπλάνο που κάνει πολλές σύντομες πτήσεις.

Συνεπώς το κόβω για αντικατάσταση των Β737 με την οικογένεια του Α320, και τα Α340 να μένουν στον στόλο είτε με την παρούσα μορφή, είτε με εξαγορά και παραμονή ως ιδιόκτητα, ή ακόμα και με εξαγορά και κατόπιν sale & lease back με κάποια εταιρεία μισθώσεων. Άλλωστε τα Α340 με την οικογένεια του Α320 επιτρέπουν και cross-qualification.
 
Κατά την γνώμη μου,ο πιό βασικός λόγος που θά τά κρατήση (άν τά κρατήση) είναι οτι,εφ'όσον θέλει νά αποσύρη τά παλιά 737,τά 340 τού δίνουν την δυνατότητα νά πάρη καί 320 family,που θά μπορούν να δρομολογηθούν σχεδόν αμέσως μέ τά ήδη υπάρχοντα πληρώματα ΘΔ τών 340.Τό περί κύκλων καταπόνησης είναι σχετικό,γιατί και τώρα τά 340 κάνουν και μικρές διαδρομές (κάτι Παρίσια και Λονδίνα έχω ακούσει),οπότε είναι κάπως πιό "επιβαρυμένα" από άλλων εταιρειών που κάνουν μόνο long-haul.

Εχοντας λοιπόν καί τά 320 θά μπορέση νά "αποδεσμεύση" τά 340 από τίς μικρές αυτές διαδρομές και να ξανανοίξη π.χ. την Αυστραλία (που έχει μεγάλη Ελληνική κοινότητα) ή/καί την Ιαπωνία (πηγαινοέρχονται πολλοί ναυτικοί κλπ λόγω τών ναυπηγείων,λιμανιών αλλά καί διάφοροι επιχειρηματίες που έχουν παρε-δώσε μέ Ιαπωνικές ετειρείες).
 
Υποψιν βεβαια οτι και καποια διαδρομη στην Κινα απευθειας θα ηταν σκοπιμο να υπαρχει καθως αρκετες ελληνικες επιχειρησεις εχουν ανοιξει συνεργασιες με τους Κινεζους.
 
Από τη στιγμή που η Πάνθεον θα περάσει κατά 100% στην κατοχή του ομίλου MIG,δεν μπορεί να έχει το δικαίωμα χρήσης τους γιατί θα θεωρηθεί επιδότηση και οι αδίστακτοι "οχθροί" του παραμονεύουν στο πρώτο του παραπάτημα...
Το πιο λογικό εάν μέχρι τότε δε βρει κάτι αντίστοιχο,να τα νοικιάσει από δημόσιο στις τρέχουσες τιμές της αγοράς.
Το ποσό πάντως που θα διαθέσει,σίγουρα δε μπορεί να είναι ίσο με το ποσό που πληρώνει τώρα για το leasing τους το Ελληνικό δημόσιο.Αυτό είναι υπερβολικό και σίγουρα αποτελεί έναν από τους λόγους πού τα υπερατλαντικά δρομολόγια "μπαίνουν μέσα".Υποθέτω ότι θα τρώνε ακόμη αρκετές γενναιές πολιτικών και στελεχών από τις μίζες των αμαρτωλών συμβάσεων των 340 και όχι μόνο...Εντάξει απλή υπόθεση κάνω,συγνώμη!
 
Hastaroth":1gqs8e5s said:
Εχω την εντύπωση οτι έχει συνταξιοδοτηθεί και ο επίσης πρώην κυβερνήτης ΟΑ κος Μακαρίτης.



O Μακαριτης, εγινε στην κυριολεξια μακαριτης, πριν απο καμμια 15ρια χρονια. Καλος ανθρωπος, ευχαρης, με χιουμορ.
Και "εφυγε" την ημερα που ο γιος του εδινε εξετασεις για να μπει στην Εταιρια.
Ο γιος συνεχιζει, και ειναι κ2 στο 737/400. Καλο παιδι και καλος αεροπορος.
Αυτα για την ιστορια.
 
Και να ρωτήσω και κάτι ακόμα, οι περισσότεροι θα το γνωρίζετε φαντάζομαι: 10 χρόνια θεωρούνται μεγάλη ηλικία για τα A340? Θέλω να πω σε φθορά και σε σχέση με το τι κάνουν οι καλές εταιρίες του εξωτερικού με τα αεροσκάφη που διαθέτουν για υπερατλαντικά. Με βάση τη χρήση που τους έχει γίνει, τα Α340 θεωρούνται στη μέση ή στο τέλος του αξιοπρεπή χρόνου ζωής τους?
 
Μέ την "κοινή λογική" μου,λαμβάνοντας υπ'όψιν οτι τά συγκεκριμένα 340 έχουν κάνει κάπως περισσότερους "κύκλους" από άλλα τής ίδιας "παρτίδας" που έκαναν μόνο υπερατλαντικά στίς εταιρείες που τά έχουν,θά έλεγα οτι βρίσκονται στο "τέλος" τής μέσης (ή στην "αρχή" τού τέλους) τής ύπαρξής τους.Τό πόσο μέλλον έχουν ακόμα θά εξαρτηθή από το πώς θά χρησιμοποιούνται από εδώ καί πέρα.

Καί σαφώς εννοείται οτι το Δημόσιο δέν θά πή στόν Βγενό ότι "ά,εσείς πήρατε την ΟΑ κύριε Βγενόπουλε;Αρα εσείς θά τά δουλεύετε από εδώ και πέρα τά 340 που έχουμε στήν ιδιοκτησία μας..".Πιθανόν να γίνη όπως τά λέει ο Eagle1,δηλαδή ο Βγενό νά διαπραγματευτή μιά καλή τιμή ενοικίασής τους (όχι "συμβολική" δηλαδή,αλλά πραγματική) από το Δημόσιο,αλλά αυτό ενέχει τον κίνδυνο νά τά "φορτωθή" διά βίου καί όταν δέν θά τά θέλη να μήν μπορή να τά ξεφορτωθή (επειδή θά πρέπη να τά "ξαναφορτώση" στό Δημόσιο,το οποίο μετά θά χρειαστή να κάνη πλειοδοτικό διαγωνισμό γιά να τά ξεπουλήση καί δέν νομίζω οτι θα είναι εύκολο να βρεθή αγοραστής).Μπορεί επίσης να τά αγοράση ο ίδιος ο Βγενό (δηλαδή η ΟΑ) από τό Δημόσιο,οπότε όταν δέν θα τά χρειάζεται πιά,νά τά πουλήση -αλλά εκεί δέν θά χρειαστή διαγωνισμός,ο πρώτος που θά μπορή να διαθέση τά χρήματα που θα ζητήση η ΟΑ,θά τά πάρη (αρκεί βέβαια το ζητούμενο τίμημα να είναι λογικό και όχι ιπποποταμίσιο...).
 
Εταιρείες με Α340-300 στον Ευρωπαϊκό χώρο:

Lufthansa έχει 28 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 11.3 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 52996 -- M.O. κύκλων: 6839 -- Ώρες ανά κύκλο: 7.7
Στοιχεία παλαιότερου: 16 ετών ώρες: 72069 κύκλοι: 9874

Air France έχει 19 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 11.3 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 50693 -- M.O. κύκλων: 6660 -- Ώρες ανά κύκλο: 7.6
Στοιχεία παλαιότερου: 16 ετών ώρες: 68417 κύκλοι: 9524

Swiss έχει 15 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 8.3 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 37438 -- M.O. κύκλων: 4658 -- Ώρες ανά κύκλο: 8.0
Στοιχεία παλαιότερου: 13 ετών ώρες: 54516 κύκλοι: 6563

Iberia έχει 15 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 10.3 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 46217 -- M.O. κύκλων: 6095 -- Ώρες ανά κύκλο: 7.6
Στοιχεία παλαιότερου: 13 ετών ώρες: 55689 κύκλοι: 8419

Turkish Airlines έχει 9 α/φ Μ.Ο. ηλικίας: 12.1 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 53633 -- M.O. κύκλων: 7498 -- Ώρες ανά κύκλο: 7.2
Στοιχεία παλαιότερου: 16 ετών ώρες: 66727 κύκλοι: 7498

SAS έχει 7 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 7.6 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 37252 -- M.O. κύκλων: 4548 -- Ώρες ανά κύκλο: 8.2
Στοιχεία παλαιότερου: 8 ετών ώρες: 37876 κύκλοι: 5176

Finnair έχει 5 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 4.2 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 17876 -- M.O. κύκλων: 2112 -- Ώρες ανά κύκλο: 8.5
Στοιχεία παλαιότερου: 15 ετών ώρες: 64945 κύκλοι: 7895

Olympic έχει 4 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 10.0 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 38472 -- M.O. κύκλων: 6175 -- Ώρες ανά κύκλο: 6.2
Στοιχεία παλαιότερου:10 ετών ώρες: 41114 κύκλοι: 6592

TAP Air Portugal έχει 4 α/φ -- Μ.Ο. ηλικίας: 14.5 έτη -- Μ.Ο. ωρών: 65334 -- M.O. κύκλων: 10187 -- Ώρες ανά κύκλο: 6.4
Στοιχεία παλαιότερου: 15 ετών ώρες: 65190 κύκλοι: 10213
 
Δύσκολο μου φαίνεται να μην τα προτιμήσει -τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια της εταιρείας...
Από το Δημόσιο μπορεί να τα νοικιάσει ή να τα αγοράσει κατά πάσα πιθανότητα σε καλή τιμή, δεν είναι ιδιαίτερα παλιά, δεν έχουν εμφανίσει προβλήματα και με μια ανακαίνιση στο "ξενοδοχειακό" τους (αναβάθμιση της πρώτης και φρεσκάρισμα της οικονομικής) θα φαίνονται σαν καινούρια στους επιβάτες. Επομένως, δεν βλέπω το λόγο να προτιμήσει το κόστος και την αναστάτωση σε πληρώματα, βάση κλπ για να κάνει αλλαγή τώρα, ιδιαίτερα όταν το μειονέκτημα της εταιρείας στα μεσαίων αποστάσεων αεροσκάφη απαιτεί πολύ πιο άμεση αντιμετώπιση.
 
Top