Περιφερειακές πτήσεις εσωτερικού - πιθανοί συνδυασμοι?

  • Thread starter Thread starter YCNZ
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οι γραμμές που θα έβλεπα σαν βιώσιμες / πιο πιθανές θα ήταν ίσως (έστω και σε εποχικό επίπεδο)

Κέρκυρα προς Αιγαίο / Κρήτη / Δωδεκάνησα, ίσως Χιο/Μυτιλήνη/Καβάλα
Πάτρα / Άραξος / Άκτιο προς Καβάλα / Αλεξανδρούπολη / Ρόδο / Κρήτη
Λάρισα / Ιωάννινα / Αγχίαλος προς Κρήτη κ Χίο / Σάμο / Μυτιλήνη

Γιατί δηλαδή να μην συνδέεται η Αλεξανδρούπολη ή η Ρόδος με την Πελοπόννησο? Μόνο οι αδειούχοι φαντάροι φτάνουν για 3 πτήσεις την εβδομάδα.

Εκτός αν υπάρχει 'οδηγία' ώστε το αεροδρόμιο της Αθήνας να αποκτά έτσι επιβατική κίνηση.

Το οτι κάποιοι δεν βλέπουν αγορά για τέτοιες πτήσεις αυτη την στιγμη είναι πιθανόν, αλλά μια δοκιμή, έστω και αποτυχημένη, είναι 1000 φορές καλύτερη απο το να μην κάνει κανείς τίποτε. Δηλαδη όταν η Ryanair άρχισε να πετάει απο την Ιρλανδία στο κάθε τελευταίο γαλλικό χωριό, υπήρχε η ανάγκη της σύνδεσης?
 
Μα αυτό ακριβώς είναι η ουσιαστική "αποκέντρωση". Σίγουρα ενδυναμώνει την περιφέρεια, η ύπαρξη συνδέσεων, καθώς όλοι δεν πρέπει να πάνε στην Αθήνα να κάνουν τις δουλειές τους ή ακόμα και να μείνουνε. Ειδικά οι νέοι άνθρωποι...
Επίσης μεγάλα αεροδρόμια, με πτήσεις εξωτερικού γίνονται αν θέλετε "hubs°, τροφοδοτούν και τροφοδοτούντε από τα μικρότερα περιφερειακά με αποτέλεσμα την οικονομία στην τσέπη μας και τις περισσότερες επιλογές.
Τώρα η επιλογή είναι ουσιαστικά μια και ακριβή!
Όσο για κάποιο φίλο που έγραψε για τη Λάρισα, συμφωνώ ότι το μέλλον είναι οι γρήγοροι σιδηρόδρομοι, και οι ασφαλείς και γρήγοροι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας. Έτσι είναι σε όλη την Ευρώπη, δεν έχει νόημα να "φυτεύεις" αεροδρόμια κάθε 100 χλμ και να είναι όλα παρακμειακά, και με μηδαμινή κίνηση.
Τέλος ήθελα να σας πώ, αν και λίγο οφ (σκέφτομαι να ανοίξω καινούριο τόπικ), ότι έχω φίλο επαγγελματία ο οποίος λόγω μη ύπαρξης ικανοποιητικών συνδέσεων με το νησί του, τη Σάμο, αναγκάστηκε να μετακομίσει που αλλού? Αθήνα... :wall:
 
YCNZ":1343l4oc said:
Δηλαδη όταν η Ryanair άρχισε να πετάει απο την Ιρλανδία στο κάθε τελευταίο γαλλικό χωριό, υπήρχε η ανάγκη της σύνδεσης?
YCNZ αναφέρεις τη Ryanair, που διαθέτει θέσεις με τις γνωστές τιμές της και τραβάει και νέο (δεν εννοώ ηλικιακά) κοινό σε τέτοιες περιφερειακές συνδέσεις. Αν δούμε τις τιμές της Sky Express που αναφέρθηκε, καταλαβαίνουμε αμέσως ότι δεν κάνει σε καμία περίπτωση το ίδιο. Ιδίως όταν το KLX-HER-KLX χρεώνεται...218 ευρώ μέσα στο καταχείμωνο!!!

Γενικώς, πάντως, πιστεύω ότι θα ήταν πάρα πολύ ωραίο να βλέπαμε περισσότερα παραδείγματα τέτοιων δρομολογίων στην Ελλάδα, αρκεί το σκεπτικό πίσω από το καθένα να είναι σοβαρό.



Υ.Γ. Αναρωτιέμαι τι πληρότητες να έχει άραγε το δρομολόγιο Άκτιο-Πρέβεζα...
 
Πτησεις αυτες κυριως μεταξυ νησιων ειναι παρα πολυ ενδιαφερουσες. Στην Ισπανια για παραδειγμα στις Βαλεαριδες αλλα κυριως στα Καναρια Νησια τετοιες πτησεις ειναι κατι απολυτα καθημερινο,αλλα φυσικα μιλαμε για μια χωρα πολυ προηγμενη και τουριστικα και αεροπορικα σε σχεση με εμας.
Ξαναειπωθηκε το θεμα αξιοποιησης αεροδρομιων στη Θεσσαλια. Η αποσταση του Βολου και της Λαρισας δεν ειναι ιδιαιτερα μικρη. Ενα αεροπλανο απο Αθηνα για Βολο θα κανει μια πτηση περιπου 25 λεπτων οσο δηλαδη και η Μυκονος.
Η αιτια ειναι οτι σε αυτες πολεις λογω αγροτικου κυριως πληθυσμου δεν υπαρχει καμια αεροπορικη παιδεια και επομενως θα προτιμησουν να πηγαινουν 3-4 ωρες με ΚΤΕΛ και αντε Intercity που δεν ειναι καθολου φτηνο για αυτο που προσφερει παρα με αεροπλανο.Αυτος ειναι και ο λογος που καταργηθηκε το Αθηνα - Καλαματα και φυσικα η μεγαλη επιφυλακτικοτητα αεροπορικων εταιριων να συνδεσουν τη Ν.Αγχιαλο το μοναδικο αεροδρομιο που θεωρειται πολιτικο στη Θεσσαλια, ακομα και με το εξωτερικο.Η ιδια αιτια αφορα Κοζανη και Καστορια που απεχουν ακομα περισσοτερο απο την Αθηνα.Χειροτερα τα πραγματα στη Δυτικη Ελλαδα οπου το Ακτιο μετα βιας μπορει να αντεξει 3 εβδομαδιαιες πτησεις τη στιγμη που η μονη δημοσια συγκοινωνια ειναι το ΚΤΕΛ με διαρκεια απο 5 ωρες και πανω.
 
jetflight":3kt8dqiv said:
Αυτος ειναι και ο λογος που καταργηθηκε το Αθηνα - Καλαματα

Μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά πιο γρήγορα πας στην Καλαμάτα με ΙΧ παρά με αεροπλάνο.
Συγκεκριμένα:
- πτήση: περίπου 25 λεπτά
- check in: 60 λεπτά νωρίτερα
- απόσταση του LGAV από την Αθήνα: 60 λεπτά (περίπου)
- αποβίβαση/παραλαβή αποσκευών: 15 λεπτά (περίπου)
- απόσταση αεροδρομίου (Μεσσήνη) από την πόλη της Καλαμάτας: 15 λεπτά περίπου (χωρίς κίνηση)

Σύνολο: 2 ώρες και 55 λεπτά (σε κανονικές συνθήκες).

Απαιτούμενος χρόνος με ΙΧ: κάτι λιγότερο από 3 ώρες (σε κανονικές συνθήκες).

Μήπως τελικά το να συνδέονται "όλες" οι πόλεις μεταξύ τους είναι υπερβολή?
 
Το ATH-KLX καταργήθηκε γιατί η διαδρομή με αυτοκίνητο έπεσε κάτω από τις 3 ώρες και όχι γιατί οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ή δεν έχουν αεροπορική παιδεία. Προσθέστε σε αυτό το γεγονός ότι η πτήση είχε μόνιμες καθυστερήσεις το καλοκαίρι (ήταν απογευματινή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το on-time performance σε high season πτήσεις ΟΑ με ATR...) και θα καταλάβετε τη δικαιολογημένη γκρίνια των επιβατών (Ελλήνων και ξένων) κάθε φορά σε αυτή την πτήση! Ενδεικτικά θα σας πω ότι το καλοκαίρι του 2000 οι πτήσεις είχαν τέτοιες λίστες αναμονής που σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα ATR-42 έγιναν ATR-72 (κι αυτά γεμάτα!). Την αμέσως επόμενη χρονιά, και τα 42άρια ήταν μισοάδεια... ακόμη κι αν το εισιτήριο ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα (σταθερά γύρω στα 65 ευρώ με επιστροφή σε full Economy). Αυτά από προσωπική εμπειρία.

Το συγκεκριμένο δρομολόγιο, λοιπόν, δεν είναι ενδεικτικό καλής περίπτωσης περιφερειακής πτήσης εσωτερικού. Με τέτοιες συνθήκες ήταν αδύνατο να το προτιμήσει ο κόσμος. Άλλωστε, ο τοπικός τύπος αφιερώνει πρωτοσέλιδα σε εγκαίνια νέων πτήσεων από KLX (προς HER ή SKG ή προς εξωτερικό που είχαν ανακοινωθεί πέρσι), ακριβώς γιατί ο κόσμος θέλει το αεροπλάνο ως μέσο! Αυτό φαίνεται και από τις πληρότητες του SKG-KLX. Αρκεί η πτήση με αεροπλάνο να του προσφέρει κάποιο όφελος!

Θέλω λοιπόν να πω ότι αν είναι να ανοίξουν νέες περιφερειακές πτήσεις, πρέπει να λαμβάνονται διάφοροι παράγοντες υπόψη και εκτός του πληθυσμού των προς σύνδεση πόλεων ή της εξοικείωσής τους με το συγκεκριμένο μέσο. Υπό κάποιες συνθήκες και η τελευταία καλλιεργείται εύκολα.
 
Όσον αφορά την Ryanair, sυμφωνώ...κυρίως αναφερόμουν στην 'ανάγκη σύνδεσης', δηλ. στην νοοτροπία του 'τι δουλειά έχει κάποιος από την Κρήτη να πάει κατευθείαν στα Γιάννενα;;'...Εγώ πάντως πιστεύω οτι αν υπήρχε η πτήση, κ φυσικά με 'λογική' χρέωση, πολλοί θα έκαναν το ταξιδάκι..

'Οσον αφορά το 'να συνδέονται όλες οι πόλεις μεταξύ τους', συμφωνώ επίσης οτι δεν είναι εφικτό, κυρίως και λόγω απόστασης, αλλά παραδείγματα όπως Άραξος - Αλεξανδρούπολη, Ρόδος - Αγχίαλος και Ιωάννινα - Ηράκλειο θα μπορούσαν να σταθούν αξιοπρεπώς...
 
Το επιχειρημα της δηθεν μικρης αποστασης δεν στεκει. Τοτε και η Μυκονος με 3 ωρες με συχρονο πλοιο δεν χρειαζεται αεροπλανο αφου συμφωνα με την λογικη αυτη αν βαλει κανεις το Check in ktl το ιδιο θα κανει.
Στην Ιταλια η Ναπολη με τη Ρωμη η η Πιζα με τη Ρωμη δεν θα επρεπε να εχουν αεροπορικη συνδεση 25 λεπτων γιατι με το τρενο η το αυτοκινητο ειναι καλυτερα να πας 3-4! ωρες.
Δυστυχως υπαρχει διαφορα.
Στις ιταλικες πολεις που ανεφερα υπαρχουν 2 στοιχεια που δυστυχως δεν υπαρχουν στις ανιστοιχες ελληνικες:
1) Αεροπορικη Παιδεια
2)Τουρισμος
Και 1 τεραστια αποδειξη του 1 στοιχειου ειναι οτι αυτη τη στιγμη στην Ισπανια υπαρχει τρενο που κανει τη διαδρομη Μαδριτη Βαρκελωνη σε 2,5! ωρες. Οι πτησεις ειναι 40 την ημερα!
Βεβαια Μαδριτη, Βαρκελωνη Πιζα κτλ τις ξερουν ολοι. Το βολο και κυριως τη Λαρισα ποιοι;Κανενας.
Η Θεσσαλονικη και αν εγω πηγαινω σε 4,5 ωρες Αθηνα γιατι τοτε πετανε περιπου 18-20 πτησεις την ημερα; απο τις οποιες μονο οι 3-4 πανε Γερμανια.Φταινε και τα χαμηλα εισοδηματα της χωρας μας ,αλλα οταν βλεπω την Πολωνια και τη Ρουμανια να ειναι πιο εξελιγμενες στο εσωτερικο τους δυκτιο απο εμας αυτο καταρριπτεται.
 
jetflight":1whdo95f said:
Στις ιταλικες πολεις που ανεφερα υπαρχουν 2 στοιχεια που δυστυχως δεν υπαρχουν στις ανιστοιχες ελληνικες:
1) Αεροπορικη Παιδεια
2)Τουρισμος
Εγώ θα συμπλήρωνα και ένα τρίτο ίσως σπουδαιότερο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ

jetflight":1whdo95f said:
Φταινε και τα χαμηλα εισοδηματα της χωρας μας ,αλλα οταν βλεπω την Πολωνια και τη Ρουμανια να ειναι πιο εξελιγμενες στο εσωτερικο τους δυκτιο απο εμας αυτο καταρριπτεται.
Και πάλι θα μιλήσω για τον πληθυσμό, την έκταση αλλά και τους οικονομικούς μετανάστες που αναγκάζονται να ταξιδεύουν...
 
Βολος και Λαρισα εχουν πολυ μεγαλο πληθυσμο. Αν ηταν θα ελεγα αλλες μικροτερες πολεις.
Εξαλλου δεν μιλησα να εχουν εναν μεγαλο αριθμο οπως η Θεσσαλονικη.Μια πολη κοντα 300.000 κατοικων ειναι απαραδεκτο να μην μπορει να γεμισει 1 καθημερινη πτηση με το κεντρο μιας χωρας.
Δεν ειπα να εχει 20 ας εχει 2-3 δηλαδη πρεπει να ειναι νησι για να εχει αεροπλανο?
Ωραια εαν εξαιρεσεις τα παγορευτικα και το πλοιο μπορουμε να το παρομοιασουμε με τις ωρες που κανει το ΚΤΕΛ , και ειναι και πιο ανετο εαν ειναι καινουργιο η εχεις καμπινα.
Ειναι θεμα νοοτροπιας. Οι αγροτες δεν ξερουν η φοβουνται να ταξιδεψουν.
Για τις 2 υποτιθεται χαμηλοτερων εισοδηματων χωρες της Ε.Ε οι οποιες εχουν κατα πολυ πιο εξελιγμενο εσωτερικο αεροπορικο δυκτιο απο την Ελλαδα, δεν ταξιδευουν μεταναστες απο πολη σε πολη. Αυτο ισχυει για τις πτησεις εξωτερικου των χωρων αυτων.
Το ιδιο ισχυει και στην περιπτωση της Καλαματας και το εαν το δρομολογιο με τη Θεσσαλονικη ειναι οντως δημοφιλες θα φανει εαν φυγει απο το καθεστως των επιδοτουμενων γραμμων με τιμες που θα ξεπερνουν συνηθως τα 100Ε,αλλα με περισσοτερες πτησεις.
Φιλος μου φοιτητης στο ΤΕΙ της Καλαματας που ταξιδευε επειδη δεν του αρεσε το ΚΤΕΛ και το τρενο μου ελεγε οτι το AT4 των ΟΑ ηταν με 2-3 ατομα! Τι να κανει η ΟΑ? Η Πρεβεζα κουτσοδερνει και απεχει περιπου 5 ωρες μονο με ΚΤΕΛ χωρις τρενο!Αυτα τα χαλια μονο στην Ελλαδα! υπαρχουν και οχι σε μια προηγμενη χωρα της Ε.Ε που εχει πολλα αεροδρομια στο εσωτερικο της.
Η Πιζα ειναι το 1/3 της Λαρισας σε πληθυσμο. Για ποιο πληθυσμο μιλαμε. Οι ανθρωποι παιρνουν αεροπλανο οσοι θελουν πανε 25 λεπτα και οχι 3-4 ωρες στη Ρωμη και το Μιλανο συν ο τουρισμος.
Θα συγκρινουμε τα 25-30 λεπτα με τις 3 ωρες περιπου με το αυτοκινητο απο Καλαματα για Αθηνα; Ολοκληρη Θεσσαλια και Πελοπονησος και δεν εχουν τιποτα!Τα τσαρτερ ειναι αλλη δουλεια.
 
Top