Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
CDG (δεν ξέρω αν χρησιμοποιούνται και οι 4), ATL, DEN μου έρχονται πρόχειρα.
 
Σου παραθέτω την απάντηση από το βιβλίο "The jet engine" της Rolls Royce.

Ωραίο βιβλίο :great: Υπάρχει κάπου να το προμηθευτούμε?
 
Να κάνω κι εγώ την ερώτηση μου: Έχω δει πυροσβεστικά αεροσκάφη να απογειώνονται από τον ίδιο διάδρομο ξεκινώντας μαζί έχοντας μόνο μικρή απόσταση το ένα με το άλλο (200-300 μέτρα;)
Δεν δημιουργείται wake turbulence που να μπορεί να επηρεάσει το πίσω αεροσκάφος;
 
Για τον ίδιο λόγο που α/φη σε closed formation flying δεν επηρεάζονται.

Για αυτήν την συζήτηση θα χωρίσω τον σχετικό αέρα που έχει περάσει από το αεροσκάφος και έχει επηρεαστεί από αυτό, σε δυο κατηγορίες. Το Downdraft που είναι ωφέλιμο και τα wingtip vortices που δεν είναι. Να σημειώσω ότι παρόμοια vortices με τα wing tip σχηματίζονται και στις γωνιές των κατεβασμένων flaps.

Το Downdraft κινείται προς τα πίσω και κάτω του α/φους έως και χίλια πόδια προς κάτω και είναι πιο έντονο μέσα στην αντίστοιχη απόσταση του wing span του συγκεκριμένου α/φους.

Τα wing tip vortices επίσης κινούνται προς τα κάτω μέχρι 1000 πόδια περίπου και προς τα έξω με 5kt περίπου την ώρα μέχρι να εξασθενίσουν.
Εαν το πίσω απογειωθεί πιο μπροστά από το σημείο στο διάδρομο που σηκώθηκε το πρώτο δεν θα πιαστεί μέσα στα vortices, η εάν υπάρχει πλευρικός άνεμος πάνω από 5kt, τότε εάν απογειωθεί λίγο πιο μέσα στον άνεμο, πάλι δεν θα ενοχληθεί. Είναι οπως και στους σχηματισμούς, πετάνε με κατάλληλο τρόπο ώστε να μην ενοχλούνται τα πίσω από τα wakes των μπροστά. Είναι προβλέψιμη η συμπεριφορά τους, οπότε και εφικτό, ακόμα και στην απογείωση.
 
Το μέγιστο ύψος πτήσης είναι τα 41.000 πόδια;

Αν ναι τότε πρώτη φορά βλέπω α/φ να το ξεπερνά. Και αυτό είναι το 380.

42.000 ft by Koutsoyiannis George, on Flickr
 
Νομίζω λέει 43000...
 
Ναι έκανα λάθος . 43000 πόδια.
Πολλά δεν είναι;;
 
Ενδιαφερον... Απο Wikipedia το παρακατω, παντως δεν λεει τπτ για EASA και προσωπικα εχω πεταξει με 737 NG στα 41000 ποδια (και αυτο exception?)

Aircraft manufacturers can apply for a relaxation of this rule if the circumstances warrant it. In 2004, Airbus acquired an FAA exemption to allow the cabin altitude of the A380 to reach 43,000 ft (13,000 m) in the event of a decompression incident and to exceed 40,000 ft (12,000 m) feet for one minute. This allows the A380 to operate at a higher altitude than other newly designed civilian aircraft.

Για αυτο και στα νεα ιδιωτικα jet που πετανε εως 51000 ποδια μπορει να δειτε τον εναν απο τους δυο κυβερνητες να φοραει μασκα οξυγονου.
 
Top