Για τον ίδιο λόγο που α/φη σε closed formation flying δεν επηρεάζονται.
Για αυτήν την συζήτηση θα χωρίσω τον σχετικό αέρα που έχει περάσει από το αεροσκάφος και έχει επηρεαστεί από αυτό, σε δυο κατηγορίες. Το Downdraft που είναι ωφέλιμο και τα wingtip vortices που δεν είναι. Να σημειώσω ότι παρόμοια vortices με τα wing tip σχηματίζονται και στις γωνιές των κατεβασμένων flaps.
Το Downdraft κινείται προς τα πίσω και κάτω του α/φους έως και χίλια πόδια προς κάτω και είναι πιο έντονο μέσα στην αντίστοιχη απόσταση του wing span του συγκεκριμένου α/φους.
Τα wing tip vortices επίσης κινούνται προς τα κάτω μέχρι 1000 πόδια περίπου και προς τα έξω με 5kt περίπου την ώρα μέχρι να εξασθενίσουν.
Εαν το πίσω απογειωθεί πιο μπροστά από το σημείο στο διάδρομο που σηκώθηκε το πρώτο δεν θα πιαστεί μέσα στα vortices, η εάν υπάρχει πλευρικός άνεμος πάνω από 5kt, τότε εάν απογειωθεί λίγο πιο μέσα στον άνεμο, πάλι δεν θα ενοχληθεί. Είναι οπως και στους σχηματισμούς, πετάνε με κατάλληλο τρόπο ώστε να μην ενοχλούνται τα πίσω από τα wakes των μπροστά. Είναι προβλέψιμη η συμπεριφορά τους, οπότε και εφικτό, ακόμα και στην απογείωση.