OA vs LAN: μια απρόσμενη σύγκριση

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ
Olympic Airlines vs LAN Chile Ως μέλη του μεγαλύτερου και πληρέστερου ελληνικού forum πολιτικής αεροπορίας, πετάξαμε, δοκιμάσαμε και σας μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας από μια σύγκριση πρωτοποριακή για τα δεδομένα του ελληνικού internet (γιατί εμείς κάνουμε ρεπορτάζ!). Δέστε τις ζώνες σας, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε το!

Μέρος Α': ATH-FRA, OA165 (STD 08:15, STA: 10:25), DEC2004, B734 SX-BMC "City of Alexandroupolis"
Το καλό με τη συγκεκριμένη πτήση των ΟΑ είναι ότι βρίσκεται σε ώρα που δεν υπάρχει ακόμα ο πρωινός συνωστισμός από το κύμα αναχωρήσεων των 9π.μ. για Ευρώπη. Οπότε, το check-in κατά τις 7 το πρωί έγινε σχετικά γρήγορα και οι θέσεις 06Α/Β/C που είχα προκρατήσει μας περίμεναν κανονικά. Η επιβίβαση άρχισε on-time στις 07:45 από την Β22 και το λεωφορειάκι μάς οδήγησε στο -BMC. Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιαστήκαμε, μέχρι που μπήκαμε στο εσωτερικό του. Η κυρία ηγουμένη φιλικότατη και χαμογελαστή, η πληρότητα γύρω στο 50% (δηλαδή για μας μια άνετη πτήση) με δύο επιβάτες στην Olympian Executive, ενώ η σειρά 6 ήταν εφοδιασμένη με καθίσματα Business Class. Άνετο μαξιλαράκι για το κεφάλι, δερμάτινο προσθάγκωνο και το seat pitch άάάάάνετο.

Καλωσόρισμα, επίδειξη σωστικών μέσων κ.τ.λ. γνωστά, 08:30 το push-back, 08:40 η απογείωση από τον 03R του τιμημένου hub. Για τις λεπτομέρειες της διαδρομής θα σας διαφωτίσει ο κ. captainjumbo (ήταν η ειδικότητά του για αυτό το σκέλος), ενώ την εξωπαραθυριακή φωτογράφηση ανέλαβε ο κ. jerry. Θα χαρούν να απαντήσουν σε όλες τις σχετικές ερωτήσεις σας.

Εγώ θα σας μιλήσω για το (κρύο) γεύμα της πτήσης (ίδιομε αυτό του co-member alexander πριν λίγες μέρες, από τον οποίο δανείζομαι τη φωτο). Μια φέτα μαύρο ψωμί με τυροσαλάτα, ζαμπόν και δύο φέτες τυριού, μια λιαστή ντομάτα και δύο κομματάκια (κρύου) κοτόπουλου σχάρας, μπροκολάκι και αγκιναρίτσα, συνοδευόμενα από το ψωμάκι που βλέπετε στο σελοφάν, τετηγμένο τυράκι, βουτυράκι Lurpak, το muffin σοκολάτας με γέμισης κρέμας και μια μαρμελαδίτσα "δώρο του κηπουρού" ("Farmer's Gift" σε ελεύθερη απόδοση. Touching θα έλεγα...). Τα μαχαιροπήρουνα πλαστικά (σε αντίθεση με τη φωτο του πιο τυχερού alexander), αλλά το προσφερόμενο κρουασάν ήταν το μόνο πράγμα ικανό να ζεστάνει το παγωμένο στομάχι μας εκείνο το κρύο πρωινό. Εκτός από το τσάι-tea-τσάι-tea και τον καφέ βέβαια. Την πορτοκαλάδα δεν τη διάλεγες, την έπαιρνες έτσι κι αλλιώς χωρίς να μπορείς να κάνεις και διαφορετικά. Συνολικά, ούτε κρύο ούτε ζέστη το breakfast, με δεδομένο ότι περιμέναμε ζεστό φαγητό (δε φταίμε εμείς, η Ολυμπιακή που μας έχει καλομάθει :D ).

Εν πάσει περιπτώσει, φαγητό ήταν και τέλειωσε και έμεναν ακόμη δύο ώρες μέχρι την προγραμματισμένη άφιξη, οπότε ως δαιμόνιοι ρεπόρτερς που δουλεύουμε πριν από σας για σας ( θυμάστε τον Πίκο Απίκο; ), είπαμε να περάσουμε την ώρα μας παραγωγικά: φωτογραφίζοντας! Λίγο το seat pitch, λίγο την "αμαρτωλή σειρά των 734" και λίγο την καμπίνα γενικότερα... Και βέβαια, ακολούθησε και η συνηθισμένη κουβεντούλα με το πλήρωμα. Κάπου εκεί ξεδιαλύνθηκε και το μυστήριο του κρύου φαγητού. Ας όψεται η έλλειψη αρκετών φούρνων στο -BMC. Μόνο κρύα πιάτα σερβίρονται στο εν λόγω... Ελλείψει άλλου IFE, βρεθήκαμε επίσης να μελετάμε διεξοδικά τις οδηγίες ασφαλείας του αεροσκάφους της Olympic Airlines (έτσι έγραφε και το safety card) και σιγά σιγά ήρθε η ώρα της επιστροφής στο έδαφος.

Από τα 34.000 πόδια άρχισε η πορεία προς τον 07R της Φρανκφούρτης, με το αεροδρόμιο να βρίσκεται στην αρχή μπροστά και δεξιά μας. Το περάσαμε κατευθυνόμενοι βορειοδυτικά και στη συνέχεια με δεξιά στροφή ευθυγραμμιστήκαμε με το διάδρομο (για την πυξίδα που έχω πάντα μαζί μου εν πτήσει δε σας έχω ξαναμιλήσει, ε; ). Touch down ακριβώς στις 10:15 και άφιξη στο gate B2στις 10:22, 3' νωρίτερα του προγραμματισμένου δηλαδή.

Συνολικά, μια άνετη πτήση, με εξαιρετικό καιρό στη διαδρομή, φιλικό πλήρωμα (ακόμη και με τον πανταχού παρόντα Έλληνα επιβάτη που θέλει οπωσδήποτε να ανοίξει το κινητό του εν πτήσει :evil: ), αεροσκάφος σε καλή κατάσταση και στην ώρα του.

Το επιπλέον στοιχείο που έδωσε μια πιο ενδιαφέρουσα νότα στο ταξίδι ήταν η παρουσία του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη της ΟΑ165. Από τη σύντομη κουβέντα που είχαμε μαζί τους στο έδαφος, φάνηκαν άνθρωποι με γνήσιο ενδιαφέρον για την αεροπορία, έμπειροι και καλοί συνεργάτες (αυτό φάνηκε και από την ανακοίνωση του captain εν πτήσει, όπου ανέφερε και το όνομα του συγκυβερνήτη, κάτι που δε συνηθίζεται, αν και ακούγεται πολύ όμορφα). Οφείλουμε να τους ευχαριστήσουμε για την καλή τους διάθεση, γιατί όλοι ξέρουμε ότι μια πτήση χωρίς το απαραίτητο...interaction με το πλήρωμα φαίνεται μάλλον..."αποστειρωμένη" και εκείνοι όχι απλώς έδειξαν ότι αυτό το καταλαβαίνουν, αλλά τους έβγαινε και απολύτως φυσικά. Απλώς, μπράβο και στους δύο!

Η συνέχεια έπεται λίαν συντόμως!
 
Αναμένουμε αγωνιωδώς την συνέχεια, αγαπητέ...τα της ΟΑ λίγο-πολύ είναι γνωστά...! (έτσι να διαβάσουμε με λεπτομέρεια τί χάσαμε... :cry: )
 
Μπορεί κανείς να προκρατήσει συγκεκριμένες θέσεις στις ευρωπαικές πτήσεις; Τηλεφωνικά υποθέτω;
George":38dmkkeh said:
...και οι θέσεις 06Α/Β/C που είχα προκρατήσει μας περίμεναν κανονικά.
 
SK":3bapjf5s said:
Μπορεί κανείς να προκρατήσει συγκεκριμένες θέσεις στις ευρωπαικές πτήσεις; Τηλεφωνικά υποθέτω;
Τυπικά νομίζω ότι γίνεται μόνο για κατόχους της κάρτας ICARUS και business, αλλά ουσιαστικά ο καθένας "ψαγμένος" επιβάτης μπορεί. π.χ. εμένα ποτέ δε μου έχουν αρνηθεί θέση, είτε κατά την στιγμή της κράτησης, είτε αργότερα τηλεφωνικά...και φυσικά μέχρι τώρα ποτέ δεν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα κατά το check-in
 
Σας υπόσχομαι λεπτομερέστατο report για τη LAN πολύ σύντομα! Βρίσκεται στα σκαριά.

Στα μέλη του Icarus δεν αρνούνται ποτέ προκράτηση θέσης τηλεφωνικά. Στους υπόλοιπους επιβάτες Οικονομικής συνήθως γίνεται, εκτός αν τύχει κανείς σε υπερβολικά τυπικό υπάλληλο (αν και οι ΟΑ το αναφέρουν σαφώς στις διαφημίσεις τους π.χ. στο timetable ότι η προκράτηση θέσης γίνεται και στην Οικονομική...). Εγώ, όμως, είμαι μέλος στο FFP έτσι κι αλλιώς.
 
Xmmm agapite mas george...
H ptisi OA165 kalista 8a borouse na xaraktiristei ws kai i pio "kauti" ptisi pou exw kanei...Ekei gurw sto eikosalepto misawro arxisan ta vgainoun ta prwta pullover, ta prwta poukamisa, oi prwtes zaketes, ola ta prwta genikws... :lol: ... Oi atmoi prepei sigoura na itan oratoi sta parapleonda aeroplana. i andidrasi tis igoumenis otan bike stin kabina itan monadiki. (Fandasteite to me xaritwmenia...) "kale edw mesa exei zesti...ouf..". To fagito borei na itan kruo, alla pistepste mas, emeis axnizame... :lol: Sto pisw meros de, epikratouse sxedon poliki 8ermokrasia (upervoles :roll: ). Afou episkeutikame ta pisw diamerismata gia na min eksatmistoume...
H ptisi borei na xaraktiristei kai ws i tuxeri ptisi enos gnwstou melous mas. "Espase to podi tou" pou 8a legan kai oi filoi agglosaksones... :lol: Ande...
H kinisi panw apo FRA aperigrapti apo to pagwmeno tzmi tou -BMC...Oi mixanes sto full (an8rwpwn kai pragmatwn) kai noerws metragame anapoda...100- 50 - 40 -30 -20 - 10-5--bup bup 07R kai i Evergreen me to palio skari tis na xanetai dipla mas.
To taxi argo kai ka8olou vasanistiko...
To gate B2 mia apolausi eligmwn (slalom)...
O apoxairetismos sto deck tou T1 8ermotatos kai egardiotatos...
...kai ta xamogela na diagrafondai mexri tis xwristres... gia mia uperoxi kai kauti ptisi.

See u soon on board the CC-CZT, B763 LAN (new colours)
 
Και αφού ο captainjumbo σας μίλησε για το πώς μπορεί κάποιος να κάνει σάουνα στο -BMC πηγαίνοντας από το καυτό μπροστινό μέρος της καμπίνας στο πιο δροσερό πίσω, για την...παράξενη πορεία μας μέχρι το gate, το Β747-100 της Evergreen κ.τ.λ. μπορώ να πω ότι το πρώτο μέρος του report ολοκληρώθηκε. Πάμε στη συνέχεια, λοιπόν.

Μέρος Β': FRA-MAD, LA6705 (STD 19:40, STA: 22:15), DEC2004, B763 CC-CZT
Μετά από αρκετές ώρες στο παγωμένο deck της Φρανκφούρτης (για τις αρετές του οποίου έχουμε ξαναμιλήσει) και γύρω στις 2,5 ώρες πριν την αναχώρηση, ξεκινήσαμε για το check-in, όπου είμασταν από τους πρώτους. Η -όχι και τόσο νέα- υπάλληλος ήταν απελπιστικά αργή, μάλλον καθόλου εξοικειωμένη με το e-ticket που είχαμε και έκανε 15 λεπτά μέχρι να μας...τακτοποιήσει. Και είμασταν μόνο με χειραποσκευές... Ήταν άνθρωπος που μπορούσε να χαμογελάσει και να σε μαστιγώσει με την ίδια ευκολία. Δε νομίζω ότι περιγράφεται αλλιώς η συμπεριφορά της... Εν πάσει περιπτώσει, αυτό ήταν το μόνο μελανό σημείο της πτήσης.

Ουρές στον έλεγχο διαβατηρίων (γιατί η LAN φεύγει από το τμήμα εκτός Schengen) και πάάάάάρα πολύ περπάτημα μέχρι το gate D13, όπου μας περίμενε το CC-CZT. Στο σημείο αυτό να σας πω ότι η πτήση γίνεται κανονικά με Α343 και μόνο εκείνη τη μέρα (και μερικές ακόμη του Δεκεμβρίου) έγινε με Β763 (και όχι με...757 όπως είπε η προαναφερθείσα αστεράτη υπάλληλος του check-in).

Η προγραμματισμένη για τις 18:50 επιβίβαση ξεκίνησε στις 19:10, ανάλογα με τη ζώνη που καθόταν ο καθένας. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι πρώτα έμπαιναν οι επιβάτες Business & First, μετά οι μπροστινοί της Οικονομικής και μετά οι υπόλοιποι, αντίθετα με ότι περίμενα (συνήθως μπαίνουν πρώτα οι πίσω, ώστε να μην εμποδίζουν τη διέλευση των υπολοίπων επιβατών που κάθονται μπροστά).

Η καμπίνα του Β767 ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και...σχεδόν γεμάτη, με την πρώτη θέση άδεια, αλλά όχι κακή πληρότητα στην Business Class (η φωτο αυτή είναι μετά το τέλος της πτήσης). Τα καθίσματα της Οικονομικήςαναπαυτικά, με ρυθμιζόμενο μαξιλαράκι για το κεφάλι και με καλό seat pitch και -το αγαπημένο μου- με προσωπικές οθόνες. Θέσεις 26A/C για τους κυρίους jerry & moderator και 27A/C για τους κυρίους captainjumbo & George, με τη συνοδεία απαλής μουσικής για το boarding.

Push-back με ελάχιστη καθυστέρηση στις 19:47, επίδειξη σωστικών μέσωναπό τις οθόνες (προσωπικές και κεντρικές), μεγάάάλο taxiing μέχρι τον 18 της Φρανκφούρτης και απογείωση στις 20:05.

Μετά από λίγο ενεργοποιήθηκε και το IFE, καλωσορίζοντάς μας εν πτήσει! Από τη μεγάλη γκάμα επιλογώνπου είχαμε, διάλεξα το airshow. Και ενώ βρισκόμασταν κοντά στη Ζυρίχη, άρχισαν να καταφτάνουν οι δίσκοι! Μεταλλικό μαχαιράκι προσεκτικά τυλιγμένο σε χαρτοπετσέτα, κρυστάλλινο ποτηράκι κρασιού και πορσελάνινο σκεύος για το φαγητό. Ξεχασμένες από άλλους "πολυτέλειες" δηλαδή... Κρύο πιάτο αλλαντικών και τυριών, ψωμάκι με βουτυράκι, κρέμα καραμελέ και σοκολατάκι για το τέλος, μαζί με τα αναγκαία ποτά, αλκοολούχα ή μη. Η ποσότητα όχι τεράστια, αλλά σε συνδυασμό με την ποιότητα ήταν ένα πολύ καλό γεύμα για τις 2,5 ώρες του ταξιδιού.

Αφότου οι δίσκοι εξαφανίστηκαν, οι ώρες κυλούσαν γρήγορα, ενώ ο κ. moderator παρακολουθούσε το "Terminal" μέσω του video on demand του IFE, εγώ βρήκα στο audio on demand ένα από τα CDs που ακούω πολύ τον τελευταίο καιρό και το καταευχαριστήθηκα, την ίδια στιγμή που άλλοι επιβάτες έπαιζαν μανιωδώς βιντεοπαιχνίδιακαι άλλοι...κοιμούνταν.

Κάπως έτσι φτάσαμε κοντά στα Πυρηναία και μετά από μια βόλτα στο πίσω τμήμα του 767 ανακαλύψαμε τόσο το πραγματικά τεράστιο galley του αεροσκάφους, όσο και...μερικές λεπτομέρειες από αυτές που κάνουν τη διαφορά.

Η πτήση σε όλη τη διάρκειά της ήταν εξαιρετικά καλή από πλευράς καιρού και μετά από ακριβώς δύο ώρες στον αέρα, το touch-down στον 33L του Barajas ήρθε ακριβώς στις 22:05.

Μετά από αρκετή τροχοδρόμηση, η στάθμευση σε remote stand δεν ήταν για μας ό,τι πιο βολικό. Παρόλα αυτά, και μετά την απαραίτητη φωτογράφηση της άδειας καμπίνας, ο captain (όχι ο ~jumbo) μάς έκανε τη χάρη στο πραγματικά τεράστιο πιλοτήριο του 767 να έχουμε μια σύντομη κουβεντούλα μαζί του. Και ενώ η κούρασή του ήταν εμφανής, είπαμε κι εμείς να μην τον ταλαιπωρούμε άλλο και κατευθυνθήκαμε προς το λεωφορειάκι...

Τι άλλο να πω για τη LAN; Εξαιρετικό πλήρωμα, πάντα χαμογελαστές και φιλικές, παρά τη σύντομη διάρκεια της πτήσης και το συνεχές service με φαγητό, ποτά και duty free. Και με πολύ καλή μνήμη, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια του trip report :wink:
 
..Na giati h LAN 8ewreitai makran h kalyterh etaireia sthn N. Amerikh
 
Συγχαρητήρια George...Είναι σαν να ζω το όνειρο ξανά! :( :)

Υπόσχομαι σύντομα φωτογραφικές παρεμβάσεις τόσο για την καυτή πτήση του BMC και του χιλιανού πτηνού... :2:
 
I can hardly wait for the rest of it
 
Top