Πρόσκληση για μεταφορικά δικαιώματα Ελλάδος - χωρών εκτός ΕΕ

  • Thread starter Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
aakunz":1fkhon8u said:
Να ρωτήσω κάτι ακόμα: το ότι έγινε η ανάθεση σημαίνει ότι έχει γίνει αποδοχή και από την αντίστοιχη ΥΠΑ της άλλης χώρας ή υπάρχει περίπτωση να "φάει πόρτα" κάποια από τις εταιρείες;

Σε τέτοιες περιπτώσεις που υπάρχουν διμερείς διακρατικές συμφωνίες, η εταιρία η οποία ορίστηκε από το α' κράτος (Ελλάδα στην προκειμένη περίπτωση) ΔΕΝ υπόκειται σε έγκριση από τις αρχές της άλλης χώρας. Αυτό ισχύει μόνο σε περιπτώσεις πτήσεων ΕΚΤΟΣ διακρατικών συμφωνιών (συμβαίνει κατά κόρον σε περιπτώσεις τσάρτερ, όπου η άλλη χώρα είναι η αποκλειστικά αρμόδια να δώσει τη σχετική άδεια χωρίς όμως εκεί να χρειάζεται η μεσολάβαση της χώρας έδρας του αερομεταφορέα. Στην πράξη και για παράδειγμα, η Ελλάδα δέχεται κάθε καλοκαίρι απευθείας από ενδιαφερόμενες εταιρίες τρίτων χωρών εκατοντάδες τέτοιες αιτήσεις για ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ άδειες για τσάρτερ πτήσεις, τις οποίες κατά κανόνα κάνει δεκτές, για λόγους τουρισμού κλπ.)

Οι άδειες που θα πρέπει να πάρουν στη δική μας περίπτωση οι ελληνικές εταιρίες από τις αρχές των άλλων χωρών, αφορούν αποκλειστικά τις ίδιες που χρειάζονται κατά τη λειτουργία τους οι εταιρίες της ίδιας της χώρας. Συνήθως αναφερόμαστε σε εξασφάλιση slot, συνεργασίες με αδειοδοτημένους handler και οτιδήποτε άλλο τυχόν προβλέπεται, ξαναλάεω, για όλες τις υπόλοιπες εταιρίες εκείνης της χώρας και όσες πετάνε σε αυτήν, και εν πάσει περιπτώσει η εξασφάλιση τους είναι ΑΝΟΙΧΤΗ.

Με δυο λόγια λοιπόν, η έτερη χώρα ΔΕΝ μπορεί να δώσει πόρτα σε καμία από τις εταιρίες που ορίζει η αντισυμβαλλόμενη χώρα. Αν αυτές αποτύχουν εν συνεχεία στα στοιχειώδη π.χ. να πάρουν slot είναι δικό τους πρόβλημα, δε σημαίνει ότι φάγανε πόρτα. Εγκυκλοπαιδικά, μία είναι η περίπτωση να φάει κάποια εταιρία πόρτα παρά τον ορισμό της από τη χώρα της: Να είναι σε κάποια μαύρη λίστα για θέματα safety (στην ΕΕ υπάρχει η EASA blacklist) σε σημείο που να της απαγορεύεται η εκτέλεση πτήσεων (και όχι απλά να είναι υπό επιτήρηση όπως συμβαίνει με 1-2 από τις συγκεκριμένες ελληνικές) και αυτή τη μαύρη λίστα η συγκεκριμένη χώρα να την εφαρμόζει ΓΕΝΙΚΑ και όχι επιλεκτικά. Το ξαναλέω όμως, αυτό είναι εγκυκλοπαιδικό, καθώς καμία ελληνική εταιρία αυτή τη στιγμή δεν είναι σε καθεστώς απαγόρευσης πτήσεων, ούτε οι συγκεκριμένες τρίτες χώρες εφαρμόζουν την Ευρωπαϊκη μαύρη λίστα ή κάποια άλλη.

Ελπίζω να απάντησα :) .
 
OA701":2as1byc2 said:
Τα δρομολόγια λοιπόν πάνε:
........
:arrow: Αθήνα – Τορόντο v.v.
AEGEAN AIRLINES: μέχρι 8 εβδομαδιαία δρομολόγια με συμφωνία χρήσης κοινού κωδικού με την ΑΙR CANADA , από 3 Ιουνίου 2010
OLYMPIC AIR: 7 εβδομαδιαία δρομολόγια , από 01 Μαρτίου 2010 με συμφωνία χρήσης κοινού κωδικού με DELTA/COMAIR με μέγιστο αριθμό μεταφερομένων επιβατών 1400.
:arrow: Αθήνα – Μόντρεαλ v.v.
AEGEAN AIRLINES: μέχρι 8 εβδομαδιαία δρομολόγια με συμφωνία χρήσης κοινού κωδικού με την ΑΙR CANADA , από 3 Ιουνίου 2010
OLYMPIC AIR: 7 εβδομαδιαία δρομολόγια , από 01 Μαρτίου 2010 με συμφωνία χρήσης κοινού κωδικού με DELTA/COMAIR με μέγιστο αριθμό μεταφερομένων επιβατών 1400.

H Air Canada εμφανίζει απευθείας πτήσεις ΑTH-YYZ κάθε Παρασκευή και Κυριακή AC827 12:15-16:10 με 763
και ATH-YUL κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο AC829 12:15-15:30 με 763
Αυτές οι πτήσεις είναι κοινού κωδικού με Α3 ή όχι;
 
aakunz":2na47xnu said:
Να ρωτήσω κάτι ακόμα: το ότι έγινε η ανάθεση σημαίνει ότι έχει γίνει αποδοχή και από την αντίστοιχη ΥΠΑ της άλλης χώρας ή υπάρχει περίπτωση να "φάει πόρτα" κάποια από τις εταιρείες;

Λοιπόν, κάτι βρήκαμε... Αν στέκει, δεν γνωρίζω...

Αντιγράφω απο Ημερησία
Οι εταιρείες οφείλουν, μετά τη λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις Αρχές της χώρας στην οποία διορίζονται, να προχωρήσουν -το αργότερο εντός έξι μηνών- στην έναρξη εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων, άλλως συντρέχει λόγος ανάκλησης του διορισμού.
 
Να δω με τη ZF να ειναι ετοιμη για το KWI και την HIA για JNB σε 4 μερες απο τωρα και τι στον κοσμο...
:thx:
 
Απορώ πως τα καταφέρνει η Αιγαίου και πάντα κερδισμένη βγαίνει. Μπράβο τους. Είναι μεγάλη επιτυχία να κρατήσει το δρομολόγιο των Τιράνων, που αφού δόθηκε στην ΟΑ ο προορισμός αυτός, η Α3 διατήρησε τις πτήσεις της.
Οι <One Greek carrier> προορισμοί ήταν Αλβανία, Ισραήλ, Σερβία, Νότιος Αφρική. Ενώ η ΟΑ διέκοψε τα δρομολόγια προς Τελ Αβίβ και Βελιγράδι (στις ηλεκτρονικές κρατήσεις τους πάντως δεν φαίνονται) η Α3 διατήρησε το δρομολόγιο των Τιράνων (αυτή την στιγμή μπορείς να κάνεις ηλεκτρονική κράτηση στο σύστημά τους και για τον Απρίλιο). Μπράβο τους.
Eγώ όμως προσωπικά, δεν πρέπει να παραπονούμαι γιατί το AR1 που χρησιμοποιεί η Αιγαίου μπορεί να μην είναι σύγχρονο αεροσκάφος αλλά δεν είναι και paddle hopper όπως το DH4 της Ολυμπιακής. Το DH4 είναι απαράδεκτο αεροσκάφος για περιφερειακά αεροδρόμια. Από αυτή την οπτική γωνία καλά έπαθαν και έχασαν το Βελιγράδι. Είναι ξευτίλα να είσαι στα Τίρανα, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Σόφια να βλέπεις τα Α319 των THY, τα F100 της Austrian τα CRJ200 της Adria, και εσύ να επιβιβάζεσαι στα ATR72 (που παρόλο που είναι παλιό Α/Φ είναι πιο φιλικό προς τον επιβάτη) και τώρα στα DH4 (απαράδεκτο Α/Φ – άντε για κανένα νησί για δρομολόγια μέχρι 30-45 λεπτά) της Ολυμπιακής. Αισθανόμουν πραγματικά Βαλκάνιος.
 
Νομίζω ότι οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε για μία ακόμη φορά το γεγονός ότι η ΟΑ δεν έχει πλέον καμία σχέση με την OP, η οποία κλείνει, χάνει όλες τις συμβάσεις και αποσύρεται από τα διακρατικά. Η ΟΑ, η οποία πετούσε στα διακρατικά ως wet lease για λογαριασμό της OP, ξεκινάει από μηδενική βάση και διεκδικεί για τον εαυτό της. Η ανάθεση αφορά συχνότητες επιπλέον των υφισταμένων. Η ΟΑ αναλαμβάνει εκ του μη όντος ως διαφορετική εταιρεία, μια και η -φαινομενική- σχέση της με την OP δεν της εξασφαλίζει περισσότερο προνομιακή μεταχείριση σε σχέση με τους άλλους αερομεταφορείς.
 
Belavia":231xghkb said:
Ενώ η ΟΑ διέκοψε τα δρομολόγια προς Τελ Αβίβ και Βελιγράδι (στις ηλεκτρονικές κρατήσεις τους πάντως δεν φαίνονται) η Α3 διατήρησε το δρομολόγιο των Τιράνων (αυτή την στιγμή μπορείς να κάνεις ηλεκτρονική κράτηση στο σύστημά τους και για τον Απρίλιο). Μπράβο τους.

Belavia, δεν επρόκειτο κανείς να πάψει τις υπάρχουσες πτήσεις της Α3. Είναι πως-το-λέμε κατοχυρωμένες. Οπότε δεν υπήρχε και λόγος να αφαιρεθεί καμία πτήση από τα συστήματά τους. Ως εκ τούτου, η Αλβανία δεν ήταν ποτέ one-greek-carrier, απλά στη συγκεκριμένη διάθεση δικαιωμάτων η εταιρεία που θα διοριζόταν (ανεξάρτητα με το πόσες πετούσαν ήδη) θα ήταν μία.
 
Βγήκε αναλυτικό δελτίο τύπου της Α3, κατατοπιστικότατο, με πινακάκι δρομολογίων πρίν και μετά...
:arrow: http://el.aegeanair.com/news.aspx?newsItem=202

Και επειδή βλέπω πολλοί απο εμάς έχουν μπερδευτεί, ο διαγωνισμός αφορούσε αποκλειστικά δρομολόγια της πΟΑ που έμειναν ορφανά λόγω της ιδιωτικοποίησης, εκτός της ΝΥ...
 
Αρα, για να το καταλάβω και γω γιατι μπερδεύτηκα με το ισχύει,ίσχυε,θα ισχύει, θέλετε να πειτε ότι στη Σερβία και το Ισραήλ μπορεί να πετάει μόνο η Α3 και καμία άλλη ελληνική,ενώ σε Αλβανία και Αίγυπτο δεν υπήρχε περιορισμός και οι πτήσεις που κέρδισε η νΟΑ θα είναι επιπλέον αυτών που πετάει η Α3,σωστά;
Στο μεταξύ,όλοι έχουν μείνει :shock: με την Bluebird...γνωστός μου σήμερα προσπαθούσε να καταλάβει με ποιο σκεπτικό δώσαν τα δρομολόγια για SKG,HER,RHO προς Μόσχα σε μία εταιρεία που δεν την ξέρει η μάνα της,δεν διενεργεί τακτικές πτήσεις,δεν έχει τον κατάλληλο στόλο,προσωπικό κτλ..να υποθέσω ότι αν η συγκεκριμένη εταιρία δεν καταφέρει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της στο προβλεπόμενο διάστημα,τα δικαιώματα θα ξαναπαιχτούν κλήρωση σε ποιον θα πάνε;διότι τόσο ο Θόδωρας όσο και ο Αντρέας καίγονται να τα πάρουν..

Και κάτι άλλο..η Σερβία δεν είναι στα κράτη που θα ανοίξουν τους ουρανούς της στους Ευρωπαίους;Πως ας πούμε οι Niki,Wizzair και άλλες λόκο ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι, επιπλέον των ήδη υπαρχόντων από τους αντίστοιχους εθνικούς αερομεταφορείς (AUA,Malev,Lot,Jat) και σε μας ισχύει περιορισμός ενός μόνο παρόχου;
 
spotterakis":9mzogaza said:
Αρα, για να το καταλάβω και γω γιατι μπερδεύτηκα με το ισχύει,ίσχυε,θα ισχύει, θέλετε να πειτε ότι στη Σερβία και το Ισραήλ μπορεί να πετάει μόνο η Α3 και καμία άλλη ελληνική,ενώ σε Αλβανία και Αίγυπτο δεν υπήρχε περιορισμός και οι πτήσεις που κέρδισε η νΟΑ θα είναι επιπλέον αυτών που πετάει η Α3,σωστά;
Σωστά. Απλά, για την ακρίβεια, αυτό που ισχύει είναι ότι μερικές διακρατικές προβλέπουν δύο μεταφορείς σε κάθε χώρα και μερικές άλλες προβλέπουν απεριόριστους παρόχους, άλλες προβλέπουν περιορισμό θέσεων κτλ. Στην Αλβανία νομίζω δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Ο ακριβής πίνακας με το τι προβλέπει κάθε συμφωνία υπάρχει στο site της ΥΠΑ και είχε παρατεθεί και εδώ στο φόρουμ παλαιότερα. Η παρούσα διαγωνιστική διαδικασία είχε μόνο σχέση με τα διακρατικά που άφησε ορφανά η πΟΑ (και που έως τώρα τα εκτελούσε η νΟΑ για λογαριασμό της). Γι'αυτό και δεν θίχτηκαν τα δικαιώματα της Α3. Επίσης προβλέπεται ότι η ανάθεση είναι μόνιμη και επίσης για άλλα διακρατικά τα οποία δεν τα είχε η ΟΑ δεν έγινε διαγωνισμός, αλλά όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τα ζητήσει από την ΥΠΑ, να βγει μια ανακοίνωση αν ενδιαφέρεται και κανείς άλλος και να τα πάρει αμέσως (π.χ. Ουζμπεκιστάν).
Στο μεταξύ,όλοι έχουν μείνει :shock: με την Bluebird...γνωστός μου σήμερα προσπαθούσε να καταλάβει με ποιο σκεπτικό δώσαν τα δρομολόγια για SKG,HER,RHO προς Μόσχα σε μία εταιρεία που δεν την ξέρει η μάνα της,δεν διενεργεί τακτικές πτήσεις,δεν έχει τον κατάλληλο στόλο,προσωπικό κτλ..να υποθέσω ότι αν η συγκεκριμένη εταιρία δεν καταφέρει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της στο προβλεπόμενο διάστημα,τα δικαιώματα θα ξαναπαιχτούν κλήρωση σε ποιον θα πάνε;διότι τόσο ο Θόδωρας όσο και ο Αντρέας καίγονται να τα πάρουν..
Δεν χρειάζεται να σπάνε πολύ το κεφάλι τους οι γνωστοί σου... Είναι απλό, η Bluebird ήταν η καλύτερη εταιρεία που ενδιαφέρθηκε γι'αυτές τις γραμμές (μιας και ήταν η μοναδική... και καθώς ο διαγωνισμός αφορούσε οποιονδήποτε carrier από την ΕΕ έχει άδεια πτήσης σε κράτος μέλος και έχει αντιπρόσωπο στην Ελλάδα). Από τη στιγμή λοιπόν που η Bluebird πληρεί τα κριτήρια συμμετοχής στο διαγωνισμό και ήταν η μόνη που ενδιαφέρθηκε (ο Βγενό και ο Βασιλάκης δεν ενδιαφέρθηκαν και άρα μάλλον δεν καίγονται όπως λες), γι'αυτό τα πήρε η Bluebird! Ως μοναδική ενδιαφερόμενη, δεν της απαγορεύει κανείς να πετάει, αυτό δεν είναι θέμα των διακρατικών, είναι θέμα του ότι έχει άδεια πτητικής εκμετάλλευσης! Αφού έχει άδεια και ενδιαφέρθηκε με γεια της! Αν δεν τα ξεκινήσει μέσα σε έξι μήνες και παρουσιαστεί άλλος ενδιαφερόμενος τότε θα τα χάσει! Προφανώς προσβλέπει στον αυξανόμενο αριθμό Ρώσων τουριστών στα ελληνικά νησιά!

Και κάτι άλλο..η Σερβία δεν είναι στα κράτη που θα ανοίξουν τους ουρανούς της στους Ευρωπαίους;Πως ας πούμε οι Niki,Wizzair και άλλες λόκο ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι, επιπλέον των ήδη υπαρχόντων από τους αντίστοιχους εθνικούς αερομεταφορείς (AUA,Malev,Lot,Jat) και σε μας ισχύει περιορισμός ενός μόνο παρόχου;
Όταν με το καλό η Σερβία υπογράψει ανάλογη συμφωνία ανοιχτών αιθέρων με την ΕΕ, τότε ό,τι θα ισχύει θα ισχύει και για τους έλληνες αερομεταφορείς, μέχρι τότε ισχύει η διακρατική συμφωνία που προέβλεπε έναν πάροχο από κάθε χώρα και που ανακηρύχθηκε η Α3! Επίσης, άλλες χώρες της ΕΕ μπορεί να έχουν διαφορετικές διακρατικές με τη Σερβία. Π.χ. οι αεροπορικές που αναφέρεις, είναι από χώρες του "ανατολικού μπλοκ" που λόγω αυξημένης ζήτησης μπορεί να έχουν διακρατικές συμφωνίες που έχουν καλύτερους όρους (προβλέπουν π.χ. περισσότερους παρόχους). Επίσης, κανείς δεν απαγορεύει την ΟΑ π.χ. να πάει στην αντίστοιχη ΥΠΑ της Σλοβακίας και να ζητήσει (ως ευρωπαϊκή εταιρεία) να συμμετέχει στα εκεί οριζόμενα διακρατικά με τους ίδους όρους που ισχύουν και για τους εγχώριους παρόχους, και να ξεκινήσει π.χ. μια πτήση Αθήνα-Μπρατισλάβα-Βελιγράδι... Αλλά στο Ελλάδα-Σερβία προς το παρόν ισχύει αυτή η συμφωνία και άρα με αυτά πορεύεται και η ΥΠΑ!

Ένα σχόλιο πάντως πάνω στη διαδικασία, επιτέλους τα διακρατικά βγήκαν στον ανταγωνισμό (καθώς τόσα χρόνια τα είχε ημι-παράνομα η ΟΑ λόγω του ότι ήταν κρατική εταιρεία)! Φυσικό ήταν να πάρει ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας η Αιγαίου και από ό,τι φαίνεται, ως παλιότερη εταιρεία, κατάφερε και πήρε τη μερίδα του λέοντος!
 
Top