Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
george_a":3rnuaxgr said:
Δύο μικρές τοποθετήσεις.

To ότι η ΟΑ είναι σε αυτά τα χάλια γιατί πρίν 20 χρόνια όλοι δένονταν στο κομματικό άρμα για να διοριστούνε δεν είναι δικαιολογία για να μην προχωρήσουμε ποτέ στη θεραπεία του προβλήματος

Το ότι οι άλλες ΔΕΚΟ είναι στο ίδιο ή χειρότερο ή καλύτερο χάλι δεν αποτελεί δικαιολογία να αφήνουμε μια κατάσταση σαν της ΟΑ να καρκινοβατεί επ΄άπειρον

Σύμφωνοι. Αλλά για σένα, θεραπεία είναι το κλείσιμο; Γιατί αν το δει κανείς αντικειμενικά, δεν είναι. Η ένστασή μου είναι πως ξαφνικά όλοι ανακαλύψαμε πως η Ολυμπιακή τρώει λεφτά και μας έχει φέρει ως έθνος στο χείλος του γκρεμού, οικονομικά. Πως ποτέ δεν έκανε κάτι για την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Και όμως, η Ολυμπιακή είναι όλη η ιστορία των αερομεταφορών της Ελλάδας. Και αν ρωτήσεις κάποιον στο εξωτερικό να σου πει μια ελληνική αεροπορική εταιρεία, είναι σίγουρο πως, πριν απ' όλα, θα σου πει την Ολυμπιακή. Μην απορρίπτετε μια εταιρεία και ένα όνομα. Γιατί η Ο.Α. είναι μια ιδέα. Για όλους εμάς που μάθαμε τις πτήσεις από αυτήν. Για όλους εμάς που μας πληγώνει να την βλέπουμε καταντημένη και για όλους εμάς που, ενώ δεν έχουμε καμία σχέση με εργαζόμενους στην εταιρεία, πετάμε με τα αεροσκάφη της για να δείξουμε τη συμπαράστασή μας. Και μια επιπλέον ένσταση, ο ελληνικός λαός δεν είναι ο εργοδότης. Είναι ο μικρομέτοχος. Έτσι λοιπόν δεν έχει κανένα δικαίωμα παρέμβασης στα εσωτερικά της Ο.Α. Αντιθέτως, έχει δυνατότητα παρέμβασης στην εκλογή αυτών που έχουν δικαίωμα διαχείρισης των της Ο.Α.

Το ότι είμαστε αεροπορικό site δεν πάει να πει τίποτα. Κάποιος που δεν ξέρει διαβάζει αυτό το site και αποκομίζει την αίσθηση πως για όλα φταίει η Ολυμπιακή. Και δεν είπα να προχωρήσουμε σε αναλύσεις επί αναλύσεων για το ποια ΔΕΚΟ έχει πρόβλημα. Προτιμώ όμως να μην είναι οι ΔΕΚΟ σαν τον ΟΤΕ, π.χ. Και σίγουρα πιστεύω πως οι κερδοφόρες ΔΕΚΟ είναι απείρως πιο προβληματικές. Όσο για το αν είναι ασχολίαστο αυτό που είπα για τις κυβερνήσεις, νομίζω πως είναι απόλυτα λογικό. Και πάλι δεν έβαλε κανείς το μαχαίρι στο λαιμό να ψηφίζουν την όποια κυβέρνηση κόκκινη, πράσινη, μπλε με κίτρινους κόκκους, και εγώ δεν ξέρω τι χρώμα. Και φυσικά δεν είπε κανείς πως δεν πρέπει να φωνάζουμε για τα προβλήματα. Όμως δεν νομίζετε πως εδώ και 15 σελίδες (χωρίς να υπολογίζουμε και τις άλλες 30+ του θέματος για την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α.) έχουμε ήδη πει αρκετά; Το να γεμίζουμε σελίδες με πράγματα ειπωμένα Ν+1 φορές δεν συνιστά ουσιαστική αντίδραση για το συγκεκριμένο χάλι και θυμίζει τους γέρους του Muppet Show που κάθονται στις άκρες και σχολιάζουν εκ του ασφαλούς. Είναι προφανές πως όσα χρόνια και να έχουν περάσει από τη δεκαετία του '80, δεν έχει αλλάξει η ουσία, παρά μόνο το περιτύλιγμα. Σήμερα υπάρχει ακόμα το ρουσφέτι, οι περισσότεροι από όσους ψηφίζουν περιμένουν κάτι ως αποζημίωση. Μόνο που όλα αυτά σήμερα κρύβονται πίσω από τη λέξη "διαφάνεια". Και η λύση δεν είναι να κλείνουν επιχειρήσεις. Είναι να μην υπάρχει δυνατότητα κρατικής παρέμβασης.
 
oaicarus":1z5kwmlo said:
Σύμφωνοι. Αλλά για σένα, θεραπεία είναι το κλείσιμο; Γιατί αν το δει κανείς αντικειμενικά, δεν είναι.

Γιά σένα λοιπόν,που τά βλέπεις αντικειμενικά,ποιά είναι η θεραπεία;

oaicarus":1z5kwmlo said:
Η ένστασή μου είναι πως ξαφνικά όλοι ανακαλύψαμε πως η Ολυμπιακή τρώει λεφτά

Δέν το ανακαλύψαμε ξαφνικά,ήταν γνωστό εδώ καί αρκετά χρόνια.

oaicarus":1z5kwmlo said:
και μας έχει φέρει ως έθνος στο χείλος του γκρεμού, οικονομικά.

Δέν είπε κανείς οτι βαρέσαμε και πτώχευση..

oaicarus":1z5kwmlo said:
Πως ποτέ δεν έκανε κάτι για την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Η μεγάλη συμβολή τής ΟΑ στην ανάπτυξη τών αερομεταφορών στην Ελλάδα έγινε επί εποχής Ωνάση.Τότε ήρθαν τά πρώτα τζέτ καί τα πρώτα turboprop,,τότε ξεκίνησαν οι υπερατλαντικές γραμμές,ακόμα και η Αεροπλοϊα τότε ιδρύθηκε (από τον γιό του).
Οταν η ΟΑ έγινε κρατική (και είχε το μονοπώλιο τών αερομεταφορών),έφτασε στο σημείο ,λόγω τής κακοδιαχείρισης που έκαναν οι διοικήσεις της,νά καταργή γραμμές όπως τής Αυστραλίας καί τού Καναδά.....

oaicarus":1z5kwmlo said:
Και όμως, η Ολυμπιακή είναι όλη η ιστορία των αερομεταφορών της Ελλάδας.

Ωραία.Καί λοιπόν;Αυτό σημαίνει οτι πρέπει να παραμείνη στο χάλι που βρίσκεται τώρα;

oaicarus":1z5kwmlo said:
Και αν ρωτήσεις κάποιον στο εξωτερικό να σου πει μια ελληνική αεροπορική εταιρεία, είναι σίγουρο πως, πριν απ' όλα, θα σου πει την Ολυμπιακή.

Καί άν τον ρωτήσης νά σού πή μιά βελγική αεροπορική εταιρεία θά σού πή αμέσως καί αβίαστα την Sabena.Αυτό δέν έμπόδισε τους Βέλγους νά την κλείσουν.....

oaicarus":1z5kwmlo said:
Μην απορρίπτετε μια εταιρεία και ένα όνομα.
Αν η εταιρεία αυτή ακυρώνη κάθε μέρα εννιά πτήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού που προκαλείται από κακό προγραμματισμό,απορρίπτεται από μόνη της...

oaicarus":1z5kwmlo said:
Γιατί η Ο.Α. είναι μια ιδέα.

Καί ο Αρκουδέας μιά ιδέα ήταν,αλλά πέθανε :D

Καί γιά να σοβαρευτούμε,το επιχείρημα αυτό μού θυμίζει οργανωμένο οπαδό ποδοσφαιρικής ομάδας.Νά φτιάξουμε μήπως και καμμιά "θύρα 13" στό LGAV ;

oaicarus":1z5kwmlo said:
Για όλους εμάς που μάθαμε τις πτήσεις από αυτήν. Για όλους εμάς που μας πληγώνει να την βλέπουμε καταντημένη και για όλους εμάς που, ενώ δεν έχουμε καμία σχέση με εργαζόμενους στην εταιρεία, πετάμε με τα αεροσκάφη της για να δείξουμε τη συμπαράστασή μας. Και μια επιπλέον ένσταση, ο ελληνικός λαός δεν είναι ο εργοδότης. Είναι ο μικρομέτοχος. Έτσι λοιπόν δεν έχει κανένα δικαίωμα παρέμβασης στα εσωτερικά της Ο.Α. Αντιθέτως, έχει δυνατότητα παρέμβασης στην εκλογή αυτών που έχουν δικαίωμα διαχείρισης των της Ο.Α.

Ωραία όλα αυτά,αλλά γιά να μπορούμε να πετάμε εμείς μέ τά αεροσκάφη της πρέπει να πετάνε αυτά καί όχι να ακυρώνωνται οι πτήσεις....

oaicarus":1z5kwmlo said:
Το ότι είμαστε αεροπορικό site δεν πάει να πει τίποτα.

Ωραία,νά αρχίσουμε τότε να μιλάμε καί γιά την GA Ferries καί τά νεότευκτα βαπόρια τού Αγαπητού...

Κ
oaicarus":1z5kwmlo said:
άποιος που δεν ξέρει διαβάζει αυτό το site και αποκομίζει την αίσθηση πως για όλα φταίει η Ολυμπιακή.

Αν αποκομίζει αυτή την αίσθηση,τότε δέν διαβάζει προσεκτικά..

oaicarus":1z5kwmlo said:
Και η λύση δεν είναι να κλείνουν επιχειρήσεις. Είναι να μην υπάρχει δυνατότητα κρατικής παρέμβασης.

Ναί,αλλά η ΟΑ είναι κρατική εταιρεία.Αρα γιά να μήν υπάρχη δυνατότητα κρατικής παρέμβασης πρέπει να πάψη να είναι κρατική.Καί αυτό μόνο μέ δύο τρόπους μπορεί να γίνη:ή νά πουληθή σέ κάποιον ιδιώτη,ή να κλείση.Τό πρώτο είναι πολύ δύσκολο να γίνη αφού η εταιρεία είναι τόσο προβληματική που κανείς δέν την θέλει στην καμπούρα του.Αρα μένει το δεύτερο....
 
Hastaroth έγραψες!! Αυτό με τον Αρκουδέα και την GA FERRIES ήταν από τα καλυτερότερα που έχουν γραφεί!!

Στα σοβαρά τώρα, πιστεύω ότι το θέμα μάλλον εξαντλήθηκε και από δω και πέρα πρέπει να το χρησιμοποιούμε για τα όσα απίθανα κάνουν ή σκέφτονται να κάνουν οι φοβερές διοικήσεις και πανέξυπνοι συνδικαλιστές.

Πιστεύω καλώς ή κακώς ότι πλέον ορίμασαν οι συνθήκες και ο κόσμος το κατάλαβε ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από το κλείσιμο. Οk θα στεναχωρηθούμε όλοι, γιατί όπως σωστά είπες oaicarus η Ολυμπιακή είναι η ιστορία της Ελλάδας στις αερομεταφορές αλλά ρε παιδιά δεν υπάρχει άλλη λύση.Να πουληθεί μακάρι, αλλά δεν είναι λίγο απίθανο? Οπότε τι θα γίνει? Πλήρωνε,πλήρωνε,πλήρωνε? Ως πότε? και δεν έχει τέλος αυτή η ιστορία!! Κι εγώ στεναχωρήθηκα όταν έκλεισε ο Zonars στο σύνταγμα, αλλά τι να κάνουμε όλα έχουν ένα τέλος!!

Ότι είχα να πω το είπα γιαυτό το θέμα.Δεν θα ασχοληθώ άλλο με την Ολυμπιακή γιατί είναι σαν να σκυλεύουμε ένα πτώμα. Ας κρατήσουμε τις αναμνήσεις μας και ας κυττάξουμε μπροστά, να διδαχτούμε από τα λάθη μας έτσι ώστε η διάδοχος κατάσταση να είναι απείρος καλύτερη. Τα πράγματα έχουν πάρει τον δρόμο τους κι εγώ θα τελειώσω την "νεκρολογεία" μου με την φράση του ποιητή και θα αποχαιρετήσω την Αλεξάνδρεια που χάνεται....
Αντίο Ολυμπιακή σε ευχαριστούμε για τις αναμνήσεις που μας χάρησες.
 
Hastaroth":fjx6wlje said:
oaicarus":fjx6wlje said:
Σύμφωνοι. Αλλά για σένα, θεραπεία είναι το κλείσιμο; Γιατί αν το δει κανείς αντικειμενικά, δεν είναι.

Γιά σένα λοιπόν,που τά βλέπεις αντικειμενικά,ποιά είναι η θεραπεία;

oaicarus":fjx6wlje said:
Η ένστασή μου είναι πως ξαφνικά όλοι ανακαλύψαμε πως η Ολυμπιακή τρώει λεφτά

Δέν το ανακαλύψαμε ξαφνικά,ήταν γνωστό εδώ καί αρκετά χρόνια.

oaicarus":fjx6wlje said:
και μας έχει φέρει ως έθνος στο χείλος του γκρεμού, οικονομικά.

Δέν είπε κανείς οτι βαρέσαμε και πτώχευση..

oaicarus":fjx6wlje said:
Πως ποτέ δεν έκανε κάτι για την ανάπτυξη των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Η μεγάλη συμβολή τής ΟΑ στην ανάπτυξη τών αερομεταφορών στην Ελλάδα έγινε επί εποχής Ωνάση.Τότε ήρθαν τά πρώτα τζέτ καί τα πρώτα turboprop, τότε ξεκίνησαν οι υπερατλαντικές γραμμές,ακόμα και η Αεροπλοϊα τότε ιδρύθηκε (από τον γιό του).
Οταν η ΟΑ έγινε κρατική (και είχε το μονοπώλιο τών αερομεταφορών),έφτασε στο σημείο ,λόγω τής κακοδιαχείρισης που έκαναν οι διοικήσεις της,νά καταργή γραμμές όπως τής Αυστραλίας καί τού Καναδά.....

oaicarus":fjx6wlje said:
Και όμως, η Ολυμπιακή είναι όλη η ιστορία των αερομεταφορών της Ελλάδας.

Ωραία.Καί λοιπόν;Αυτό σημαίνει οτι πρέπει να παραμείνη στο χάλι που βρίσκεται τώρα;

oaicarus":fjx6wlje said:
Και αν ρωτήσεις κάποιον στο εξωτερικό να σου πει μια ελληνική αεροπορική εταιρεία, είναι σίγουρο πως, πριν απ' όλα, θα σου πει την Ολυμπιακή.

Καί άν τον ρωτήσης νά σού πή μιά βελγική αεροπορική εταιρεία θά σού πή αμέσως καί αβίαστα την Sabena.Αυτό δέν έμπόδισε τους Βέλγους νά την κλείσουν.....

oaicarus":fjx6wlje said:
Μην απορρίπτετε μια εταιρεία και ένα όνομα.
Αν η εταιρεία αυτή ακυρώνη κάθε μέρα εννιά πτήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού που προκαλείται από κακό προγραμματισμό,απορρίπτεται από μόνη της...

oaicarus":fjx6wlje said:
Γιατί η Ο.Α. είναι μια ιδέα.

Καί ο Αρκουδέας μιά ιδέα ήταν,αλλά πέθανε :D

Καί γιά να σοβαρευτούμε,το επιχείρημα αυτό μού θυμίζει οργανωμένο οπαδό ποδοσφαιρικής ομάδας.Νά φτιάξουμε μήπως και καμμιά "θύρα 13" στό LGAV ;

oaicarus":fjx6wlje said:
Για όλους εμάς που μάθαμε τις πτήσεις από αυτήν. Για όλους εμάς που μας πληγώνει να την βλέπουμε καταντημένη και για όλους εμάς που, ενώ δεν έχουμε καμία σχέση με εργαζόμενους στην εταιρεία, πετάμε με τα αεροσκάφη της για να δείξουμε τη συμπαράστασή μας. Και μια επιπλέον ένσταση, ο ελληνικός λαός δεν είναι ο εργοδότης. Είναι ο μικρομέτοχος. Έτσι λοιπόν δεν έχει κανένα δικαίωμα παρέμβασης στα εσωτερικά της Ο.Α. Αντιθέτως, έχει δυνατότητα παρέμβασης στην εκλογή αυτών που έχουν δικαίωμα διαχείρισης των της Ο.Α.

Ωραία όλα αυτά,αλλά γιά να μπορούμε να πετάμε εμείς μέ τά αεροσκάφη της πρέπει να πετάνε αυτά καί όχι να ακυρώνωνται οι πτήσεις....

oaicarus":fjx6wlje said:
Το ότι είμαστε αεροπορικό site δεν πάει να πει τίποτα.

Ωραία,νά αρχίσουμε τότε να μιλάμε καί γιά την GA Ferries καί τά νεότευκτα βαπόρια τού Αγαπητού...

oaicarus":fjx6wlje said:
Kάποιος που δεν ξέρει διαβάζει αυτό το site και αποκομίζει την αίσθηση πως για όλα φταίει η Ολυμπιακή.

Αν αποκομίζει αυτή την αίσθηση,τότε δέν διαβάζει προσεκτικά..

oaicarus":fjx6wlje said:
Και η λύση δεν είναι να κλείνουν επιχειρήσεις. Είναι να μην υπάρχει δυνατότητα κρατικής παρέμβασης.

Ναί,αλλά η ΟΑ είναι κρατική εταιρεία.Αρα γιά να μήν υπάρχη δυνατότητα κρατικής παρέμβασης πρέπει να πάψη να είναι κρατική.Καί αυτό μόνο μέ δύο τρόπους μπορεί να γίνη:ή νά πουληθή σέ κάποιον ιδιώτη,ή να κλείση.Τό πρώτο είναι πολύ δύσκολο να γίνη αφού η εταιρεία είναι τόσο προβληματική που κανείς δέν την θέλει στην καμπούρα του.Αρα μένει το δεύτερο....

Ναι, πραγματικά. Χαίρομαι εξαιρετικά που διαπιστώνω με πόση σοβαρότητα αντιμετωπίζεται το θέμα της Ολυμπιακής. Χαίρομαι κυρίως γιατί επαληθεύονται το δικά μου λεγόμενα. Θα σου απαντήσω λοιπόν αντίστοιχα, δηλαδή αποσπασματικά και με άστοχο σαρκασμό.

1+2+3. Μην ρωτάς εμένα ποια είναι η θεραπεία. Αν είχα κάποια δική μου πρόταση, θα έθετα υποψηφιότητα για Υπουργός Εθνικής Οικονομίας ή έστω Μεταφορών. Η τοποθέτησή μου αφορούσε εσάς, που είστε και αυτοί οι οποίοι εδώ και κάτι μήνες που παρακολουθώ τα threads, κάνετε μια συγκεκριμένη πρόταση. Και όταν σας ρωτάω γιατί κάνετε αυτή την πρόταση, μου λέτε "για να μην τρώει λεφτά από τον άμοιρο φορολογούμενο". Και μόλις σου απάντησα στο προηγούμενό μου μήνυμα, μου απάντησες πως "δεν βαρέσαμε και πτώχευση". Αν αυτή είναι η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο έλληνας - θύμα - φορολογούμενος, τότε ΟΚ, πάω πάσο. Αυτό όμως συνεπάγεται πως δεν έχει πρόβλημα με το να μένει ανοικτή η Ο.Α.

4. Η Ο.Α. έγινε κρατική τη δεκαετία του '70. Αυτό σημαίνει, αν κάνεις την αριθμητική πράξη, πως το μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής της ήταν κρατική και ιδιωτική μόλις 16 χρόνια, από τα 49 τα οποία έκλεισε φέτος. Δεν είδα όμως μέχρι και την απελευθέρωση των αερομεταφορών το 1994 να έχουν διαλυθεί ή να μένουν στάσιμες οι αερομετφορές. Αντιθέτως, η Ο.Α. ήταν το στήριγμα του τουρισμού και των αερομεταφορών.

5. Το ότι δεν πρέπει να παραμείνει στο χάλι της δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλείσει. Αν δούλευες στην Ολυμπιακή (ούτε εγώ, ούτε κανείς κοντά μου δεν δουλεύει, για να σε προλάβω), δεν θα εκτιμούσες ιδιαίτερα να βλέπεις να καταστρέφεται η εταιρεία σου και όλοι να λένε ελαφρά τη καρδία, "σε πετάω στο δρόμο μαζί με άλλες τόσες χιλιάδες κόσμο", χωρίς καλά καλά να ξέρουμε γιατί δεν τη θέλουμε την Ολυμπιακή. Μας κατέστρεψε οικονομικά, δεν μας κατέστρεψε; Καλό θα ήταν να ξέρουμε γιατί δεν την θέλουμε.

6. Συνεχίζοντας λοιπόν, ανέφερες τη Sabena. Δεν ξέρω αν έχεις επιλεκτική μνήμη, αλλά η εν λόγω εταιρεία δεν ήταν κρατική όταν έκλεισε (αν δεν με απατά η μνήμη μου, ήταν ιδιοκτησία της SWR). Αυτό ίσως απαντά στο ερώτημά σου. Και αν θέλεις να το εξελίξουμε, παρουσίασέ μου εδώ ή μέσω π.μ. μια κρατική αεροπορική εταιρεία της Ε.Ε. που να έχει κλείσει μέχρι και σήμερα. Για να θυμίσω, η AZ έχει εδώ και χρόνια ξεπεράσει σε αθλιότητα την Ο.Α. και όμως ούτε λόγος για κλείσιμο ή για βελτίωση, ενώ η AF είχε φτάσει στο χείλος το γκρεμού στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας (και πάλι ούτε λόγος για κλείσιμο) και σήμερα κατηγορείται από τη Ryanair για κρατικές ενισχύσεις (κάτι που πολλοί εδώ μέσα δεν θέλησαν να σχολιάσουν για την κερδοφόρο ιδιωτική Air France, που θεωρείται το καμάρι της ευρωπαϊκής αεροπορικής σκηνής).

7. Αυτό τι σημαίνει; Ότι επειδή έχει κακό προγραμματισμό και ανίκανη διοίκηση πρέπει να κλείσει;

8. Δεν ξέρω τι ήταν ο Αρκουδέας και προσωπικά δεν μπορώ να σκεφτώ μια απάντηση που να φτάνει το μεγαλείο της δικής σου. Έχω χάσει τη φόρμα μου τελευταία στο σαρκασμό. Όσο για τη θύρα 13, και εγώ είμαι Παναθηναϊκός, όχι όμως και τόση πίκρα... Και αυτή η ατάκα μου θυμίζει πως για να συγχέεις τη λογική της μάζας (φίλαθλοι ομάδας) με την κοινή λογική, δείχνει πως δεν μου αφήνεις περιθώρια να σου απαντήσω σοβαρά.

9. Σύμφωνοι. Να πετάνε. Και πάλι δεν ευθύνονται οι υπάλληλοι. Για να πετάνε όμως θα πρέπει εξαρχής να υπάρχουν, δεν νομίζεις;

10. Σοβαρά λοιπόν σου απαντάω, πως με ειρωνείες και σαρκασμό δεν μπορεί να γίνει κουβέντα. Γιατί το ότι είμαστε αεροπορικό site δεν μας σταμάτησε από το να έχουμε thread για το ADSL του ΟΤΕ. Και βέβαια είσαι ελεύθερος να πεις για τα βαπόρια του Αγαπητού. Σε κάλυψα;

11. Όταν επί 15 συνεχόμενες σελίδες (ίσως και 16 με την απάντησή μου) ο καθένας διαβάζει σε κάθε σελίδα για το τέρας της Ολυμπιακής, για την οικονομική καταστροφή που πάθαμε εξαιτίας της, τι νομίζεις εσύ πως αποκομίζει;

12. Σύμφωνοι. Δεν πρέπει πάντα να προκρίνουμε τη λύση του κλεισίματος όμως. Αν κλείσει η κυβέρνηση την Ο.Α., εγώ έχω τη δυνατότητα να υποστηρίξω πως αυτό αποτελεί κρατική επιχορήγηση στην Α3. Της δημιουργεί ένα μονοπώλιο και είναι μόνη να χαίρεται τα έσοδά της. Δεν μπορεί όλοι αυτοί που έχουν έρθει σε τόσους διαγωνισμούς πώλησης να είναι όλοι πια αφερέγγυοι. Έλεος. Για να προσέρχεται κόσμος στους διαγωνισμούς, πάει να πει ότι κάποιο ενδιαφέρον υπάρχει και πως κάτι πια έχει που αξίζει. Άρα το πρόβλημα είναι στον έτερο συμβαλλόμενο, το Δημόσιο. Άρα φταίει και ο Έλληνας φορολογούμενος, που εκλέγει αυτούς που εκλέγει (διαχρονικά αναφέρομαι, επίσης για να σε προλάβω). Και όταν η σεβαστή επίτροπος κ. Ντε Παλάθιο και ο κ. Μπαρό τώρα τηρούν αυτή τη στάση, δεν μπορεί να είναι όλα αθώα στις Βρυξέλλες. Υπενθυμίζω πως η πρώτη είπε χαρακτηριστικά και με σαρκασμό σε συνέντευξή της "Μετά τη Sabena, επόμενες υποψήφιες για πτώχευση είναι η Ο.Α. και η Alitalia", λες και ψηφίζουμε υποψήφιο για αποχώρηση σε ριάλιτι και ο κ. Μπαρό ξαφνικά έθαψε το θέμα των κρατικών ενισχύσεων της AF, χωρίς καν να κάνει δηλώσεις. Δηλαδή η όλη αυστηρότητα του κ. Μπαρό εξαντλείται στην Ολυμπιακή; Αν και μακροσκελής η απάντηση, ελπίζω πως σου κάλυψα τις όποιες απορίες σου.
 
oaicarus":3jddkkfe said:
1+2+3. Μην ρωτάς εμένα ποια είναι η θεραπεία. Αν είχα κάποια δική μου πρόταση, θα έθετα υποψηφιότητα για Υπουργός Εθνικής Οικονομίας ή έστω Μεταφορών. Η τοποθέτησή μου αφορούσε εσάς, που είστε και αυτοί οι οποίοι εδώ και κάτι μήνες που παρακολουθώ τα threads, κάνετε μια συγκεκριμένη πρόταση. Και όταν σας ρωτάω γιατί κάνετε αυτή την πρόταση, μου λέτε "για να μην τρώει λεφτά από τον άμοιρο φορολογούμενο". Και μόλις σου απάντησα στο προηγούμενό μου μήνυμα, μου απάντησες πως "δεν βαρέσαμε και πτώχευση". Αν αυτή είναι η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο έλληνας - θύμα - φορολογούμενος, τότε ΟΚ, πάω πάσο. Αυτό όμως συνεπάγεται πως δεν έχει πρόβλημα με το να μένει ανοικτή η Ο.Α.

H θέση μου στο άμεσο κλείσιμο της ΟΑ δεν είναι έτσι απλά 'για να μην τρώει λεφτά από τον άμοιρο φορολογούμενο'. Η ΟΑ αποτελεί ένα κατ' εξοχήν 'φωτεινό' παράδειγμα κομματικών οργίων διορσιμών και καρριέρας συνδικαλιστών, που το μόνο μέλημά τους είναι η διατήρηση της κομματικής πελατείας'. Με όχημα την ΟΑ διορίστηκαν στρατιές κομματικών 'υπαλλήλων' και διατηρήθηκε εν ζωή ένας πελατειακός μηχανισμός 'φιλέτο'. Όλοι οι κομματο-πιστοί στην ΟΑ πρώτα-πρώτα ήθελαν να διοριστούν.

Με αυτή την κατάτασταση φτάσαμε να μην τολμά καμμία κυβέρνηση, είτε αυτή που τους διόρισε είτε η ΄άλλη' να κουνηθεί, για το 'φόβο' της απώλειας τόσων ψήφων. Έτσι συνεχίστηκε, και συνεχίζεται μια αδιάκοπη, μέχρι σήμερα φοβική αντιμετώπιση της αλήθειας.

Και η αλήθεια είναι πολυ πικρή. Δεν είναι μόνο τα δισ που χάνονται κάθε μέρα στην ίδια την ΟΑ. Αυτά, αν θέλεις, είναι τα λιγότερα. Είναι η δυσφήμηση της ίδιας της χώρας και του τουρισμού της. Είναι ο στραγγαλισμός κάθε ιδέας να αναπτυχθεί σωστά η αεροπορική αγορά. Από μια σωστή ανάπτυξη κερδισμένοι βγαίνουν όλοι, χαμένοι βγαίνουν μόνο οι επαγγελματίες συνδικαλιστές που στον ήλιο δεν θα έχουν μοίρα, γιατί αυτό τους αξίζει. Με την ΟΑ παρούσα, είναι επιχειρηματικό θαύμα που κατάφερε η Α3 να φτάσει εκεί που έφτασε.

Άρα οι λύσεις είναι πολύ απλές. Ή άμεσο κλείσιμο ή άμεση ιδιωτικοποίηση. Το πρώτο 'πονάει' αλλά είναι και η πιο καθαρή λύση. Γιατί ακόμα κι αν βρεθεί κάποιος να 'αγοράσει' την ΟΑ, τότε θα έχει φορτωθεί και την αρρωστημένη νοοτροπία της ΟΑ, για την οποία πρέπει να 'παλέψει' για να τους μάθει ότι ο επιβάτης είναι ο λόγος για τον οποίο κερδίζουν το ψωμί να πάνε στο σπίτι τους, και όχι ότι του κάνουν χάρη να τον πάνε στον προορισμό τους όποτε αυτοί γουστάρουν και όπως γουστάρουν.


oaicarus":3jddkkfe said:
Η Ο.Α. έγινε κρατική τη δεκαετία του '70. Αυτό σημαίνει, αν κάνεις την αριθμητική πράξη, πως το μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής της ήταν κρατική και ιδιωτική μόλις 16 χρόνια, από τα 49 τα οποία έκλεισε φέτος. Δεν είδα όμως μέχρι και την απελευθέρωση των αερομεταφορών το 1994 να έχουν διαλυθεί ή να μένουν στάσιμες οι αερομετφορές. Αντιθέτως, η Ο.Α. ήταν το στήριγμα του τουρισμού και των αερομεταφορών.

Η ύπαρξη της ΟΑ, κρατικοδίατη και κομματικοστηριγμένη είναι ο λόγος που, παρά την 'απελευθέρωση' δεν είδαμε προκοπή στην αεροπορική αγορά της χώρας μας. Είδαμε πολλά παραδείγματα όπου ο 'κρατικός' παράγοντας στραγγαλίζει, κάνει ό,τι μπορεί να μην αναπτυχθεί κανείς. Βάλτε το ότι η EuroAir, παρά την πιο οικονομικά συμφέρουσα πρότασή της για τις άγονες γραμμές, ουσιαστικά οδηγήθηκε στην εκπαραθύρωση. Βάλτε το ότι ακόμα και σήμερα, για να πάρει ΄άδεια' η Αegean να πετάξει σε νέους προορισμούς έχουμε του κόσμου τα προσκόμματα. Άρα η ΟΑ όχι μόνο δεν είναι το στήριγμα του τουρισμού και των αερομεταφορών, αλλά η ...τρικλοποδιά του...


oaicarus":3jddkkfe said:
Δεν πρέπει πάντα να προκρίνουμε τη λύση του κλεισίματος όμως. Αν κλείσει η κυβέρνηση την Ο.Α., εγώ έχω τη δυνατότητα να υποστηρίξω πως αυτό αποτελεί κρατική επιχορήγηση στην Α3. Της δημιουργεί ένα μονοπώλιο και είναι μόνη να χαίρεται τα έσοδά της.

Σε μια πραγματικά ελεύθερη αγορά δεν υπάρχουν μονωπόλια. Σήμερα, ουσιαστικά δημιουργήθηκε διοπώλιο, επειδή κανείς πλήν της Α3 δεν κατάφερε να ορθοποδήσει, κι αυτό είναι συνέπεια της ύπαρξης της ΟΑ. Όπου υπάρχει ανάγκη σύνδεσης (=κίνηση, = ζήτηση) θα υπάρξει άμεσα και προσφορά. Δεν θα γίνει σε μια μέρα, θα γίνει σε δύο χρόνια. Αλλά θα γίνει. Γιατί αν η Α3 ξαφνικά μου ζητήσει 250 EUR για Θεσσαλονίκη από Αθήνα, τότε δεν θα χαίρεται τα έσοδά της, θα καμαρώνει άδεια αεροπλάνα.

oaicarus":3jddkkfe said:
Για να προσέρχεται κόσμος στους διαγωνισμούς, πάει να πει ότι κάποιο ενδιαφέρον υπάρχει και πως κάτι πια έχει που αξίζει. Άρα το πρόβλημα είναι στον έτερο συμβαλλόμενο, το Δημόσιο.

Δύο πράγματα συμβαίνουν. Ή οι προσφορές είναι 'σάπιες', και αυτό οφείλεται στην ποιότητα της 'νύφης' που λέγεται ΟΑ, ή οι αρμόδιοι που τις αξιολογούν δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Και τα δύο είναι εξίσου πιθανά....

oaicarus":3jddkkfe said:
Δηλαδή η όλη αυστηρότητα του κ. Μπαρό εξαντλείται στην Ολυμπιακή;

Δηλαδή θα περιμένουμε τους ξένους να μας 'υποδείξουν' να κάνουμε αυτό που είναι σωστό για εμάς τους ίδιους; Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι πολιτική δειλία. Η εκκαθάριση του τοπίου στην Ελλάδα πρέπει να γίνει χωρίς να περιμένουμε 'δικαιολογίες' ή 'διαταγές' από την ΕΕ.
 
Τι σημαίνει όταν λέει ο κ. Αλογοσκούφης ότι "τέλος για φέτος οι αποκρατικοποιήσεις" ?? την Ολυμπιακή δεν την υπολογίζει.... :?: :!: :( Πάει το θέμα παραπίσω???? Μπορεί να πάει :?:
 
Προσωπικά έχω πάψει να ασχολούμαι με το έργο ΟΑ, αλλά και εμένα μου έκανε εντύπωση αυτό που είπε ο υπουργός.

Τελικά φαίνετε ότι ο ευκολότερος τρόπος να χάσεις λεφτά στον τζόγο, είναι να βάλεις στοίχημα για το πότε θα κλείσει η ΟΑ.

Τα τελευταία χρόνια μόνο, τα πράγματα είχαν φτάσει στο αμήν 3-4 φορές, που όλοι λέγανε "αυτό ήτανε". Θυμίζω 1) Περιμένουν να τελειώσουν οι Ολυμπιακοί αγώνες και από Οκτώβρη τέλος.....no. 2) Εξαγγελίες πρωθυπουργού στην Διεθνή Έκθεση και το ίδιο βράδυ επικήδειοι από τα κανάλια με την ιστορία της ΟΑ .....no. 3) Απόφαση του κολλεγίου των επιτρόπων και το ίδιο βράδυ επικήδειοι από τα κανάλια με την ιστορία της ΟΑ .....no. 4) Όλοι περιμένουν ότι αυτό που περνάμε θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι της ΟΑ.....no? Ποιός μάγκας βάζει ένα κατοσταρικάκι στοίχημα? :wink:
 
Ίσως γίνω δυσαρστός αλλά για μένα δεν είναι απλά η εικόνα της πιο κακοδιαχειρημένης, καταχρεωμένης κλπ κλπ Ελληνικής εταιρείας.

Το κυρίως νόημα είναι οτι ίσως λόγω του prestige (sic) του αεροπορικού κλάδου που δίνει την δυνατότητα στους εργαζόμενους να πάνε one level up απο μας τους θνητούς της ψαροκώσταινας, δίχνει τι πραγματικά είναι ο Έλληνας (ή νεοέλληνας). Το ρητό λέει δώσε θάρρος στο χωριάτη.

Είναι δηλαδή θέμα νοοτροπίας που για ν'αλλάξει κάτι στην ΟΑ (και σε κάθε μελλοντική ΟΑ και άλλη Ελληνική εταιρεία) πρέπει ν'αλλάξουν νοοτροπίες εργαζομένων, διοικήσεων, πολιτών κοκ Για άλλη μια φορά αποδείξαμε την ανευθυνότητα μας μέχρι το πρόβλημα να γίνει τεράστιο και τότε βρίσκουμε γρήγορη λύση.

Μου θυμίζει το πρώτο χρόνο στο Uni (ευτυχώς τ'άλλαξα το 2ο χρόνο) που διάβαζα για exams τελευταίο μήνα. Απο τότε που είχα συμφοιτητές ξένους (κατά το 'ξένο' απο big fat greek wedding) έμαθα να τα βάζω όλα στο πρόγραμμα. Το τελευταίο θα μπορούσε να είναι παρομοίωση των γενικότερων ιδιοτικοποιήσεων που πάνε να περάσουν, φέρνοντας και εν μέρη την Ευρωπαϊκή νοοτροπία ταυτόχρονα.
 
Και φυσικά το σίριαλ δεν έχει τέλος...

«Παγώνουν» οι εξελίξεις στην ΟΑ
Παράταση ζωής για την Ολυμπιακή με συμψηφισμό των οφειλών της με το Δημόσιο

Στη διατήρηση των Oλυμπιακών Αερογραμμών με τη σημερινή τους μορφή ως τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές προσανατολίζεται η κυβέρνηση, καταφεύγοντας στην λύση του ισοσκελισμού των οφειλών της Oλυμπιακής προς το ελληνικό Δημόσιο με οφειλές του Δημοσίου προς την OΑ.

Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη τέσσερις διαιτησίες, όπου η Oλυμπιακή Αεροπορία ζητεί 1 δισ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, την επιδότηση για τις άγονες γραμμές και για την αναγκαστική μετεγκατάσταση στο αεροδρόμιο των Σπάτων κ.ά. Σύμφωνα με πληροφορίες ως αυτή τη στιγμή έχει κερδίσει μικρά ποσά.

Ετσι ενδέχεται η Oλυμπιακή να καταφέρει όχι μόνο να συμψηφίσει το ποσό των 600 εκατ. ευρώ που ζητεί η ΕΕ για τις παράνομες, όπως έκρινε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επιδοτήσεις, αλλά να έχει και όφελος που υπολογίζεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.

«Το θέμα είναι σε εξέλιξη» είναι το μήνυμα που στέλνει το Μέγαρο Μαξίμου και παραπέμπει στις ατελείς διαπραγματεύσεις με την ΕΕ και τον αρμόδιο επίτροπο Ζακ Μπαρό, όπως αναφέρει «Το Βήμα».

Η εξέλιξη της υπόθεσης τέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του πρωθυπουργού Κ.Καραμανλή με τον υπουργό Μεταφορών Μ. Λιάπη, χωρίς όμως να συζητηθεί επί της ουσίας το θέμα και να υπάρξει κάτι νεότερο, που θα ανέτρεπε τα ως αυτή τη στιγμή δεδομένα.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251
 
Στροφή 180 μοιρών στην κυβέρνηση για την Ολυμπιακή Αεροπορία

Στροφή 180 μοιρών έκανε μέσα σε έναν χρόνο η κυβέρνηση στο θέμα της Oλυμπιακής, καθώς εγκατέλειψε την περυσινή γραμμή που είχε στη ΔΕΘ («υπό την παρούσα μορφή δεν μπορεί πια να λειτουργήσει») και τώρα μιλά για «προσπάθεια ιδιωτικοποίησης εν λειτουργία».


Όπως επισημαίνει Το Βήμα, το πολιτικό κόστος οδήγησε στην αλλαγή πορείας της κυβέρνησης καθώς οι Oλυμπιακές Αερογραμμές, μολονότι ως το τέλος του 2006 θα έχουν συσσωρευμένο έλλειμμα 300 εκατ. ευρώ, όχι μόνο θα συνεχίσουν να πετούν αλλά προχωρούν και σε μακροχρόνια μίσθωση (2-5 χρόνια) πέντε επιβατικών αεροσκαφών προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της επιβατικής κίνησης.

Πριν από έναν χρόνο στη ΔΕΘ οι OΑ μετρούσαν μερικές μόνο ημέρες ζωής. «Υπό την παρούσα μορφή και δομή της δεν μπορεί πια να λειτουργήσει» δήλωνε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός. «Εκείνο που κάνουμε είναι να επεξεργαζόμαστε εναλλακτικές λύσεις για την επόμενη ημέρα. Το βέβαιον πάντως είναι ότι πολλές επιλογές δεν υπάρχουν. Αισθάνομαι όμως την ανάγκη να τονίσω ότι μπρος σε αυτή την προοπτική σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση θα προστατέψει τα δικαιώματα των εργαζομένων» τόνιζε ο κ. Καραμανλής.

Έκτοτε πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος και οι Oλυμπιακές Αερογραμμές όχι μόνο «ζουν και βασιλεύουν» αλλά βρέθηκε και ο τρόπος να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας και ως τις επόμενες εθνικές εκλογές.

Η κυβέρνηση έκανε πίσω υπό το φόβο του πολιτικού κόστους που θα εισέπραττε κυρίως στην περιφέρεια και στα νησιά από το ενδεχόμενο κλείσιμο των Oλυμπιακών Αερογραμμών, αλλά και τις οικονομικές συνέπειες για την υπόλοιπη Ελλάδα από τη μείωση του τουρισμού και της συρρίκνωσης των μετακινήσεων.

Επίσης θα είχε να αντιμετωπίσει ένα «αγκάθι» για την απασχόληση περίπου 7.000 υπαλλήλων που θα έμεναν χωρίς δουλειά. Από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε το υπουργείο Μεταφορών ο κ. Λιάπης είχε αντιταχθεί στο κλείσιμο της εταιρείας και η τελική επιλογή της κυβέρνησης τον δικαιώνει.

Προάγγελος της διατήρησης του εθνικού αερομεταφορέα ήταν οι δηλώσεις του υφυπουργού Oικονομικών Π.Δούκα ο οποίος στις αρχές του καλοκαιριού είπε απροκάλυπτα πλέον, ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που αφορούν την Oλυμπιακή ως το τέλος του 2006.

Έδωσε δηλαδή επιπλέον παράταση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε τη λειτουργία της εταιρείας ως τις δημοτικές εκλογές του Oκτωβρίου. O κ. Δούκας για πρώτη φορά μάλιστα απέφυγε να μιλήσει για την περίφημη «Πάνθεον» και έκανε λόγο για «εν λειτουργία πώληση της εταιρείας».

Έτσι, στην ομιλία του πρωθυπουργού στα εγκαίνια της ΔΕΘ δεν αναμένεται να περιληφθεί κάποια αναφορά για τις Oλυμπιακές Αερογραμμές, ενώ αν υπάρξει σχετική ερώτηση για το μέλλον τους η απάντηση θα είναι «συνέχιση της λειτουργίας της μέχρι να βρεθούν ιδιώτες για να την αγοράσουν».

O μόνος παράγοντας που μπορεί να ανατρέψει το σχέδιο της κυβέρνησης για να συνεχιστεί η λειτουργία των OΑ ως τις επόμενες εθνικές εκλογές, είναι η στάση που θα κρατήσει τους επόμενους μήνες η Κομισιόν

apo to in.gr
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top