Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Πτώχευσε η Ολυμπιακή;
Τι κρύβει το εξοντωτικό πρόστιμο της Ε.Ε.

Η Κομισιόν αποφάσισε την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προτείνοντας την επιβολή ενός εφάπαξ προστίμου ύψους περίπου 5.300.000 ευρώ, καθώς και μιας ημερήσιας χρηματικής ποινής ύψους 50.000 ευρώ για όσο καιρό η Αθήνα δεν συμμορφώνεται προς την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Αιτία της παραπομπής είναι το ότι η χώρα μας δεν έχει συμμορφωθεί με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου από τον Μάιο του 2005 με την οποία επεβάλλετο στην Ολυμπιακή Αεροπορία η επιστροφή στο Ελληνικό Δημόσιο παρανόμως, κατά την Ε.Ε., ληφθεισών κατά την περίοδο 1998-2002 κρατικών ενισχύσεων ύψους 161 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι με βάση τον κανονισμό της Ε.Ε. τα εξοντωτικά αυτά πρόστιμα δεν μπορούν να επιβληθούν για περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων κρατικής επιχορήγησης στις αερομεταφορές αλλά μόνο σε περιπτώσεις παραβίασης κανόνων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.

Όπως αναφέρω και στο βιβλίο μου «Η Αλήθεια πίσω από την κρίση στην Ο.Α.» Εκδόσεις Παπαζήση Αθήνα 2006:

1) Το δικαίωμα παρέμβασης της Ε.Ε. στα εσωτερικά της Ολυμπιακής το έδωσαν οι κυβερνήσεις του 1993 και 1994 όταν παρέπεμψαν την Ο.Α. στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως πτωχευμένη και συνεπώς χρήζουσα κρατικής βοήθειας η οποία είναι απαγορευμένη σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ένωσης.

2) Όμως στο πρόγραμμα που υπέβαλαν και οι δύο κυβερνήσεις αναφερόταν ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. ήσαν τότε υπερδιπλάσια των λογιστικών της ελλειμμάτων.

3) Σύμφωνα με την αξιολόγηση της Ένωσης, που αναφέρεται στο πρόγραμμα εξυγίανσης της Ο.Α. που η ίδια ενέκρινε το 1994, τα ελλείμματά της είχαν τεχνητά προσαυξηθεί από το κράτος κατά 82% με πρόστιμα και τόκους.

4) Αιτίες των χρεών του κράτους προς την εταιρεία ήταν η υποχρέωσή της από το κράτος-αποκλειστικό της μέτοχο να υλοποιεί κρατικές πολιτικές καταβάλλοντας η ίδια το κόστος υλοποίησής τους.

5) Από το 1995 το κράτος συνέχισε να επιβαρύνει τη λειτουργία της Ο.Α. με το κόστος υλοποίησης των πολιτικών του παρά τη ρητή απαγόρευση του προγράμματος εξυγίανσης που είχε εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον Οκτώβριο 1994.

6) Σε επιστολή της σε Έλληνα ευρωβουλευτή στις 15-1-2003 η επίτροπος κ. Παλάθιο, προκάτοχος του κ. Μπαρό, αναγνώριζε την ύπαρξη τεράστιων χρεών του κράτους-μετόχου προς την Ο.Α.

7) Συνεπώς η Ολυμπιακή δεν ευρίσκετο υπό πτώχευση αλλά ήτο μία υγιέστατη επιχείρηση παρά τις λαθεμένες πολιτικές επιλογές που εφήρμοσε ο μέτοχος και την κακοδιαχείριση των υποθέσεών της από την εταιρική ιεραρχία (ομιλίες του Πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2005.

Ως αιτία της παραπομπής της Ολυμπιακής από τις ελληνικές κυβερνήσεις ως πτωχευμένης, εκτιμάται ότι είναι η προσπάθειά τους να απαλλαγούν από τον εθνικό αερομεταφορέα χωρίς να επωμισθούν το πολιτικό κόστος από τις κοινωνικές αντιδράσεις. Υπενθυμίζουμε ότι δύο δημοσκοπήσεις τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2005 έδειξαν ότι μετά την τηλεοπτική ενημέρωση της ελληνικής κοινής γνώμης για τα πραγματικά αίτια της κρίσης στην Ο.Α. το 75% στηρίζει την ύπαρξη του εθνικού αερομεταφορέα.

Από την πλευρά της η Ένωση συνειδητά θεωρεί την Ολυμπιακή Αεροπορία ως πτωχευμένη και της συμπεριφέρεται σαν τέτοια, παρ' όλο ότι γνωρίζει την περί του αντιθέτου αλήθεια, διότι πολιτική της είναι η μείωση του αριθμού των 25 αερομεταφορέων της σε τρεις.

Επισημαίνεται ότι τον Ιανουάριο του 2006 η τότε διοίκηση της εταιρείας ήταν η μοναδική από τις 43 διοικήσεις της η οποία, τουλάχιστον με την ανοχή του υπουργείου Μεταφορών, διεκδίκησε δικαστικά την επιστροφή από το κράτος τμήματος των χρεών του ύψους 850 εκατ. ευρώ. όταν η Κομισιόν ζητά να επιστραφούν 540 εκατ. ευρώ.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ολυμπιακή έχει κερδίσει και τις τέσσερις αγωγές, γεγονός που δεν είναι δυνατόν να αγνοεί ο κ. Μπαρό.

Η προσπάθεια του κ. Μπαρό για εξόντωση της Ο.Α. μέσω των προστίμων εν γνώσει του ότι δεν υφίσταται καμία παραβίαση του κοινοτικού δικαίου από την Ο.Α. θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση του υφισταμένου ανταγωνισμού Ολυμπιακής - Aegean και τη δημιουργία στην Ελλάδα ιδιωτικού μονοπωλίου.

Και όμως ο κ. Μπαρό είναι εντεταλμένος για την προστασία του ανταγωνισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο μέτοχος τον τελευταίο χρόνο παραπαίει μεταξύ κλεισίματος ή ιδιωτικοποίησης της εταιρείας και συνέχισης της λειτουργίας της μέχρι τις επόμενες πολιτικές εκλογές (ομιλία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2006).

Καμία αναφορά όμως δεν γίνεται για εξυγίανση και ανταγωνιστική ανάπτυξη του εθνικού αερομεταφορέα, με εξαίρεση την υπογραφή τον Ιούλιο του 2006 από τον υπουργό Μεταφορών διακρατικής συμφωνίας με την Κίνα για άνοιγμα με την Ολυμπιακή γραμμής προς Χονγκ-Κονγκ και Πεκίνο.

Όλο αυτό το διάστημα η Ο.Α. συνέχισε να χρησιμοποιείται από τον μέτοχο για την άσκηση εξωτερικής του πολιτικής (μεταφορές σε εμπόλεμες ζώνες όπως το Αφγανιστάν, τον Λίβανο κ.λπ.) όπου κανείς ιδιώτης δεν διακινδυνεύει την ακεραιότητα των αεροσκαφών του.

Ο Ιωάννης Σ. Λαϊνός είναι Ph.D. στη Διοίκηση και Οικονομία Εναέριων Μεταφορών

ΤΑ ΝΕΑ, 9/11/2006
 
Άρθρο εφημερίδας":2cs5c7da said:
...Ας σημειωθεί ότι με βάση τον κανονισμό της Ε.Ε. τα εξοντωτικά αυτά πρόστιμα δεν μπορούν να επιβληθούν για περιπτώσεις παραβίασης των κανόνων κρατικής επιχορήγησης στις αερομεταφορές αλλά μόνο σε περιπτώσεις παραβίασης κανόνων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.

Κάτι δεν πάει καλά εδώ.
Ή αυτό που γράφει ο αρθρογράφος δεν ισχύει. :wall:
Ή η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να παρανομήσει επιβάλλοντας τα πρόστιμα αυτά. :stupid:
 
ariadgr":1y6k8orw said:
Άρθρο εφημερίδας":1y6k8orw said:
..Κάτι δεν πάει καλά εδώ.
Ή αυτό που γράφει ο αρθρογράφος δεν ισχύει. :wall:
Ή η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να παρανομήσει επιβάλλοντας τα πρόστιμα αυτά.

Προφανώς ο Ιωάννης Σ. Λαϊνός είναι μάλλον κάτι περισσότερο από "Ph.D. στη Διοίκηση και Οικονομία Εναέριων Μεταφορών", μάλλον κατά Χ. Τρικούπη μεριά, ίσως και στο παραμάγαζο της πλατείας Κουμουνδούρου. Τι καπνό δε φουμάρουν τα Νέα (Λαμπράκης - Ψυχάρης κλπ), όλοι ξέρουμε...
 
Τον Λαίνο τον ειχα καθηγητη καποτε στη σχολη, και ειναι ακριβως οπως τα λεει ο sv1xv...
 
seven4seven":2drwiz6v said:
Τον Λαίνο τον ειχα καθηγητη καποτε στη σχολη, και ειναι ακριβως οπως τα λεει ο sv1xv...
Σε ποιά σχολή είναι καθηγητής? Πολυτεχνείο ή Οικονομική Σχολή ?
 
Min xexnate oti kai o KWSKWTAS phd itane !!!!!!!!!!!!!!!!!
A ! re Elladera katoi tetoioi se doihkoun.
Ektos kai apo phd itan kai ypalilos tis OA.Tote vevaia den elege tipota.!!!!!!!!
 
ο τιτλος θα μπορουσε να ηταν και ολα τα απλυτα των ΟΑ στην φορα...
πραγματικα απορω με αυτα ποθ γινονται σε αυτην την εταιρια εν ετη 2006...

:?: :?:
http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... bid=270583


«Mαύρη τρύπα» 350 εκατ. ευρώ στην O.A. έως το τέλος του χρόνου
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 9/12/2006


Της Ναταλίας Δαφνή

Mαταιώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης ιπτάμενου προσωπικού το οποίο έχει μετατεθεί στα γραφεία αλλά συνεχίζει να πληρώνεται ως ιπτάμενο, διοικητικές «γκάφες», που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ στην εταιρεία και εσωτερικές διαμάχες που «τροφοδοτούνται» από τη διοίκηση και ταλαιπωρούν εκατοντάδες επιβάτες είναι η εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα οι Oλυμπιακές Aερογραμμές.

O καιρός περνά και παρά τις αλλαγές που κάνει η ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών στη διοίκηση, η εταιρεία βουλιάζει με ρυθμούς περίπου 12 εκατ. ευρώ τον μήνα στα χρέη και περίπου 6 εκατ. ευρώ τον μήνα από το ημερήσιο πρόστιμο που έχει υποβάλλει η E.E. Eνα μικρό δείγμα της απειρίας που χαρακτηρίζει τα νέα στελέχη που ανέρχονται στη διοικητική πυραμίδα των OA παρουσιάζει σήμερα η «H» μέσα από σειρά λαθών και παραλείψεων που οδηγούν σε περαιτέρω μείωση του μεριδίου αγοράς των OA και στην αύξηση του συσσωρευμένου ελλείμματος της εταιρείας, που στο τέλος του χρόνου αναμένεται να εκτιναχθεί στα 350 εκατ. ευρώ.

H εταιρεία αν και θα έπρεπε να εντάξει στο πρόγραμμά της έκτακτες πτήσεις λόγω της αυξημένης κίνησης των εορτών των Xριστουγέννων από τις 15 Nοεμβρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου προχώρησε στη ματαίωση 572 σκελών (ένα μέρος μιας διπλής πτήσης) λόγω αδυναμίας εξεύρεσης πληρωμάτων καμπίνας. Mάλιστα πολλά δρομολόγια από αυτά αφορούν τις άγονες γραμμές με κίνδυνο να κινδυνεύει το συμβόλαιο που έχει υπογράψει με το ελληνικό δημόσιο και σύμφωνα με το οποίο οι Oλυμπιακές Aερογραμμές είναι υποχρεωμένες να εκτελούν τα δρομολόγια αυτά ακόμα και αν δεν έχουν κανένα επιβάτη.

Πτήσεις
Aξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι ανήμερα τα Xριστούγεννα η εταιρεία έχει ματαιώσει 71 σκέλη προς Mήλο, Tίρανα, Bρυξέλλες, Θεσσαλονίκη, Mιλάνο, Nέα Yόρκη, Λάρνακα, Mυτιλήνη, Zάκυνθο, Pόδο, Kω, Aλεξανδρούπολη κ.λπ., εκτελώντας περίπου το 60% των αρχικά προγραμματισμένων πτήσεων. Oι παραπάνω ματαιώσεις έχουν ως μοναδική αιτιολογία στο πρόγραμμα πτήσεων που έχει εκδοθεί την έλλειψη προσωπικού. Ωστόσο περίπου 23 ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές έχουν μετατεθεί στο έδαφος παρά το γεγονός ότι συνεχίζουν να πληρώνονται με μισθούς ιπτάμενων αλλά και αυξημένα ένσημα.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, αν οι υπάλληλοι αυτοί χρησιμοποιούνταν ως ιπτάμενο προσωπικό θα μπορούσαν να εξυπηρετούν περίπου 5 ή 6 δρομολόγια ημερησίως. Mάλιστα από τις 21 Iουνίου, ο πρώην επιχειρησιακός διευθυντής των OA κ. Λ. Bαμβακούλας έχει συντάξει και δώσει στη διοίκηση 3 εσωτερικά έγγραφα στα οποία αναφερόταν ότι οι 23 υπάλληλοι θα έπρεπε είτε να μετατεθούν στο έδαφος με ανάλογο μισθό είτε να ξεκινήσουν και πάλι να εργάζονται ως ιπτάμενοι. Ωστόσο με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Mεταφορών τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής και η εταιρεία συνεχίζει να χάνει έσοδα από ματαιώσεις στις οποίες εξαναγκάζεται. Eνα άλλο περιστατικό διοικητικής «αφασίας» αφορά την πτήση OA 424 Tορόντο - Mόντρεαλ - Aθήνα, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Kυριακή. Tο πλήρωμα ανέλαβε υπηρεσία στο Tορόντο και επιβιβάζοντας 196 επιβάτες εκτελούσε το σκέλος της πτήσης προς Mόντρεαλ. Λίγο πριν την προσγείωσή του παρουσίασε πρόβλημα στα πτερύγια καμπυλότητας (φλαπς) και ζητήθηκε η παρέμβαση τεχνικών για να επισκευαστεί η βλάβη και να συνεχίσει το ταξίδι προς Aθήνα.

H επισκευή αλλά και μία δοκιμαστική πτήση που απαιτούνταν είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της πτήσης κατά 6 ώρες, γεγονός που σήμαινε πως αν το πλήρωμα ολοκλήρωνε την πτήση θα είχε 20 συνεχόμενες ώρες απασχόλησης.

O ευρωπαϊκός κανονισμός προσωπικού, όμως προβλέπει ότι για τα υπεραντλαντικά ταξίδια η απασχόληση των πιλότων είναι 14 ώρες συνεχόμενες και σε περίπτωση βλάβης 16 ώρες. Eίναι ωστόσο άγραφος νόμος όταν το πλήρωμα νιώθει ότι μπορεί να συνεχίσει να ολοκληρώνει την πτήση και για τον λόγο αυτό μάλιστα έχει θεσπιστεί να δίνεται και αποζημίωση 130 ευρώ στο κάθε μέλος του πληρώματος.

Eπιβάρυνση
Mε βάση αυτήν την τακτική το πλήρωμα της πτήσης 424 ζήτησε από τον νέο διευθυντή πτητικής εκμετάλλευσης κ. A. Kαψάλη να εγκρίνει την ολοκλήρωση της πτήσης. Ωστόσο, ο κ. Kαψάλης μη έχοντας διοικητική εμπειρία αποφάσισε να μην γίνει η πτήση βάση του κανονισμού με αποτέλεσμα η εταιρεία να επιβαρυνθεί με γεύμα και διαμονή τόσο του πληρώματος όσο και των 196 επιβατών ανεβάζοντας το κόστος της πτήσης περίπου στα 50.000 ευρώ, όταν από αυτή την πτήση αναμένονταν οριακά έσοδα. Δύο εβδομάδες πριν από αυτό το συμβάν στις 13 Nοεμβρίου, η πτήση 411 για Nέα Yόρκη καθυστέρησε να φύγει κατά περίπου μιάμιση ώρα καθώς ο κυβερνήτης μόλις βρέθηκε στο αεροπλάνο και είδε τον συγκυβερνήτη με τον οποίο είχε διαπληκτιστεί σε παλαιότερη πτήση επικοινώνησε με τη διοίκηση και ζήτησε να μην πετάξει μαζί του.

O κυβερνήτης είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση που δεν επιθυμεί να συνταξιδέψει με άλλο μέλος του πληρώματος να ενημερώσει αρκετές ώρες πριν την πτήση και όχι την τελευταία στιγμή. Ωστόσο η διοίκηση προκειμένου να δώσει καθυστερημένα λύση άφησε να περιμένουν οι επιβάτες, στους οποίους συμπεριλαμβανόταν κυβερνητικοί παράγοντες και βουλευτές οι οποίοι πήγαιναν στη συνεδρίαση του Διεθνούς Nομισματικού Tαμείου.

Aπέμεινε μόνο ένας ενδιαφερόμενος
Περίπου 4 μήνες έχουν περάσει από την ημερομηνία που ο υφυπουργός Oικονομίας Π. Δούκας κατέθεσε στην Eυρωπαϊκή Eπιτροπή την περιβόητη λίστα επενδυτών για τις O.A. και την εταιρεία Πάνθεον, χωρίς ωστόσο κανένας από τους «ενδιαφερόμενους» να έχει δεσμευτεί για συγκεκριμένες επενδύσεις. Mάλιστα από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει καθώς η εταιρεία Πάνθεον αν και δεν έχει διαλυθεί επισήμως δεν φαίνεται πια να «διεκδικεί» το έργο των OA αλλάζοντας τα δεδομένα για όσους έχουν δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον. O μοναδικός ενδιαφερόμενος ακόμα και μετά την ανακοίνωση των τσουχτερών προστίμων από την EE παραμένει η κοινοπραξία York Capital - Olympic Investors η οποία με τελευταία επιστολή της προς το υπουργείο Oικονομίας το δεύτερο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου, ενημέρωνε ότι παραμένει στη διαδικασία και είναι στη διάθεση της ελληνικής πλευράς να συζητήσουν ακόμα και τη βελτίωση της προσφοράς που είχε καταθέσει. Πάντως, η York Capital φαίνεται να εμμένει στο ενδιαφέρον της για τις OA «προσφέροντας» 240 έως 280 εκατ. ευρώ. Mάλιστα το 2000 είχε ηγηθεί άλλης κοινοπραξίας και είχε αναλάβει την αναδιάρθρωση της Air Canada η οποία τρία χρόνια μετά εισήλθε στα Xρηματιστήρια του Tορόντο και της Nέας Yόρκης. Aξιοσημείωτο είναι ότι ενώ η ελληνική πολιτική ηγεσία δεν εξετάζει σοβαρά τη συγκεκριμένη πρόταση, η York Capital επένδυσε πρόσφατα 53 εκατ. ευρώ στην αυστριακών συμφερόντων αεροπορική εταιρεία Jet Europe.
 
Νέες ελπίδες για την Ο.Α., μετά την νίκη της στο Άρειο Πάγο, σύμφωνα με την απόφαση του οποίου το Ελληνικό Δημόσιο καλείται να επιστρέψει στον κρατικό αερομεταφορέα της Ελλάδος περίπου 550 εκατ. ευρώ για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση στα Σπάτα και τις άγονες γραμμές. Περισσότερα, http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251

Ελπίδες απ' ό,τι φαίνεται για την Ολυμπιακή, ας ελπίσουμε αυτή να είναι και η τελευταία προσπάθεια αναδιοργάνωσης, με αίσιο τέλος...
 
Από την μία πλευρά αυτό αποτελεί δικαίωση για την ΟΑ (σχετικά με τον ξεσηκωμό της στα Σπάτα) αλλά από την άλλη αυτή η εσωτερική διανομή κεφαλαίων λογιστικά πάλι από την τσέπη του λαού θα βγει οπότε....
Το δίκαιο θα ήταν να δημεύσουν την περιουσία αυτών που πούλησαν τα 100χλμ γύρω από το Σύνταγμα και απαγόρευσαν τις εμπορικές πτήσεις στην ζώνη αυτή για να διαφυλάξουν συμφέροντα.

Αυτή είναι η λεγόμενη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου :stupid:

Πάντως αν αντί για 100 χλμ. την έκαναν κανα 3χίλιαρο θα μπορούσε η Αθήνα να ανταγωνίζεται και την Κωσταντινούπολη και το Malpensa.... αφού δεν θα μπορούσαν να λειτουργούν.
Περισσότερα «χωσίματα» σε άρθρο για το αεροδρόμιο της Nagoya που έχει είδη ετοιμαστεί...

Δεν λέω ωραία αυτά τα επιχειρηματικά μοντέλα αεροδρομίων αλλά σε αγορές που τα σηκώνουν.


oaicarus":1wis17q0 said:
Νέες ελπίδες για την Ο.Α., μετά την νίκη της στο Άρειο Πάγο, σύμφωνα με την απόφαση του οποίου το Ελληνικό Δημόσιο καλείται να επιστρέψει στον κρατικό αερομεταφορέα της Ελλάδος περίπου 550 εκατ. ευρώ για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση στα Σπάτα και τις άγονες γραμμές. Περισσότερα, http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251

Ελπίδες απ' ό,τι φαίνεται για την Ολυμπιακή, ας ελπίσουμε αυτή να είναι και η τελευταία προσπάθεια αναδιοργάνωσης, με αίσιο τέλος...
 
Πάντως σύμφωνα με ειδησεις, το ευρωπαικό δικαστήριο διαμύνησε στην Ελληνική κυβέρνηση να μην το σκεφτεί καν για τέτοιου είδους λύση συμψηφισμού, γιατί πολύ απλά δεν προκειται να το δεχτεί.
Καλή η προσπάθεια, αλλά (ελληνικά) αναμενόμενη. Και απ'ότι φαίνεται το ευρωπαικο δικαστήριο δεν το'φαγε... :roll:
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top